Vedd ki a végcsöveket a foglalatukból és mérjél a foglalatokban feszültségeket.
Lehet, hogy csak érintkezési hiba van, de lehet, hogy hiányzik a negatív előfeszültség annál a csőnél amelyik izzott.
Ha a feszültség értékekben eltérés van, akkor lehet, hogy a hiba a a csatolókondenzátorban keresendő, átvezet, vagy zárlatos - és ez így, a negatív előfeszültség hiányát okozva, túlterheli a végcsövet.
Ha a csatolókondi bizonyul hibásnak, akkor érdemes mindegyiket kicserélni.
Ha a csőfoglalat a hibás, akkor azt cserélni kell.
Nem biztos. Lehet gerjedés is. Oszcilloszkóppal, vagy egy nagyfrekis szondával kellene megvizsgálni, hogy van-e parazita rezgés. Ha nincs szkópod, akkor egy NG4-es glimm belső érintkezőjére forrassz egy néhányszor 10 pF-os kondit (min. 600V). Fogd meg a glimmet az üvegbúránál és a kondi másik kivezetését érintsd az anódhoz. Ha gerjed, akkor folyamatosan világtani fog. Ha nem, akkor csak felvillan egy pillanatra. Meg lehet kísérelni a vezérlőrács áramkörébe tett ~10kOhmos ellenállással meggátolni ezt az állapotot. Ha a segédrácsokon van hidegítő kondenzátor, meg kell nézni, hogy jók-e. Ha nem, csere.
APX 100-hoz keresnék két darab leszorító bakelitgyűrűt a hozzátartozó 4db rugóval együtt a végcsövekhez. Ha valakinek akadna, kérem írjon privátban. Az emilcímem publikus.
Igen, az A-010-re gondoltam! Köszi a 6moons-os linket, itt tényleg jól látszik a kialakítás, meg az is hogy mennyire jól átgondolt ez a kialakítás - sem a cső foglalata, sem a cső nem kerül igazán közel a fához (naná, még bebarnítaná azt a szép fát:)))), azok a kifúrt lyukak pedig gondolom nagyon jól elősegítik a csövek körül kialakuló "kéményhatást" és így a csövek természetes hűtését!:))))
"Egyébként nem ezeknél a "kis" disszipációjú végcsöveknél van gond a (jó gyantás! :-) ) fenyőlapra szereléssel, hanem mondjuk egy 100W-ot elfűtő 211-nél. :-p"
Szerintem a 300B erősítőjükben sem csak a merevség elérésére szolgál a fémlemez-borítás. Yamamoto San kompozitnak mondja az ipari technológiával, mélyen beműgyantázott cseresznyefáját - vele vitatkozz:-P
(A jó konvekcionális hűtés mellett megemlíthetjük a teflon foglalatokat, melyek elég korrekt hőszigeteléseket képeznek a csőlábak és a sasszi között.)
Nem mellesleg, én deszkára barkácsolt borzadályokról beszéltem, nem pedig gondosan megtervezett, kivitelezett készülékekről:))
Egyébként nem ezeknél a "kis" disszipációjú végcsöveknél van gond a (jó gyantás! :-) ) fenyőlapra szereléssel, hanem mondjuk egy 100W-ot elfűtő 211-nél. :-p
Ha jól van megtervezve az erősítő (konvekcionális léghűtés a csövek körül), akkor nem a végcsövek a szerelőlap melegedésének forrásai, hanem a többi passzívan disszipáló alkatrész (ellenállások, egyenirányító diódák stb.).
A VT-52-esnél sztem valami fém lap a sasszi (az hordozza a csőfoglaltokat) és csak díszités a fa fedlap és az oldallapok. A 300B-nél nekem pedig inkább valami fa utánzatú borításnak tűnik. Az általad leírt kezelés ebben az esetben csak növeli a biztonságot!
De ez így semmiképp nem azonos a kezeletlen fa lapra szerelt csőfoglaltoktól!:))))
Az biza cseresznyefa (szeretik a japánok a cseresznye virágzást, lépten-nyomon ilyen fácskát telepítenek :-) ), csak éppen valamilyen fenol gyantával jól átitatva (Shashih), ezáltal kemény is (bakelithez hasonlítják), meg hőre kevéssé érzékeny (valószínűleg hőre keményedő a trutyi).
Yamamoto tudja mit csinál, és szerintem te is jól tudod, hogy az ott nem fa sasszi, nem lobbanhat lángra akár egyetlen szikrától, mint a felmelegített, száraz deszka.
Hali olyannyaim ninncsenek egy franciám van ami betegeskdik most félre van téve ..Az elmúlt időben kiderül hogy a viszacsatolás nem volt rendben ez megoldódot..
Rafilm 25 erősítőről van szó de ebből az a verzió amiben EL 12 speciál végcsövek vannak gyárilag !
De aztán jön pár gond megint
katódmérő ellenáláson mértem ha viszakötöm az viszacsatolást 50 mV mérek it ez alá nemlehet álítani de ezen sem jó kevésnek tűnnik ha feljebb veszem a hangerőt ugrálni kezd +- 5-10 voltot az anódfeszültség
70-75 mV beálítom így jól működik
ha ez enyire bevan álítva így
Mérem kapcsolásin megadot
-17 voltot
375 volt anódfeszültséget ami még bőven jó
Van egy másik ugyanilyen erősítőm amibe még nincs nagyon beleberhelve az ha roszul is van beálítva a munkapont eccerűen halkabban szól nem recseg meg ugrál az anódfeszültség...
De abban a kivezérlésjelzővel van valami nem világít arra még nem jutot időm.
Kicsi gerjedés búgás még van benne de nagyon halk ahoz képest amillyen volt nem zavaró
Ezek az anódfeszültség ugrálások mitől lehetnek ? gerjedésnek lehet ehhez köze ?