Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lbx Creative Commons License 2019.02.18 0 1 29397

Én is két LIDL-féle töltővel élek már jó pár éve, eddig minden OK. Van egy klasszikus autós töltő is, azt akkor használom, ha nincs több nap a LIDL-töltős "kezeléshez", hanem a a 10%-os szabályra van szükség.

 

A CTek egy svéd márka, állítólag az egyik legjobb a piacon - az említett LIDL/ALDI töltők is ezekről lettek koppintva a városi legenda szerint.

 

Nálam a rádió nem veszti el a beállításokat, az óra, dátum igen.

stefi001 Creative Commons License 2019.02.18 0 1 29396
Előzmény: ikim2025 (29394)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29395

Nem az idézett megjegyzésre, hanem az újbóli  beállításokra gondoltam.

Előzmény: tuzer (29393)
ikim2025 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29394

Nekem CTEK (okoska)akku töltőm van,és adtak hozzá gyárilag 2 féle érintkezőt.

Az egyik csipesz,autóhoz,a másik a motor aksijához lehet csavarozni fixen,és csúszó dugón keresztül cserélem,attól függően ,hogy mit töltök.Ebből gondolom,hogy a mocinál fix a csatlakozó,ezért nem árt,ha nincs lekötve az aksi.

A CTEK állítólag márkás,én nem tudom,ez előtt nem ismertem.

Előzmény: stefi001 (29392)
tuzer Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29393

amikor visszakötöd az akksit, mert akkor hirtelen kap egy nagy áramlöketet a kocsi teljes elektromos rendszeres.

 

Látott már valaki ilyen kocsit?

Előzmény: vlevi70 (29390)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.18 0 1 29392

Mindennek van előnye és hátránya, csak adott esetben a súlyuk mérlegendő.

 

Nekem mivel egyik garázsomban sincs villany, ezért ha indokolt (de egyébként időközönként nem árt ráakasztani az AKKU-t a hálózati töltőre), akkor ki kell szerelnem, de egyébként a csepptöltést hosszú ideje napelem használatával oldom meg. Szerencsére, ebből a szempontból kedvező tájolású a garázs.  

Előzmény: ikim2025 (29391)
ikim2025 Creative Commons License 2019.02.18 0 1 29391

A motoromban lévő aksit télen csepptöltésen hagyom,és nem kötöm le,mert szar helyen van,nehéz hozzáférni,semmi baja semminek.

A kián is tél előtt töltök egyszer,nem kötöm le,és semmi baja semminek.

Ha lekötöd,állíthatsz be dátumot,rádiót,el felejti a napi számlálót,úgy mint Km,átlag fogyi.

vlevi70 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29390

De olyan is van, hogy, ha kiszereled az akksit a töltés idejére, akkor meg az vághatja tönkre a fedélzeti elektronikát, amikor visszakötöd az akksit, mert akkor hirtelen kap egy nagy áramlöketet a kocsi teljes elektromos rendszeres. Így legyen okos, aki akar...

Nekem egy olyan töltőm van, amit most is lehet a Lidl-ben kapni (csak én még az Aldiban vettem, de ugyanaz a típus). Külön töltőáram kocsihoz, motorhoz. Néha szoktam vele "dicsekedni", hogy a motoromban lévő Banner akksit 2008-ban vettem. Ha 10 év alatt nem nyírta ki a töltő, akkor az jófajta töltő lehet.

 

Előzmény: stefi001 (29388)
cápaFeri Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29389

Tágulási tartályba tölteni ergo nem lenne baj. A gond ott kezdődik, hogy általában ebbe a tartályba szerelnek gyárilag egy szénszűrő betétet. Ha ezt gyakorta feltöltöd üzemanyaggal, kimosódhatnak belőle olyan nem kívánatos anyagok, amik esetleg az üzemanyagszűrőnek nem fognak tetszeni. Én max 2-3 litert szoktam rátölteni kattanás után (habzik a gázolaj, ezt is beleszámolom), ha pont úgy jön ki, hogy nem akarok azon a tájon megállni tankolni, ahol lennék ha csak kattanásig töltök és kifogy az üzemanyag. (Mondjuk hazautazunk és érjek vissza vele a megszokott első külföldi kútig) 

Amúgy előző Lacettimnél 60 literes volt a benzintank, de 71 liter fért bele, tehát a tágulási és a cső felfelé még 11 litert tett ki. 

