Én is két LIDL-féle töltővel élek már jó pár éve, eddig minden OK. Van egy klasszikus autós töltő is, azt akkor használom, ha nincs több nap a LIDL-töltős "kezeléshez", hanem a a 10%-os szabályra van szükség.
A CTek egy svéd márka, állítólag az egyik legjobb a piacon - az említett LIDL/ALDI töltők is ezekről lettek koppintva a városi legenda szerint.
Nálam a rádió nem veszti el a beállításokat, az óra, dátum igen.
Nekem CTEK (okoska)akku töltőm van,és adtak hozzá gyárilag 2 féle érintkezőt.
Az egyik csipesz,autóhoz,a másik a motor aksijához lehet csavarozni fixen,és csúszó dugón keresztül cserélem,attól függően ,hogy mit töltök.Ebből gondolom,hogy a mocinál fix a csatlakozó,ezért nem árt,ha nincs lekötve az aksi.
A CTEK állítólag márkás,én nem tudom,ez előtt nem ismertem.
Mindennek van előnye és hátránya, csak adott esetben a súlyuk mérlegendő.
Nekem mivel egyik garázsomban sincs villany, ezért ha indokolt (de egyébként időközönként nem árt ráakasztani az AKKU-t a hálózati töltőre), akkor ki kell szerelnem, de egyébként a csepptöltést hosszú ideje napelem használatával oldom meg. Szerencsére, ebből a szempontból kedvező tájolású a garázs.
De olyan is van, hogy, ha kiszereled az akksit a töltés idejére, akkor meg az vághatja tönkre a fedélzeti elektronikát, amikor visszakötöd az akksit, mert akkor hirtelen kap egy nagy áramlöketet a kocsi teljes elektromos rendszeres. Így legyen okos, aki akar...
Nekem egy olyan töltőm van, amit most is lehet a Lidl-ben kapni (csak én még az Aldiban vettem, de ugyanaz a típus). Külön töltőáram kocsihoz, motorhoz. Néha szoktam vele "dicsekedni", hogy a motoromban lévő Banner akksit 2008-ban vettem. Ha 10 év alatt nem nyírta ki a töltő, akkor az jófajta töltő lehet.
Tágulási tartályba tölteni ergo nem lenne baj. A gond ott kezdődik, hogy általában ebbe a tartályba szerelnek gyárilag egy szénszűrő betétet. Ha ezt gyakorta feltöltöd üzemanyaggal, kimosódhatnak belőle olyan nem kívánatos anyagok, amik esetleg az üzemanyagszűrőnek nem fognak tetszeni. Én max 2-3 litert szoktam rátölteni kattanás után (habzik a gázolaj, ezt is beleszámolom), ha pont úgy jön ki, hogy nem akarok azon a tájon megállni tankolni, ahol lennék ha csak kattanásig töltök és kifogy az üzemanyag. (Mondjuk hazautazunk és érjek vissza vele a megszokott első külföldi kútig)
Amúgy előző Lacettimnél 60 literes volt a benzintank, de 71 liter fért bele, tehát a tágulási és a cső felfelé még 11 litert tett ki.
A szakemberek véleménye is megoszlik abban a kérdésben, hogy az AKKU a töltés idejére kiszerelendő, vagy sem.
A töltők nem kimondottan egyenirányított árammal töltenek. Gyakorta még a gyártók sem javasolják a töltőjük gépkocsi elektromos rendszerére kötését, annak ellenére sem, hogy az AKKU a feszültségimpulzusok többségét felveszi (semlegesíti). Ugyanis egy esetleges meghibásodás komoly károkat is előidézhet egy korszerű gépkocsiban.
Tekintettel a fentiekre is, egy automata, jól bevált, szabályozott töltővel nagy valószínűséggel probléma nélkül tölthető a bekötött AKKU is, bár soha nem lehet tudni!
Ajánlatos betartani, hogy fagyott és 45-50 oC hőmérsékletű AKKU-t ne töltsünk, továbbá az elektromos rendszerről nem lekötött AKKU töltése közben ne indítsuk az autót.
Viszont visszaszereléskor az ESP jele világítani szokott a pár 100 métert követő újraindításig. Ha megyek vele egy háztömbnyit, majd leállítom, és ismét beindítom, a jel kialszik.
