Én tavaly januárban adtam el az atómat 190-ért, teljesen minimalizáltam a kiadásaimat és a lehető legtöbbet dolgoztam, hogy többet tudjak félre tenni. Májusban meg volt az ára. Én nem értem azokat az embereket akik azt mondják, hogy ennyi pénzből nem lehet félre tenni, köben pedig ezer forintot költ cigire. Az ilyen meg is érdemli a sorsát. ha az ember változtatni akar, akkor képes lemondani dolgokról, ahogy én is megtettem, de aki csak a kifogásokat keresi, az nem fog egyről a kettőre jutni. Nekem október közepén lesz a forgalmi vizsga, de a BÜ tanfolyamra két hónapot kellett várnom, egyébként már meg lenne a C.
Én annyit tennék hozzá, hogy az ingyen jogsi olyan mint az "ingyen ebéd". Nagyon sokba fog kerülni a résztvevőknek. - Vszinűleg a munkanélkülieket előnybe fogják részesíteni és elképzelhető, hogy nem is vállalhatnak munkát a képzés alatt vagy nem összeegyeztethető a legtöbb munkahellyel (támogatási pénz és a tanfolyamokon való részvétel miatt - csak a C kategória 1 hónap "iskolapad", stb.) - Ismerve a képzési és vizsgáztatási kapacitást sztem 1 év simán elfog rá menni, ha egyszerre 6000 embert elkezdenek képezni. (csoportos képzés, lemaradások - bukások, kevés oktató és vizsgáztató, stb) - A támogatás összege sokaknál elfog menni a tanfolyamra járásra. - Munkából havi 40eft félrerakással 1 év alatt összegyűjthető a jogsi ára és utána e-learning-gel 6-7 hó alatt munka mellet megszerezhető a jogsi. (Nem is kell megvárni hogy egyben legyen az egész összeg)
Tisztában vagyok vele hogy sokan úgy érzik hogy ez az egyetlen lehetősége a papírok megszerzésére, de minimálbéren is 5-600eft marad zsebben és nincs több év kényszer és kiszolgáltatottság.
Ui.: Én szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban hogy lesz 6000 résztvevő, hiába beszélnek most 25e jelentkezőről.
Én biztosan nem írnék alá egy percet sem a Waberer's-nél. Akik nála vizsgáznak, azoknak még annyit se fog fizetni mint a többieknek, már csak azért sem mert szeződés köti a céghez és mivel alá írta, nem tud majd reklamálni a bér miatt. Ez a lehetőség csak annak jó, aki teljesen padlón van és semmi pénzt nem tud félre rakni. Annak kifizetődő ez, mert a mostaninál egy fokkal jobban él majd, de közel sem jól. Én a Horváth Rudolfot akarom majd megpróbálni. Ott két hónapos betanítás van. A munkamorálról meg annyit, hogy aki akarja, az csinálja, akinek van háttere (anyu-apu eltartja, mindig vissza mehet hozzájuk), az fel fogja adni. Ahol most dolgozom, ott hetente fordulnak meg az emberek, én két éve dolgozom ott, ez az első munkahelyem, azóta kétszer kaptam fizu emelést. Lófasz a fizetés még most is, de össze tudtam gyűjteni a jogsi árát, még többet is. És nekem se volt mindig gépem, én is végeztem ott a legalja munkát is, de munka kellett és maradtam.
a munkáltatonak sofőr kell, tök mindegy egy szörös majom, a lényeg valaki tekergesse a kormányt
szerinted amig utcárol vesznek fel embert azt se tudva milyen akkor pont a tanfolyamon fogja valaki sziguruan fogni a jelentkezőket??
nem felejtem el 1,5 éve a norvég rendőr arcát hogy lefagyott rola a mosoly mikor elmondtam hogy ok norvégiába lehet hogy igy müködik ahogy ö hiszi, de magyarba nem... elmegyek és megveszem a gki-t mint ö a boltba a kenyeret:DDD azt hitte mivel GKI-m van (mig rájöttem milyen kártyát akar pluszba leizadtam:D végén már odaadtam ami kártyám volt válassza ki melyiket akarja), én egy képzett sofőr vagyok
abba a hitbe volt, hogy a GKI kártya nálunk is azt jelenti, hogy képzett a sofőr:DD mondjuk megingattam ebbe a hitbe.. néha elgurul a gyogyszer és akkor kibujiok a kisördög belölem... mint most szlovákba:D
innentől nem mindegy milyen követelmény lenne a célszerű??
