Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345747

"Már teríteniük kéne 2-3 éve az EV autókat"

 

Már miert is kellene? Nulla piaci jelentosege van az EVnek. Es igy is marad meg sokaig. Globalisan meg plane. Senki nincs semmirol lemaradva.

 

"növelni valahogy nem akaródzik nekik a termelést."

 

Csak vegul is mar evek ota ismert a BMW EV programja.

Előzmény: Pomber Béla (345744)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345746

Mondj egy olyan gyártót aki éves szinten milliós nagyságrendben árul EV-t....

 

 

Előzmény: Pomber Béla (345744)
Tzp Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345745

Az EV most még nem teljes alternatívája az ICE-nek, ezért még nincs akkora piaci igény. Most elég ha már a célegyenesben vannak a fejlesztéssel. Az meg így is van, tehát nincsenek lemaradva.

Előzmény: Pomber Béla (345744)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345744

A VW sem. Már teríteniük kéne 2-3 éve az EV autókat, ehhez képest a BMW-nek van egyedül ilyenje, de még ők is csodálkoznak rajta, hogy milyen sokat adtak el belőle, de növelni valahogy nem akaródzik nekik a termelést.

Előzmény: _Berci (345743)
_Berci Creative Commons License 2019.03.12 -9 0 345743

A Nokia NEM alkalmazkodott! A VW pedig teszi ...

Előzmény: Pomber Béla (345742)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345742

Ja... amikor bejöttek az okostelefonok, a Nokia is kb. ilyen hülyeségeket beszélt...:-)))

Előzmény: _Berci (345741)
_Berci Creative Commons License 2019.03.12 -8 0 345741
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345740

Húbazmeg... te azért néha tényleg nagyon hülye vagy ám!

Előzmény: zöldkomcsi: (345739)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345739

Kémiában nincsenek új ismeretek, lehet 100 éves is. Sőt egy mostani laboratóriumba már némi túlzással idomított majmokat is lehetne alkalmazni. Nincs már olyan, hogy pl. mérőoldat készítés meg ilyesmik, se üvegeszközök annyi.

Előzmény: _Berci (345736)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345738

Szart sem ér a nyersanyag, csak te képzeled azt, hogy az a minden, meg a bolondok. A nyersanyag semmi, akkor ér valamit, ha már van, aki használni akarja, de a nagy pénz a használóé.

 

Ezt szoktam írni én is, de akkor ellenkező állásponton vagy, hogy az olajon pont az orosz és az arab keresi a legkevesebbet, a benzinkutas a többet. De valami sajátos jelentősége még is csak van azért, az olajfinomítót lehet pótolni de az olajkutat sokkal nehezebben. Ilyen a lítium is, egyelőre van bőven, de ha tényleg millió szám készülnének elektromos autók, de rengeteget bővülhet még mindég az igény telefonokra, számítógépekre, kéziszerszámokra is, egyre jelentősebb lesz az anyag hozzá.

azt csak trollkodásból írod, hogy hamarosan kezdődik a bányászat a naprendszerben sőt azon túl is, de a tengervízből nyert lítiummal készült akkumulátor se lesz versenyképes azzal amit csak össze kell dózerolni, a cobalt még bajosabb.

 

(értelek egyébként, olyan komoly technológiák állnak a zacskó csipsz mögött is, hogy azt a kis krumplit mindegy lenne ha nem is raknák  bele)

Előzmény: Rangun (345724)
,m,1710 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345737

Újabb látványos jel utal arra, hogy hamarosan végünk huha

megyek veni gumicsonakot hehe

de mielött ezt megteszem elégetet 2százooo L  jo klasz benzint céokettönek mint fedö ott fent, hogy rotyogjon a bogrács itt lent.

 

 

_Berci Creative Commons License 2019.03.12 -7 0 345736

Azt azert ne nagyon hidd, hogy több evtizeddel ezelötti ismeretekkel rendelkezö 1eneket keresnek ...

