Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30719
Szép ez az ifjonti hevület, de vajon biztos alapokon áll-e?
Előzmény: VT22 (30716)
Rbatka Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30718
Amikor kitilt a moderátor valakit, akkor mi van a szólásszabadsággal?
Előzmény: Törölt nick (30717)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30717
"mely topiktól a vicitopikosok kiütést kapnak"

Van egy olyan érzésem, hogy nem ezzel fogok rászolgálni az iménti dícséretre, de így igaz. Valóban kiütést kapnak. Szó szerint, KO-t. Ugyanios egyből szalad a topicnyitó a moderátorhoz, ha neki nem tetsző dolog kerül bele... Ugye ezt hívják szólásszabadságnak, vagy nem?
Előzmény: Törölt nick (30700)
VT22 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30716
Ilyen az, amikor egy példának köze nincs az adott szituációhoz.
Előzmény: manhattani (30713)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30715
Tudom számolni nem szabad, de:

Mennyi is az a 26.4% forintban?
Előzmény: VT22 (30712)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30714
Szia, nincs harag, csak többre mennénk, ha azt írnád, hogy miért demagógia, minthogy csak minősíted a beírásom.
Előzmény: VT22 (30712)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30713

Bocs, még egy.

 

>A kisvasút ugyanis alapvetően nem egy elavult szerkezet: ma is megállná a helyét, ha korszerűsített formában meglenne.

 

Alapvetően a hanglemez sem elavult szerkezet. Némely tulajdonságában jobb, mint a CD. Mégsem állja meg a helyét, a nép CD-re váltott.

Csak a néhai hanglemezgyártók nem követelik, hogy korlátozzák a CD-gyártást, és nem akarnak még több pénzt a hanglemeziparba, hogy azonos versenyhelyzetet teremtsenek a bakelitlemez számára! Ez pedig nagy különbség.

 

Mielőtt a következő hozzámszólásod úgy kezded, hogy "te hülye f...!" :-)) :

Megértem a fájdalmad a kisvasutak (mellékvonalak) megszüntetése iránt. Nekem is ott a szekrényben a NAD lemezjátszóm, és néha meghallgatok egy-egy hanglemezt (ritkán, mert a lejátszás árt nekik...). De utána beteszem a CD-t a "játékosba". Gazdasági kényszerből.  :-))

Előzmény: Törölt nick (30703)
VT22 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30712
Nem azért írtam mert komolyan gondolom, hanem mert kb. ilyen szintű demagógia az amit manhattani írt.
Előzmény: koller andor (30710)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30711

>Nem érted, látom nem érted.

A szekeret amikor felváltotta a vasút, az a technikai fejlődés eredménye volt. Nem a gazdasági kényszer hozta.

Bocs, de olyan magas labdákat adsz, hogy nem bírom megállni, hogy ne feleljek, remélem, nem haragszol :-))

 

A vasúti szállítás egyeduralkodóvá válása nem gazdasági kényszer volt? Nem a legolcsóbb szállítási módot kell választania minden, a gazdaságban működő résztvevőnek, gazdasági kényszerből?

 

>A békéscsabai kisvasutat amikor felváltotta az autóbusz, azt a pénztelenség, a spórolási inger hozta.

 

Pénztelenségből vettek buszokat?

A spórolási inger meg kötelező minden gazdasági szereplő számára, pl. a te háztartásodban is, ugye? :-)) Ez csak a vasútra nem igaz, mert azt más fizeti :-)))

 

>(szerintem senki sem haragudna meg például Újkígyóson, ha a falu széles főutcáján 80 km/óra engedélyezett sebességű, megfelelő biztosítóberendezéssel ellátott pályán, korszerű alacsonypadlós, légkondis kisvasúti szerelvény járna Bcsaba-Békéssámson viszonylatban, és nem volna buszjárata a településnek).

 

Nem haragudna meg, csak ha nekik kéne fizetni. De akkor nagyon!


Előzmény: Törölt nick (30703)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30710
Felétek kizárólag buszok járnak az utakon?

