Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kopasz Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9198

Én használok fűthető szélvédőt. Sokáig gondolkodtam az extra hővédő üvegen, de itt valaki azt mondta, hogy a normál üveg is egész jól árnyékol, sokkal jobban mint az új Astrában, így a fűthetőt választottam. Az idei tél miatt eddig nem bántam meg. Én csak a lefagyott ablak fűtésére használom, menet közben elég a légbefúvatás. Reggelente mire levakarom az oldalsó üvegeket meg a hátsót (ott csak rásegítek a fűtésre), addigra szépen leolvasztja az elsőt. Egészen máshogy dolgozik mint az hátsó ablak fűtése. Egy ideig nem látszik semmi, aztán egyszerre le lehet törölni a jégkását. Táadásul kis híján az egész szélvédőt fűti. Nekem nagyon bevált. Más kérdés?
Előzmény: egyiptom_az_igazi (9189)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9197
mivel csillaggarázs van és nem is nagyon lesz változás és a munkahelyen is ugyanez a helyzet jó lesz a fűthető szélvédő. de mivel ez spec dolog, tutkó jó hosszú lesz a szállítás.
Előzmény: Z-M-an (9196)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9196
első ablakfűtés: mivel a speciális hővédő szélvédővel együtt nem rendelhető, számomra nem volt kérdés: inkább kapargatok télen :-)
Nagyon meggyőző volt augusztusban a Suzuból egy ilyen spec. hővédős próbaautóba beülni, sőt volt valami demó fal is, ahol egy hősugárzó izzó elé lehetett betolni egy alap és egy spec ablakot. Hát volt különbség.

Most viszont iszonyúan jól jönne a jég és a párásodás ellen a fűthető szélvédő! :-)

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9189)
rem ember Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9195

Nekünk nincs első ablak fűtés, de már el tudom képzelni - főleg így havas időben - mennyire jó lehet.
Hiába fűtöm az ablakot belülről a levegővel, azért ráfagy egy idő után a hó, főleg nagyobb hidegben. Ha olyan jól működik, mint a hátsó ablakfűtés, nagyon jó lehet szakadó hóban.
Valaki írta valamikor, hogy akkor is jó, amikor reggelente elindul(na) munkába a csillaggarázsból, és nem kell hosszú ideig kaparni a jeget.

Egyébként nekünk break-ünk van, és nagyon jól lehet vele parkolni. Kényelmesen kilátni hátra, és belülről látom, hogy hol a kocsi vége. :)

rem ember

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9189)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9194
"Miért, ha Break nem lenne, akkor sem lenne nehezebb a döntés! "
igaz:)

az a baj, hogy igazából citroen, ford, renault, fiat autok körül gondolkodom. A citroen eleve másodkörös. A renault meg a szivemcsücske ezért preferálom. a többi márka felszereltség / ár arány nem tűnik jobbnak.

Előzmény: LUKI (9192)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9193
Talán Kopasz?
Valaki biztosan, mert büszkélkedett vele itt a Fórumon, hogy milyen jó volt, nem kellett jeget kapargatnia.
Előzmény: egyiptom_az_igazi (9189)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9192
"Használ valaki első ablakfűtést? + 60.000ft"

Ha tolatok!
A parkolási dolgot csak viccnek szántam, persze, hogy a kombival könnyebb:-)

"kár, hogy van 4 ajtós, ha nem lenne akkor könnyebb lenne választani:)"

Miért, ha Break nem lenne, akkor sem lenne nehezebb a döntés!

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9189)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9191
"Ezt úgy értsd, hogy a Classic szintén hatalmas csomagterébe berakható csomagok egyedi méretének a csomagtér határt szab."

A mondat pontosan így hangzik: "Ezt úgy értsd, hogy a Classic szintén hatalmas csomagterébe berakható csomagok egyedi méretének a csomagtér nyílás mérete szab határt."

Előzmény: Phoere (9187)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9190
"(Illetve lesz valami Cliospace buszlimuzin, de az már más tészta.)" :-)De gyönyörű lehet!(már a nevéből látszik):-)

Ma a szalonban voltak kis fekete 1,5 dci-k felnivel, extreme sportülésekkel... Nagyon babák voltak. Ha mégegyszer lennék fiatal..Hm...

