Keresés

Részletes keresés

bibercalmero Creative Commons License 2010.11.22 0 0 1609

Föl kellett volna ismerni, hogy rohamosan csökken a távolság közted és a két piros lámpa között. Én úgy ítélem meg, (nem bántani akarlak, mert nem is ismerlek), hogy ha akkor és ott egy sötét betonfal van kereszben az úton, rajta két világító helyzetjelzővel, akkor is belementél volna, mert nem ismerted fel idejében, hogy az egy álló vmi az úton. Ez van, ezt benézted, örülj, hogy túlélted, remélem az autókon kívűl másban nem esett kár. 

Előzmény: karima01-x (1607)
Macika Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1608

Te, a totálkár az eddig itt nem szerepelt.

 

Mit kellett volna máshogyan? Előre figyelni. Mindig. De utólag okosnak lenni már könnyű!

 

Előzmény: karima01-x (1607)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1607

Köszönöm a segítséget, véleményt és hogy meghalgattatok. Lehginkább nem is az aggaszt, hogy fizet e a biztosító valamit a totálkáros autóra, hanem, hogy nem tudom mit lehetett volna másképp csinálni és persze magamat is  okolom...

Előzmény: Törölt nick (1606)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1606

Nehéz ügy, mindent el kell mondani a védekezésben.

Előzmény: karima01-x (1605)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1605

Igen pontosan írtad le, valóban abban a sávban állt és nem haladt hanem állt, csak ezt este tök sötétben 150 méterrről nem láttam, azt hittem megy. Amikor kinéztem oldalra akkor elkezdett tolatni. Hogy abban a pillanatban mikor belementem tolatott e azt nem tudom. A harmadik kocsiban ülők akik apályáról jöttek le látták, hogy tolat. Azt nem tudom, ha ott áll és nem tolat belemegyek e.

A dühítő az egészben, hogy minden normális ember ha megál, főleg estel  ilyen helyen minimum egy vészvillogót kitesz és nem az út közepén tolat, henm lehűzódva. kb 30 centi a kocsi elejéből csúszott alá, ha lent tolat simán elfékezek mellette.

Előzmény: Törölt nick (1604)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1604

Ez valahol érthető helyzet. Egyrészt erre kell hivatkozni, amit leírtál (ahhoz tanú se ártana), másrészt az a kérdés, hogy a tolatás elmaradása esetén a baleset is elmaradt volna? Magyarán a tolatás közrehatott-e az ütközés elkerülhetetlenségében? Szakértői kérdés...sebesség-de gondolom nem gyorsan jött. De ha jól értem te előtted ment ez a tolató és te még amikor odanéztél nem tolatott, majd elindult, te meg azt hitted előre megy és nem számítottál arra, hogy nem lesz meg a kellő távolság, hiszen megy előre? ÉS szépen belementél hátulról, ugyanabban a forgalmi sávban?

Előzmény: karima01-x (1601)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1603

Igen, nekem se világos, nyilván bonyolult. Amúgyis minden közlekedési szituáció egy dinamikus, gyors folyamat, így érthető is valahol egy ilyen baleset, egyik figyelmetlen volt a másik meg hülye, ha ilyen helyen tolat.

Előzmény: Macika (1602)
Macika Creative Commons License 2010.11.20 0 0 1602

Örülök, hogy Nálad is gondok vannak az eset megértésével... :)

Már azt hittem, csak nálam a hiba...

 

Ami a lényeg - és egyetértünk - hogy ha valaki vezet, akkor előre figyeljen, ne máshová.

 

Én úgy érzem, túl kevés az infó ahhoz, hogy pálcát lehessen törni bármelyik fél felett...

Előzmény: Törölt nick (1600)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.19 0 0 1601

Ha nem nézek ki oldalra valószínű láthattam/láttam volna. Viszont akkor azt nem láttam volna ha kijön elém az autó, Sajna mindez mint írtam egy kanyar után volt és másodpercek alatzajlott le. Hát nem tudom.. A kresz szerint mit csináltam rosszul? Azt nem mondja, hogy csak magam elé nézhetek, mint a fuvaros ló. Tolató autó esetében beszélhetünk követési távolságról? Eh nem tudom, csak azt, hogy amúgy mindíg körültekintően vezetek inkább túl óvatosan is néha.

Előzmény: Törölt nick (1600)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.19 0 0 1600

Ez mind igaz, és ha körehatott a belsetben, akkor ő felelőssége IS felmerülhet. De ha te hátulról mentél bele a kocsiba, akkor te is felelős vagy, ha láthattad. Már amennyire értem az esetet.