(ma már a vasúti pályakarbantartás sem a vasút dolga)
Előzmény: VT22 (30707)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30709

Cimbora, embör, hová fog ez még fejlődni? :-)

 

>Sőt a mozdonyvezetők, kocsivizsgálók, kocsirendezők inkább panaszkodhatnának, hogy többletfeladat van, ...

 

A vasúton utazók, szállított áru folyamatosan csökken. Honnan van a többfeladat?

 

>... a fizetés meg maradt a régi

 

Ilyen fiatal lennél?? Dehogy maradt. Régen ( (C) v_peti ) a vasutasok kb. 2x-esét keresték, mint egy orvos vagy mérnök. Ez így maradt? Dehogyis.

 

Ha annyit keresnének, amennyit megtermelnek, szerinted hány perc múltával keresnének másik munkahelyet maguknak?

Előzmény: Törölt nick (30706)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30708
Ehhez mennyi pénz kellett volna, országos szinten?
Előzmény: Törölt nick (30703)
VT22 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30707
Rendben, csak a volánok vegyék át az úthálózat karbantartását.
Előzmény: manhattani (30693)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30706
Embör!
Hódmezővásárhelyről van szó, ahol a most megnyílt iparvágányon kívül kismillió áruszállítási feladata van a vasútnak. Sőt a mozdonyvezetők, kocsivizsgálók, kocsirendezők inkább panaszkodhatnának, hogy többletfeladat van, a fizetés meg maradt a régi (de nem teszik, mert kulturáltabbak annál, mintsem ilyen dolog elhagyná a szájukat).
Előzmény: manhattani (30705)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30705

>Nem minden nap fognak kocsit beállítani, hanem mondjuk 4 naponta, ...

 

És a kocsi beállítók csak minden 4. napra kérnek fizetést?

Előzmény: Törölt nick (30704)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30704
Ne azt nézd, hogy ha évente 20.000 tonna, az napi 80 tonna.
Nem minden nap fognak kocsit beállítani, hanem mondjuk 4 naponta, és akkor már nem 365 kiszolgálómenet közlekedtetése szükséges a 20.000 tonna áruhoz, hanem csak kb 90. Így már biztosan megéri. (különben hozzá se fogtak volna).
Előzmény: RadiX (30702)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30703
Nem érted, látom nem érted.

A szekeret amikor felváltotta a vasút, az a technikai fejlődés eredménye volt. Nem a gazdasági kényszer hozta.

A békéscsabai kisvasutat amikor felváltotta az autóbusz, azt a pénztelenség, a spórolási inger hozta. Nem a technikai fejlődés, hiszen ha lett volna lóvé, akkor például még korszerűbbre cserélik a síneket, villamosítják a vonalat, nyomvonalkorrekciót hajtanak végre, stb. A kisvasút ugyanis alapvetően nem egy elavult szerkezet: ma is megállná a helyét, ha korszerűsített formában meglenne.

(szerintem senki sem haragudna meg például Újkígyóson, ha a falu széles főutcáján 80 km/óra engedélyezett sebességű, megfelelő biztosítóberendezéssel ellátott pályán, korszerű alacsonypadlós, légkondis kisvasúti szerelvény járna Bcsaba-Békéssámson viszonylatban, és nem volna buszjárata a településnek).
(haragudnának viszont, ha elrendelnénk, hogy csakis lovaskocsival utazhatnának)
Előzmény: manhattani (30701)
RadiX Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30702
évi 20000 tonna az munkanaponként 80t, ennyiért megérné fenntartani a vágányt?
Előzmény: v_peti (30699)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30701

Várok én szívesen, de már alig várom! :-))

 

>Amiket felsoroltál, azoknak a dolgoknak (jégszekrény, mezítlábas gyerek, stb) az eltűnése a technikai, kulúrális, stb fejlődés következménye.

 

Sajnos nem. Feltalálták a cipőt? Vagy a népnek kifejlődött a kultúrája, és felhúzta? Nem. Az a gazdasági fejlődés eredménye, hogy több cipőjük lett.