Előzmény: meilinger (29380)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.18 0 1 29388

A szakemberek véleménye is megoszlik abban a kérdésben, hogy az AKKU a töltés idejére kiszerelendő, vagy sem.

 

A töltők nem kimondottan egyenirányított árammal töltenek. Gyakorta még a gyártók sem javasolják a töltőjük gépkocsi elektromos rendszerére kötését, annak ellenére sem, hogy az AKKU a feszültségimpulzusok többségét felveszi (semlegesíti). Ugyanis egy esetleges meghibásodás komoly károkat is előidézhet egy korszerű gépkocsiban.

 

Tekintettel a fentiekre is, egy automata, jól bevált, szabályozott töltővel nagy valószínűséggel probléma nélkül tölthető a bekötött AKKU is, bár soha nem lehet tudni!

 

 

Ajánlatos betartani, hogy fagyott és 45-50 oC hőmérsékletű AKKU-t ne töltsünk, továbbá az elektromos rendszerről nem lekötött AKKU töltése közben ne indítsuk az autót.

Előzmény: KAti (29387)
KAti Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29387

Én nem szoktam kiszedni, lekötni az akkut a töltéshez. A "szoktam" túlzás, azért nem gyakran fordul elő. A KIA-t még nem kellett tölteni.

Előzmény: Lbx (29386)
Lbx Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29386

Igen, de én mindig kiszerelem az akksit.

Viszont visszaszereléskor az ESP jele világítani szokott a pár 100 métert követő újraindításig. Ha megyek vele egy háztömbnyit, majd leállítom, és ismét beindítom, a jel kialszik.

Előzmény: János623 (29384)
jwkllr Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29385

Negatívot vedd le!

Előzmény: János623 (29384)
János623 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29384

Sziaszok. Ti szoktátok tölteni az AGM akkumulátort?- Nekem egy LIDLs töltőm van. A gyakori városi használat miatt gondoltam nem ártana rátölteni. ( Ja és az akku kiszerelése nélkül.).  Válaszokat előre is köszönöm.

Benben Creative Commons License 2019.02.18 0 0 29383

No eddig kellemes csalódás a szegedi Pappas. Holnap fogadják az ablaktörlő problémás autót. 

Előzmény: Btomili (29339)
Tibi47 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29382

Plusz nem hiszem, hogy a lakóhelye melletti telken van a benzinkút, így amíg hazaér is fogy el belőle...

Előzmény: Lbx (29381)
Lbx Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29381

Ilyen időben? A földalatti tartályban kb. 100C körüli hőmérsékletű a hajtóanyag, és mire a tartályból a szivattyún, légleválasztón átfolyásmérőn, szűrőn átküzdi magát, akkor is kb. 1 0C-t emelkedik a hőmérséklete. Mostanában a legmagasabb hőmérséklet 10-12 fok, így nem nő a térfogata az autó tartályban sem - sőt, éjszaka a lehűlés miatt csökken is. Nyáron más a helyzet, de szerintem gondot akkor sem okoz. 

Egy ismerősöm rendszeresen hasonlóan tankolta a Passatját, soha nem volt gondja belőle. De szerintem kár ezzel az időt rabolni; egy-két kattanás, és usgyi fizetni - Európában 50-60 km-en belül talál az ember kutat.

 

Előzmény: meilinger (29380)
meilinger Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29380

Előző autómat a benzinkúton mindig csurig töltöttem benzinnel: megvártam, míg a töltőpiszoly magától leáll, ez után kb. még 1-1,5 litert tudtam rátölteni, mielőtt kifolyt volna.

Egy hónapja vettem egy új Ceed-et, gondoltam, hogy ezt kímélem, hogy a táguló üzemanyag ne nyomja szét a tartályt, és mindig csak a pisztoly kattanásáig töltöttem. Az esetek nagy részében az üzemanyagszint-mutató nem érte el a felső vonalat, illetve elég korán ki szokta írni az autó, hogy fogytán az üzemanyag, így gondoltam, hogy ma megpróbálom teletölteni. Miután magától leállt a töltőpisztoly, elkezdtem tovább engedni. Még 8,2 litert beletoltam, de ekkor is tudtam volna még többet, de nem mertem. Van arra esély, hogy ilyenkor a tágulási tartályba töltöm az üzemanyagot, és ha túl sokat töltök bele, akkor baja lehet, vagy tölthettem volna még tovább is?