gyurkának sofőr kell , tetejébe tüz közelébe van igy benyögte a 6000-es létszámot, meg ugye tett is érte, bizik abba, hogy nem fog annyi autoja állni benn a telepen. Tipikusan illik rá az első mondatom
amugy bizunk benne, hogy a 6000 emberből csak 3000 ember megtalálja a számitását... legyen 2000 aki elégedett is lesz... akkor már megérte
Nem. Ha töketlen a tanuló pláne nem. Akkor nyomja ő,és még vezetni sem engedi. A tanulónak a jobb egyben meg minden egyszerűnek tűnik,mert mindent intéz a járatvezető.
---------------------------------------------
Más: Úgy tudom két évnél többet nem lehet aláíratni egy tanfolyamért.
"Amikor az embernek egyedül kell végeznie a fejmunkát is (hogy merre megy, mennyit megy, mikor megy, mikor pihen, hol pihen, hol vesz matricát, hol tankol, mennyit tankol, mikor célozza meg a kompot) akkor dől el, h ki alkalmas erre hosszú távon. Folyton agyalni kell, mert ezt a sok ismeretlenes egyenletet naponta többször újra kell számolni, ahogy változnak a körülmények. Kialvatlanul, betegen, éhesen, minden helyzetben jó döntést kell hozni."
Kiegésziiteném azzal, h a négykezes járat sem fedi fel igazán a dolog lényegét. Felelősség nélkül csak ott ülni és benn lakni a kamionban, néha vezetni nem elég.
Amikor az embernek egyedül kell végeznie a fejmunkát is (hogy merre megy, mennyit megy, mikor megy, mikor pihen, hol pihen, hol vesz matricát, hol tankol, mennyit tankol, mikor célozza meg a kompot) akkor dől el, h ki alkalmas erre hosszú távon. Folyton agyalni kell, mert ezt a sok ismeretlenes egyenletet naponta többször újra kell számolni, ahogy változnak a körülmények. Kialvatlanul, betegen, éhesen, minden helyzetben jó döntést kell hozni.
Nehéz ezt igazán jól csinálni és felmarkolni a 4 kilót.
És akkor a vezetésről, tájékozódásról, egyéb szépségekről még nem is beszéltem.
Tutti, h ezekről nem beszél senki a jelentkezőknek.
1. Nyilván X évet aláíratnak(persze nem mindegy hogy 1 évet vagy 5 évet!),teljesen érthető,Neked munka kell,nekik gépkocsivezető!
2. Személy szerint komoly átfogó vizsgálatoknak vetném alá a jelentkezőket,KRESZ teszt,szimulátoros teszt,pszichológus,orvosi alkalmassági vizsgálat! Ami fontos ne a két szép szeméért engedjék át,hanem a tudása alapján! Mert ugye tudjuk hogy sokaknak nem kéne közlekedni az utakon még biciklivel sem,nemhogy 40 tonnával!Valamint elég sokan csak azt a bizonyos (itthoni átlag) kamionos fizetést látják és gondolkodás nélkül aláírnának bármit azért a havi 300-400 ezer Ft-ért,csakhogy ez a szakma nem csak erről szól!
3. Ha megfeleltek a vizsgákon-vizsgálatokon utána elküldeném őket egy hosszabb nemzetközi fuvarra egy rutinos sofőrrel,csak azért hogy megtapasztalják a kamionos mindennapokat(és még akkor egy méter sem mentek teherautóval),szépségével-nehézségével együtt!
4. Aki ezek után is eltántoríthatatlan,akkor kezdje el a tanfolyamot!
Ez a személyes véleményem,nyilván nem mindenki fog egyet érteni vele........:-))
További hatóság és balesetmentes közlekedést kívánok Nektek!!
Nem gondolom, hogy nem lesznek feltételek, de nem a Waberers, Gartner stb. hanem az állam felé. Ergo vállalod, hogy X évig magyar bejelentéssel dolgozol és kész. Több ezer emberrel, a Waberers meg Gartner se tud mit kezdeni.
