Szoval a kerdes az, hogy mennyire vagy lelkes es kitarto, ill mennyi idod van. :D
-Ha valoban total rendbe akarod hozni, en azzal kezdenem, hogy leemelnem a kasztnit... nade ez nem kis melo.! :D Igy lehet normalisan ujrafesteni, szirozni...stb.
-Ha ilyen sok munkat nem akarsz beleolni, akkor is en mindenkepp leszennem a hatso hidat, tankot, mert azokon vannak olyan helyek, ahol szeret rohadni. Raadasul az alvazhoz is jol hozzafersz, illetve erdemes par dolgot modositani rajt (aprosagok).
-Ha csak a kritikus pontokra vagy kivancsi, azt is lehet orvosolni...komolyabb szetszereles nelkul.
-Ha pedig csak azt akarod, hogy (ha nem is szep, de) fekete legyen, nos akkor jo vastagon pruszkold, le alvazvedovel..(bar nekem ez a halalom) :D
Szoval valaszd ki mit szeretnel es utana szivesen segitek, raadasul sok keppel!
Hagyjuk... Olyanannyira semmi, hogy 1kor összepakoltunk. Még egy moccanás se, pedig végigzongoráztunk mindent. Más se fogott.
De örülök, hogy nektek legalább volt valami.
Na én léptem aludni, holnap benézek a tóhoz. Ha ott vagytok lecövekelün egy pár perc erejéig, ha nem akkor go az Ipolyra. Visszafelé, ha nem túl későn jövünk, újfent benézünk. meddíg lesztek? (reggel indulás előtt még fölnézek ide)
Most borítékolom, hogy nem a bankok fogják a rövidebbet húzni, Meglesz azoknak továbbra is a céges teló, meg a flottában vásárolt, alsó hangon 5 milkás Ford.
Na jó! Nem politizálunk. Holnap megyek föl az Ipolyra nem túl korán (8 körül) útközben be tudok ugrani Búbánatvölgybe, úgyis ott megyek el előtte. (Szentenréről a "slotákokon" át, Letkésnél meg vissza) Mentek?
Hát gyorsabban nem, de legalább nem fertőz :) Haverom gyerkőce a gyanús, én pedig nem voltam csak bárányhímlős... Bár ahány gyerekorvos, annyi féle vélemény.
Sajnálom, hogy neked is hitelgondod van, bár vígasztaljon a tudat, hogy "a főnök" ma megmondta a tutit, rohadjon meg minden b@nk :) Hát minden esetre kíváncs leszek az eredményére.
Az nem szerencsés, bár ha otthon maradsz, attól nem gyógyul gyorsabban.
Én meg a Birodalmi Lépegetővel (fekete mondeo kombi) megyek, ha meglesz még, mert el kell adnom, olyan szintem összecsaptak a fejem fölött a hitel hullámok.
Búbánat, a megismerés nem gond, mert Ferozával leszünk :), de viccet félre általában a legközelebb ülünk borzasztó mennyiségű felszereléssel. Bár most veszélybe került a program, mert esélyes, hogy rubeolás lett az 1 éves pici... Este okosabb leszek.
Ha nem is viszek botot, (bár a legyező cucc mindíg nálam van) lehet, hogy odaugrok. Melyik tavon leszetk? Dédai, vagy Búbánatvölgyi? Esetleg Duna? ..és ha ott vagyok, hogy talállak meg?
Egy kis tanácsot szeretnék kérni a Feroza "szétszereléséhez". Az alvázat-futóművet akarom rendberakatni. Hol és mivel célszerű kezdeni a munkát? Mire kell ügyelni? Vannak kényes pontok?
A hátsó sárvédőív+ (a velejárójaként) doblemez ívek rohadása sajnos típusbetegség, mint ahogy az első, abból is inkább a jobb első rugó törése, de ez utóbbi főképp dízeleknél, a nagyobb motor súly miatt, bár nekem is eltörött, viszont olyan jó a verda futóműve, hogy ha nem nézel néha alá, észre sem veszed.
Hátsó íveknél az a gond, hogy a gyár egy olyan anyagot használt tömítésként, ami egy idő után porózus lesz, magába szívja a vizet és magában is tartja.
A megoldás a csere, majd egy olyan tömítőanyag ami gumi alapú és beszerelés előtt legalvanizáltatni az elemeket.
Ellenkező esetben 2-3 év és újra kezdenek előjönni a rozsdafoltok.
