Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30726
Nem Te, de nem is a Csabi.
Előzmény: Rbatka (30723)
Rbatka Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30725
Javaslom, hogy nyiss egy Anti Kunsági dízel topikot. Esetleg Anti Rbatka topikot? Más valaki kér még?
:)
Előzmény: Törölt nick (30721)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30724
Persze, de ettől a véleményem nem változott.
Előzmény: Rbatka (30722)
Rbatka Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30723
Úgy csinálsz, mintha én hoztam volna szóba.
Előzmény: koller andor (30720)
Rbatka Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30722
OFF
küldtem valamikor egy levelet, nem tudom, megérkezett-ehh?
Előzmény: koller andor (30719)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30721
Kitiltott?
It nem arról van szó, hanem hogy ha nem a te kélnyed-kedved szerint, a szád íze szerint alakul a dolog, egyből sírsz, és mész oda panaszkodni. Erről van szó. Olyan hsz-eimet kiszedték "személyeskedés" miatt, aminek köze nem volt hozzá.
De miket is magyarázok én, csak elég lenne végigolvasni annak a bizonyos napnak a termését, és mindenki látná mire gondolok...
Előzmény: Rbatka (30718)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30720
Nézd, ennek a gyerekes viselkedésnek nem sok értelme van.
Előzmény: Rbatka (30718)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30719
Szép ez az ifjonti hevület, de vajon biztos alapokon áll-e?
Előzmény: VT22 (30716)
Rbatka Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30718
Amikor kitilt a moderátor valakit, akkor mi van a szólásszabadsággal?
Előzmény: Törölt nick (30717)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30717
"mely topiktól a vicitopikosok kiütést kapnak"

Van egy olyan érzésem, hogy nem ezzel fogok rászolgálni az iménti dícséretre, de így igaz. Valóban kiütést kapnak. Szó szerint, KO-t. Ugyanios egyből szalad a topicnyitó a moderátorhoz, ha neki nem tetsző dolog kerül bele... Ugye ezt hívják szólásszabadságnak, vagy nem?
Előzmény: Törölt nick (30700)
VT22 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30716
Ilyen az, amikor egy példának köze nincs az adott szituációhoz.
Előzmény: manhattani (30713)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30715
Tudom számolni nem szabad, de:

Mennyi is az a 26.4% forintban?
Előzmény: VT22 (30712)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30714
Szia, nincs harag, csak többre mennénk, ha azt írnád, hogy miért demagógia, minthogy csak minősíted a beírásom.
Előzmény: VT22 (30712)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30713

Bocs, még egy.

 

>A kisvasút ugyanis alapvetően nem egy elavult szerkezet: ma is megállná a helyét, ha korszerűsített formában meglenne.

 

Alapvetően a hanglemez sem elavult szerkezet. Némely tulajdonságában jobb, mint a CD. Mégsem állja meg a helyét, a nép CD-re váltott.

Csak a néhai hanglemezgyártók nem követelik, hogy korlátozzák a CD-gyártást, és nem akarnak még több pénzt a hanglemeziparba, hogy azonos versenyhelyzetet teremtsenek a bakelitlemez számára! Ez pedig nagy különbség.

 

Mielőtt a következő hozzámszólásod úgy kezded, hogy "te hülye f...!" :-)) :

Megértem a fájdalmad a kisvasutak (mellékvonalak) megszüntetése iránt. Nekem is ott a szekrényben a NAD lemezjátszóm, és néha meghallgatok egy-egy hanglemezt (ritkán, mert a lejátszás árt nekik...). De utána beteszem a CD-t a "játékosba". Gazdasági kényszerből.  :-))

Előzmény: Törölt nick (30703)
VT22 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30712
Nem azért írtam mert komolyan gondolom, hanem mert kb. ilyen szintű demagógia az amit manhattani írt.
Előzmény: koller andor (30710)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30711

>Nem érted, látom nem érted.

A szekeret amikor felváltotta a vasút, az a technikai fejlődés eredménye volt. Nem a gazdasági kényszer hozta.

