Valahol a kettő között lehet az igazság, mert ha nem, akkor a Ferrarikra a Fiat Pandákról könyörögnék le a kerekeket. Hóban állítólag a vékony kerék szindróma az igaz. A gumis azt mondta, hogy akinek 185-195-ös gumija van alapban, annak is célszerű 175-nél nem nagyobbat felrakni télre. Kissebb terület, azonos tömeg....
"Valahogy az van bennem, hogy a hóban haladás függ a kerék méretétől, és minél szélesebb, annál rosszabb lehet."
Ez már itt többször is szerepelt! És szerintem ez így téves. :)
Azt írta valaki, hogy a rali kocsikra is keskeny gumit tesznek, ha hóban kell futkosniuk. De kérdem én, civil autós is kilincsel előre akar befordulni a Klauzál utcába? :)
Ha fogsz egy téglát, és az élire állítod, sokkal kisebb erővel arrébb tudod tolni, mintha a lapjára fekteded. Pedig a tömege nem változik.
A nagyobb felületen nagyobb erőt lehet átadni a megcsúszás veszélye nélkül, így elindulni, és megállni is könnyebb szélesebb gumival. Szerintem. :)
"a cég azon ügyfelei számára, akik élni kívánnak a lehetőséggel, ingyenesen beépít egy olyan berendezést, amely a forgattyús ház fűtését teszi lehetővé, s amely ezáltal meggátolja a jégképződést.
Természetesen a bizonyíthatóan fagyás okozta meghibásodások javítási költségeit is megtéríti a cég, ráadásul azon a tulajdonosoknak, akiket ténylegesen érintett az említett eset, egy 10 évre szóló, kilométer korlátozás nélküli garanciát is ad a gyártó.”
Már beszédtéma volt köztünk a VW fagyásos sztorija. Azzal együtt, hogy elképesztő, hogy egy autónál, főleg egy VW-nél ilyen előfordulhatott, le a kalappal a vezetés előtt. Hozzáteszem ez a minimum amit tenniük kell, de ugye öreg trafósok tudjuk, hogy ez nem mindenhol így működik.
Jelentem, az autóm 3 hónap betegeskedés után új erőre kapott!
Tegnap elvittem a járgányt a Renault-Hungária szervízbe. Kedvesek voltak, lemosták a kocsit (mert úgy nézett ki, mint egy koszos jég-golyó). Végignézhettem, ahogy lehívják az adatokat. Ahogy már írtam, a számítógép lekérdezés egyből jelezte, hogy a hátsó lambda szonda rossz értékekekt ad (ill. nem ad). A kocsi alatt meg is találták a szétrohadt(!) csatlakozót. (Azóta félek beállni a fenékig érő jeges hóba...)
Elhoztam a kocsit és mondhatom, igencsak megváltozott a motor dinamikája. Eddig alacsony fordulaton alig-alig húzott a kocsi, legalább 2000-es fordulaton kellett prögetni. Ilyenkor már volt ereje, ezért azthittem, hogy a Renault-k már csak ilyenek (ilyesmiről volt is szó már a fórumon). Tegnap óta azonban alacsony fordulatszámon is húz a kocsi. Mintha új lenne... Fogyasztást persze még nem tudok, de teletankoltam a kocsit, és várom az eredmény (azahogy nem várom, hogy kifogyjon...)
Azért tkp. nem értem, ill. hiányolom hogy
1.) miért nem jelzett a szervíz lámpa?
2.) ha a lambda szonda nem jelez, akkor miért tér ki szélsőségesen a keverék adagolás, ahelyett, hogy valami középértékre kapcsolna, és jelezne a szervíz lámpán keresztül?
Jó hétvégét mindenkinek.
Hát így esett a nagy eset...
Tanulság: ha nem akar húzni alacsony fordulaton a kocsi és sokat fogyaszt, akkor nézz a kocsi alá, és ellenőrizd a 2. lambda szonda csatlakozóját...
Hívd fel az Autóklub jogászát, és kérj tőle tanácsot.
Ha nem vagy klubtag, dobj egy mélt Kopitatának, és mint fogadott fiamnak megadom az adataimat, azzal hívd őket, hogy ne hessintsenek el.
Jelentem, az autóm 3 hónap betegeskedés után új erőre kapott!
Tegnap elvittem a járgányt a Renault-Hungária szervízbe. Kedvesek voltak, lemosták a kocsit (mert úgy nézett ki, mint egy koszos jég-golyó). Végignézhettem, ahogy lehívják az adatokat. Ahogy már írtam, a számítógép lekérdezés egyből jelezte, hogy a hátsó lambda szonda rossz értékekekt ad (ill. nem ad). A kocsi alatt meg is találták a szétrohadt(!) csatlakozót. (Azóta félek beállni a fenékig érő jeges hóba...)
Elhoztam a kocsit és mondhatom, igencsak megváltozott a motor dinamikája. Eddig alacsony fordulaton alig-alig húzott a kocsi, legalább 2000-es fordulaton kellett prögetni. Ilyenkor már volt ereje, ezért azthittem, hogy a Renault-k már csak ilyenek (ilyesmiről volt is szó már a fórumon). Tegnap óta azonban alacsony fordulatszámon is húz a kocsi. Mintha új lenne... Fogyasztást persze még nem tudok, de teletankoltam a kocsit, és várom az eredmény (azahogy nem várom, hogy kifogyjon...)
Azért tkp. nem értem, ill. hiányolom hogy
1.) miért nem jelzett a szervíz lámpa?
2.) ha a lambda szonda nem jelez, akkor miért tér ki szélsőségesen a keverék adagolás, ahelyett, hogy valami középértékre kapcsolna, és jelezne a szervíz lámpán keresztül?
Jó hétvégét mindenkinek.
