Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.31 0 0 4255
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet 😊
Előzmény: zana59 (4249)
tszabi Creative Commons License 2019.07.30 0 0 4254

Köszönöm, meg fogom keresni ezt a szervízt.

Előzmény: enjoe (4238)
Chati77 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 4253

Köszi a segítséget a lokalizációban. A csatlakozónál volt érintkezési hiba, így nem kellett rá költenem. Csak egy Pécs-Mohács utazás volt emiatt kellemetlen.

Előzmény: enjoe (4251)
m-i-cs Creative Commons License 2019.07.30 0 0 4252

Kedves Fórumtagok,

 

adblue adalék utántöltéssel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. 2016-os BlueHDi (1.6, 120 le) autó, van-e valamilyen buktatója vagy jó tanács otthoni utántöltéskor ? Pl. milyen adblue márkát szabad/nem szabad megvenni ? Szükséges-e teletölteni, vagy lehet részlegesen is (pl. rá töltök 10 litert, aztán legközelebb majd megint) ? Feltöltés után kell-e valamit "nullázni", hogy eltűnjön a figyelmeztetés jelzés, amit otthon nem tudok megcsinálni, csak a szerviz ?

 

Köszönöm,

imedve

 

 

enjoe Creative Commons License 2019.07.29 0 0 4251

Szia, biztos van szakértő is a fórumon, én csak nézegettem...

Itt egy videó, egy P 3008-as (5008 hasonló): https://youtu.be/qZpoqY4srSA

...de mielőtt szétkapnád a műszerfalat a ventilátor miatt, érdemes ellenőrizni a "fűtő motor ellenállást" (Heater Blower Motor Resistor) - a helyét nem ismerem, de valahol a szívó oldalon lesz a légcsatornában. Automata klímánál ez valami elektronikus előtét, mauális klíma esetében egyszerű huzalellenállás és hőbiztosíték kombinációja - mint a ennél a C4-nél: https://youtu.be/_ceuzRfigV4  - szerintem az 5008-nál is "ott" kell keresni...

Előzmény: Chati77 (4250)
Chati77 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 4250

Sziasztok. Ma menet közben leállt az utastér hűtő ventilátor és hiába jó a klíma, így nem fújja be a levegőt. Szerelőm nyaral, mi meg jövő hétfőn indulnánk. Mennyire nehéz ezt kiszerelni? Van valakinek rajza, fotója az elhelyezkedéséről? 2013-as az autóm, 1,6 eHDI. A biztosítékot néztem, az jónak tűnik, de azért holnap veszek egy újat, mert 40-es pont nincs itthon. Köszönöm a segítséget.

zana59 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 4249

Szia!

 

Nekem WipNav RNEG fejegységem van. Ezen a következő módon lehet használni az AUX bemenetet.

 

A hűtött kesztyűtartóban található a JACK audió csatlakozó vagy USB-port, de lehet hogy mindkettő. Ez fejegységenként változhat.

Megfelelő kábellel csatlakoztatjuk a hangforrást.

Kormány alatt a telefon felvevő gomb megnyomásával átkapcsolunk AUX módba. Ez a leg egyszerűbb.

De ez csak akkor ilyen egyszerű, ha a Music menü/ External Device (AUX) -nál bent van a pipa. Ezt csak egyszer kell kipipálni.

 

Ahhoz hogy ide eljuss a fejegységen nyomd meg a music gombot és középen a gomb megnyomása olyan mint a számítógépnél az enter.

A fejegység fölötti (occó) média lejátszóval a két fejtámla monitort működtetem, a hangot pedig az AUX bemeneten keresztül a hangszórókra irányítom.

