2003 scenic 2 1.5dci 60kw szeretnék váltó olajat cserélni. A váltó elméletileg JR5103. Ezt a két olajat nézztem:
Elf TRANSELF NFJ 75W80 1L (1 liter)
Elf TRANSELF NFP 75W80 1L (1 liter)
Váltó száma szerint a J-s való hozzá de annak a leírásában benne van h kivéve scenikII.
J-s leírás:
Szintetikus hajtóműolaj kézi kapcsolású sebességváltókhoz és differenciálművekhez. Különösen ajánlott a Renault Clio, Twingo, Modus, Kangoo, Mégane (kivéve Mégane/Scénic II Pk4), Laguna (kivéve 2.0 DT, dCi és V6 motorok) és Espace (kivéve 1.9 és 2.0 dti motorok) sebességváltóihoz.
Más típusoknál is az (egyszeres, vagy többszörös kúp alakú) réz szinkrongyűrűvel ellátott konstrukciókhoz alkalmas hajtóműolaj.
Használatával csöndesebb váltást lehet elérni, amely hideg időben is könnyedén fog megtörténni.
Jóváhagyások: API GL-4+ Renault által jóváhagyott és javasolt Jxx/NDx/TL4 váltókhoz
P:
Szuper magas teljesítményű (SHP) hajtóműolaj kézi kapcsolású sebességváltókhoz. Kifejezetten P jelű hajtóművel felszerelt Renault-k Daciák és Nissan-ok sebességváltóihoz lett kifejlesztve (pl. Vel Satis, Avantime és Espace IV, Laguna 2, 2DT, dCi és V6, Mégane/Scenic II Pk4 és Espace 2.0 és 1.9 dCi), ahol a szinkrongyűrűk molibdénnel lettek bevonva. Az Extreme Pressure és a kopásgátló adalékoknak köszönhetően hosszú élettartamot biztosít a hajtóműveknek. Kiemelkedő termikus stabilitásának köszönhetően előnyös tulajdonságait magas hőmérséklet és nagy terhelés mellett is megőrzi. Magas viszkozitási indexének és alacsony dermedéspontjának köszönhetően tökéletes kenést és könnyű, zajmentes kezelhetőséget biztosít minden hőmérsékleti tartományban. Kedvező súrlódási tulajdonságainak köszönhetően használatával üzemanyag takarítható meg. Használatával csökken a differenciálművek zaja alacsony sebességű fordulások során. Különösen nagy nyomaték és igénybevétel esetén is használható
Jóváhagyások: API GL-4+ RENAULT VÁLTÓK:PXX, PFX, VMX, NEX, NGX, NOX, UNX NISSAN P hajtóművek
jó -e valamelyik olaj vagy tudtok mást ajánlani? Gl-4 vagy Gl5?
Ma teljesen véletlenből bepillantottam a motorttérbe és azt tapasztaltam, hogy a kiegyenlítő tartályban a "min" alatt van pár millivel a hűtő folyadékom.
Júliusban hoztam el a gépet, akkor valamivel min felett volt.
A kérédsem az lenne, mitől fogyhatott belőle, esetleg normális jelenség ilyen mértékben?
sajnos sokat all az auto gyakorlatilag csak hazajarasra hasznalom. erdekes, mert esddig bem volt ilyen es most is par nappal egy 900km es ut utan produkalta, pedig a miniszok nem repkedtek Annyira. Az erdekes az, hogy ket napja meg pocc-roff beindult, majd kb az elso sarkon kiirta hogy low batterY, es az akku piktogrammjat egy stop felirattal a muszerfalra rajzolta. Sajnos miutan epp allatorvoshoz voltam uton egy beteg kutyaval figyelmen kivul hagytam a jelzest mondvan, hogy de hisz jar a motor... Par km utan azonban felkemenyedett a kormany es eleg furcsa erzes volt kormanyozni
nem is mentem 40km/h nal tobbel, es jottek a hibauzenetek az abs, parkolofek es hasonlo hibajelzesek kisereteben. Hazaerve a parkolofek ( elektromos) mar nem huzott be, de ekkor megvolt ereje sipolni h nincs rogzitve az auto, es bezartam az autot. Majd par oraval kesobb mar nem tudtam felnyitni a geptetot hogy megnezem milyen akksit vegyek. Ekkorra mar egyebkent a kozponti se zart es az index ae villant. Ami erdekes, hogy most is csak a vezetonoldali ajtot tudom bezarni, viszont ha beteszem a kartyat akkor valami kattogas ballatszik a muszerfal felol, gondolom valami Rele vagy biztositek ( sajnos nagyon nem ertek az autokhoz) , sot ha elhuzom a konyoklo rolot akkor felvillan a lampa par masodpercre a tarolorekeszben.
Koszonom a valaszokat megprobalom felkutatni a beepitot, sajnis az elso tulaj epittette be, en a harmadik vagyok :) minden esetere koszionom az iranymutatast
Van két rádiós centrálzár kulcsom, mind a kettő kulcs gyári. Ezek közül az egyiket időszakosan elfelejti az autóm, és újra kell tanítani. Majd ez után rövid ideig használható, de utána ez kezdődik előről, kb. 1-2 hetente.
Tudtok rá megoldást? Köszönöm a válaszokat előre is.
ilyen esetben (ha lezárják a motorteret utólagos cuccal), akkor mindig szoktak kiépíteni "töltőcsatlakozót", amin át kraftot lehet tolni az akkuba, ha lemerül.