Előzmény: Pomber Béla (345734)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345735
Előzmény: Pomber Béla (345734)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345734

Egészségükre.:-)

 

Ha elektrokémikus lennék, most biztos megdumálnálak rá, hogy protezsálj be. Bár lehet, hogy már rég ott dolgoznék. Csak engem a hideg kiver az elektrokémiától.

Előzmény: Törölt nick (345733)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345733

Az megvan hogy a BMW a kezdetek ota sajat maga feljleszti a cellakemiat? Mondom, lovesed sincs...

Előzmény: Pomber Béla (345732)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345732

Majd megveszik oket a piacon.

 

1 darab vegyészt veszel a piacon. Gyorsan ezret már nem.

 

Vagy megveszik a szolgaltatast, amiben vegyeszmernokoskodest kinalnak.

 

 

Mondom én... webáruház lesz a Merciből is.:-)))

Előzmény: Törölt nick (345731)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345731

"oda kelleni fog pár vegyészmérnök, úgy 20 év tapasztalattal"

 

Es? Majd megveszik oket a piacon. Vagy megveszik a szolgaltatast, amiben vegyeszmernokoskodest kinalnak.

 

Te tenyleg azt hiszed hogy egy autogyarban csak es kizarolag gepeszek dolgoznak? Erdekes elkepzelesed van a vilagrol. 

Előzmény: Pomber Béla (345730)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345730

Ha akkumulátorral megy az autó, és azt gyártani is akarja a Merci (mert különben mi a fasznak vennének lítium bányákat), akkor oda kelleni fog pár vegyészmérnök, úgy 20 év tapasztalattal, de fülenként...

 

Az EV meghajtást nagyjából le fogja fedni 4 darab fogaskerék, ez kb. 3 méretben, ez egy darab mérnököt lát el munkával, az összes többi jön vegyésznek.:-)))

 

De ha ők is a ZF-től veszik a komplett hajtásláncot, akkor akár webáruház is lehetnek, 8-10 titkárnővel, a többit intézik a beszállítók és a dájcse poszt, amelyik már persze szintén villanyfurgonokkal szállít.

Előzmény: Törölt nick (345728)
_Berci Creative Commons License 2019.03.12 -8 0 345729

 

A németek uralhatnák az EV piacot is, ha összefognának, meg az autó szovtverek piacát is, csak nagy az arc, és külön utakon járnak, ami könnyen a bukásukat fogja okozni.

 

Mar parszor leirtam, csak nem ertetted meg. Egy olyan meretü konszern, mint a VW semmiröl nem kesett le az EV területen akkor, amikor eddig a meglevö autoflotta <1%-a ilyen. A vilagon letezik ~1 milliard szemelyauto ... azokbol 1% ~10 millio lenne, ... de eddig mindössze 3-4 millio EV leszült el összesen ... es az evente legyartott uj autok közül ~2-3% az EV-k aranya. Sok milliardos inveszticioval akkor kell belepni, ha ezeket millios tetelben lehet es kell gyartani, meg eladni, mert a piac mar ilyen darabszamra megerett. A piac jelenleg erik, olyan eves 30-40-50%-os mertekben ...

Előzmény: Rangun (345718)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345728

"az ICE motorokat fejlesztő gépészmérnököket nehezen képzik majd át 1-2 év alatt technológus vegyészmérnökökké..."

 

nem is kell oket atkepezni, mi ez a faszsag mar megint?

Előzmény: Pomber Béla (345725)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345727

Igen, es? Mit valtoztat ez az eredeti allitasomon?

Előzmény: Pomber Béla (345699)
rev251 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345726

De talán mégis voltak, akik komolyan vették, s talán meg is ijedtek.

"Ezt az égést",  mondta a IV. kerületi tűzoltó 1 év múlva... 