(De még azt se tartom kizártnak, hogy mindössze egy munkáltatói szándék igazolásra lesz szüksége a jelentkezőknek, hogy a tanfolyam elvégzése után alkalmaznák mint tgk sofőr, de aztán senki nem kéri rajtuk számon, ha végül mégsem. Régen ilyen feltételekkel működtek az áfsz-es képzések.)
Ebben csak az lesz a gáz, hogy olyanok szerződnek (lesznek majd "sofőrök") akinek fogalma sincs a szállítmányozásról, a vezetésről nem is beszélve.. Csak azt tartja szem előtt hogy majd a 65 ezer ft-os jelenlegi éhbére után 3-400 ezreket kap. Ráadásul 4-5 évnyi aláírt szerződés miatt, le sem tud lépni. Ha meg lelép milliókat vernek le rajta, mert tuti hogy kamatos kamat lesz minden egyes oktatásért kifizetett díjra.
Azt Te sem gondolod komolyan, hogy a két szép szemére, bárki kap egy kb.: 500.000Ft-os jogosítványt, amivel azonnal elmehet külföldre dolgozni?
Ebbe az egész államilag támogatott képzésbe vastagon benne van a Waberers's és most már a Gartner is. Nekik az az érdekük, hogy legyen sofőrjük. Itthon fogják őket tartani, mert ez az érdek. Az más kérdés, hogy ezt egyéb eszközökkel is elérhették volna, napidíj, üzemanyag norma elfelejtése stb...
Aki ebbe az ingyenes jogosítványba bele fog menni annak sanyarú sorsa lesz ( de ne legyen igazam ).
Több okból: - Aki "megálmodta" ezt annak ez az érdeke - Az állam azért fizet ki 6 MdFt-ot hogy "itthon adózó"(?) cégeknek képezzen soföröket - Vmi képzési támogatást fognak kapni a résztvevők, amit a cégek fizetnek
"Az OFA a – BKK-val szerződésben álló, autóbuszokat üzemeltető – VT-Arriva Kft.-vel közösen kidolgozott új képzési rendszerének mintájára indul el a most bejelentett program. A konstrukció lényege, hogy a képzést a kormány finanszírozza, az esetleges ösztöndíjat, illetve végzés után a munkahelyet a fuvarozók biztosítanák a hivatásos jogosítványt megszerzőknek. Ebben a konstrukcióban a VT-Arriva az idei évben 300 fő új buszvezető munkavállalót képzett ki, akik a képzés után azonnal munkába is állhattak."
A buszos képzés úgy zajlik hogy van egy tájékoztató, akinek tetszik az kap időpontot egy szimulátoros vezetésre. Utána jön az orvosi 2.csoport és a PÁV II vizsgálat Aki megfelel azzal tanulmányi szerződést kötnek, havi netto 50.000ft "ösztöndíjat" fizet a VT-Arriva (ez sajnos sokaknál el is megy a tanfolyamra járásra) A képzés utolsó 2 hónapjára már munkaszerződéssel bruttó 105.000Ft-ot fizetnek. A szerződésben 2 évet kell aláírni a B-s jogsival rendelkezőknek és 1 évet annak akinek van már C kategóriája. Az oktatás szerződéses autósiskolánál folyik, e-learning nincs.
Abban biztos lehetsz, hogy összeadódik, Gyuribácsi nem hülye. Arra is mérget vehet hogy a 6000 ingyenjogsisnak alsó hangon lesz 3+1 év, de inkább 4+1. A betanulás külön van, ez csak egy opció nem kötelező választani, de ugye totál hülyén senki nem indul el. Ha a betanulást választod akkor ugye 1 évet kell alákarcolni és ha kilépsz, az 300.000Ft-ba kerül. Ha összeadogatod az összegeket akkor ez nem olyan vidám, én maximálisan megértem a Waberer's-t. De én inkább kifizetem a jogsimat.
Ár/minőségben szerintem verhetetlen a WayteQ x980BT, ha sokat akarsz költeni, akkor meg valami Becker, de azt szokni kell, legalábbis egy IGO-hoz szokott embernek.
(Nekem van mindkettő eladó, ha esetleg érdekelne valakit, 16/24eft áron, 1 hetet használt WayteQ x980BT/Becker Transit 50.)