Benben Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29379

Köszönöm!

Előzmény: jwkllr (29377)
rcsz Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29378

Szép napot mindenkinek!

Új belépő vagyok itt. A Ceed 1.6 gdi silver - met tavaj májusban vettem át, kérdezném tőletek, hogy találkoztatok- e olyan hibával, hogy a fejegység pendrive lejátszásnál néha kihagy ill. elhalkul. Másik lejátszóval használva ez nem történik meg. A másik kérdésem, hogy ti is tapasztaltátok, hogy a gyári alvázvédelem néhol hiányos? Nálam a hátuljánál hiányzik kb. 40x40 cm rész ami ki van hagyva. Pont olyan helyen ahol a lemezek össze vannak lapolva/ illesztve. Ezt azért gondolom hibának, mert gondolom az alvázvédelem is benne volt a kocsi árában. Előre is köszönöm a válaszaitokat!

jwkllr Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29377

Békéscsaba a nyerő szerviz.

Előzmény: Benben (29376)
Benben Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29376

Bocsánat, ha nem volt érthető amit írtam. De lala1961 adott válaszomban is az van, hogy nem lehet alapozni arra, hogy majd kiszárad. Ez nem megoldás, igy marad a szerviz. Holnap reggel ott kezdek, már csak azt a kéne elérnem, hogy rögtön foglalkozzanak is az autóval, mert jelenleg egy bő hónapra adnak vállalási időpontot.

Előzmény: jwkllr (29375)
jwkllr Creative Commons License 2019.02.17 0 0 29375

A következő esőnél / mosásnál mit teszel?

Előzmény: Benben (29374)
Benben Creative Commons License 2019.02.16 0 0 29374

Ez így is lesz, de... a szegedi Pappashoz még egy kötelező szervizre is több mint egy hónappal hamarabb kell bejelentkezni.

Mindenesetre a hetet a munkafelvevőnél kezdem.

 

lala1961

 

No időközben szép lassan feltántorgott a holtpontig, és utána már visszaállt az alaphelyzetbe. Sőt már a teljes üzemet is végrehajtja, de egy lesántult csiga tempójában.

Tényleg kiszáradhatott valami.

De ez így nagyon nem kerek, és ugye legközelebb valószínüleg pont attól fog elázni/beázni aminek a törlésére kitalálták. 

Előzmény: jwkllr (29371)
lala1961 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 29373

Üdv ! A mosás következménye is lehet (beázás/zárlat),és ha kiszárad lehet minden Ok lesz !.:-)

Előzmény: Benben (29370)
gerimur Creative Commons License 2019.02.16 0 0 29372

Szia!

 

 Köszönöm szépen a gyors választ!

Előzmény: Törölt nick (29369)
jwkllr Creative Commons License 2019.02.16 0 0 29371

Bizti ki, szervíz

Előzmény: Benben (29370)
Benben Creative Commons License 2019.02.16 0 0 29370

Az autó ma nem várt meglepetéssel szolgált. A mosóbol kiállva szerettem volna használni az ablaktörlőket, nem sok sikerrel. A kar nagyjából tíz centit mozdult felfelé, aztán megállt. Ezt követően már csak ütemes rángásokra volt hajlandó, de azt akkor sem hagyta abba amikor alapállásba tettem az ablaktörlő vezérlőkart. Sőt kulcs ki, majd pár perc múlva be, és a a rángatózás folytatódott. Ilyen állásban maradt a kar, innen semerre... :(

 

 

 

Járt-e vár valamelyikőtök igy, valami ötlet?

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.15 0 0 29369

Hali! Olajszűrő: MAHLE, levegő, pollenszűrő (aktív szénnel): MANN, gyertya: DENSO (NGK), szíj: GATES ( CONTINENTAL). Szerintem ez így tökéletes lenne. Üdv ;)

Előzmény: gerimur (29368)
gerimur Creative Commons License 2019.02.15 0 0 29368

Szép estét mindenkinek!

 

 

Szeretnék egy 2012-es, 1.4 cvvt Kia Ceed kombin {90le}. egy kisebb szervízt csináltatni.

Motorolajam meg van {Eneos Prémium Hyper 5W30}.

A kérdésem az lenne hogy, {márka szerint} ki milyen légszűrőt,pollenszűrőt, hosszbordás szíjat  és gyújtógyertyát használ vagy vegyek hozzá?

Kinek mi a tapasztalata? 

 

 Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!