Vannak. Még egyszer mondom, nem tart ott a technológia, hogy biztonságosan meg lehessen oldani a hűtést olyan méretben, ami vetekedne egy xenon fényáramával. Sőt. Az energiahatékonyságban is jobb a xenon. (Ne vitázzunk rajta, nézz meg az oldalunkon egy-egy xenon és egy-egy LED fényforrást. Lumen/Watt értéket keresd.) Az irodánkban a hátam mögött egy demo táblán a világ egyik talán legfejlettebb LED-es üzletvilágító lámpateste van felszerelve(cca: 150 000 Ft/db). Nos, néhány óra után le szoktam kapcsolni, mert mérhetetlenül unom benne a ventilátort.
"Hallkan" mondjad ok:
Természetesen nem fáj. Nem tudom miért ezt vetted le a szavaimból. A LED-es helyzetjelzőket is viszik. Mivel, hogy az első mondatodból arra következtetem, hogy H7 fényszóró izzó LED-re való kiváltásáról beszélsz, arra utaltam, hogy a világ egyik vezető fényforrás gyártó cége sem tud egy LED-es helyzetjelzőre sem engedélyt szerezni. Ez azért tükrözi a technológiával szembeni jogos fenntartásokat.
"Ezt Te sem mondod komolyan, ugye? LED? Tompított fényszóró helyett?"
Valamit jól összekutyulhattál... A Cool Blue _helyzetjelző_ ízzókról beszélgettünk, nem került szóba a tompított.
"(Eredményesen majd 10-20 év múlva, esetleg)."
De ha már szóba hoztad ... máris vannak full LED-es fényszórók. Persze olyan autókba, hogy az egyszeri haladó inkább egy jó állapotú használtautót vesz a két lámpatest árából. :)
A technológia már ma itt jár, pár év múlva biztosan le fog szivárogni kisebb kategóriákba is.
Dipped and high beam are implemented entirely using LED
"Hallkan mondom, SEMMILYEN LEd fényforrásnak NINCS ECE engedélye. Igaz ez az Osram szofita LED-re, T4W LED-re és a W5W LED-re egyaránt. Mindegyiken fel van tüntetve, hogy csak OFFROAD használatra."
"Hallkan" mondjad ok, említetted hogy nagy tételben viszik a H7 Osram Offroad-ot, meg gondolom az egyéb akár 100W-os izzók is előfordulnak utcai autókban.
Ezekhez képest egy ártatlan kis helyzetjelző LED fáj? Aminek a fényereje ugyanolyan mint a gyári izzóé, csak a színe szebb?
Állandó visszatérő téma: fehér ?(fehérebb) illetve sárga? Mindkettőnek van pro és kontra... Akkor miért hanyagolja mindenki a Philips Night Guide-ot? Ott mindkettő (színtartomány) jelen van és előnyeiket érvényesítik... Mióta ezeket használom, leálltam a kisérletezésekkel. Előtte évente 2-2 pár izzó cserélődött: vagy mert "elszálltak" (NB), vagy mert guanot sem értek...
Ezt Te sem mondod komolyan, ugye? LED? Tompított fényszóró helyett? (Eredményesen majd 10-20 év múlva, esetleg).
Hallkan mondom, SEMMILYEN LEd fényforrásnak NINCS ECE engedélye. Igaz ez az Osram szofita LED-re, T4W LED-re és a W5W LED-re egyaránt. Mindegyiken fel van tüntetve, hogy csak OFFROAD használatra.
Mondjuk van egy olyan is ebben, hogy gyenge szart minek emeljek fel, max. a fényvisszaverőket látom meg vele olyan messzire, ameddig egy erősebb elvilágít, de abban is igazság van, hogy sokan elsőként erősebb izzót vesznek, és csak aztán állítják be.
Onnan lett ez világos (meg hogy gyári izókkal se megy rögtön az ember árokba), mikor a WhiteHammerek megmurdeltek, és simát raktam vissza: azokból is ki lehetett hozni eredményt.
Nem lett tőle nappal, de mondjuk kihasználtam a teljes "potenciált".
Azt csak én vettem eddig észre, hogy a +-os izzók messzebbre világítanak? És nem azért mert erősebb, hanem vhogy úgy pozícionálják, hogy magasabbra világítson :D
Ennyi a nagy trükk :) Igaz picit erősebbek, de nem sokkal...
A goldhoz pedig annyit jó kis izzó az :D Teszi szépen a dolgát :)
Azért most egy dolgon elgondolkodtam egy kicsit. Jó, persze én vagyok a hülye:)
Adott egy H4, egy hagyományos lámpatestben. Azt írják a NBP-ra, h 30 méterrel távolabbra is világíthat. Oké, legyen, ott van az asszimetrikus működésből adódó jobb oldali felmenő ág. Az halogénnél tart ameddig tart, az erősebb izzó, ott messzebre világít.
Node kéremszépen, a xenon SVS-ra plusz 20 métert írnak, oszt a projektoros xenon meg egy minden oldalról kurvára lehatárolt fénykibocsátás. Neki kukk mindegy hány lumenes, le van csapva a teteje. Az X méterre világít akármilyen erős.