Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9228
...felvilásgosíthassák arról, hogy igen is, szükség van rájuk!

Szerintem azt a legtöbben tudják, hogy szükség van a biztonsági extrákra. Én azt mondom, a gyár alapban minél többet rakjon bele (köszi Renault!!!) és ne lecsupaszított kocsikat áruljon ABS és légzsák nélkül.

Teljes mértékben egyetértek az Euro NCAP-pal, igenis az alapverziót törje és mindenképpen erre adja a csillagot! Hamis illúzió lenne a fullextrás autó eredményét az alapmodellen is kiírni!

Igenis a gyártók fogják fel, hogy ne csak papoljanak a biztonságról, tegyenek is érte: adják alapáron a biztonsági extrák legtöbbjét. Ha valaki beleül egy nem túl öreg Renault modellbe, akkor az adott kategóriában igen nagy biztonságot élvez, bármilyen alapmodellről legyen szó. Ez sokba kerül a gyárnak, de megtérül, az autó imidzsébe is belekerül ez. Nálam például a biztonság döntő érv volt, nagyon nem tetszett, hogy ugyanezeket a dologokat a másik jelöltemnél szinte darabonként kellett összevadásznom :-(

Az más kérdés, hogy lehet full verziókat is zúzni, meg jobb-balkormányos összehasonlítást csinálni, de ez sok pénz.

Előzmény: Kopi (9224)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9227
A (nem)láthatóságát igazolom! :)))
Előzmény: Kopasz (9201)
vv65 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9226
Meszike itt vagy valahol, hallassz? :))))

Olvastam a fényszoróizzóval kapcsolatos tapasztalataidat és lenne egy kérdésem.
Ugye neked nem dupla optikás a kocsid lámpája.
Azért, mert a Tungsram Megalight csak H4-ben létezik tudtommal (ami a régi megane lámpába való) és H7-ben viszont nem (duplaoptikás lámpa). Jól gondolom?
Jelenleg megnövelt fényerejű izzók H7-ben alig vannak még (kivéve pl.: osram silverstar).

Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9225
Mit filóztam, mire rájöttem mit jelent! Aszittem, valami új szmájli! :)
Előzmény: Z-M-an (9166)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9224
Nem igaz! :) Mert akkor már egy jobb, biztonságosabb autót vesz! :)
Azért lenne jobb, ha a biztonsági extrákkal felszerelt változatot is letesztelnék, hogy a vevőket (mert Ő értük végzik a méréseket - remélem) felvilásgosíthassák arról, hogy igen is, szükség van rájuk!

Én is természetesen azzal értek egyet, hogy a biztonsági berendezések ne extrák legyenek! Korábban többször is írtam, hogy a választásomban az is közrejátszott, hogy a Renault szinte minden beszerel alapból az autóba. És szerintem ezért is tudja olcsóbban adni. Így kedvezőbb feltételekkel szerezhetik be a cuccokat, és a logisztika is egyszerűbb. Nem kell annyifelé figyelni, hogy mit is rakjanak be a szerkezetbe a különböző elemekből.

Előzmény: Phoere (9221)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9223
Felkerült néhány újdonság a Klub honlapjára.
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9222
Ja! A műszer valamennyit csal (kb 3 %-ot)! Legalábbis az elfogyasztott üzemanyag mennyiségénél. Ezt már a nyáron egyszer leírtam.
Előzmény: Phoere (9217)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9221
De igaz! A jobb mindig fogja tudni a gyengébb változatét! Tehát nem tudsz olyat venni, amelynek a biztonsági jellemzői ROSSZABBAK, mint a vizsgálattal megállapítottak.

És hallgass meg néhány autó-reklámot:
Ez és ez az autó már 2,5 millió Ft-tól! Ha a vizsgálatot egy feltupírozott változattal végeznék, akkor a vevő ugrik a reklámra, rátalál a biztonsági teszt eredményére (lehet, hogy az eladó büszkélkedik vele "Íme, 5 csillag!"), de azt senki nem fogja vele közölni, hogy ez nem a 2,5 milliós változat, hanem a 3,5 milliós vagy még drágább!

