Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a218 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9162
Kellemesen csúszott ma reggel... :)
Előzmény: lotht (9153)
Lökdbeneky Kemény Farkas Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9161
... miért is sikerülne... majd most:



Előzmény: Lökdbeneky Kemény Farkas (9160)
Lökdbeneky Kemény Farkas Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9160
OFF:

ha otthon dolgozik az ember, megvan az előnye és a hátránya is.
Az előnye, hogy pl nem kellett tegnap havat lapátolom, kimozdulnom a házból, satöbbi.

S hogy mi a hátránya? Találjátok ki! Addig amíg gondolkoztok, megyek és kialszom magam :-)))))))


ON

Azért ma este ki kell ruccannom, hólapátolás rulez...

a218 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9159
Sajnos nem túl valószínű a jelenlétem. Előző éjszaka programom van, így nem sok esély van rá.
Előzmény: Z-M-an (9133)
a218 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9158
Szia!
- igaz
- így van
- nincs bizony
- ne gyüjtögessünk lakcímadatokat
- helyes
- jó ötlet
- igen

irgumburgum :-))))))))))))))))))

Előzmény: Phoere (9137)
Solmayor Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9157
Azt meg úgyse mondom el, hogy mától lenne szállásunk Miskolctapolcán(3 nap) és Budán van a lakhelyünk.Lányom (8)nem kicsit fakadt sírva.
Bocs, túl érzékeny vagyok a hóviszonyok láttán.
Yo8
Solmayor Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9156
Hello lotht!
Szvsz, ha mindenkinek(tehénkének is) jót akarunk, akkor tömegközlekedéskoszos, hideg, stb., viszont ki tudja mi lesz reggelre:-(
http://web.kozut.hu/cms/netalon.xml?data_id=12
Sztem kérődzön csak, hótakaró alatt :-)
Előzmény: lotht (9153)
Solmayor Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9155
u.i.:Bocs, hosszú, link nem volt, mélben jött.
De: indíttatást éreztem, hogy megosszam :-)
Előzmény: Solmayor (9154)
Solmayor Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9154
Csillageső

Az Euro-NCAP szervezet tizenegyedik alkalommal rendezte meg átfogó töréstesztjét, amelyen ezúttal 18 autó vett részt valamennyi kategóriából. A kedvező eredmények ellenére van ok a további fejlesztésre.

Első ránézésére szép eredménnyel zárult a legutóbbi Euro-NCAP-törésteszt: a 18 vizsgált autó közül négy ötcsillagos maximális minősítéssel végzett. Az új Renault Mégane, mint kompakt kategóriás modell most először volt közöttük. A többi szupersztár névsora: Renault Vel Satis, Saab 9-3 és Mercedes E-osztály. Rajtuk kívül tizenegy gyártmány kapott négy csillagot. A négy új euro-buszlimuzint (Citroen C8, Fiat Ulysse és Lancia Phedra) képviselő Peugeot 807 csak hajszálnyival csúszott le az öt csillagról. Valóban örvendetes ez is.

A Ford Fiestánál és a Hyundai Santa Fe-nél más volt a helyzet, ezek csak nagy nehézségek árán tudták beküzdeni magukat a „négycsillagosok” közé. Mi tagadás, olyan új fejlesztésű autótól, mint a Fiesta, többet vártunk - már csak azért is, mert a Fiesta azon kevés kisautó közé tartozik, amelyek felár ellenében oldalsó fejlégzsákokkal is rendelhetők. Utóbbiak működését az Euro-NCAP nem vizsgálta. Ennek az a magyarázata, hogy a konzorcium által tesztelt modellek a gyártók által Európában minimálisan szükségesnek tartott biztonsági felszereltséggel, többnyire alapváltozatukban vesznek részt a kötelező frontális- és oldalütközés-vizsgálaton (64 illetve 50 km/óra sebességgel). A felárért rendelhető légzsákokra vagy egyéb biztonsági felszerelésekre nem terjed ki a vizsgálat. Ez ésszerű, hiszen csak így vehetők rá az autógyárak, hogy Európa-szerte ugyanazzal a biztonsági felszereltséggel hozzák forgalomba autóikat.

Ha azonban egy kocsi alapfelszereltségének részei az oldalsó fejlégzsákok, az adott modell részt vesz az úgynevezett oszlopteszten, amelynek alkalmával az autó oldalról 29 km/óra sebességgel álló oszlopnak ütközik a B-oszlop vonalában.

A törésteszt eredményei csak akkor vethetők össze egymással, ha az egyes vizsgálatokra tökéletesen azonos feltételek mellett kerül sor. Nos, az Euro-NCAP-törésteszten némileg felborította az egyenlőség elvét az a tény, hogy nem mindegyik autó balkormányos változatban állta ki az ütközéspróbát. A Fiesta, a Land Rover Freelander, a Subaru Legacy és a Toyota Corolla például jobbkormányos kivitelben csapódott neki az akadálynak.