 

>De ezt ne hasonlítsd össze mondjuk a kisvasutak vagy a mellékvonalak eltűnésével, mert annak oka nem a technikai fejlődés volt, hanem a kényszer: a pénztelenség.

 

Ismét nem. Pénztelenség, amikor vett a MÁV pl. 379 Szilit, meg ki tudja hány Szergejt, pl.?

Kifejlődött a kisvasutak helyett egy sokkal olcsóbb közlekedési-szállítási mód, mint ahogy a hűtőszekrény olcsóbb lett a jégszekrénynél.

 

>De a jégszekrény helyett nem azért lett hűtőgép, vagy a mezítlábas gyerek helyett nem azért lett 10 pár cipő/gyerek, mert nem volt az országnak pénze.

Sőt, ellenkezőleg. A gazdasági fejlődés miatt lett, amit (részben) a technikai fejlődés is erősített. A technikai, és az ezzel szorosan összefüggő gazdasági fejlődés tette partvonalon kívülre a kisvasutakat és a (legtöbb) mellékvonalat is.

 

Ettől még mélyen átérzem a fájdalmad (sőt, én még a valamikori szekeres fuvarozók fájdalmát is átérzem, akiket a vasút tett taccsvonalon kívülre...). De, sajnos, a kisvasutak is úgy jártak, mint a jégszekrénykészítők.

Előzmény: Törölt nick (30697)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30700
Azért, mert ebben a topikban hagyományosan nem az a jóhír, ha jár a vonat, hanem az, ha nem jár:)
(a Kunsági Dízel topikban, mely topiktól a vicitopikosok kiütést kapnak, viszont szerepelt már a hír)
Előzmény: v_peti (30699)
v_peti Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30699
Ezt az ON-topik jóhírt miért nem láttam még itt?
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/18_esztendo_utan_ujra_jar_a_vonat_a_szikancsi_utnal/2080295/
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30698
Jé, te tudsz értelmes dolgokat is írni!
(kellemesen csalódtam)
Előzmény: Törölt nick (30689)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30697
Várjál csak, cimbora!

Amiket felsoroltál, azoknak a dolgoknak (jégszekrény, mezítlábas gyerek, stb) az eltűnése a technikai, kulúrális, stb fejlődés következménye. Nem kár értük.

De ezt ne hasonlítsd össze mondjuk a kisvasutak vagy a mellékvonalak eltűnésével, mert annak oka nem a technikai fejlődés volt, hanem a kényszer: a pénztelenség. A politika úgy ítélte meg, hogy nincs pénz vasútüzemeltetésre, vasútfejlesztésre. Spórolásképpen jött helyette a közútra való átterelés.

De a jégszekrény helyett nem azért lett hűtőgép, vagy a mezítlábas gyerek helyett nem azért lett 10 pár cipő/gyerek, mert nem volt az országnak pénze.

Válasszuk külön az igazi fejlődéstől a kényszermegoldásokat!
Előzmény: manhattani (30670)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30696
Rummal Moldova is foglalkozott, ott is meg volt írva, h akkor ott nagy csapás volt a megszüntetés, a vasutat akkor nem tudta a busz pótolni, télen nagy hóban nem tudott menni, és nem tudták ,h jön-e egyáltalán.

Idézet Moldovától:
"- Mit szólt annak idején a vasút megszüntetéséhez? Próbált-e tiltakozni?

- A vasútnak tekintélye volt, az autóbuszban nem bíztak az emberek, és kezdettol fogva nem akarták. Minket vezetoket meg sem hallgattak, mégis ránk haragudott a nép.

- És most, egy év után, hogy áll a helyzet? Bevált az autóbusz?

A sovány, kopott ruhás férfi forgatja a cigarettát az ujjai között, láthatólag tudja, hogy az elnöki íróasztal mögött meg kell válogatnia a szavait:

- Semmiképp nem vált be. Eloször is: drágább. A vasúton tizenegy forint húsz fillér volt a retúrjegy Szombathelyig, a buszon egy menet tizenegy forint hetven fillér, és ehhez jön még a negyven fillér biztosítás, ami kötelezo.