A jelenlegi eljárásnál a nem tudsz olyan változatot venni, amelyik rosszabb lenne a vizsgáltnál. Tehát a Te érdekedet védi.

Bármelyik autót szállítják mindenféle extrával. De egy típus attól lesz biztonságos, ha minden darabja tudja a megállapított szintet. A leggyengébb láncszem jellemzői lehet csak mértékadó információ. És igenis jónak tartom, ha ezzel a reklámmal arra kényszerítik a gyártókat, hogy a biztonsági berendezések NE rendelhető extrák legyenek, hanem alapfelszereltség.

Előzmény: Kopi (9219)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9220
A Keresztúri út ebben nagyon sokat "segít"! :)
Azért mértem most is, meg a múltkor is alapból csak az Örsig. Meg hát a kb. 6 km miatt.
Előzmény: Phoere (9217)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9219
Na látod! Nem egyformán gondolkodunk! :)

"Így viszont az alapváltozatot vizsgálják, tehát BÁRMILYEN felszereltséggel vásárolják is meg, arra érvényes lesz az értékelés."

Ez az, ami nem igaz! :) Ha légzsákos verzióban veszik, sokkal jobb is lehet.
Ki kellene próbálni légzsákkal is. És publikálni a különbséget. Ez sokkal hatásosabb lenne. (Szerintem. :) )

"De ami igazán mértékadó ezekben a tesztekben a sérülési vizsgálat, amelynél jól látható, hogy a Mégane-ok esetében (a mieinkről beszélek) gyakorlatilag NINCS piros szín! Azaz a test semelyik része nem szenved életveszélyes sérülést!"

És ha a többi vasat is légzsákkal tesztelték volna (mert többnyire kapható mindegyik géphez), lehet, hogy azok is hasonló, vagy akár jobb értékeket produkálnának. Vagy megtudhatnánk a valódi biztonsági viszonyokat.

Előzmény: Phoere (9215)
psl Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9218
Nem számonkérés jelleggel, csak eszembejutott néhány dolog:
- matrica?
- tudott meg valaki valamit hőmérő ügyében?
- hogy állnak a "tárgyalások" Békési úrral?

Csupán kíváncsi vagyok, nem követelőztem :))

Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9217
Ez a 6,8 így egy csodának tűnik. :)))
Előzmény: Kopi (9216)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9216
:)))
Ma mértem!!!!

De igazából a tegnapi, meg a tegnap előtti lett volna érdekes. Szörnyűséges adatokat produkálhatott a gép! :)

No akkor:
16:20 körül indultam el 8:45 körül leállított tehénkémmel. Indítás előtt nulláztam a fedélzetit. A hőmérő -0-t mutatott (gondolom, ez azt jelenti, hogy 0 és -0,5 C fok közötti volt a hőmérséklet).
A műszert a l/100 km-es állásba állítva elindultam, ki a hóból (VII. ker. Wess. u.). Egy darabig csak vonalkákat mutatott. A Luki saroknál (néhány száz méter) jelent meg először egy érték. Ez 25 l feletti fogyasztást mutatott. A Keletinél még mindig 12 l feletti volt az átlag.
A 3. km táján már majdnem bemelegedett a motor. A harmadik kis vonalka felett járt már a mutató. 4,5 km környékén érte el a szokásos, majdnem fél állást mutató helyzetet.
Az Örsnél megállva 8,4 l/100 km a fogyi. Mire elindulhattam, felkúszott 8,6-ra. A távolság 5,8 km volt (nem ott parkoltam, ahol a múltkor). A hőmérő itt -1 fokot mutatott.
A Fehér úton áthajtva néztem meg az átlagsebességet: 26,3 km/h volt. Ez nem is rossz! Viszonylag kevés autó volt az úton, így egészen jól lehetett haladni.

Mire hazaértem (17,9 km), 6,8 l-es átlagfogyasztás jött ki. De menetközben elértem a 6,6-et is. Az átlagsebességem a garázsba érve 29,4 km/h volt. (Erősen átlagsebesség csökkentő tényező a kapu és a garázs kinyitása, valamint a műszer adatainak leolvasása, mivel az utsó a sorban ez az adat, és mire leolvastam, erősen visszaeshetett.)