Bocs, de olyan magas labdákat adsz, hogy nem bírom megállni, hogy ne feleljek, remélem, nem haragszol :-))

 

A vasúti szállítás egyeduralkodóvá válása nem gazdasági kényszer volt? Nem a legolcsóbb szállítási módot kell választania minden, a gazdaságban működő résztvevőnek, gazdasági kényszerből?

 

>A békéscsabai kisvasutat amikor felváltotta az autóbusz, azt a pénztelenség, a spórolási inger hozta.

 

Pénztelenségből vettek buszokat?

A spórolási inger meg kötelező minden gazdasági szereplő számára, pl. a te háztartásodban is, ugye? :-)) Ez csak a vasútra nem igaz, mert azt más fizeti :-)))

 

>(szerintem senki sem haragudna meg például Újkígyóson, ha a falu széles főutcáján 80 km/óra engedélyezett sebességű, megfelelő biztosítóberendezéssel ellátott pályán, korszerű alacsonypadlós, légkondis kisvasúti szerelvény járna Bcsaba-Békéssámson viszonylatban, és nem volna buszjárata a településnek).

 

Nem haragudna meg, csak ha nekik kéne fizetni. De akkor nagyon!


Előzmény: Törölt nick (30703)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30710
Felétek kizárólag buszok járnak az utakon?

(ma már a vasúti pályakarbantartás sem a vasút dolga)
Előzmény: VT22 (30707)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30709

Cimbora, embör, hová fog ez még fejlődni? :-)

 

>Sőt a mozdonyvezetők, kocsivizsgálók, kocsirendezők inkább panaszkodhatnának, hogy többletfeladat van, ...

 

A vasúton utazók, szállított áru folyamatosan csökken. Honnan van a többfeladat?

 

>... a fizetés meg maradt a régi

 

Ilyen fiatal lennél?? Dehogy maradt. Régen ( (C) v_peti ) a vasutasok kb. 2x-esét keresték, mint egy orvos vagy mérnök. Ez így maradt? Dehogyis.

 

Ha annyit keresnének, amennyit megtermelnek, szerinted hány perc múltával keresnének másik munkahelyet maguknak?

Előzmény: Törölt nick (30706)
koller andor Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30708
Ehhez mennyi pénz kellett volna, országos szinten?
Előzmény: Törölt nick (30703)
VT22 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30707
Rendben, csak a volánok vegyék át az úthálózat karbantartását.
Előzmény: manhattani (30693)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30706
Embör!
Hódmezővásárhelyről van szó, ahol a most megnyílt iparvágányon kívül kismillió áruszállítási feladata van a vasútnak. Sőt a mozdonyvezetők, kocsivizsgálók, kocsirendezők inkább panaszkodhatnának, hogy többletfeladat van, a fizetés meg maradt a régi (de nem teszik, mert kulturáltabbak annál, mintsem ilyen dolog elhagyná a szájukat).
Előzmény: manhattani (30705)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30705

>Nem minden nap fognak kocsit beállítani, hanem mondjuk 4 naponta, ...

 

És a kocsi beállítók csak minden 4. napra kérnek fizetést?

Előzmény: Törölt nick (30704)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30704
Ne azt nézd, hogy ha évente 20.000 tonna, az napi 80 tonna.
Nem minden nap fognak kocsit beállítani, hanem mondjuk 4 naponta, és akkor már nem 365 kiszolgálómenet közlekedtetése szükséges a 20.000 tonna áruhoz, hanem csak kb 90. Így már biztosan megéri. (különben hozzá se fogtak volna).
Előzmény: RadiX (30702)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30703
Nem érted, látom nem érted.

A szekeret amikor felváltotta a vasút, az a technikai fejlődés eredménye volt. Nem a gazdasági kényszer hozta.

A békéscsabai kisvasutat amikor felváltotta az autóbusz, azt a pénztelenség, a spórolási inger hozta. Nem a technikai fejlődés, hiszen ha lett volna lóvé, akkor például még korszerűbbre cserélik a síneket, villamosítják a vonalat, nyomvonalkorrekciót hajtanak végre, stb. A kisvasút ugyanis alapvetően nem egy elavult szerkezet: ma is megállná a helyét, ha korszerűsített formában meglenne.

