"első, az ezres M47-es ("népnyelv" Dácsiája), úgy tudom, hogy mechanikus hajtása, áttétele van. A kétezres M47-esnek (Nagy Dácsia) pedig hidraulikus áttéte és .hajtásrendszere van"
Butaság.Alapvető különbség a vonatfűtési generátor a 2000-esekben.
Abszolut nem helyesek.A különbségek:a már említett névleges teljesítmény különbség (515kW--700kW);a legnagyobb megengedett ford.szám terhelés nélkül illetve terhelés mellett (1550 és 1350/min az 1000-es sor-nál,1650 és 1500/min a 2000-es sor-nál).Más még a gázolajtartály elhelyezése (a nagy tartály az 1000-esnél a rövid géptérben van,a 2000-esnél pedig a főkeret alatt van kétoldalt 2 tartály.)
A hidrodinamikus hajtóművek szerkezetileg azonosak mindhárom sorozaton,csak a gyorsító áttétel nagyságában különböznek.
Én is kiegészíteném egy dologgal (nem biztos, hogy helyes az, amit mondok). Az M47-es sorozatnak is két fajtája van: az első, az ezres M47-es ("népnyelv" Dácsiája), úgy tudom, hogy mechanikus hajtása, áttétele van. A kétezres M47-esnek (Nagy Dácsia) pedig hidraulikus áttéte és hajtásrendszere van. De nem hiszem, hogy helyesek az alábbi dolgok.