Volt ma szabad fél órám és kiváncsiságból megmértem a Feroza kompresszióját. Olyan 16 bar környékén mértem. Ha valaki mérte már összevethetnénk.. ha meg nem akkor ehhez képest tudtok viszonyítani. :D
Szerintem elég brutál féltengelyek vannak, az elsők lehetnének érzékenyek rá a csuklóknál, de nem hiszem, hogy akkorát fogna egyszerre mindkét kerék, hogy megroppantaná. Feltételezem nincs difizárad... na az már más kérdés, egyébként nekem a srác azt mondta, aki versenyzik is ferozával, hogy neki volt, de szét is tört a difi..szóval nem érdemes berakni. Neki egyébként brutál nagy Bf MT-és gumik vannak fent és nyúzza már pár éve a vasat. (idáig nem cserélt hajtás)
Lehet, hogy nem csak a hajtást, hanem a futóművet is "izgatni fogja" az MT-s gumi, de nem hinném, hogy drasztikusan befolyásolja az alkatrészek időtartamát. Arra vigyázz, hogy 235/75-ös guminál nagyobb, kényelmesen csak kasztni emeléssel fér be, sőt nekem (50mmm-es emelés) a sárfogó csavarjába épp egy picit beért a 235/75-ös bridgestone dueler MT-s gumi. Egyébként a nagyok azt mondják, hogy ha MT-s gumit szeretnénk mindenképp a keskenyet válasszunk, mert jobban bele tud kapaszkodni, a szilárdabb rétegbe. Nekem nem sokat volt fent, mert értelmetlennek tartottam 3 okból:
-nagyon hangos
-beleragadnak a nagyobb kövek és teliveri az egész kocsit mocsokkal.. (bár szerintem ez nem sok terepjáróst érdekel) :D
-70%-ban aszfalton megyek
Őszintén szólva a BF allterrain gumijával is bőven el tudok menni olyan helyeken mint az MT-sel.. és ha az MT-és elkezd kopni nagyon csuszik aszfalton és jelentősen romlik a terepen való teljesítménye is.
Egy biztos, most 235/70-es nyári gumik vannak fent, de ha meglátják a sarat inkább visszafele pörögnének. :D
Olvasok a sorok között és értem amit írsz. Bocsánat, de egy kicsit elfogult vagyok a Ford-dal, illetve mivel nekem ez van, így csak erről tudok nyilatkozni, de majd figyelek ezentúl és próbálok nem OFF-olni.
Jó reggelt! Igyekszem majd dokumentálni. Az árat azt még nem igazán tudom, az szerintem szívásmennyiség-függő lesz. Nem lesz nagyon kapkodós a munka, mivel ez árfelhajtó tényező, ha sürgős, másrészt meg először újjá kell építenem itthon a fürdőszobát, aztán jön a szeptemberi iskolakezdés... Szóval a lényegi munkákat szeptember közepére fogom időzíteni. Addig a szétszerelgetés, alkatrészgyűjtögetés fázisok fognak dominálni. Legalábbis a tervek szerint.
Esetleg lehet majd részleteket kérni a kasztnizásról? Ár, idő, minőség, bármi érdekel, mert azt hiszem én sem fogom tudni elkerülni :( viszont itt a fővárosba már csak aranyrögökért hajlandók dolgozni.
Bocsánat, de nagyon elhavaztam utána pedig nyaralás volt :)
Örömmel látom, hogy vannak új tagok is!
Sajnos rugószilentet csak német ebayen láttam anno. De lassan lehet, hogy érdemes lenne legyártatnunk ezt-azt, ha már ennyien leszünk...
Köszi a segítséget!Az én Ferózám is szép volt ,karcmentes karosszéria egy kis rozsda a küszöbön, szép belső,szép kárpit,de a hasa!"Szakszerűen vastagon"lefújva alvázvédővel kicsit gyanús volt,de olyan nagymértékű korrózióra mint később kiderült ,nem gondoltunk.Az alváz kb.50%-át kikellet cserélni+a két hátsó kerékdob+még kisebb rozsda itt-ott
Hát alulról nem szép. A jobb hátulján a váz ementáli jellegű. Bal oldalt ott van kisebb rohadás a sárvédőn, ahol te is mondtad. Az autót egyébként valószínűleg lakatolták, a küszöbök elég vacakul néznek ki. De holnap talán már többet tudok, akkor hozzák le nekem Siófokra, és kerül karosszériáshoz. Majd csinálok egy-két fényképet. A te felújításos fényképeid és tapasztalataid nagyon érdekelnének!
Képről tényleg szép...bár az enyém is az volt. :D Én a hasára lennék kíváncsi. Mindenesetre gratulálok hozzá, reméljük szerencséd lesz vele, és üdv. a klubban (persze ha ez az első Ferozád).