Szerintem sokkal jobban illeszkedett volna a jelenlegi géppark megjelenésébe, sőt még talán a város képébe is, ha a hagyományos "színezést" kapja. (Igen már a TW-ken is észrevettem, csak azokat ritkábban látom, kevésbé zavar.) Mindazonáltal szerintem kivitelezhető lett volna a Combino esetében is a színterv követése. Mondjuk úgy mint a csatolt képen a Erfurt-i Combino. Csak értelem szerűen lent sárga majd barna csík a Basel-i mintájára és az ablaküvegek alsó szélétől felfelé fehér, és az ajtók pedig osztottan, vagy ha ki akarták volna emleni őket, akkor azok lehettek volna teljesen fehérek. Tovább megyek, mindezt nem is kellett volna fényezni, hanem elég lett volna a ma oly divatos fóliázást alkalmazni. Eléggé sík felületek határolják a Combino-t szóval nem lett volna valami nagy feladat. Ha lesz időm összedobok erről egy látványtervet. Nem mintha ez bármit is változtatna. :)
A Combino-kat elég nehéz lett volna úgy fényezni, mint a többi, hagyományos villamost. (Nagyon nagy üvegfelület van rajtuk) Azt én sem értem, hogy a felső zöldeskék BKV logo helyett, miért nem a hagyományos barna csíkot alkalmazták. A TW-k sem a szokásos budapesti fényezést kapták, pedig őket simán lehetett volna.
Elnézést ha volt már a kérdés, és megválaszolást is nyert de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a Combino-k miért nem szabványos festést kaptak? Gondolok ezalatt az UV-kon ICS-ken alkalmazott 3 színből összeálló ma megszokottnak mondható fényezésre (grafikai tervre). Próbáltam visszakeresni a fórumba erre vonatkozólag de nem jártam sikerrel. A válaszokat előre is köszönöm.
Ahogy láttam, vissza siklatták, mert valami terelőt tettek a sínre, rendesen vezették a Combinot, és vissza ugrott. Egy 30 percre elmentem, mire visszatértem, már csak a hült helyét találtam.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a gyalogos forgalmat nem akadályozta, és a villamosok is tudtak fordulni a rozsdáson. De hogy sikerült aláváltani? Amíg nem halad le a váltóról, addig az le van zárva.
Február 18-án a 2006-os Combino kisiklott a Moszkva térnél alá váltás miatt. Ismerőssel nézve, kb talán 5-6 tengellyel siklott (de lehet, hogy kevesebb/többel). Képek hamarosan. (Ha már lekicsinyítettem őket.)
Amúgy a fő problémám nem is az, hogy becsukják, hanem az, hogy a klímára hivatkozva teszik, ráadásul szó nélkül, pedig úgy illene, hogy megkér, hogy legyek szíves becsukni az ablakot. Nem úgy, hogy "becsukod az ablakot, vagy eltöröm az állkapcsod"
Hát, a sofőrünk nyitott fülkeablakkal vezetett. És elég erős volt a fülkeventilátor, ahogy elhaladt mellettem az ablak, jó erős légáramlatott lehetett kívül érezni.
Hááát... Az Időkép.hu szerint az országos átlag +1,1 °C, Budapesten a maximum 4 fok volt. Bár én inkább a hidegebbet és a friss levegőt szeretem, ma én is a "barmokhoz" tartoztam volna. :-)
Könyörgöm, szedjétek le a klímás matricákat a Combinóról. Tököm tele van, hogy nem tudok úgy ablakot nyitni, hogy valamelyik utas bele ne kötne. Mert a barmok nem fogják föl, hogy a klíma csak 25 fok fölött működik, és klíma nélküli időszakban az elsődleges szellőztető "berendezés" az ablak. A légcserélőt arra találták ki, hogy amikor nagyon hideg van nagyon meleg van kint, vagy esik az eső, és nem lehet ablakot nyitni, akkor is legyen friss levegő az utastérben.
De lassabb, mert, ha központit használsz, akkor csukásnál egyből az úgyneveztett kényszerzárás folyamata indul meg, ha egyedizel, akkor záráskor ugye él az infra, viszont, ha záráskor a gombot 3-5 másodpercig nyomod, akkor az ajtók csak a gomb elengedése után 3-5 másodperc után kezdenek el záródni, ekkor már a központizásnál is említett kényszerzárás folyamattal (infrát nem figyelve). Vagyis Az egyedizésnél, ha nem csukódik, akkor újra kezded az egészet kényszerzárással, ami eleve több másodpercet vesz igénybe, mintha központiznál (központizáskor hamarabb záródik), és így akár 20-30 másodpercet is veszíthetsz, ami egy lámpafázisnál rengeteg (pláne a körcirkuszban). (Legalábbis nekem ezt mesélték róla :p)
Igen, van egyedinél infrakiiktatás csak ahhoz kb 4-5 mésodpercig kell folyamatosan nyomni a gombot, ekkor kis gondolkodás után kezd csukódni, ha vki kifeszíti az ajtót, újabb próbálkozás az ajtócsukásra. Ezt is kb párszor (2-3 alkalom) próbálja meg, majd feladja a rendszer. Ekkor újra közzponti ajtónyitás (ekkor vérszemet kap a többi utas) majd újra zárás következik... Így működik kérem a körút!
Ha jól tudom egyedi nyitásnál is van lehetőség infra nélküli zárásra! Gondolom ezt is használják, mert különben 5 év telne el a megállókban, mire minden ajtó becsukódna....
Bárcsak így lenne. Ehelyett megnyomja a gombot, majd csukódik ajtó, amikor csukódik. Ha vezetnék, engem az idegesítene a leginkább, hogy meg kell jósolnom, lesz-e két másodperc múlva akadálya az ajtózáródásnak. Ha meg ezalatt a 2 mp. alatt kerül még oda valaki, nem lehet meghosszabbítani az indításjelzést, hanem vissza az egész, kezdődik elölről a procedúra.
Az infrának egyébként én is csak automata visszacsukásnál látnám értelmét.
Ellenben érdeklődnék, h mi értelme van az infrának az egyedi ajtónál? Amíg a pilóta látja a tükörben a mozgásokat, akkor csuk úgy is, mikor akar, így meg az infra csak akadályoz. Infrának akkor lenne értelme, ha magától csukódnának vissza pl. a végállomáson, ahol a pilóta nem tartózkodik a vezetőfülkében.