Frontális ütközésnél 40 %-os átfedés van az autó orra és az akadály között. Csak a vezetői oldal ütközik neki a deformálódó barikádnak. A jobbkormányos autók ütközési eredményei csak feltételesen hasonlíthatók össze a balkormányosokéval, mivel motorterük belső elrendezése - például keresztben beépített soros motor esetében - nem tökéletes tükörképe amazokénak. A becsapódás ereje másként deformálja a kocsi elejének bal és jobb oldalát. A Subaru talán az egyetlen kivétel, mert ebben szimmetrikus felépítésű bokszermotor gondoskodik a hajtásról. Így aztán mindegy, melyik hengersora ütközik neki az alumínium akadálynak. Ha az angol piacra szánt jobbkormányos modellek szerepelnek a tesztben, akkor elvileg tesztelni kellene balkormányos változataikat, mert csak így születnének Európa nagyobb részére vonatkozóan valós eredmények.

Kérdéses továbbá az a gyakorlat is, amely szerint akár két pont jár a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzésért, az úgynevezett Seat Belt Reminderért (SBR), hiszen a látható vagy hallható figyelmeztetés közvetlenül nem játszik szerepet az utasok testi épségének megóvásában. A notórius övmellőzőket némi villogás és csipogás úgysem téríti jobb útra. Ha megnézzük az öt csillagot szerzett autókat, láthatjuk, hogy e nélkül a funkció nélkül valamennyi csak négy csillagot kapott volna. Az Euro-NCAP-szervezetnek bizony át kellene gondolnia ezt a kitételt, különben esetleg részrehajlással vádolható. A kiváló minősítés ellenére tehát még van mit javítani a tesztelt modellek biztonságán, méghozzá nemcsak a felnőtt utasok védelmét illetően.

A töréstesztnek mindig alanya két gyermekbábu is. Az egyik 18 hónapos, a másik 3 éves gyermeket szimulál, és mindkettő a gyártók által ajánlott biztonsági gyermekülésben foglal helyet. Az eredmények jelentősen eltérnek egymástól, és érzékeltetik, hogy a gyermekvédelem terén is van még helye fejlődésnek. Nem ártana, ha az autó- és a gyermekülés-gyártók szorosabban együttműködnének egymással - már csak azért is, hogy végre közös megoldást találjanak az Isofix-problémára. Az egyes márkák szabványos rögzítésekkel ellátott ülései még mindig nem csereszabatosak egymással.

A gyalogosok helyzete viszont a legsiralmasabb, ugyanis egyik autó sem nyújt számukra még minimális védelmet sem, pedig négy közülük első helyen végzett az összesítésben. Mindezek ellenére a két Renault, a Saab és a Mercedes is jelentősen veszélyes a járókelőkre és a kerékpárosokra is. Az E-osztályos Mercedes, amely e tekintetben leghátul végzett a Vel Satis-szal együtt, nem nyújt jobb gyalogosvédelmet, mint az M-osztályos Mercedes vagy a Hyundai Santa Fe, pedig e két terepjáró magas motorházteteje miatt eleve nagyobb veszélyforrás.


Hát ennyi...

lotht Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9153
Engem pedig most kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy holnap mégsem kellene autóval elindulni? Ti hogy vagytok ezzel?
LUKI Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9152
Csak nem foglakoztat az off gondolata?
Előzmény: Kopi (9150)
Kopi Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9151
Én balga ... :)

A tegnapi, meg a mai nap kiváló lehetőséget biztosított volna arra, hogy egy érdekes rövidtávú fogyit mérjek (főleg a tegnapi :) ), de elfelejtettem!

Előzmény: Z-M-an (8754)
Kopi Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9150
Pertye ...
;)

(Stilot köszönöm! :) )

Előzmény: LUKI (9081)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9149
Hahóóó!

Kb. 1 hét kutatómunka után végre elkészült, megszületett!
Feltettem a motorolajokkal foglalkozó cikkecskémet, tessék elolvasni, mert nagyon érdekes! :-)))))

A Technikai infok között találtok rá, vagy az újdonságokon keresztül!

Várom a véleményeket.

www.meganeklub.hu - a Renault Mégane-osok lapja!

Köny Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9148
A Helemba panzió szerintem nem ér fel a Kopárral, bár Esztergomban is van 1-2 elég jó étterem.

Üdv.

Köny

Előzmény: Wartburgos (9136)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9147
Phoere!
Egyetértek!

Wartburgos!
Búbánatvölgy sem rossz, de ha nem muszáj már ne változtassunk. Ha a Kopár valamiért nem vállalná, akkor ez lesz a második hely.