Előzmény: karima01-x (1599)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.19 0 0 1599

 

 

Kösz, igazad van, hogy észre kellett volna vennem, de a tolatással kapcsolatban a KRESZ a következőképpen fogalmaz:


33. §  (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.

Sőt a 3. pont még azt is leírja, hogy:
"(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. "

 

Arról nem beszélve, hogy szerintem megállnia sem lett volna szabad, mert

 

"4) Lakott területen kívül járművel - a lehetőséghez képest - az úttesten kívül kell megállni.

(5) Tilos megállni:

a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza;

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;"

 

 

 

 

 

 

Macika Creative Commons License 2010.11.19 0 0 1598

Akkor egyértelmű, bocs az értetlenkedésért.

Előzmény: bibercalmero (1597)
bibercalmero Creative Commons License 2010.11.19 0 0 1597

Mitől lett volna?! Mindketten ugyanazon a főúton voltak, teherauto az autópályaleágazást elnézte(továbbhaladt), megállt, hogy hopp, itt kellett volna elkanyarodni a pályára, visszatolatott, emberunk pedig elbambult és belerohant. Ennyi. 

Előzmény: Macika (1596)
Macika Creative Commons License 2010.11.18 0 0 1596

Amennyiben nem volt autópálya kezdetet tábla, akkor bizony szerintem is így van...

Előzmény: bibercalmero (1595)
bibercalmero Creative Commons License 2010.11.18 0 0 1595

Te vagy a hunyó teljes mértékben. Hátulról belementél egy autóba, mindegy, hogy az tolatott vagy sem. Akkor lenne a másik fél hibás, ha neked sikerül állórafékezni és ezután tolat beléd.

Előzmény: karima01-x (1587)
Macika Creative Commons License 2010.11.18 0 0 1594

Azt hiszem, meghagyom másoknak, nekem ez nem megy, így elképzelni.

Amire gondoltam, az nem jött be és nem akarom teletévedni a topicot...

Előzmény: karima01-x (1593)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.18 0 0 1593

Bocs lehet, hogy körülményesen fogalmaztam. Tehát egy kanyar után a főútvonalon állt egy teherautó amelyről és azt gondoltam, megy.  (illetve az alatt a pár másodperc alatt nem tudtam megállapítani, hogy áll míg néztem mert csak a hátsó lámpa világított) Eközben oldalról a pálya lehajtóról jött a főűtra egy autó, én erre néztem oldalra, hogy megáll e, mert nagyon lendületesen érkezett meg. Ezalatt a teherautó elkezdett tolatni visszafele a lehajtón túlról. ((mivel Ő elvétette a lehajtó melletti felhajtót és oda akart visszatolatni). Mire én visszanéztem az útra már esélyem sem volt megállni csak fékezni valamelyest.

Macika Creative Commons License 2010.11.18 0 0 1592

Na még egyszer.

Úgy értettem, hogy az, aki a felhajtóról tolatott visszafelé, az túl volt-e már az autópálya kezdete c. táblán. Mert jóval a pályatest elérése előtt szokták kirakni.

Előzmény: karima01-x (1591)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.18 0 0 1591

nem volt. semmilyen, én a főúton haladtam, amibe belementem az is azon tolatott. Aki az autópályáról érkezett oldalról neki vszínű volt de meg is állt csak nem voltam biztos hogy észrevett és megáll. ezért néztem oldalra.

Macika Creative Commons License 2010.11.17 0 0 1590

Tábla volt?

Előzmény: karima01-x (1589)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.17 0 0 1589

Rendőrt hívtunk, de nem mondott semmit, csak helyszínelt és felvette a vallomásokat. A lényeg, hogy ez egy fel és lehajtó is volt egymás mellett. A lehajtó sávban jött egy autó oldalról az autópályáról és a felhajtó sávot vétette el a teherautó sörőrje és oda akart visszatolatni előttem. Az hozzátartozik, hogy kanyar után kb 150-200 méterre van ez a fel és lehajtó, tehát amúgy is elég nehéz lett volna észrevenni, hogy ott áll, illetve tolat, de így, hogy abból a pár másodpercből (kb 6-8 másodperc 90-es tempóval) 2-3 másodpercre néztem ki oldalra. Plussz a reakció idő.

Macika Creative Commons License 2010.11.17 0 0 1588

Gondolom, hívtatok rendőrt, ők mit állapítottak meg?

 

Nekem első blikkre a tolatást végző jármű is hunyónak tűnik, mert a KRESZ a 33 §. (2)-ben és a 37 §. (3)/b-ben rendelkezik az autópályán való tolatás tilalmáról. Kérdés, megvolt-e már az autópálya tábla, elhagyta-e már a teherautó azt.

