Keresés

Részletes keresés

[db] Creative Commons License 2009.02.25 0 0 12819
Most meg ez az új hagyomány, ezt lehet szeretni, vagy nem szeretni...

A mi lett volna/mi lenne ha típusú képeknek pedig van egy ilyen topikja:
http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9051694&la=87951506
Előzmény: grétisas (12818)
grétisas Creative Commons License 2009.02.25 0 0 12818
Szerintem sokkal jobban illeszkedett volna a jelenlegi géppark megjelenésébe, sőt még talán a város képébe is, ha a hagyományos "színezést" kapja. (Igen már a TW-ken is észrevettem, csak azokat ritkábban látom, kevésbé zavar.)
Mindazonáltal szerintem kivitelezhető lett volna a Combino esetében is a színterv követése. Mondjuk úgy mint a csatolt képen a Erfurt-i Combino. Csak értelem szerűen lent sárga majd barna csík a Basel-i mintájára és az ablaküvegek alsó szélétől felfelé fehér, és az ajtók pedig osztottan, vagy ha ki akarták volna emleni őket, akkor azok lehettek volna teljesen fehérek.
Tovább megyek, mindezt nem is kellett volna fényezni, hanem elég lett volna a ma oly divatos fóliázást alkalmazni. Eléggé sík felületek határolják a Combino-t szóval nem lett volna valami nagy feladat.
Ha lesz időm összedobok erről egy látványtervet. Nem mintha ez bármit is változtatna. :)

Combinok vilagszerte
Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (12817)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.02.25 0 0 12817
A Combino-kat elég nehéz lett volna úgy fényezni, mint a többi, hagyományos villamost. (Nagyon nagy üvegfelület van rajtuk) Azt én sem értem, hogy a felső zöldeskék BKV logo helyett, miért nem a hagyományos barna csíkot alkalmazták. A TW-k sem a szokásos budapesti fényezést kapták, pedig őket simán lehetett volna.
Előzmény: grétisas (12815)
Fzolee Creative Commons License 2009.02.25 0 0 12816
A TW-ken sem a hagyományos fényezés van.
Előzmény: grétisas (12815)
grétisas Creative Commons License 2009.02.24 0 0 12815
Sziasztok!

Elnézést ha volt már a kérdés, és megválaszolást is nyert de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a Combino-k miért nem szabványos festést kaptak?
Gondolok ezalatt az UV-kon ICS-ken alkalmazott 3 színből összeálló ma megszokottnak mondható fényezésre (grafikai tervre).
Próbáltam visszakeresni a fórumba erre vonatkozólag de nem jártam sikerrel.
A válaszokat előre is köszönöm.
Desolator Creative Commons License 2009.02.23 0 0 12814
Ahogy láttam, vissza siklatták, mert valami terelőt tettek a sínre, rendesen vezették a Combinot, és vissza ugrott. Egy 30 percre elmentem, mire visszatértem, már csak a hült helyét találtam.
Előzmény: DAttis (12812)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.02.21 0 0 12813
Egyébként most először siklott ki Combino Budapesten?
Előzmény: DAttis (12812)
DAttis Creative Commons License 2009.02.21 0 0 12812

Nem lehet egyszerű "visszahelyezni" a hosszú hernyót a vágányra.

 

ICS "visszarángatását" LIAZ-zal már láttam és darus Tátra tgk-val T5C5 visszahelyzését.

 

De a Hernyóval hogy bánnak ilyenkor?

Előzmény: Desolator (12808)
Desolator Creative Commons License 2009.02.19 0 0 12811
Nem tudok semmit. :S
Nekem is másik két fotós mondta, hogy aláváltottak.
Előzmény: Peti817172M (12809)
FKU-911 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 12810
Elég furcsa ilyen "hullámosan" látni.
Előzmény: Desolator (12808)
Peti817172M Creative Commons License 2009.02.19 0 0 12809
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a gyalogos forgalmat nem akadályozta, és a villamosok is tudtak fordulni a rozsdáson. De hogy sikerült aláváltani? Amíg nem halad le a váltóról, addig az le van zárva.
Előzmény: Desolator (12808)
Desolator Creative Commons License 2009.02.19 0 0 12808
Képek:







Előzmény: Desolator (12807)
Desolator Creative Commons License 2009.02.19 0 0 12807
Február 18-án a 2006-os Combino kisiklott a Moszkva térnél alá váltás miatt. Ismerőssel nézve, kb talán 5-6 tengellyel siklott (de lehet, hogy kevesebb/többel).
Képek hamarosan. (Ha már lekicsinyítettem őket.)
magyarfilm Creative Commons License 2009.02.15 0 0 12806
2020-ason még újítva is van a szöveg:
Ferenc körút metróállomás-t mond sima Ferenc körút helyett! :)
Peti817172M Creative Commons License 2009.02.12 0 0 12805
Mikor volt a Combinóban átszállásos Zsuzsás bemondás? Mert most olyan Combinós hangokat kaptam, amin a Zsuzsa beszél, és mondja az átszállásokat.
Peti817172M Creative Commons License 2009.01.31 0 0 12804
Amúgy a fő problémám nem is az, hogy becsukják, hanem az, hogy a klímára hivatkozva teszik, ráadásul szó nélkül, pedig úgy illene, hogy megkér, hogy legyek szíves becsukni az ablakot. Nem úgy, hogy "becsukod az ablakot, vagy eltöröm az állkapcsod"
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12801)
Peti817172M Creative Commons License 2009.01.31 0 0 12803
Amúgy késő délelőtt utaztam, amikor hétágra sütött a nap. Akkor volt 8 fok is.
Előzmény: Peti817172M (12802)
Peti817172M Creative Commons License 2009.01.31 0 0 12802
Hát, a sofőrünk nyitott fülkeablakkal vezetett. És elég erős volt a fülkeventilátor, ahogy elhaladt mellettem az ablak, jó erős légáramlatott lehetett kívül érezni.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12801)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.01.30 0 0 12801
Hááát... Az Időkép.hu szerint az országos átlag +1,1 °C, Budapesten a maximum 4 fok volt. Bár én inkább a hidegebbet és a friss levegőt szeretem, ma én is a "barmokhoz" tartoztam volna. :-)
Előzmény: Peti817172M (12800)
Peti817172M Creative Commons License 2009.01.30 0 0 12800
Azért ma nem volt annyira hideg.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12799)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.01.30 0 0 12799
Nem lehet, hogy a "barmok" csak azért kötnek beléd, mert hideg van kint? :-)
Előzmény: Peti817172M (12798)
Peti817172M Creative Commons License 2009.01.30 0 0 12798
Könyörgöm, szedjétek le a klímás matricákat a Combinóról. Tököm tele van, hogy nem tudok úgy ablakot nyitni, hogy valamelyik utas bele ne kötne. Mert a barmok nem fogják föl, hogy a klíma csak 25 fok fölött működik, és klíma nélküli időszakban az elsődleges szellőztető "berendezés" az ablak. A légcserélőt arra találták ki, hogy amikor nagyon hideg van nagyon meleg van kint, vagy esik az eső, és nem lehet ablakot nyitni, akkor is legyen friss levegő az utastérben.
Kocso84 Creative Commons License 2009.01.29 0 0 12797
De lassabb, mert, ha központit használsz, akkor csukásnál egyből az úgyneveztett kényszerzárás folyamata indul meg, ha egyedizel, akkor záráskor ugye él az infra, viszont, ha záráskor a gombot 3-5 másodpercig nyomod, akkor az ajtók csak a gomb elengedése után 3-5 másodperc után kezdenek el záródni, ekkor már a központizásnál is említett kényszerzárás folyamattal (infrát nem figyelve). Vagyis Az egyedizésnél, ha nem csukódik, akkor újra kezded az egészet kényszerzárással, ami eleve több másodpercet vesz igénybe, mintha központiznál (központizáskor hamarabb záródik), és így akár 20-30 másodpercet is veszíthetsz, ami egy lámpafázisnál rengeteg (pláne a körcirkuszban). (Legalábbis nekem ezt mesélték róla :p)
Előzmény: Peti817172M (12796)
Peti817172M Creative Commons License 2009.01.27 0 0 12796
De összességében ugyanúgy 6 másodpercet vár, tehát nem lesz lassabb az infra kiiktatásával.
Előzmény: magyarfilm (12795)
magyarfilm Creative Commons License 2009.01.27 0 0 12795
Igen, van egyedinél infrakiiktatás csak ahhoz kb 4-5 mésodpercig kell folyamatosan nyomni a gombot, ekkor kis gondolkodás után kezd csukódni, ha vki kifeszíti az ajtót, újabb próbálkozás az ajtócsukásra. Ezt is kb párszor (2-3 alkalom) próbálja meg, majd feladja a rendszer. Ekkor újra közzponti ajtónyitás (ekkor vérszemet kap a többi utas) majd újra zárás következik... Így működik kérem a körút!
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.27 0 0 12794
Ha jól tudom egyedi nyitásnál is van lehetőség infra nélküli zárásra!
Gondolom ezt is használják, mert különben 5 év telne el a megállókban, mire minden ajtó becsukódna....
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12792)
tezslam Creative Commons License 2009.01.26 0 0 12793
A Panda januárban nem volt utcán?
Előzmény: magyarfilm (12790)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.01.26 0 0 12792

"akkor csuk úgy is, mikor akar..."

 

Bárcsak így lenne. Ehelyett megnyomja a gombot, majd csukódik ajtó, amikor csukódik. Ha vezetnék, engem az idegesítene a leginkább, hogy meg kell jósolnom, lesz-e két másodperc múlva akadálya az ajtózáródásnak. Ha meg ezalatt a 2 mp. alatt kerül még oda valaki, nem lehet meghosszabbítani az indításjelzést, hanem vissza az egész, kezdődik elölről a procedúra.

 

Az infrának egyébként én is csak automata visszacsukásnál látnám értelmét.

Előzmény: magyarfilm (12791)
magyarfilm Creative Commons License 2009.01.26 0 0 12791
Ellenben érdeklődnék, h mi értelme van az infrának az egyedi ajtónál?
Amíg a pilóta látja a tükörben a mozgásokat, akkor csuk úgy is, mikor akar, így meg az infra csak akadályoz. Infrának akkor lenne értelme, ha magától csukódnának vissza pl. a végállomáson, ahol a pilóta nem tartózkodik a vezetőfülkében.
magyarfilm Creative Commons License 2009.01.26 0 0 12790

Mind1ik fixtükrös már. Ez már nem téma többé...
A kung-fu panda volt az utolsó decemberben... :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!