Időjárás: csak reménykedni tudunk, hogy most "kieste" magát a hó és nem lesz gond 16-án. Azt hiszem, előtte lévő pénteken okosabbak leszünk. Én bizakodó vagyok! :-)))

Előzmény: Phoere (9137)
RookiE Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9146
Hello!

Igaz az, hogy ezek a motorok (megane 1 1.4) ugy viselkednek hogy ha a max folott van benne az olaj akkor kinyomja a tomitesnel??

Kösz.

Üdv.

Előzmény: RookiE (8926)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9145
zeg4!

Jó tett helyében jót várj! :-)

Elf Competition STI 10W-40

A legmagasabb minőségi követelményekenek is megfelelő, hoszzú csereperiódusú olaj, ACEA A3 (nem fogyasztáscsökkentő hatású). A 30ezres olajcserét is kibírná, nyugodt lehetsz, jó "anyagot" kaptál! :-)))

Előzmény: zeg4 (9135)
Phoere Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9144
Meglesz.
Előzmény: Triumphator (9143)
Triumphator Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9143
Bizony, a pótféklámpa a hibás. Kérem felvenni a típushibák közé. Nálam is ez a bibi, javítása majd gariban.

Előzmény: zeg4 (9135)
TUZI Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9142
Majd én vezetem a konvojt két nap alatt „PÁR” száz km lenyomtam nyárigumin így én most nagyon érzem a gépet.
Előzmény: Wartburgos (9139)
TUZI Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9141
Üdv.

Azt hiszem, hogy már jeleztem én beszereztem (vettem) 2 db kitűzőt. A poén, hogy ma találtam 1-et itthon is elviszem tarcsiba hátha valakinek, jól jön.

A tali helyszíne szerintem mindegy, mert speciál én országhatáron belül szívesen kirándulok bárhova. Mindig lát az ember új és szép dolgokat. Mennék én messzebb is, de időhiányba szenvedek. Én kimondottan otthonülő típus vagyok, igen nehezen mozdulok, így ha van 1 ilyen program azt ki nem hagynám semmi pénzért.
Erre ma majd nem rácáfolt az ÉLET, volt 1 kis balesetem (nem a tehénkével) megúsztam csak a jobb könyököm vertem le és szerintem holnap igen nehezen fogok mozogni, mert olyan izomlázam lesz. Nincs probléma az asszony is tud vezetni. Nincs remény, ott leszek a talin.

Phoere Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9140
Jó kérdés.

Bízzunk benne, hogy előtte 3 napig nem esik, mert akkor addigra eltakarítják.

Előzmény: Wartburgos (9139)
Wartburgos Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9139
Helyismeretem helyre téve, most már csak az érdekelne hogy ha t*kig ér a hó akkor milesz.
Nyári gumisoknak külön konvojt szervezetek
Wartburgos
Előzmény: Phoere (9138)
Phoere Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9138
Nem lenne rossz, de a 40 fő a jelenlegi állás szerint kevés.

A Kopár Csárda annyiban nincs rossz helyen, hogy a Dunakanyar két (fő) úton érhető el. Nos az egyiken, a 11-esen megyünk le, és a 10-esen jövünk vissza (Visegrádtól nem túl nagy a két út hossza közötti különbség. És a Kopár ott van a vissza út mellett.
Ha a Búbánatvölgyben ennénk, onnan is utána haza kellene jönni, a többség Pestre fog jönni, és onnan már a 10-es a rövidebb. Tehát elautóznánk a Kopár mellett.

Előzmény: Wartburgos (9136)
Phoere Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9137
Sziasztok!

A találkozóval kapcsolatban:
- a helyszínen január közepe óta rágódunk, senki nem szólt egy szót sem. Egy akkori Hírlevélben jeleztem a találkozó ötletét, melyet Luki vetett fel.

- a helyszín ötlete tőlem származott. Csak olyan helyszínre tudok javaslatot tenni, amit jól ismerek. Aki erre reagált, mindenki egyetértett. Más javaslat nem érkezett.

- nem ragozom, többen kifejtették: tökéletes helyszín nincs! Természetesen meg lehetne találni az átlagban legközepebben lévőt, de nem mindenki adta meg a lakóhelyét! (Ez a régi tagokra igaz!)

- Krisztián! Abban Megállapodtunk, hogy a lakóhelyre vonatkozóan nem teszünk ki adatokat a honlapra. De természetesen BÁRMELYIK klubtag számára elküldöm a az ismert adatokat. Nem a saját céljaimra gyűjtögetem őket. Csupán egy levelet küldjön a számomra, aki igényli és a regisztrációs e-mail címére megküldöm.