Remélem tudtam segíteni. Ha más tipusu fejegységed van és gondolom nincs meg a kezelési útmutatód akkor töltsd le a tárhelyemről. Ebben a többi fejegység is benne van.

https://data.hu/get/11955367/2012-peugeot-5008-kezelesi_utmutato.pdf

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (4248)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.27 0 0 4248
Sziasztok! Van egy Peugeot 5008-as autónk és nem tudjuk hogy hogyan kell az AUX bemenetet használni. Valaki legyen szíves segíteni benne és egy pár hasznos tippet is kérnék ha lehetséges
Tizer Balázs Creative Commons License 2019.07.25 0 0 4247

Egész pontosan 6,6km a melóhely háztól-házig. Akkor marad a benzines.

Köszi az infókat.

Előzmény: pingui (4246)
pingui Creative Commons License 2019.07.25 0 0 4246

A hosszabb utazás alkalmával az autó jól fogja magát érezni, a DPF is valószínűleg regenerálódik, nem ezzel van a gond. 
A gond ott van, hogy vélhetően sokszor mész pár km-t. Ha pl úgy járnál városban, hogy egyszerre mész 20km-t (akár dugóban), akkor az autó fel tud melegedni üzemi hőfokra, de ezt 4-5km-en nem fogja megtenni, pláne télen. Csak az enyémet veszem alapul (1.6 eHDI), télen kell neki 10km, hogy üzemmeleg legyen, de ha nagyon megtekerem a fűtést, akkor simán vissza hűti a rendszert bármikor.

Előzmény: Tizer Balázs (4245)
Tizer Balázs Creative Commons License 2019.07.25 0 0 4245

Gondoltam, ezért kérdeztem. Ezért kérdeztem,hogy segít-e a hosszabb utazás. Vagy mindenképpen felejtős a hdi és keressek benzinest?

Előzmény: pingui (4244)
pingui Creative Commons License 2019.07.25 0 0 4244

Szia
Ha ilyen 5-8km-es távokat mész, akkor kicsinálod a motort, nem lesz ideje bemelegedni.

 

Előzmény: Tizer Balázs (4243)
Tizer Balázs Creative Commons License 2019.07.25 0 0 4243

Üdv mindenkinek!

Autó vásárlás előtt állok, és erősen szemezgetek egy 2014/6 havi 1,6 hdi active automata váltós verzióval. 

Olaszból hozták az autót elvileg, 112340KM van benne, de ez mondjuk nem mérvadó mert " állapotra veszünk autót nem kilométerre"  ahogy a becsületes nepper mondja. :-)

Szóval eddig csak bele ültem, még nem vezettem egy centit sem, valami hihetetlenül kényelmes és igényes kívül-belül, beleszerettem  de félek is egy kicsit,mert sosem volt automata váltós autóm.

Nem tudom, hogy a rengeteg elektromos kütyü mennyire hajlamos a meghibásodásra. Ugyanis hiába visszük el állapotfelmérésre a váltóba motorba nem látok bele.

 Zömmel városban használnám ( munkába járáshoz de elsősorban APA TAXI) és ahogy én tudom a részecskeszűrő nem szereti és hajlamos tönkremenni. Eddig átlag 4777Km mentem/év tehát nem sokat. 

De ha az autó igényli szívesen kirándulgatnék vele hosszabb távokat mert mint írtam fentebb imádtam. És ha a hosszabb távon múlik a motor és a váltó  élettartama akkor inkább többet megyek vele mert nem akarok felülni a szopórollerre, ha nem muszáj. :-)

Nagyon megköszönném ha megosztanátok a tapasztalataitokat ezzel a modellel kapcsolatban.

 

 

Zsolt Oltó Creative Commons License 2019.07.23 0 0 4242

Köszönöm szépen! Megpróbálom ezt a vonalat.

Előzmény: klimas56 (4237)
magiist Creative Commons License 2019.07.23 0 0 4241

Húú! Őszinte részvétem! :(

Előzmény: _Döme_ (4239)
bsyl Creative Commons License 2019.07.23 0 0 4240

Óh, borzadály! Remélem nem GTK.