Sziaszok. Ti szoktátok tölteni az AGM akkumulátort?- Nekem egy LIDLs töltőm van. A gyakori városi használat miatt gondoltam nem ártana rátölteni. ( Ja és az akku kiszerelése nélkül.). Válaszokat előre is köszönöm.
Ilyen időben? A földalatti tartályban kb. 100C körüli hőmérsékletű a hajtóanyag, és mire a tartályból a szivattyún, légleválasztón átfolyásmérőn, szűrőn átküzdi magát, akkor is kb. 1 0C-t emelkedik a hőmérséklete. Mostanában a legmagasabb hőmérséklet 10-12 fok, így nem nő a térfogata az autó tartályban sem - sőt, éjszaka a lehűlés miatt csökken is. Nyáron más a helyzet, de szerintem gondot akkor sem okoz.
Egy ismerősöm rendszeresen hasonlóan tankolta a Passatját, soha nem volt gondja belőle. De szerintem kár ezzel az időt rabolni; egy-két kattanás, és usgyi fizetni - Európában 50-60 km-en belül talál az ember kutat.
Előző autómat a benzinkúton mindig csurig töltöttem benzinnel: megvártam, míg a töltőpiszoly magától leáll, ez után kb. még 1-1,5 litert tudtam rátölteni, mielőtt kifolyt volna.
Egy hónapja vettem egy új Ceed-et, gondoltam, hogy ezt kímélem, hogy a táguló üzemanyag ne nyomja szét a tartályt, és mindig csak a pisztoly kattanásáig töltöttem. Az esetek nagy részében az üzemanyagszint-mutató nem érte el a felső vonalat, illetve elég korán ki szokta írni az autó, hogy fogytán az üzemanyag, így gondoltam, hogy ma megpróbálom teletölteni. Miután magától leállt a töltőpisztoly, elkezdtem tovább engedni. Még 8,2 litert beletoltam, de ekkor is tudtam volna még többet, de nem mertem. Van arra esély, hogy ilyenkor a tágulási tartályba töltöm az üzemanyagot, és ha túl sokat töltök bele, akkor baja lehet, vagy tölthettem volna még tovább is?
Új belépő vagyok itt. A Ceed 1.6 gdi silver - met tavaj májusban vettem át, kérdezném tőletek, hogy találkoztatok- e olyan hibával, hogy a fejegység pendrive lejátszásnál néha kihagy ill. elhalkul. Másik lejátszóval használva ez nem történik meg. A másik kérdésem, hogy ti is tapasztaltátok, hogy a gyári alvázvédelem néhol hiányos? Nálam a hátuljánál hiányzik kb. 40x40 cm rész ami ki van hagyva. Pont olyan helyen ahol a lemezek össze vannak lapolva/ illesztve. Ezt azért gondolom hibának, mert gondolom az alvázvédelem is benne volt a kocsi árában. Előre is köszönöm a válaszaitokat!
Bocsánat, ha nem volt érthető amit írtam. De lala1961 adott válaszomban is az van, hogy nem lehet alapozni arra, hogy majd kiszárad. Ez nem megoldás, igy marad a szerviz. Holnap reggel ott kezdek, már csak azt a kéne elérnem, hogy rögtön foglalkozzanak is az autóval, mert jelenleg egy bő hónapra adnak vállalási időpontot.
No időközben szép lassan feltántorgott a holtpontig, és utána már visszaállt az alaphelyzetbe. Sőt már a teljes üzemet is végrehajtja, de egy lesántult csiga tempójában.
Tényleg kiszáradhatott valami.
De ez így nagyon nem kerek, és ugye legközelebb valószínüleg pont attól fog elázni/beázni aminek a törlésére kitalálták.
Az autó ma nem várt meglepetéssel szolgált. A mosóbol kiállva szerettem volna használni az ablaktörlőket, nem sok sikerrel. A kar nagyjából tíz centit mozdult felfelé, aztán megállt. Ezt követően már csak ütemes rángásokra volt hajlandó, de azt akkor sem hagyta abba amikor alapállásba tettem az ablaktörlő vezérlőkart. Sőt kulcs ki, majd pár perc múlva be, és a a rángatózás folytatódott. Ilyen állásban maradt a kar, innen semerre... :(