Vagy legalább tápot adni az utólagos kütyünek, hogy bevegye a számokat és nyisson
de ezt csak a beépítő fogja tudni.
vagy nézd át az autóval kapott papírokat, hátha valamelyik a leírás erről.
a szivargyújtón át pót-táplálás akkor tud működni, ha van olyan szivargyújtó aljzatod, ami "always-on", és nemcsak gyújtás után kap kraftot.
van egy szamlap a teton. Normal esetben az auto inditasakor be kell tenni a kartyat, kinyomni a kuplungot es beadni egy negy szamjegyu kodot, majd az auto magatol elindul ( nem kell start gombot nyomni) a motorter egy hat jegyu szamkombinacioval nyithato. Sikeres beadas eseten egy hosszu sipolas jelzi, hogy a motorter nyithato. ( ha a kod beadasa elott meghuzom a kart akkkor a kis lapocska amivel kivulrol lehet nyitni nem ugrik elore hogy meg lehessen huzni) jelen esetben mivel az akksi total halott ( se kozponti, se iranyjelzo villogas) nem lehet a szamlapot hasznalni, viszont a kar meghuzasa utan kiugrott a kis nyelv. Hiaba huzom meg azonban nem tortenik semmi, nem tudom a kettonek lehet e koze egymashoz?
tudnatok segiteni hogy tudnam kinyitni a motorhaztetot az automon? persze alaphelyzetben nincs vele problema de most hogy lemerult az akksi nem tudok PIN kodot utni, igy nem enged nyitni. A kis nyelvecske kiugrott a miutan a belterben meghuztam a kart, de a kis lap meghuzasa utan nem kattan semmi. Valminotlet esetleg? koszonom a valaszokat
Bár én Clio-s vagyok, de a kedvesem Scenicje miatt olvasom a topikot.
Nekem az 1,4-es Clio-nál ugyanez a jelenség. Megyek, lassan eléri az üzemi hőfokot a motor, aztán motorfékezek (nulla a pillanatnyi fogyasztás, mert nincs befecskendezés, ergo nincs robbanás), szinte azonnal visszamegy egy ricnit a hőmérő. Először megijedtem, de aztán jobban belegondolva már nem foglalkoztam vele. A motor hűtése nagyon ki van hegyezve, de igazából arra, hogy hatékonyan HŰTSÖN. Ebben a nagy hidegben természetes, hogy ingadozik a hőmérő. Majd ha nagy meleg lesz, akkor kell nagyon jól dolgoznia. De lassan elmennek a jegesmedvék, úgyhogy a jelenség el fog tűnni...
Ha folyamatos egyenletes haladásnál visszaesik az nem természetes, ha lejössz az autópályáról be a városba vagy országút után be a városba akkor igen ebbe a -10 és alatti hőmérsékletben
2004-es Grand Scenic 1,9. Olyan problémám van mostanában, hogy felmelegszik a motorom üzeni hőfokra, majd egyszer csak menet közben egy egységet visszaesik a kijelzo. Ezt követően megint felmelegszik, majd egy idő után megint visszaesik. Én termosztátra gyanakszom. Esetleg valakinek más ötlete? Vagy helyesnek bizonyul a gyanúm?
Teljesen normális jelenség, nálam rendszeresen ez látható, ha már fagyban vagy fagyhatáron állok meg az autóval. Szerintem a radiátorból felfelé áramlik a meleg levegő, és ez pont elég ahhoz, hogy még hosszú ideig melegítse a szélvédőt ennyire.
A motorháztető közepe se olyan deres... A motor, az utastéri fűtőradiátor elég nagy hőtároló tömeg, ha megállsz az autóval, ezek a részek hűlnek le legkésőbb, ezeknek a felülete lesz később harmatponti hőmérséklet alatt. A harmatponti hőmérséklet nem egy fix érték. Minden légállapothoz (hőmérséklet ÉS relatív páratartalom függvénye) tartozik egy harmatponti hőmérséklet. Simán lehet, hogy mire az autó melegebb területei lehűlnek, már a levegő nem hűl tovább, ezért nem is akar belőle pára kicsapódni, vagy közben bejött egy északi hideg és nagyon száraz levegő. Attól is függ, hogy kora este vagy éjjel állsz meg az autóval, de akár attól is, hogy a szellőző rendszer lamellái hogyan állnak. Elképzelhető, hogy ha minden irányban nyitott a szellőző, akkor kémény hatása van a szellőző berendezésnek, alul beáramlik a hideg, felül kijön a meleg. Ezért hamar kihűl a rendszer. Ha csak felül nyitott, akkor alulról nem áramlik a levegő, a rendszer zártabb, lassabban jön ki a meleg felfelé, tovább fűti természetes úton a szélvédőt.
Szerintem lehet normális jelenség.
De azért annak utána kell nézni, hogy nincs-e azon a területen hibás elektronikai alkatrész. Akár egy hibás rádió, is fűthet, mert nem kapcsol ki teljesen, és így termel egy kis hulladékhőt. És okozza neked az akku lemerülését.
Üdvözlök mindenkit egy kis segitség kellene :Öcsém autojáról lenne szó 1,9 dci 2005 kombi menet közben megállt, de úgy hogy minden elment róla a km óra és a fordulatszámmérő is úgymaradt ahogy éppen állt azóta se kép se hang semmi....Nem igazán tudjuk hogy hol is kezdjük, egyedül a start stop gomb világit minden ötletet megköszönnénk