Előzmény: _Döme_ (4239)
_Döme_ Creative Commons License 2019.07.23 0 0 4239

Szomorú dolog történt velem és a szeretett Peugeot-val.

Szombaton egy baleset vétlen résztvevője voltam, ahol a másik fél nem állt meg egy stoptáblánál, és belerohant az autómba. Két első légzsák nyílt, szélvédő elrepedt, a többi nagyjából látszik a képeken. Csatolok 1-2 fotót is.

Amiért írok, hogy van-e valakinek tapasztalata, hogy ilyenkor mi a teendő - egyelőre a rendőrségi jegyzőkönyvre kell várnom, de szeretnék addig is intézni valamit. Esetleg tudtok javasolni valakit (akár szerelőt, akár kárfelmérőt), akivel elindíthatnám a folyamatot, hogy lássam,  érdemes-e saját részemre vagy eladásra megjavíttatnom a járgányt, vagy eleve kuka (gazdasági totálkár)?

 

Üdv: Döme

 

enjoe Creative Commons License 2019.07.23 0 0 4238

Szia!

 

Ha már utána néztél a témának, akkor biztos találkoztál ezzel: http://www.novothauto.hu/

 

Személyes tapasztalatom nincs, de a publikációk, videók és fórumokon olvasottak meggyőzőek.

 

 

üdv Józsi

Előzmény: tszabi (4235)
klimas56 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 4237

Az én esetem: vettem pluszban 4 felnit az autó vásárlásakor a téli gumiknak. Ezekben volt szenzor de semmi egyebet nem tudtam róluk. Elmentem a Kissgumi/Maglód/ -hoz aprópénzért kiolvasták a szenzorok kódjait avagy a számaikat. Ezt felírtam egy papírra, majd ez alapján a hozzáértő beírogatta az autó "agyába" . Ezek után gond nélkül felismeri a kocsi az aktuális szettet.

 

Ebből gondolom, az autó fedélzeti kisokosában benne kell lennie a szenzorod számának, ezt kiolvasva be lehet tanítani egy új szenzort!!! Érdemes lenne mindjárt az összes számot felírni...

Egyébként összesen 9 kódot lehet beadni a kocsinak. 4 nyári, 4 téli és a tartalék kereket is tudja figyelni

 

Előzmény: Zsolt Oltó (4236)
Zsolt Oltó Creative Commons License 2019.07.22 0 0 4236

Szervusztok!

Keréknyomás ellenőrző jeladó problémámban szeretnék segítséget kérni. Bal első kerekemben folyamatosan alacsony nyomást mutat a kijzőm. Mindezt annak ellenére, hogy az abroncs nyomása normális.

A gumis szerint lemerült a jeladó gombeleme. Erre abból is következtetett, h a műszerével nem érzékelte a jeladót. És innen jött az igazi gond. Elmondása szerint, ha nincs meg a jel , akkor az új szenzort nem tudja arégire klónozni. Ezért csak a márkaszervíz tud alvázszám alapján új szenzort rendelni, amit nem kell külön a régi jeladó alapján a kocsira hangolni.

Ezen felbuzdulva elmentem a pécsi márkaszervízbe, ahol közölték, h a jeladó tizenégyezer és a munkadíj -  na és ettől lehidaltam- másfél óra, a majd tizennyolcezres rezsi óradíjjal, majdnem harmincezer. Tehát egyetlen jeladócsere negyvenégyezerbe fájhatna. (sztem a legtöketlenebb gumis is a cserét max negyed óra alatt megcsinálná!)

Ismer esetleg vki egy költségkímélőbb megoldást??? A segítséget előre is köszönöm!

tszabi Creative Commons License 2019.07.22 0 0 4235

Sziasztok!

 

Tud valaki Egerben vagy kb. 60 km-es körzetében (esetleg Budapest jöhet még szóba) olyan autószerelőt, szervízt, aki TÉNYLEG ért az 1.6 THP-s motorokhoz, és nem találomra kezd alkatrészeket cseréltetni?

