Az EV most még nem teljes alternatívája az ICE-nek, ezért még nincs akkora piaci igény. Most elég ha már a célegyenesben vannak a fejlesztéssel. Az meg így is van, tehát nincsenek lemaradva.
A VW sem. Már teríteniük kéne 2-3 éve az EV autókat, ehhez képest a BMW-nek van egyedül ilyenje, de még ők is csodálkoznak rajta, hogy milyen sokat adtak el belőle, de növelni valahogy nem akaródzik nekik a termelést.
Kémiában nincsenek új ismeretek, lehet 100 éves is. Sőt egy mostani laboratóriumba már némi túlzással idomított majmokat is lehetne alkalmazni. Nincs már olyan, hogy pl. mérőoldat készítés meg ilyesmik, se üvegeszközök annyi.
Szart sem ér a nyersanyag, csak te képzeled azt, hogy az a minden, meg a bolondok. A nyersanyag semmi, akkor ér valamit, ha már van, aki használni akarja, de a nagy pénz a használóé.
Ezt szoktam írni én is, de akkor ellenkező állásponton vagy, hogy az olajon pont az orosz és az arab keresi a legkevesebbet, a benzinkutas a többet. De valami sajátos jelentősége még is csak van azért, az olajfinomítót lehet pótolni de az olajkutat sokkal nehezebben. Ilyen a lítium is, egyelőre van bőven, de ha tényleg millió szám készülnének elektromos autók, de rengeteget bővülhet még mindég az igény telefonokra, számítógépekre, kéziszerszámokra is, egyre jelentősebb lesz az anyag hozzá.
azt csak trollkodásból írod, hogy hamarosan kezdődik a bányászat a naprendszerben sőt azon túl is, de a tengervízből nyert lítiummal készült akkumulátor se lesz versenyképes azzal amit csak össze kell dózerolni, a cobalt még bajosabb.
(értelek egyébként, olyan komoly technológiák állnak a zacskó csipsz mögött is, hogy azt a kis krumplit mindegy lenne ha nem is raknák bele)
Ha elektrokémikus lennék, most biztos megdumálnálak rá, hogy protezsálj be. Bár lehet, hogy már rég ott dolgoznék. Csak engem a hideg kiver az elektrokémiától.
Ha akkumulátorral megy az autó, és azt gyártani is akarja a Merci (mert különben mi a fasznak vennének lítium bányákat), akkor oda kelleni fog pár vegyészmérnök, úgy 20 év tapasztalattal, de fülenként...
Az EV meghajtást nagyjából le fogja fedni 4 darab fogaskerék, ez kb. 3 méretben, ez egy darab mérnököt lát el munkával, az összes többi jön vegyésznek.:-)))
De ha ők is a ZF-től veszik a komplett hajtásláncot, akkor akár webáruház is lehetnek, 8-10 titkárnővel, a többit intézik a beszállítók és a dájcse poszt, amelyik már persze szintén villanyfurgonokkal szállít.
A németek uralhatnák az EV piacot is, ha összefognának, meg az autó szovtverek piacát is, csak nagy az arc, és külön utakon járnak, ami könnyen a bukásukat fogja okozni.
Mar parszor leirtam, csak nem ertetted meg. Egy olyan meretü konszern, mint a VW semmiröl nem kesett le az EV területen akkor, amikor eddig a meglevö autoflotta <1%-a ilyen. A vilagon letezik ~1 milliard szemelyauto ... azokbol 1% ~10 millio lenne, ... de eddig mindössze 3-4 millio EV leszült el összesen ... es az evente legyartott uj autok közül ~2-3% az EV-k aranya. Sok milliardos inveszticioval akkor kell belepni, ha ezeket millios tetelben lehet es kell gyartani, meg eladni, mert a piac mar ilyen darabszamra megerett. A piac jelenleg erik, olyan eves 30-40-50%-os mertekben ...
De talán mégis voltak, akik komolyan vették, s talán meg is ijedtek.
"Ezt az égést", mondta a IV. kerületi tűzoltó 1 év múlva...
(MEV, Fóti út 1986 tavasz)
Egyébként ebben a "van alapanyag" mondásban volt vagy inkább lehetett némi intelletuális gúnyolódás (ha nem valami földbuta pártember eresztette meg).
Mert ez az, amihez NEM alapanyag kell, pontosabban nem a bányászott anyag adja az értékét (mint az ötvözött acélhoz kell, a szénhez-olajhoz-gázhoz kell, stb.)
Te is tudod, hogy itthon kb. alumínium volt (akkor még), titán, és kb. kész.
A szénmezőink nem fedezték a szükségleteket akkor már 10 éve, az olajmezőink 25 éve
És hát ki merte volna akkor megjósolni, hogy ki jön ki a mikroelektronika versenyből győztesen?
De még ha a Texas Instrumentsnek állt a zászló, akkor is valamit meg kell próbálni - ahogy mondani szokás, a cselekvőnek van igaza (de legalábbis több igaza van), szemben a sodródóval.
Mert ugye hol is van ma a Texas Instruments?
Más oldalról gondolj a solaris buszgyártóra. Bedolgozott a németnek (másodharmadrendű akármiként), és amikor azt megrendítette egy piaci válság, akkor átvette a helyét, mert készen állt.
Az Ikarus meg nem állt készen, tehát nem volt meg az ESÉLY sem
(kb. azért, mert ellenérdekelt fejesek keresztbeálltak egymásnak, és kialakult egy "minden megáll" patthelyzet.
"nekem nem jó, de neked még rosszabb, és meglátjuk, ki tudja kiülni a másikat")
1985-ben a magyar kormányban kijelentették, hogy mikroelektronikai nagyhatalom leszünk, ugyanis nálunk van hozzá alapanyag: a homok. Az egyetemen zokogva dőltünk fel a röhögéstől.
Na kb. ugyanez a lítium-karbonát ügye is. A gond ott van, hogy az ICE motorokat fejlesztő gépészmérnököket nehezen képzik majd át 1-2 év alatt technológus vegyészmérnökökké...
Szart sem ér a nyersanyag, csak te képzeled azt, hogy az a minden, meg a bolondok. A nyersanyag semmi, akkor ér valamit, ha már van, aki használni akarja, de a nagy pénz a használóé.
Eleve a SUV, és a Pick-Up amerikai találmány, a németek csak most kezdik tömegesen másolni, eddig csak drága SUV-ot gyártottak, Pick-Up-ból meg szinte semmit.
Te melyik filmet nézed, Audi a legkevésbé keresett német prémium a jenkiknél Merci, BMW sokkal keresettebb), és SUV-ban nem is a németek vezetnek, hanem japán amerikai, és koreai gyártók.
A Toyota, még 1 éve is a hidrogénben hitt, a hibrid vonaluk meg azért alakult így, mert jó dízelmotort, képtelenek voltak gyártani, 10 éve menő volt, főleg az USA-ban a hibrid, de ma már sehol nem az.
A németek uralhatnák az EV piacot is, ha összefognának, meg az autó szovtverek piacát is, csak nagy az arc, és külön utakon járnak, ami könnyen a bukásukat fogja okozni.