Előzmény: Z-M-an (9186)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9189
Z-M-an: nekem is az a bajom velem, hogy a design javara ment a hasznalathatosag rovására. Ami a velsatisban jól mutat, kisebb kocsiban nem biztos, hogy praktikus.

"Bocsi, hosszabb: 1 mm-el! :-) 4436/4437 "
a fenébe mondta az asszony, hogy az túl nagy:)

a kombival nekem könnyebb parkolni mint 4 ajtóssal látom, hogy hol a kocsi vége. Illetve a citroen xsara II ben nem olyan könnyű, mert kicsi az ablak relative.

kár, hogy van 4 ajtós, ha nem lenne akkor könnyebb lenne választani:) most különben ha jól rémlik a classic 150.000 körüli engedménnyel kapható.

Használ valaki első ablakfűtést? + 60.000ft

Előzmény: LUKI (9185)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9188
Gyorsabb voltál. :))
Előzmény: Z-M-an (9184)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9187
Lásd a Klub honlapját és azon belül a technikai információkat.
Classic: 4436 mm
Break: 4437 mm

Tehát igazán nem hosszabb. Ami a Break előnye, (mint minden kombinak), hogy hihetetlen mi mennyiségű csomag fér bele, és a csomagtér teljesen ki is használható, ellentétben a Classic-kal. Ezt úgy értsd, hogy a Classic szintén hatalmas csomagterébe berakható csomagok egyedi méretének a csomagtér határt szab. A Break esetében ami keresztmetszetben és teljes hosszban befér, azt be is tudod rakni.

Összefoglalva: ha 2-3 gyerekkel, sok cuccal szeretnétek utazni, illetve jó esély van rá, hogy nagyméretű tárgyat kell vinned (én a nagy kombihűtőt vittem haza Break-ben), akkor a Break a praktikus számodra.
Ha csak párban utaztok, esetleg egy gyerekkel, viszont normál méretű utazótáskákon kívül extrém dolgokat nem akarsz vinni, akkor a Classic a Te autód.

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9181)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9186
Luki!
Kösz a kiegészítést! :-)
Még csak annyit tennék hozzá: mind a Mondeo, mind a Mazda6 dízelei igencsak élvonal beliek, tehát nem valami elavult traktormotort sóznak a vevőre diszkont áron!

Más.

Tegnap olvasom az Autó Piacban, hogy jön az új Clio. Ugyanaz a Vel Satis forma (nem félnek kockáztatni, az biztos, szerintem ez ebben a kategóriában már igencsak veszélyes).
A lényeg: nem változott a magasság! :-((( Azaz 170cm felettiek messziről kerüljék el továbbra is a Clio hátsó üléssorát! A Kalost tehát ilyen szempontból nem kell félteni. (Illetve lesz valami Cliospace buszlimuzin, de az már más tészta.)

Előzmény: LUKI (9183)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9185
Bocsi, hosszabb: 1 mm-el! :-) 4436/4437

Ne vegyél kombit, nehezebb vele parkolni. :-)

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9181)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9184
Classic és Break méret adatokat találsz a honlapunkon (www.meganeklub.hu).

A Break sokkal praktikusabb, ugyanis a Classic szűkebb csomagtérnyílása miatt hiába akkora a tér, nagy dolgokat nem tudsz elhelyezni (pl. hűtőszekrény, TV, stb...) Ha ez neked szempont, akkor mindenképpen Breaket vegyél.

A M2 Berline és Coupe csomagtér méreteit inkább nem kommentálnám itt, mert nem akarok vulgáris lenni. Inkább azt mondom: a külső formát helyezték előtérbe a belső mérettel szemben.