Vagy ahol motorbontás nélkül is bele tudnak nézni a motorba valamilyen technikával. 

Egy turbócserén már túl vagyok (bár állítólag tényleg volt baja a turbónak), de a konkrét probléma nem szűnt meg:

intenzívebb gyorsításkor darabosan gyorsul az autó.

Mivel több oka is lehet, valahogy ki kellene szűrni (a turbó már kilőve).

 

üdv:Szabolcs

 

droetker Creative Commons License 2019.07.20 0 0 4234

Sziasztok!
Tapasztalati véleményekre lenne szükségem. Új 5008-at vennék, de a motor még kérdéses.
Évente max. 10.000 km, 90%-ban városi használat, nagyrészt rövid utak, kimondottan dinamikus vezetési stílus, a fogyasztás nem érdekel.
Fentiek miatt a dízelt kizártam, a háromhengeres Puretech  1.2 130 LE / 230 Nm és a négyhengeres 1.6 180 LE / 250 Nm közül választanék mindenképp automata váltóval.
Rövid teszt és az elérhető anyagok átolvasása után (nyomatékgörbéket nem találtam) úgy vélem városi közlekedésre az 1.2-es motor az 1400 kg-hoz elég lenne, viszont az esetenkénti országúti/autópályás használatnál is szeretnék tartalékot pl. egy előzésnél, figyelembe véve hogy ekkor az össztömeg már 1700-1800 kg is lehet a csomagok, a szállított személyek száma miatt.

Sajnos egy rövid tesztvezetésnél nem lehet minden szituációt végigvenni, ezért kérdezném elsősorban az 1.2 tulajokat, hogy megrakottan az autó hogy viselkedik? Van benne annyi tartalék, hogy pl. autópályán, klímával 130-ról egy gyors előzésbe biztonsággal belefogjunk és életben is maradjunk? Illetve a kis turbós motor hangja hosszú távon is elviselhető 130-as tempónál?
Most egy valamivel könnyebb benzines Megane II-m van (1.6 16V / 115 LE / 150 Nm), terhelten ez már elég lomha.
Elnézést, mindkét topicba írok.

Topacsenkó Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4233

Azt gondolom, tudatosan autózom. Rövid utakat lényegében nem teszünk. 25km-re járok napi 2x autópályán. 2-3 hetente 2x120km. Néha stp injektor tisztito, csak shell, neha v-power diesel. Hivatalos olajcsere kozott is 10ezrenkent ineo ecs+szuro csere, gazolajszurot is csereltem.  

Az autot elottem is 25 km ingázásra használták, de csak az előírt szervízre hordták, ettől tartok kicsit. Egyebkent 180 nal került hozzám, most 204E van benne. Tudok-e ennél többet tenni?

Előzmény: activer_79 (4229)
Topacsenkó Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4232

Köszönöm, ezért érdemes volt kérdezni! Ettől a leírástól még inkább érdekel hogy mi zajlik. Egyèbként is a korom mennyisége (pl regen gyakorisága) sokat elárulna a befecskendező rendszer állapotáról. 

Előzmény: activer_79 (4227)
D.Zoli Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4231
Köszi szépen a részletes és profi leírást!
Előzmény: activer_79 (4230)
activer_79 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4230

Bocs, erre nem válaszoltam a korábbi kommentben. A FAP csatlakozás után mindig kiolvassa a hibatárolót, de kizárólag csak a motorvezérlő elektronikából, (gondolom automata esetén a sebességváltó elektronikából is), de a többi ECU-ból nem. Vagyis lehet vele hibakódot olvasni, de csak az előbb említett két vezérlőből. BSI-t és egyéb egységeket nem tudsz vele megnézni. Ez leginkább azért jó, mert mindig kéznél van a telefonon és legtöbbször úgyis a motorra kíváncsi az ember. Ha meg fullos diagnosztika kell, arra ott a diagbox.