Másodszor: a buszon állandó a zsúfoltság. Érthetetlen, hogy miért engedik. Ha én az ötszemélyes kocsimra hat embert veszek fel, megbüntetnek, a busz viszont vihet húsz emberrel többet, mint amennyi elo van írva.

Harmadszor: a buszon nincs elegendo hely a csomagoknak; negyedszer: nincs mellékhelyiség, ezért az öregek és a betegek alig vállalkozhatnak az útra, ötödször: elofordul járatkimaradás, tavaly november 7-én én magam tettem panaszt, most május vége van, de még nem válaszoltak rá. A Volán nem sokat törodik Rummal.

- Legalább volt valami haszna a községnek a vasút megszunésébol?

- Semmi. A felsobbség nekünk ígérte a síneket, de mikor kiderült, hogy a kohók sokat fizetnek érte, rátették a kezüket. Kértem a bazaltkövet, kellett volna a belterületi utunkra, de azt is felszedték, és elvitték Szombathelyre, nekünk meg ha kell ko, hozathatunk magunknak Sümegrol."

Ez volt 1975-ben azóta ugyan változtt pár dolog, de akkor tuti hiba volt megszüntetni azt a vonalat.

A Veszprém-Alsóörs vonal pedig a másik, azóta nagy kerülővel mehet csak a vonat
Előzmény: v_peti (30690)
v_peti Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30695
Miért mi ment? Csörgő+Bhv+vezérlő?
Előzmény: manhattani (30692)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30694
Sziasztok!
Sajnos a TV híradások igen csak elfeledkeztek róla, ezért érdemes olvasni ezt
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30693

>Amúgy ha már régi vasút. Rum felé megszűnt a vasút. Délután buszkonvoj megy, délelőtt meg még ma is alig kapsz állóhelyet.

 

Ami támogatást a MÁV kap, annak a 26,4%-át át kéne adni a Volánoknak.

Rumból (is) fél óránként légkondicionált luxusbuszok indulnának az utasok igénye szerinti végállomások felé.

Előzmény: v_peti (30690)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30692

Na jó, de akkor ott jön mögötte kb. 20 pecrce a következő.

 

De mikor Szurdokpüspökiből a reggeli vonatra nem fértek föl, az azért nagyobb gáz.

Előzmény: koller andor (30691)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30691
Ma már nincs olyan, hogy vonat az állomáson hagyjon embereket (eltekintve évi kb. 1 különleges esettől). Ez is élet.

Ebben azért ne legyél olyan biztos. javaslom látogass ki Kökire egy jól eb....ttt vágányzári menetrend alkalmával.
Előzmény: manhattani (30687)
v_peti Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30690
Na ja. Az emberek 90% nem kívánná vissza azt a közlekedést. Kelés 3-kor, vonat indul 3/4 4-kor, érkezés 1/2 5-kor, de a te műszakod csak 1/2 6-kor kezdődik, így egy órát unatkozol. Délután hazaindulásnál ugyanez van. Várhatsz egy órát, ha nem a fő műszakban vagy. A gőzmozdonyos vonat lassú, nyáron ha lehúzod az ablakot, akkor füdstölt hús leszel. Örülsz, ha állóühelyet kapsz. Stb...
És hétvégén a rossz csatlakozások helyett szívesebben mennél autóval rokonlátogatóba, de csak vonattal tudsz.

Amúgy ha már régi vasút. Rum felé megszűnt a vasút. Délután buszkonvoj megy, délelőtt meg még ma is alig kapsz állóhelyet. A buszok hétvégén csak a faluk szélén mennek el, a vonat bent állt meg a faluban. Rumtól egy köpés Rábatőttös, ahová alig van busz, főleg hétvégén. Így sokan autóval járnak. Ha lenne vonat, sokan csak Rábattőtösre mennének, és ott átszállnának. Akár autóval vannak, akár biciklivel. Sőt akkor még ráhordó buszt is megérné üzemeltetni. De meg kellett szüntetni, pedig tömött MD ment csúcsidőben! :(
Előzmény: manhattani (30687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!