Előzmény: Z-M-an (9164)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9215
Én pedig azt tartanám átverésnek, ha feltupírozott, extrákkal szerelt változatokat vizsgálnának.
Ebben az esetben egy nagy átverés lenne a vevők számára, ha egy adott gyártó az NCAP csillagokkal büszkélkedne, (persze nem részletezné, hogy hogyan is jön össze), a vevő megveszi aza alpváltozatot és kiderül, hogy arra már nem is igaz a biztonság.
Így viszont az alapváltozatot vizsgálják, tehát BÁRMILYEN felszereltséggel vásárolják is meg, arra érvényes lesz az értékelés.

"Mert ha egy rosszabbra értékelt gépet is légzsákkal szállítanának alapból, meg beszerelnének egy övfigyelőt, akkor már felzárkózhatna a Rönyó mellé?
Miért nem szállítják alapból azzal?? A teszt egyik célja, hogy rákényszerítsék a gyártókat, hogy minél több biztonsági elemet szériaként tegyenek az autóba.

Az övfigyelő egy kiragadott példa, és azért vitatkoznék a cikk szerzőjével. Ennyi erővel egyetlen egy biztonsági előírás sem ér semmit (pl. egy tűzveszélyes helyen lévő "Tilos a dohányzás", vonaton a "Kihajolni veszélyes!" stb.), mert a notórius renitenseket úgysem fogja érdekelni. Hogy hány pontot ér, az más kérdés. De a többi gyártó miért nem teszi bele?

De ami igazán mértékadó ezekben a tesztekben a sérülési vizsgálat, amelynél jól látható, hogy a Mégane-ok esetében (a mieinkről beszélek) gyakorlatilag NINCS piros szín! Azaz a test semelyik része nem szenved életveszélyes sérülést!

Előzmény: Kopi (9214)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9214
Jól tetted! Ez nagyon érdekes!

Akkor ez azt jelenti, hogy Mégányocskánk mégsem annyira biztonságos? Vagy legalábbis nem emelkedik ki a többi közül! Mert ha egy rosszabbra értékelt gépet is légzsákkal szállítanának alapból, meg beszerelnének egy övfigyelőt, akkor már felzárkózhatna a Rönyó mellé?

Ez a cikk kicsit meglepett! :) Másként gondoltam ezt a tesztet. Azonos felszereltségű (ha a kínálatból ez összehozható) autók összehasonlítását feltételeztem.

Előzmény: Solmayor (9155)
Kopi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9213
Nem! :)))
Csak kíváncsiskodtam, hogy milyen gépről volt szó.
Előzmény: LUKI (9152)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9212
? :-)
Előzmény: Köny (9208)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9211
a hatso ulesnel allitolag magasabb a fej feletti ter
Előzmény: Phoere (9206)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9210
Ja!
Étlap alapján lehet választani, tehát szabad a "vásár".
A kisebbeknek léteznek zóna adagok is, gyerekeknek talán ez jó választás lehet.
Előzmény: Z-M-an (9209)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9209
9:30-kor Gyülekező a budakalászi Cora parkolójában azok számára, akik ebből az irányból jönnek a találkozóra;
9:45-kor elindulunk konvojban Visegrádra;
10:45-kor érkezés Visegrádra, a bobpályához;
10:45-11:45 TALÁLKOZÓ! "Klubélet" + renaultclub.hu-sok is csatlakoznak
12:00-kor indulás ebédelni (ennek helye pontosítva lesz az elkövetkező napokban)
12:45-kor érkezés az ebéd helyszínére
13.00-tól közös ebéd
Ebéd után pedig majd meglátjuk, ahogy a hangulat alakul.