Előzmény: D.Zoli (4219)
activer_79 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4229

Amúgy addig jó, míg nem tudunk a részecskeszűrő létezéséről :-) Ha nagyon el lenne tömődve, mert mondjuk korábban sorozatosan mindig félbemaradt a regeneráció, azt kijelzi, ad róla egy riasztást. Persze ha az ember figyeli FAP-pal az állapotát és tudatosan autózik, akkor mindez elkerülhető és az élettartamának sem mindegy.

Előzmény: Topacsenkó (4215)
activer_79 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4228

A Főnix kártya nekem elég soká jött meg. Már nem emlékszem pontosan, de 1-2 hónap biztosan eltelt a regisztráció után, mire megkaptam. Már rég meg is feledkeztem róla, aztán egyszer csak ott volt a postaládában.

Előzmény: Topacsenkó (4223)
activer_79 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4227

Sziasztok!

 

A FAP (teljes verzió) és FAP lite (próbaverzió) progik a motorvezérlő elektronikával, valamint amelyik kocsiban automata váltó van, a váltó vezérlő elektronikával kommunikálnak a diagnosztikai csatlakozón (OBD2) keresztül. Nekem bluetooth-os interface-em van, így nem kellett kivezetnem semmit. Állandóan be van dugva az OBD2 csatiba, igaz a műszerfal bal oldala alatti alsó burkolatot így nem tudom feltenni, mert az ELM327 interface elég hosszú, így ha az be van dugva, nem fér el a műanyag burkolat alatt. De már gondoltam arra, hogy kipattintom az OBD2 csatit a helyéről és így talán odébb tudnám mozgatni, hogy feltehessem a burkolatot. A FAP amúgy a részecskeszűrő telítettségén kívül elég sok paramétert mutat, de én menet közben leginkább csak a "Weight of soot in the FAP" értékre szoktam rápillantani, ugyanis ha ez eléri az 5 g/liter értéket, akkor a motorvezérlő elektronika elindítja a regenerálást. A FAP Temp mező mutatja a részecskeszűrő hőmérsékletét, ami ilyenkor az utó-befecskendezés következtében szépen megemelkedik. Van egy villogó piros jelzés is, ami jelzi, hogy folyamatban van a tisztítás. Ha terhelve van a motor és folyamatosan olyan 2-3000 között van a fordulatszám, akkor kb. 5 perc alatt végbemegy az egész.

Az hogy meddig tart, az persze többmindentől függ és az is hogy elindul-e a folyamat 5 g/l-nél. Pl. függ attól is, hogy mikor volt a legutolsó regenerálás, mert a motorvezérlő arra is figyel, hogy ne induljon el egymás után túl gyakran. Amúgy meg lehet nézni az utolsó 10 regenerálás között átlagosan megtett km-ek átlagát, valamint hogy a legutolsó óta mennyit autóztunk, talán ezek a legfontosabb és érdekesebb paraméterek.

A telítettségi értéket amúgy a részecskeszűrő előtt és után mért nyomásérték különbségéből számolja ki az elektronika. Azt is kalkulálja, hogy mennyire van elhasználódva a szűrő, hány százaléka a teljes felületének az a rész, ahonnét mér nem lehet kiégetni a kormot a regeneráció során, valamint hogy mennyi még a szűrő becsült élettartama kikométerben és megnézhetjük mennyi Eolys adalék van még a tartályban.

 

Itt egy video, amin szépen látszanak a dolgok:

 

https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk

 

Az ELM327 interface az OBD2 szabványra épül, így minden autótípussal működik, amiben szabványos OBD2 csatlakozó van. Az összes 5008-hoz használható, nekem van egy Citroen C3 is, ott is remekül szuperál az ELM327 + FAP párosítás.

Előzmény: D.Zoli (4219)
Topacsenkó Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4226

Oké, kösz. Hamarosan 210e, gyorsan itt lesz a 240 is vezérléssel, miegymással

Előzmény: bsyl (4225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!