(MEV, Fóti út 1986 tavasz)

  

   

Egyébként ebben a "van alapanyag" mondásban volt vagy inkább lehetett némi intelletuális gúnyolódás (ha nem valami földbuta pártember eresztette meg).

Mert ez az, amihez NEM alapanyag kell, pontosabban nem a bányászott anyag adja az értékét (mint az ötvözött acélhoz kell, a szénhez-olajhoz-gázhoz kell, stb.)

Te is tudod, hogy itthon kb. alumínium volt (akkor még), titán, és kb. kész.

A szénmezőink nem fedezték a szükségleteket akkor már 10 éve, az olajmezőink 25 éve

   

És hát ki merte volna akkor megjósolni, hogy ki jön ki a mikroelektronika versenyből győztesen?

De még ha a Texas Instrumentsnek állt a zászló, akkor is valamit meg kell próbálni - ahogy mondani szokás, a cselekvőnek van igaza (de legalábbis több igaza van), szemben a sodródóval.

 

Mert ugye hol is van ma a Texas Instruments?

 

Más oldalról gondolj a solaris buszgyártóra. Bedolgozott a németnek (másodharmadrendű akármiként), és amikor azt megrendítette egy piaci válság, akkor átvette a helyét, mert készen állt.

Az Ikarus meg nem állt készen, tehát nem volt meg az ESÉLY sem

 

(kb. azért, mert ellenérdekelt fejesek keresztbeálltak egymásnak, és kialakult egy "minden megáll" patthelyzet.

"nekem nem jó, de neked még rosszabb, és meglátjuk, ki tudja kiülni a másikat")

Előzmény: Pomber Béla (345725)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345725

1985-ben a magyar kormányban kijelentették, hogy mikroelektronikai nagyhatalom leszünk, ugyanis nálunk van hozzá alapanyag: a homok. Az egyetemen zokogva dőltünk fel a röhögéstől.

 

Na kb. ugyanez a lítium-karbonát ügye is. A gond ott van, hogy az ICE motorokat fejlesztő gépészmérnököket nehezen képzik majd át 1-2 év alatt technológus vegyészmérnökökké...

Előzmény: zöldkomcsi: (345723)
Rangun Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345724

Szart sem ér a nyersanyag, csak te képzeled azt, hogy az a minden, meg a bolondok. A nyersanyag semmi, akkor ér valamit, ha már van, aki használni akarja, de a nagy pénz a használóé.

Előzmény: zöldkomcsi: (345723)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345723

Vegyes vállalatot alapított a deimler a bolíviai állammal a lítium bányászatára. Nagyon okosan dolgoznak azok.

Előzmény: Rangun (345718)
Rangun Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345722

Eleve a SUV, és a Pick-Up amerikai találmány, a németek csak most kezdik tömegesen másolni, eddig csak drága SUV-ot gyártottak, Pick-Up-ból meg szinte semmit.

Előzmény: Rangun (345721)
Rangun Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345721

Te melyik filmet nézed, Audi a legkevésbé keresett német prémium a jenkiknél Merci, BMW sokkal keresettebb), és SUV-ban nem is a németek vezetnek, hanem japán amerikai, és koreai gyártók.

Előzmény: QuantumSingularitas (345719)
Rangun Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345720

A Toyota, még 1 éve is a hidrogénben hitt, a hibrid vonaluk meg azért alakult így, mert jó dízelmotort, képtelenek voltak gyártani, 10 éve menő volt, főleg az USA-ban a hibrid, de ma már sehol nem az.

Előzmény: QuantumSingularitas (345717)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345719

Audi torony magasan a legkeresettebb SUV gyártó a jenkiknél.

Előzmény: Rangun (345713)
Rangun Creative Commons License 2019.03.12 0 0 345718

A németek uralhatnák az EV piacot is, ha összefognának, meg az autó szovtverek piacát is, csak nagy az arc, és külön utakon járnak, ami könnyen a bukásukat fogja okozni.

Előzmény: _Berci (345711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!