 

Kicsit mintha kevernéd a le- és felhajtó szavakat, így eléggé nehezen követhető számomra a történeted.

 

Mondjuk szerintem Te is elmarasztalható vagy, mert ha nem figyelsz magad elé, akkor hová figyelsz?

 

De majd jönnek nálamnál okosabbak és megmondják. Kíváncsian várom én is az ő véleményüket.

Előzmény: karima01-x (1587)
karima01-x Creative Commons License 2010.11.17 0 0 1587

Üdv Mindenkinek!  Egy esettel kapcsolatban szeretném kikérni a forumon a hozzáértők véleményét.  2 héttel ezelőtt volt egy közlekedési balesetem, amely a következőképpen történt. Főútvonalon haladtam és egy jobbos kanyar után egy autó pálya lehajtóhoz értem. A kanyarból kiérve láttam, egy autó hátsó lámpáját tőlem kb 150-200 méterre. Eközben az autó pálya lehajtóról egy autó érkezett lendületesen amely mivel nincs besoroló sáv az én haladási sávomba érkezett volna meg. Mivel olyan lendületesen jött, arra figyeltem nem jön e ki elém, eközben az úton (mint kiderült álló autó) elkezdett tolatni visszafele a teherautó amit én későn észleltem és nekiütköztem. Az esethez hozzátartozik, hogy mindez este teljesen kivilágítatlan lehajtóban történt, az autó benn a záró vonal mellett tolatott (a kerék szinte a záró vonalon) vészvillogó nélkül. Elvétette a felhajtót és elkezdett visszafele tolatni. Amikor én láttam még nem világított a olató lámpa, és nem lehetett megállapítani, hogy áll az autó. Miközben én az oldalról érkező autóra figyeltem kezdett el tolatni, amit és nem láttam. Úgy tudom van kresz szabály ami a tolatásra illetve a záróvonalnál történő megállásra vonatkozik. Szeretném a véleményt kikérni az esetben, ki volt a hunyó?

 

Köszönettel. Karima

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1585

Az igazság előrébb való, mint a hazugság leplezése, joggal nem lehet visszaélni.

 

De nem csak én mondom, hanem az Ítélőtábla.:)

Előzmény: Macika (1584)
Macika Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1584

Ezt örömmel olvasom.

 

"Sokan úgy vélik, a modern technika eszközeivel ma már gyerekjáték egy hangfelvételt manipulálni, erre azonban a gyakorlatban kevés példa akad."

 

Az életben azonban azt hallani (a szabálysértőktől), hogy még a hitelesített, hivatalos műszerek által készített felvételeket is manipulálják. Mármint a hatóság.

 

Nekem ez akkor is nagyon furcsa.

 

De jogot tanult ember vagy, ha Te mondod, elhiszem Neked, hogy ez így korrekt és a másik oldalnál is hasonlóképpen működik...

Bár - ne haragudj - kétségeim vannak...

Előzmény: Törölt nick (1581)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1583

Idézés a szabálysértési ügyben kisebb foku szabs. jövö hétre! ennyi irt,de majd pontosan elolvasom

Előzmény: Törölt nick (1582)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1582

Mint tanú vagy mint eljárás alá vont személy? A szabálytalanság miatt vagy a másik ügyben?

Előzmény: Törölt nick (1575)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1581

Mérföldkőnek számít a hazai ítélkezésben a Pécsi Ítélőtábla nemrégiben megszületett precedensértékű döntése, mely szerint a jogosulatlanul rögzített hangfelvétel perbeli bizonyítékként felhasználható az igazság kiderítése és érvényesítése érdekében.

http://www.jogiforum.hu/hirek/22196#axzz155DHHPnS

 

„nem hivatkozhat sikerrel alanyi jogsértésre a fél, ha ezzel hamis tényállítását akarja leplezni, és az igazságot tartalmazó nyilatkozatának a felhasználását kívánja személyiségi jogvédelem tárgyává tenni”.

Előzmény: Törölt nick (1578)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1580

Nem tudok ilyen konkrét rendelkezésről, de az együttműködési kötelezettség a kárfelmérés ezt indokolhatja. Meg kell kérdezni milyen alapon és milyen indokkal kívánják a kárelhárítást akadályozni?

Előzmény: OpelAstraGt (1579)
OpelAstraGt Creative Commons License 2010.11.12 0 0 1579

Tudtok arra utalást jogszabályban, hogy a karambolban sérült autó javítását csak a Biztosítótól kapott engedély után kezdheti meg a szervíz? Tehát ha adok egy megbízást, hogy járjon el a szervíz a biztosító felé, akkor meg kell kérnie az engedélyt a biztosítótól, hogy elkezdhesse javítani az autót?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!