...felvilásgosíthassák arról, hogy igen is, szükség van rájuk!
Szerintem azt a legtöbben tudják, hogy szükség van a biztonsági extrákra. Én azt mondom, a gyár alapban minél többet rakjon bele (köszi Renault!!!) és ne lecsupaszított kocsikat áruljon ABS és légzsák nélkül.
Teljes mértékben egyetértek az Euro NCAP-pal, igenis az alapverziót törje és mindenképpen erre adja a csillagot! Hamis illúzió lenne a fullextrás autó eredményét az alapmodellen is kiírni!
Igenis a gyártók fogják fel, hogy ne csak papoljanak a biztonságról, tegyenek is érte: adják alapáron a biztonsági extrák legtöbbjét. Ha valaki beleül egy nem túl öreg Renault modellbe, akkor az adott kategóriában igen nagy biztonságot élvez, bármilyen alapmodellről legyen szó. Ez sokba kerül a gyárnak, de megtérül, az autó imidzsébe is belekerül ez. Nálam például a biztonság döntő érv volt, nagyon nem tetszett, hogy ugyanezeket a dologokat a másik jelöltemnél szinte darabonként kellett összevadásznom :-(
Az más kérdés, hogy lehet full verziókat is zúzni, meg jobb-balkormányos összehasonlítást csinálni, de ez sok pénz.
Olvastam a fényszoróizzóval kapcsolatos tapasztalataidat és lenne egy kérdésem.
Ugye neked nem dupla optikás a kocsid lámpája.
Azért, mert a Tungsram Megalight csak H4-ben létezik tudtommal (ami a régi megane lámpába való) és H7-ben viszont nem (duplaoptikás lámpa). Jól gondolom?
Jelenleg megnövelt fényerejű izzók H7-ben alig vannak még (kivéve pl.: osram silverstar).
Nem igaz! :) Mert akkor már egy jobb, biztonságosabb autót vesz! :)
Azért lenne jobb, ha a biztonsági extrákkal felszerelt változatot is letesztelnék, hogy a vevőket (mert Ő értük végzik a méréseket - remélem) felvilásgosíthassák arról, hogy igen is, szükség van rájuk!
Én is természetesen azzal értek egyet, hogy a biztonsági berendezések ne extrák legyenek! Korábban többször is írtam, hogy a választásomban az is közrejátszott, hogy a Renault szinte minden beszerel alapból az autóba. És szerintem ezért is tudja olcsóbban adni. Így kedvezőbb feltételekkel szerezhetik be a cuccokat, és a logisztika is egyszerűbb. Nem kell annyifelé figyelni, hogy mit is rakjanak be a szerkezetbe a különböző elemekből.
De igaz! A jobb mindig fogja tudni a gyengébb változatét! Tehát nem tudsz olyat venni, amelynek a biztonsági jellemzői ROSSZABBAK, mint a vizsgálattal megállapítottak.
És hallgass meg néhány autó-reklámot:
Ez és ez az autó már 2,5 millió Ft-tól! Ha a vizsgálatot egy feltupírozott változattal végeznék, akkor a vevő ugrik a reklámra, rátalál a biztonsági teszt eredményére (lehet, hogy az eladó büszkélkedik vele "Íme, 5 csillag!"), de azt senki nem fogja vele közölni, hogy ez nem a 2,5 milliós változat, hanem a 3,5 milliós vagy még drágább!
A jelenlegi eljárásnál a nem tudsz olyan változatot venni, amelyik rosszabb lenne a vizsgáltnál. Tehát a Te érdekedet védi.
Bármelyik autót szállítják mindenféle extrával. De egy típus attól lesz biztonságos, ha minden darabja tudja a megállapított szintet. A leggyengébb láncszem jellemzői lehet csak mértékadó információ. És igenis jónak tartom, ha ezzel a reklámmal arra kényszerítik a gyártókat, hogy a biztonsági berendezések NE rendelhető extrák legyenek, hanem alapfelszereltség.
"Így viszont az alapváltozatot vizsgálják, tehát BÁRMILYEN felszereltséggel vásárolják is meg, arra érvényes lesz az értékelés."
Ez az, ami nem igaz! :) Ha légzsákos verzióban veszik, sokkal jobb is lehet.