Az eddig jelentkezettek:
Phoere + feleség + apróság - (kártyatartó 3 db van) = 3 fő
Z-M-an + párom = 2 fő
Tuzi + Mama (nem az anyósom) = 2 fő
Luki + Borsó:-) = 2 fő
zeg4 + párom = 2 fő
Hodhaver + Asszonypajtas :-) = 2 fő
johnxx + oldalborda = 2 fő
PEx2 + 1feleség + 2ifjuság = 4 fő
McGrabowsky +Safi = 2 fő
VV65 + párom = 2 fő
Kopasz + 1 oldalborda (esetleg + 2 csemete) = 4 fő
hermanottó = 1 fő
Kopi = 1 fő
Stivinf + "ketteske" (esetleg 1 vagy 2 ifjú ) = 4 fő
lotht = 2 fő
Gerion = 1 fő
Triumphator, meg a zasszony = 2 fő
Sanyi = 1 fő
(Megbízott, hogy jelezzem helyette, ő nem igazán van netközelben.)
PanTi+ nej (hogy mi se maradjunk ki a jóból!) = 2 fő

Bizonytalanok:
Wartburgos + Wartburgosné -/ utviszonyok / = 2 fő

Ez éttermi férőhely szempontjából 43 főt jelent, 45 főre foglaltam asztalt a Kopár Csárdába 13:00-ra!!!

Kérek mindenkit, aki jelentkezett, hogy azonnal értesítsen (legkésőbb 13-án csütürtök estig), ha valamiért nem tudna eljönni! (Remélem, nem lesz ilyen!) :-)

Előzmény: Z-M-an (9168)
Köny Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9208
Akkor nem lesz Megane II.?
Előzmény: LUKI (9207)
LUKI Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9207
No skacok, túl vagyunk a pótszemlén, indul az üzem és valszeg a hónap végére kész a Tehénke. Az utolsó szögig minden cserélve lesz rajta.
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9206
Az utastér szerintem egyforma.
Előzmény: egyiptom_az_igazi (9205)
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9205
koszi a füthető szélvődőről a véleményeket.
Megnéztem közben a 4 ajtóst és a kombit. A kombi jobban tetszik:) Belül is nagyobbnak tűnik.
zeg4 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9204
Köszi, majd a talin megszemlélem,
jól ráfókuszálok :-)
A kapcsoló a másik alatt van, illetve nálam a helye.
Tényleg 1 kicsit nyújtozkodni kell érte :-(
Előzmény: Kopasz (9203)
Kopasz Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9203

Közvetlenül a hátső szélvédő fűtés kapcsolója alatt vagy fölött. Nem tudom melyik van alul, melyik fölül. Gondolom a normál esetben az egy nagy kapcsoló, itt ketté van osztva. Mellasleg elég hülye helyen van, a menet közbeni kapcsolás nehézkes.
Előzmény: Phoere (9202)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9202
Ha cserélni kell, akkor majd ráérsz eldönteni, hogy ismét fűthetőt teszel be vagy sem (pénztárcától függően).

Ennek hol a kapcsolója?

Előzmény: Kopasz (9201)
Kopasz Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9201

Nagyon vékony fűtőszálak vannak az üveg belsejében. Függőlegesen futnak és cikkcakkosak, azaz nem egyenesek. Normál esetben kívülről nem látható a különbség egy normál szélvédőhöz képest. Vezetés közben okoz problémát, csak akkor látható, ha az üvegre fókuszálsz a szemeddel, de ez vezetés közben nem túl jó ötlet. Este a lámpák fényudvarában láthatók a szálak, de mivel nagyon vékonyak, abszolúte nem zavarnak. Az ilyen szélvédő hátránya az, hogy fokozottan fosok a kavicsfelverődéstől. Gondolom egy ilyen szélvédő cseréje húzósabb mint egy normál szélvédőé.
Előzmény: zeg4 (9199)
Phoere Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9200
Az Astra-összehasonlítást én követtem el, és fenntartom. :))

Közben megtaláltam az NCAP-teszt beírás eredetijét: az Autópiac című újság december 11-ei számában szerepel.

A gyalogos védelemhez annyit, hogy egyik autó sem kapott 2 csillagnál többet a lehetséges négyből(az új Mégane is ennyit kapott), az eddigi győztesek ebből a szempontból 3 csillaggal a Honda Civic és a Honda CRV 3-3 csillaggal.
A negatív rekord a Suzuki Grand Vitara, amely az NCAP történetében először 0 csillagot kapott gyalogos védelemre.

Előzmény: Kopasz (9198)
zeg4 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9199
és itt is fűtőszálak vannak?
Normál esetben lehet látni?
vagy nem is lehet megkülönböztetni a hővédős üvegtől (úgy első ránézésre)?
Előzmény: Kopasz (9198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!