Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 57
A mellette álló repülő belsejét speciálisan utaskísérő mentőfeladat oktatásra alakíttatta át a Malév. Az első utasszék sorok és a kárpitelemek tűzállóak. Itt lehet gyakorolni a fedélzeti kistüzek oltását. Emlékeim szerint bemondás-gyakorláshoz is ki lett építve egy rendszer, ami nem igényli a normál fedélzeti 115V/28V-os hálózat + Houchin működtetését.
Persze lehet, hogy már ez is úgy le van rabolva, mint a 18-as..... Az rettenet, ahogy látom...
Előzmény: eMM (54)
eMM Creative Commons License 2006.11.08 0 0 56
Csináljunk abból kocsmát.Hacsak nem csirkés az is.
Előzmény: viricsi (55)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 55
TU-154
Még csönd van körülötte.
Előzmény: eMM (54)
eMM Creative Commons License 2006.11.08 0 0 54
A melette áldigáló másik röpcsi az micsoda? Szintén bontásra szánt?
Előzmény: Vgyuri (48)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 53

Így azért jobban látszik. :))

 

 

Előzmény: Vgyuri (48)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 52
Kocsma teljes kibelezés, fertőtlenítő mosás, homokfúvós, vagy vegyi maratás és újrafestés után képzelhető el.
A csomagtér és az utastér padlóját pedig valószínűleg ki kell dobni, lévén a fa nem tisztítható... Egyszerűbb újragyártani....

Pedig nekem a korcsma lenne a legszimpibb :), de valójában örülnék a múzeumi célú megmentésnek is.

Annak idején egy-két múzeumi gépen is dolgoztam. Ennek a helyrepofozásában is szívesen segítek.
Előzmény: Saab2000 (49)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 51
A helyzet az, hogy egy dugattyús itatása sokkal olcsóbb, rendszerszinten pedig az Il18 lényegesen összetettebb, mint akár a DC akár a Connie.
Én még sokat dolgoztam rajta, úgyhogy vannak emlékszintű ismereteim:))

A RedBull, milliomosok és amerókiai alapítványok amúgy biztos könnyebben elvannak egy gép fenntartásával.
A Goldtimer szerintem örülne, ha egy hajtóművet el tudna vállalni az egész gépből üzemeltetésre és ápolásokra... :(

A Li-2-höz képest nem állítom hogy nagyságrendnyi, de sokszoros különbség adódna sajnos...
Előzmény: kiskockas (43)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 50
Tegyük ezt!!!
Előzmény: indexalfalima (47)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 49

Állítólag a skanzen Il-18-asába azért nem lehet bemenni, mert a csirkeszag elviselhetetlen. Szóval, a kocsma elég valószínűtlen terv.

 

Ami realitás, az a megőrzés, állapotfenntartás. Azt kellene elérni minimumként.

 

A Közlekedési Múzeum mit szól hozzá? Nem lenne partner? (Tudom, naiv vagyok.)

Előzmény: trikó (41)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 48

Hogy tudjuk, miről beszélünk

 

indexalfalima Creative Commons License 2006.11.08 0 0 47
Szerintem legyünk operatívak: össze kellene jönnünk valahol minél előbb, s a média jelenlétében kiadni egy nyilatkozatot.
Előzmény: Vgyuri (46)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 46

Van egy álmom :-)

 

Jövőre építik ki(?) a debreceni repülőtér új bejárati útját, ami kiegyenesítené a jelenlegi girbe-gurba, területrendezést akadályozó bejárást. Amolyan sinsheimi módra milyen jól mutatna a bejárati épület tetején "cégérként" az IL-18.

 

A világ legtöbb repterén a keritésen kersztül látszó gépek a cégér. Ez Debrecenben nem áll, mert az állóhely 2 km-re van a 47-es úttól. De ha ott lenne az IL-18, meg mellette egy oszlopn a meglevő MIG-7esünk, mindenki láthatná, hogy itt reptér van.

 

Abeto Creative Commons License 2006.11.08 0 0 45

Az a kalkuláció, hogy az abdaival együtt összesen 4 van az országban, az megállja a helyét?

 

Sajnos igen:

 

1 Abda

2 Fhegy

1 Szolnok

 

Több nincs:(( Kevesebb se legyen!!!

Előzmény: kiskockas (42)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 44
Amúgy a következő story kezd kirajzolódni:
Az Rt. új tulajdonosai (Hochtief) pénzt akarnak a Malévtól a MOK hangárnál tárolt két gép után.
A Malévnak persze kisebb gondja is nagyobb ennél, úgyhogy akkor inkább darabolják fel őket.

Ergo, a Tupcsi is megy a levesbe.