Ki kellene próbálni légzsákkal is. És publikálni a különbséget. Ez sokkal hatásosabb lenne. (Szerintem. :) )
"De ami igazán mértékadó ezekben a tesztekben a sérülési vizsgálat, amelynél jól látható, hogy a Mégane-ok esetében (a mieinkről beszélek) gyakorlatilag NINCS piros szín! Azaz a test semelyik része nem szenved életveszélyes sérülést!"
És ha a többi vasat is légzsákkal tesztelték volna (mert többnyire kapható mindegyik géphez), lehet, hogy azok is hasonló, vagy akár jobb értékeket produkálnának. Vagy megtudhatnánk a valódi biztonsági viszonyokat.
Nem számonkérés jelleggel, csak eszembejutott néhány dolog:
- matrica?
- tudott meg valaki valamit hőmérő ügyében?
- hogy állnak a "tárgyalások" Békési úrral?
De igazából a tegnapi, meg a tegnap előtti lett volna érdekes. Szörnyűséges adatokat produkálhatott a gép! :)
No akkor:
16:20 körül indultam el 8:45 körül leállított tehénkémmel. Indítás előtt nulláztam a fedélzetit. A hőmérő -0-t mutatott (gondolom, ez azt jelenti, hogy 0 és -0,5 C fok közötti volt a hőmérséklet).
A műszert a l/100 km-es állásba állítva elindultam, ki a hóból (VII. ker. Wess. u.). Egy darabig csak vonalkákat mutatott. A Luki saroknál (néhány száz méter) jelent meg először egy érték. Ez 25 l feletti fogyasztást mutatott. A Keletinél még mindig 12 l feletti volt az átlag.
A 3. km táján már majdnem bemelegedett a motor. A harmadik kis vonalka felett járt már a mutató. 4,5 km környékén érte el a szokásos, majdnem fél állást mutató helyzetet.
Az Örsnél megállva 8,4 l/100 km a fogyi. Mire elindulhattam, felkúszott 8,6-ra. A távolság 5,8 km volt (nem ott parkoltam, ahol a múltkor). A hőmérő itt -1 fokot mutatott.
A Fehér úton áthajtva néztem meg az átlagsebességet: 26,3 km/h volt. Ez nem is rossz! Viszonylag kevés autó volt az úton, így egészen jól lehetett haladni.
Mire hazaértem (17,9 km), 6,8 l-es átlagfogyasztás jött ki. De menetközben elértem a 6,6-et is. Az átlagsebességem a garázsba érve 29,4 km/h volt. (Erősen átlagsebesség csökkentő tényező a kapu és a garázs kinyitása, valamint a műszer adatainak leolvasása, mivel az utsó a sorban ez az adat, és mire leolvastam, erősen visszaeshetett.)
Én pedig azt tartanám átverésnek, ha feltupírozott, extrákkal szerelt változatokat vizsgálnának.
Ebben az esetben egy nagy átverés lenne a vevők számára, ha egy adott gyártó az NCAP csillagokkal büszkélkedne, (persze nem részletezné, hogy hogyan is jön össze), a vevő megveszi aza alpváltozatot és kiderül, hogy arra már nem is igaz a biztonság.
Így viszont az alapváltozatot vizsgálják, tehát BÁRMILYEN felszereltséggel vásárolják is meg, arra érvényes lesz az értékelés.
"Mert ha egy rosszabbra értékelt gépet is légzsákkal szállítanának alapból, meg beszerelnének egy övfigyelőt, akkor már felzárkózhatna a Rönyó mellé? Miért nem szállítják alapból azzal?? A teszt egyik célja, hogy rákényszerítsék a gyártókat, hogy minél több biztonsági elemet szériaként tegyenek az autóba.
Az övfigyelő egy kiragadott példa, és azért vitatkoznék a cikk szerzőjével. Ennyi erővel egyetlen egy biztonsági előírás sem ér semmit (pl. egy tűzveszélyes helyen lévő "Tilos a dohányzás", vonaton a "Kihajolni veszélyes!" stb.), mert a notórius renitenseket úgysem fogja érdekelni. Hogy hány pontot ér, az más kérdés. De a többi gyártó miért nem teszi bele?
De ami igazán mértékadó ezekben a tesztekben a sérülési vizsgálat, amelynél jól látható, hogy a Mégane-ok esetében (a mieinkről beszélek) gyakorlatilag NINCS piros szín! Azaz a test semelyik része nem szenved életveszélyes sérülést!
Akkor ez azt jelenti, hogy Mégányocskánk mégsem annyira biztonságos? Vagy legalábbis nem emelkedik ki a többi közül! Mert ha egy rosszabbra értékelt gépet is légzsákkal szállítanának alapból, meg beszerelnének egy övfigyelőt, akkor már felzárkózhatna a Rönyó mellé?