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9181)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9183
Szerintem semennyivel! A Classic hosszabb mint egy 156-os ALFA.
Előzmény: egyiptom_az_igazi (9181)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9182
És a Mazda 6 a másik! :-)
Előzmény: Z-M-an (9180)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9181
Nyarra már szeretnék nyaralni menni az új renaulttal, ezért kvázi sürgős. A régi meg jó lesz itthon, még legalább 5 évig. most csak 170.000 km van benne és állítolag 400.000 kmig birja. Olaszországi renaultszervizeket ismeritek? komolyan gondolkodom, hogy oda viszem egyszer ki a renaultot felújítani. hengerfejtömítés csere volt az r19-en 2 éve olasz renault szakszervizben, péntek delőtt beállítottam és du kész volt. ott kb 40.000 ft volt a játék itthon min 100.000 mondtak rá.

A megane II csomagtere nem tűnik elsőre túl praktikusnak, az ülést sem tudtam rendesen belőni, a classic formavilága jobban tetszik.

Azt kell kitalálnom, hogy mennyire praktikus a 4 ajtos nekünk, vagy inkább kombi legyen. Mennyivel hosszabb a kombi mint a 4 ajtós?

Előzmény: Z-M-an (9180)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9180
Nekunk is R19-es dízel volt a családban tíz éven át, nagyon szerettük! :-)

Ennek ellenére gondold meg az 1.6-ost! Ez is igen jó nyomatékú, már 1500-tól hadrafogható, akár öregurasan, korai felváltásokkal is jól vezethető. 2500-as fordulatig nagyon halk, igazaból 3500 felett jön meg a hangja. Nincs dízeles csattogás, még -10c fokon is csendben, kulturáltan, pöccre indul, gyorsan felmelegszik(!!!).

Próbáld ki, hátha bejön. A maradék 500 rugót meg tedd be a takarékba :-)
Javaslom az Autóteszt magazin előző számát, ott remek benzin-dízeles összehasonlításokat találhatsz (ugyanazon típus). Jól látható, hogy 1-2 kivételtől eltekintve a dízelmotorokat jelentős felárral sújtják, hogy legtöbbünk számára ne legyen alternatíva a hasonló teljesítményű benzinessel szemben :-((
Tisztelet a Ford Mondeonak, ő az egyik kivétel!

Gondolom nem ér rá még fél évet a dolog, ugye? Mert állítólag áprilisban jön a M2 kombi, azt talán érdemes lenne megvárni!

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9175)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9179
A "Classic" a 4 ajtós fantázianeve, bármelyik generációs Mégane esetében. A jelenleg vásárolható változatok:
Mégane I: Classic (4 ajtós); Break (kombi)
Mégane II: Berline (5 ajtós); Coupe (3 ajtós)
Előzmény: egyiptom_az_igazi (9175)
zeg4 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9178
A Classic (4 ajtós) és az 5 ajtós az más-más dolog.
De amire gondoltál az sajnos így van:
az 5 ajtós (nem rendelhető) Berline-t páran még vissza fogják sírni.
Én is (most legalább is így érzem).
Előzmény: egyiptom_az_igazi (9175)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9177
Szia!
Ma reggel voltam a szervízben, meg van bontva az autó és így szinte tényleg semmi komoly baja nem látszik. Érdekes, hogy a lambda szonda csatlakozója nekem is szét volt húzva, mert az oszlopcsonk azt az egyet találta el. Alul semmi sérülés nincs a kocsin, a mocit nem kell kiszedni, mert még a nyúlványok is sértetlenek. Mindent cserélni fognak és abszolut látható, hogy a mai autók látványosan törnek, de minden remekül javítható, a fő dolgok meg meg sem rezdülnek.

AZONBAN! Döbbenet volt, hogy a 2 hónapot futott autón alján állt a só és MINDEN vas alkatrész felülete rozsdás volt. A kipufogó úgy nézett ki mintha az utolSÓkat rugná. Szóval ne nézzetek alá!:-)

Előzmény: Bagoly113 (9171)
Hodhaver Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9176
A parkolot biztos nem takaritjak. En viszek lapatot es holancot. :-)

Hodhaver

Előzmény: Phoere (9140)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9175
igazad van a betujeket mindig osszekeverem:)
A diesel igazabol nalam erzelmi kerdes:) r19-em van diesel. nagyon szeretem vezetni a dieselet, nem kell porgetni. tudom onamitas kisse, hogy olcsobb a fenntartasa, hosszu tavon talan megeri. mondjuk most kb 10 evre szamolom, hogy anny ideig akarom megtartani az kb 200.000 km, ennyi idon at talan megerne.

az a banatom, hogy a megane II nem tetszik igazabol belulrol, a classicban meg nincs 5 ajtos :(. igy meg marad a 4 ajtos es kombi e 2 kozott kellene donteni.