Hát így esett a nagy eset...
Tanulság: ha nem akar húzni alacsony fordulaton a kocsi és sokat fogyaszt, akkor nézz a kocsi alá, és ellenőrizd a 2. lambda szonda csatlakozóját...
. Amit eddig a Renault motorok lomhaságára írtam, az most megszűnt
Nem veszik el. Ilyenkor kattints a 'Vissza' gombra az eszköztáron, várj egy kicsit, és próbáld újra.
Egyébként a várakozási idő az várakozási idő. :)
Pontosan nem tudom mire való, de szerintem valami biztonsági korlát, hogy ne lehessen programból 'agyonbombázni' a fórum szoftverét (pl.:CodeRed a web-szervereknél)
Döbbenet, hogy hányan nyomják ilyenkor mert fogalmuk sincs, hogy az alapjárathoz lehető legközelebb álló nyomatékkal van a legnagyobb esélyük. Persze, össze jöhet oly pechesen is a dolog, hogy 2-esben alapjáraton is pörög a kerék, de akkor még mindig adott a hinta lehetősége.
Elképesztő mennyiségű gumivisítást lehetett hallani a napokban. Nagyon sokan nincsenek tisztában az autójuk, gumijuk és gyakran önmaguk képeszségeivel, ezáltal közveszélyt jelentenek azok számára akik e fentiekkel tisztában vannak.
Ezt természetesen nem az alábbi hozzászólásokhoz, csak a témához kapcsolódva írom.
ui: és ezek a vezetők még ijesztőbb, hogy a fékezésről is így gondolkodnak.
Azért megesik, de ez nem a gumi hibája. A Téligumi topicra egyszer már beírtam, így csak idézek magamtól. :))
"Az autó felfekvése a havon: ezen sokszor még a hólánc sem segít, ha bekövetkezik. De ha ésszel mész be egy mély havas részre, akkor jó esélyed van, hogy egy megfelelő téligumival visszagyere ebből a hóból.
Én a Dayton gumikkal elvétve "akadtam" el (mindig a munkahelyi parkolóban, ott másképp nem tudok beállni a helyemre, csak ha belemegyek először a szűz hóba), de ilyenkor is az eredeti haladási irányba már nem tudott húzni, annyira meghasalt, viszont óvatos gázadással és fínom kormánymozdulatokkal visszafelé lehúzott róla.
Ekkor jött a lapát, a célterületet lelapátoltam egy kicsit és máris gond nélkül húztak a gumik."
175 széles tehát épp mint az 1,4-es Megane-on. Hozzáteszem, hogy a Megane a Daytone-al még simábban megy a hóban. El sem tudnám képzelni, hogy hóban el lehessen vele akadni. A múltkor jeges havon centizgettem vele felfelé, meg sem rezdült.
Abban teljesen igazad van, hogy minél vékonyabb télen a gumi annál jobb. Én gondolkodtam, hogy a látvány miatt 185/60 14-est télit veszek, de a gumis határozottan lebeszélt róla.
A Kalosban azért félek útközben, mert a nagypapim csak előre vett téligumit (tény, hogy hóban bele sem ül), ami elakadés szempontjából tökéletes, azonban a menetbiztonság még rosszabb mint 4 nyárival. Ez érezhető is.
Szerintem Budapesten csak a budai oldal mellékutcáin van jelentősége a hóláncnak, ott viszont nagyon kellhet.
Egyik kollégám csinálja ezt mindennap: délután hazafelé bemegy egy Plaza-ba (talán MOM-ba), bevásárol, addigra leolvad a kocsi alja, arrébb áll 5 méterrel és felrakja a láncot.
OFF
Mi a manó ez a várakozási idő? X időn belül nem írhatok kétszer ide? De miért veszik el ilyenkor, amit beírtam? Ehhhh...
Még szerencse, hogy nem írtam sokat...
ON
Luki, mekkora kerék van a Kaloson? Valahogy az van bennem, hogy a hóban haladás függ a kerék méretétől, és minél szélesebb, annál rosszabb lehet. Ezért gyűjtöm magamnak az ilyen infokat...
Sziasztok!
A biztonsági témához csak annyit, hogy van egy ismerősöm, akinek fontosabb volt a metal fényezés mint az ABS három gyerekkel a háta mögött...
Ez a hólánc dolog itt Budapesten sajnos szvsz használhattalan megoldás. Lehet, hogy az utcádból elindulsz, de valszeg az első főút sza..á lesz sózva oszt csöröghetsz dolgozni. :-) Azért le-föl szedegetni pláne öltönyben nem az igazi. Vidéken sokkal jobb a helyzet. Ott nincs ez az eszméletlen sózás, a kotról ledöngölik a havat és gyönyörűen el lehet rajta autózni, biztonságban, szép látvánnyal övezve, anélkül, hogy két hónap alatt úgy nézzen ki az autó alja, ahogy tegnap az enyém.
Ez olasz gyártmány, 5500 Ft volt, és a örs vezér téri Árkád üzlethát Interspar boltjában vettük.
De láttunk már az Auchanban hasonlót, szerintem ugyanilyen is lehet, kínai gyártmányt, az 2500 volt.
Csak most nem tudtunk felmenni a hó miatt az emelkedőn a kocsival, és nem tudtunk Auchanba menni. :)
Én tegnap a Kalossal Gödöllőn szűz hóban mentem (min 30 cm) simán, többszöri elindulással. (Firestone FW 930, amit nem érzek egyébként jobbnak a Daytone-nál.) Gondolom Ti nyárival próbálkoztattok?
Én láttam a Matiz töréstesztjét! Jobb volt az előző generációs Fiestánál és még vagy 2-3 típusnál amin nagyon megdöbbentem, de a Fiestára tutira emlékszem.