:-((((((
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 43
Valószínűleg a Red Bull DC-6-osa, vagy a nyugaton repkedő számtalan Connie sem kevésbé karbantartás igényes.

Ettől persze már az is nagy szó lenne, ha a földön egyben maradhatna.
Előzmény: trikó (41)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 42
Az a kalkuláció, hogy az abdaival együtt összesen 4 van az országban, az megállja a helyét?
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 41
A helyzet az, hogy bár szívesen látnék egyet üzemképesen, nem gondolom, hogy kivitelezhető a kérdés. Az Il-18-as volt a Malév legkarbantartásigényesebb típusa.
Ezt nem tudom, ki tudja felvállalni. Meg a repóránként öt tonna kerót, amit elkortyol.
A realitások talaján maradva már az is szép lenne, ha valahová ki lehetne állítani.

Sajnos repülős kocsmát sem egyszerű csinálni belőle, pedig az menne biztos. Egyszer egy nagytuskót akartam összeszervezni ilyen célra, mikor még volt belőle.
Először is horror pénzt kértek érte, másodszor pedig mire kibeleztük volna úgy, hogy ÁNTSZ engedélyt kaphasson mint vendéglátó épület, belezakkantunk volna...


Szóval szerintem ki kéne állítani valahova, a tűzoltóknak meg heggeszteni egy mock-up-ot kazánlemezből....

Az is hasonlítana annyira gyújtogatásszakmailag a mai bójingra meg airbusra, mint egy Il-18... :(
Előzmény: reseller (40)
reseller Creative Commons License 2006.11.08 0 0 40

Támogatom én is az aláírást -is.

Tényleg egy barbár á..at az aki ezt a gyönyőrű gépet tönkre akarja tenni.

Milyen szép kötelék lehetne: Po2, Li2, IL18 .

Mikor fogja már végre fel az illetékes elvtárs, hogy az esztelen géprombolással  a történelem ( hazánk repülés története) egy részét teszi tönkre.

 

Nekünk is hasonlót kellene tennünk, mint  az utolsó NOHAB mozdony megmentését élérők tettek, itt az indexeen alakult ki az a társaság aki a végén megmentette a mozdonyt.

Ebből is látszik, hogy valami súlyos gondolkodásbeli gond van ebben az országban a technika történelmi dolgokban (is).

Nem is dühöngök tovább, mert esetleg olyanokat találnék írni ami esetlegesen büntihez vezethetne,.

Előzmény: bado (21)
viricsi Creative Commons License 2006.11.07 0 0 39
Egyelőre a pontos helyzetet kell felmérni, holnap talán már okosabbak lehetünk.
Kapcsolatokat, kompetens embereket kell keresni és találni, akiknek joguk és lehetőségük van bármit is tenni az ügyben.
Előzmény: Janos32 (38)
Janos32 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 38
Én megpróbálok szétnézni itt angliában, hátha adódik valami lehetőség egy kis anyagi vagy bármilyen segitségre, ha más nem kaphatunk néhány használható jó tanácsot.
És mégegyszer mondom, én bármilyen módon hajlandó vagyok az ügy mellé állni.
heted7 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 37
Tudod, Travolta háza előtt egy B 707 áll, nekünk ez sem lenne szégyen :)
Előzmény: heted7 (36)
heted7 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 36
A mi utcánkban ingyenes a parkolás :)
Előzmény: viricsi (33)
indexalfalima Creative Commons License 2006.11.07 0 0 35

Kb. két hónapja láttam ezt madarat, s nagyon le van pukkanva.

Jó lenne megtudni, hogy kik az illetékesek, s azonnal cselekednünk kell.

Előzmény: heted7 (32)
viricsi Creative Commons License 2006.11.07 0 0 34
És viszont.
Előzmény: kiskockas (31)
viricsi Creative Commons License 2006.11.07 0 0 33
Ez nagyon romantikusan hangzik, de van telked hozzá? :))
Előzmény: heted7 (32)
heted7 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 32
Agree, de most valóban ti tehettek valamit, ha egyáltalán. Mennyit érhet ócskavasként? Összedobjuk? :)
Előzmény: viricsi (25)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.07 0 0 31
Válasz ment.
Előzmény: viricsi (29)
bado Creative Commons License 2006.11.07 0 0 30

 

Abdán áll az Elvis-parkban.

 

Én egy párszor kajáltam is itt, de szerintem már 6-8 éve bezárt.

viricsi Creative Commons License 2006.11.07 0 0 29
Mailt kaptál.
Előzmény: kiskockas (27)
viricsi Creative Commons License 2006.11.07 0 0 28
Tudod, úgy nem lehet átúszni a Dunát, ha azt mondod:ez úgysem sikerül.
Akkor kár elkezdeni.
Előzmény: bado (26)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!