Ez a cikk kicsit meglepett! :) Másként gondoltam ezt a tesztet. Azonos felszereltségű (ha a kínálatból ez összehozható) autók összehasonlítását feltételeztem.
9:30-kor Gyülekező a budakalászi Cora parkolójában azok számára, akik ebből az irányból jönnek a találkozóra;
9:45-kor elindulunk konvojban Visegrádra;
10:45-kor érkezés Visegrádra, a bobpályához;
10:45-11:45 TALÁLKOZÓ! "Klubélet" + renaultclub.hu-sok is csatlakoznak
12:00-kor indulás ebédelni (ennek helye pontosítva lesz az elkövetkező napokban)
12:45-kor érkezés az ebéd helyszínére
13.00-tól közös ebéd
Ebéd után pedig majd meglátjuk, ahogy a hangulat alakul.
Az eddig jelentkezettek:
Phoere + feleség + apróság - (kártyatartó 3 db van) = 3 fő
Z-M-an + párom = 2 fő
Tuzi + Mama (nem az anyósom) = 2 fő
Luki + Borsó:-) = 2 fő
zeg4 + párom = 2 fő
Hodhaver + Asszonypajtas :-) = 2 fő
johnxx + oldalborda = 2 fő
PEx2 + 1feleség + 2ifjuság = 4 fő
McGrabowsky +Safi = 2 fő
VV65 + párom = 2 fő
Kopasz + 1 oldalborda (esetleg + 2 csemete) = 4 fő
hermanottó = 1 fő
Kopi = 1 fő
Stivinf + "ketteske" (esetleg 1 vagy 2 ifjú ) = 4 fő
lotht = 2 fő
Gerion = 1 fő
Triumphator, meg a zasszony = 2 fő
Sanyi = 1 fő
(Megbízott, hogy jelezzem helyette, ő nem igazán van netközelben.)
PanTi+ nej (hogy mi se maradjunk ki a jóból!) = 2 fő
Bizonytalanok:
Wartburgos + Wartburgosné -/ utviszonyok / = 2 fő
Ez éttermi férőhely szempontjából 43 főt jelent, 45 főre foglaltam asztalt a Kopár Csárdába 13:00-ra!!!
Kérek mindenkit, aki jelentkezett, hogy azonnal értesítsen (legkésőbb 13-án csütürtök estig), ha valamiért nem tudna eljönni! (Remélem, nem lesz ilyen!) :-)
Köszi, majd a talin megszemlélem,
jól ráfókuszálok :-)
A kapcsoló a másik alatt van, illetve nálam a helye.
Tényleg 1 kicsit nyújtozkodni kell érte :-(
Közvetlenül a hátső szélvédő fűtés kapcsolója alatt vagy fölött. Nem tudom melyik van alul, melyik fölül. Gondolom a normál esetben az egy nagy kapcsoló, itt ketté van osztva. Mellasleg elég hülye helyen van, a menet közbeni kapcsolás nehézkes.
Nagyon vékony fűtőszálak vannak az üveg belsejében. Függőlegesen futnak és cikkcakkosak, azaz nem egyenesek. Normál esetben kívülről nem látható a különbség egy normál szélvédőhöz képest. Vezetés közben okoz problémát, csak akkor látható, ha az üvegre fókuszálsz a szemeddel, de ez vezetés közben nem túl jó ötlet. Este a lámpák fényudvarában láthatók a szálak, de mivel nagyon vékonyak, abszolúte nem zavarnak. Az ilyen szélvédő hátránya az, hogy fokozottan fosok a kavicsfelverődéstől. Gondolom egy ilyen szélvédő cseréje húzósabb mint egy normál szélvédőé.
Az Astra-összehasonlítást én követtem el, és fenntartom. :))
Közben megtaláltam az NCAP-teszt beírás eredetijét: az Autópiac című újság december 11-ei számában szerepel.
A gyalogos védelemhez annyit, hogy egyik autó sem kapott 2 csillagnál többet a lehetséges négyből(az új Mégane is ennyit kapott), az eddigi győztesek ebből a szempontból 3 csillaggal a Honda Civic és a Honda CRV 3-3 csillaggal.
A negatív rekord a Suzuki Grand Vitara, amely az NCAP történetében először 0 csillagot kapott gyalogos védelemre.