Előzmény: Z-M-an (9172)
Kopasz Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9174

Talán inkább remélhetőleg olcsón!
Előzmény: Kopasz (9173)
Kopasz Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9173

Szerintem ez nem olyan vészes hiba, más típusok esetében is előfordulnak hasonló porblémák. Inkább örülj annak, hogy ilyen gyorsan és remélhetőleg gyorsan megúsztad a problémát!
Előzmény: Bagoly113 (9171)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9172
TDI a Volkswagen csoport által levédett név, a Renault és más gyárak nem használhatják.
Volt régebben TD, dT (hagyományos örvénykamrás turbódízel) és mostanában az 1.9 dCi-t szerelik a Classicba (105LE, nem tévesztendő össze az új Méganeba szerelt 120LE 1.9 dCi-vel).

Ha új autóban gondolkodsz, szerintem a dízel 530ezres felára egyszerűen irreális! Számolj utána, hány km/év után térül ez meg neked. Én annak idején számoltam: 8 év és valami 100e+ km jött ki. Igaz, hogy a dízel némileg drágábban adható el használtan, de az is igaz, hogy a különbözetre kamatot kell számolni (hiszen azt nem költöd el = berakhatod bankba ill. nem kell hitelként felvenned)

Ezen az árszinten nem éri meg a dízel. Az autós újságok rendszerint a jóval kategória átlag feletti zajszintet hozták fel hátrányként a dízelnél, egyébként elégedettek voltak.
Érdekes, hogy itthon nem árulják az 1.5 82LE dCi-vel a Classicot, mint pl. Angliában. Ezzel biztosan sok fogyna, de ez gondolom nem érdeke valakiknek.

Előzmény: egyiptom_az_igazi (9170)
Bagoly113 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9171
Ma leadtam szervizbe az autót a magas fogyasztás miatt (10 hónapos Megane Berline 1.4), és megvártam az első eredményeket: rátették a számítógépre, az némi letöltés után kiírtam hogy a hátsó lamda-szondával van a baj, nem ad jelet. Kocsi felemel, csatlakozó a szonda előtt széthúz, jééé, hát nem szétrohadt(!) a csatlakozó!!! Nahát. Az autó estére lesz meg, majd holnap beszámolok a fejleményekről. Ha lesz egy kis időm, akkor beküldöm majd a fogyasztás-tbálázatomat is.

Annak örülök, hogy gyorsan megtalálták a hibát. annak viszont sokkal kevésbé, hogy 10 hónapos autón ilyesmi előfordulhat. Gondolom nem lett rendesen összerakva a csati és beázott. De akkor is... és mit fogok még észrevenni a garancián túl???

egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9170
Sziasztok!

Van valakinek 1.9 tdi classica? Ha van akkor milyenek a tapasztalatok? Fogyasztas, esetleges problemak. Nagyon ingadozok 1.6 benzines es az 1.9 tdi kozott a valasztasban:)

koszi

Zs

Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9169
A félreértések elkerülése végett egy kis pontosítás a programban:

9:30-kor Gyülekező a budakalászi Cora parkolójában azok számára, akik ebből az irányból jönnek a találkozóra;
9:45-kor elindulunk konvojban Visegrádra;
10:45-kor érkezés Visegrádra, a bobpályához;
10:45-11:45 TALÁLKOZÓ! "Klubélet" + renaultclub.hu-sok is csatlakoznak
12:00-kor indulás ebédelni (ennek helye pontosítva lesz az elkövetkező napokban)
12:45-kor érkezés az ebéd helyszínére
13.00-tól közös ebéd
Ebéd után pedig majd meglátjuk, ahogy a hangulat alakul.

Előzmény: Z-M-an (9168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!