(szerintem senki sem haragudna meg például Újkígyóson, ha a falu széles főutcáján 80 km/óra engedélyezett sebességű, megfelelő biztosítóberendezéssel ellátott pályán, korszerű alacsonypadlós, légkondis kisvasúti szerelvény járna Bcsaba-Békéssámson viszonylatban, és nem volna buszjárata a településnek).
(haragudnának viszont, ha elrendelnénk, hogy csakis lovaskocsival utazhatnának)
Előzmény: manhattani (30701)
RadiX Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30702
évi 20000 tonna az munkanaponként 80t, ennyiért megérné fenntartani a vágányt?
Előzmény: v_peti (30699)
manhattani Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30701

Várok én szívesen, de már alig várom! :-))

 

>Amiket felsoroltál, azoknak a dolgoknak (jégszekrény, mezítlábas gyerek, stb) az eltűnése a technikai, kulúrális, stb fejlődés következménye.

 

Sajnos nem. Feltalálták a cipőt? Vagy a népnek kifejlődött a kultúrája, és felhúzta? Nem. Az a gazdasági fejlődés eredménye, hogy több cipőjük lett.

 

>De ezt ne hasonlítsd össze mondjuk a kisvasutak vagy a mellékvonalak eltűnésével, mert annak oka nem a technikai fejlődés volt, hanem a kényszer: a pénztelenség.

 

Ismét nem. Pénztelenség, amikor vett a MÁV pl. 379 Szilit, meg ki tudja hány Szergejt, pl.?

Kifejlődött a kisvasutak helyett egy sokkal olcsóbb közlekedési-szállítási mód, mint ahogy a hűtőszekrény olcsóbb lett a jégszekrénynél.

 

>De a jégszekrény helyett nem azért lett hűtőgép, vagy a mezítlábas gyerek helyett nem azért lett 10 pár cipő/gyerek, mert nem volt az országnak pénze.

Sőt, ellenkezőleg. A gazdasági fejlődés miatt lett, amit (részben) a technikai fejlődés is erősített. A technikai, és az ezzel szorosan összefüggő gazdasági fejlődés tette partvonalon kívülre a kisvasutakat és a (legtöbb) mellékvonalat is.

 

Ettől még mélyen átérzem a fájdalmad (sőt, én még a valamikori szekeres fuvarozók fájdalmát is átérzem, akiket a vasút tett taccsvonalon kívülre...). De, sajnos, a kisvasutak is úgy jártak, mint a jégszekrénykészítők.

Előzmény: Törölt nick (30697)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30700
Azért, mert ebben a topikban hagyományosan nem az a jóhír, ha jár a vonat, hanem az, ha nem jár:)
(a Kunsági Dízel topikban, mely topiktól a vicitopikosok kiütést kapnak, viszont szerepelt már a hír)
Előzmény: v_peti (30699)
v_peti Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30699
Ezt az ON-topik jóhírt miért nem láttam még itt?
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/18_esztendo_utan_ujra_jar_a_vonat_a_szikancsi_utnal/2080295/
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30698
Jé, te tudsz értelmes dolgokat is írni!
(kellemesen csalódtam)
Előzmény: Törölt nick (30689)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.13 0 0 30697
Várjál csak, cimbora!

Amiket felsoroltál, azoknak a dolgoknak (jégszekrény, mezítlábas gyerek, stb) az eltűnése a technikai, kulúrális, stb fejlődés következménye. Nem kár értük.

De ezt ne hasonlítsd össze mondjuk a kisvasutak vagy a mellékvonalak eltűnésével, mert annak oka nem a technikai fejlődés volt, hanem a kényszer: a pénztelenség. A politika úgy ítélte meg, hogy nincs pénz vasútüzemeltetésre, vasútfejlesztésre. Spórolásképpen jött helyette a közútra való átterelés.

De a jégszekrény helyett nem azért lett hűtőgép, vagy a mezítlábas gyerek helyett nem azért lett 10 pár cipő/gyerek, mert nem volt az országnak pénze.

Válasszuk külön az igazi fejlődéstől a kényszermegoldásokat!
Előzmény: manhattani (30670)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!