- a találkozó időpontja (nem a gyülekezőé!, az csak az ebből az irányból érkezőknek lett kitalálva, valaki javaslatára - ne sértődjön meg az ötletgazda, de most nem jut eszembe, hogy ki volt) kb. 11 óra. Nem hiszem, hogy ez túl korai még annak sem, akinek 3 órát kell autóznia. Ha délitánra tesszük, akkor az a baj, hogy sokára ér haza. Természetesen az ebédre is el lehet jönni, az még később van.

- a mostani találkozón meg lehetne beszélni, hogy hol legyen a következő. Biztosan nem fognak a főfalusiak, hogy az is itt legyen a közelben. Jöhetnek a javaslatok. De egy vidéki helyszínt nem lehet Pestről megszervezni! Tehát akinek a saját lakóhelye közelében lenne javasolt helyszíne, az vállalja fel a konkrét megszervezést is.

- ugyancsak kellene beszélnünk egy esetleges nyári találkozóról, ami lehetne egy hétvége pl. egy kempingben. Akit egy ilyen érdekel, az elmenne erre az ország bármely pontjára.

Bocs, hogy hosszú voltam, de úgy éreztem, hogy ezt tisztázni kellett.

Wartburgos Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9136
Szevasztok!
A reggeli indulásrol már szolaltam,most a kajáláshoz lenne véleményem. Az ide-oda utazás idő pl. Esztergom Bubánat völgynél van egy panzió étteremmel kb.40 fős. www.hotels.hu/helemba megis nézhető.Ez utba is esik.Ez csak egy sanda ötlet.
Más,"esősnap" nem e lesz kijelőlve ?
Wartburgos
zeg4 Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9135
Sikeresen hazahoztam a kicsikét Fótról.
Igértem az olaj típusát, hát szánom-bánom, de csak félsiker. Tegnap, ha jól emléxem A3 (ACEA) minősítést emlegetettek, de mondták, hogy a számlán rajta lesz a teljes infó.
Ennyire részletesen csak itthon néztem meg a számlát, na persze, hogy ez nincs rajta.
Olajinfó:(ELF COMP.STI 10W40 - 2880Ft/lityi).
Még annyira emléxem, hogy azért kaptam 10W40-est, mert nekem még 20e-ként van előírva az olajcsere. Mármint, nem nekek, hanem a kicsikének :-).
1 tipp: régebben volt szó arról, hogy valami néha zörög, rezonál hátul (kalaptartó ?, egyéb ?, ha jól emléxem más is említette). Na tegnap ezt is jeleztem nekik és lön, megtalálták: a pótféklámpa egyik patentja volt eltörve, kicserélték, kemény bruttó 98 Ft volt. Hát hazafelé nem is zörgött !!!
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9134
Most olvasom a statisztikát:

Tavaly a személy és kisteherautó eladások 15.9%-kal nőttek 2001-hez képest. Úgy gondolom, hogy az egyes márkák eladásainak növekedését ezzel együtt érdekes vizsgálni!

Szóval akkor lássuk a mi Renault-nkat!
Először az árbevétel. A R-nál ez +11.8%. Hááát, én ezzel nem lennék elégedett.

A darabszámokat nézve a következő a helyzet: a 2001-ben eladott 18024 db helyett 2002-ben 20144 db R. kelt el, ami elő látásra jó eredmény, de ennek ne dőljünk be. Ez a piac dinamikus növekedése miatt már kisebb piaci részesedést jelentett 2002-ben, mint előtte: 10,4% helyett 10.0%-ot, azaz a R. nem tudta tartani a lépést az "átlaggal", gyengébben szerepelt.
(Forrás: Autó Piac)

Z-M-an Creative Commons License 2003.02.05 0 0 9133
a218, Krisztián76!

Tény, hogy a döntő többség Bp. vonzáskörzetében él, ezért gondoltuk, hogy most egyelőre nem Lentiben találkozunk :-) (a tavaszi Nagy Tali úgyis máshol lesz)
Mindenkinek nem tudunk jó megoldást javasolni, de úgy gondolom, ez elég jó kompromisszum a többség számára. Persze mindig van olyan akinek az adott lehetőség nem felel meg. Személy szerint én ezt sajnálom, de most nem tudok jobbat.

Természetesen megértem, ha valaki nem akar/tud 200+ kilométert autózni egy rövid találkozó kedvéért.

Bárhol is lesz a következő, biztosan lesznek olyanok, akiknek nem lesz jó a helyszín, ez egy ilyen dolog.

Javaslom, hogy még a tervezési szakaszban aktívabban, "hangosabban" szóljatok bele abba, hogy hol legyen. Az szerintem korrekt, hogy a többség döntsön a helyszínről, de ez korántsem biztos, hogy Bp. közelében lesz majd.

a218!
Próbálj meg legalább ebédelni jönni velünk, 13:00-ra csak odaérsz. Sajnálnám, ha személyesen nem találkoznánk!

Előzmény: a218 (9120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!