Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2020.09.10 0 3 24739

Egyszerűbb volt a járművet KISS-et már látókhoz mozgatni,mint az embereket.

Előzmény: Ashi Valkoinen (24736)
r1232 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 24738
Előzmény: r1232 (24737)
r1232 Creative Commons License 2020.09.10 0 2 24737

Volt ebben a topokban is. Ausztriába vitték próbákra az egyik járművet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (24736)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.10 0 1 24736

https://railcolornews.com/2020/06/15/hu-expert-mav-and-westbahn-kissing-in-hungary/

 

Erről tud valaki bővebb infót?

 

Nincs előfizetésem.

nemeza Creative Commons License 2020.09.09 0 0 24735

Hogy áll a 2. egység kiss vonat?

1-2héten belül indul a szolnoki vonalon?

PLACI Creative Commons License 2020.09.09 0 0 24734

-A tesztelés megint addig folyik amig itt lehet a svájci mérnök.

 

Ja, jó. Akkor lehet ezt játszani még pár évig, amikor a "hullámokat" bejelentgetik (remélem, nem lesz több). Aztán amikor a KISS-eket - erre is hivatkozva - még 5 év múlva sem állítják forgalomba, az nagyon jó lesz mindenkinek... :(

 

Amúgy én azt hittem, azért nem álltak be utasforgalomba a KISS-ek májusban a visszatért svájci mérnökök ellenére sem, hogy még egy "kitiltás" esetén se akadjon meg a KISS-ek próbamenete és üzembe állítása. Ezek szerint nem így történt... :(

Előzmény: YaJeep (24731)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.09.09 0 2 24733

A vontató- és vontatott járművek karbantartásának,üzemeltetésének nagy mértékű (területi) átalakítása.

Előzmény: YaJeep (24732)
YaJeep Creative Commons License 2020.09.08 0 0 24732

Sietni kell velük,januártól min. 10 db 432-es(t) (ingát) ki kell váltaniuk.

 

 

van ennek konkrét oka is? (lejáró fővizsgák?)

Előzmény: 1047 005-2 (24725)
YaJeep Creative Commons License 2020.09.08 0 2 24731

Azt sem tudja senki hogy a jövő héten mi lesz.  

 

-A tesztelés megint addig folyik amig itt lehet a svájci mérnök.

 

-A Dunakeszin gyártott adag feje fölül eladták a gyárat. 

 

-A Minszkben készülő vonatok körül szintén bizonytalan a helyzet a belarusz balhék és a koronavirus miatt. (még ezzel együtt is jelenéleg ugy tűnik a minszki vonatok előbb forgalomban lesznek mint a dunakesziek)

 

 

ezek közül is bármelyik borulhat bármelyik napon. 

Előzmény: Törölt nick (24729)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.09.08 -1 3 24730

Kávézacc pontosságú biztos van.

Előzmény: Törölt nick (24729)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.08 0 1 24729

Talán valamelyik Indóházban lehetett olvasni, hogy a 11+8 érkező KISS a jelenlegi szolnoki posta-Bhv fordulókból 23 szerelvényt vált ki.

Ennek van valamilyen ütemezése?

Előzmény: 1047 005-2 (24728)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.09.08 -1 1 24728

Nagy siker is várható.

Előzmény: nemeza (24726)
rönofan02 Creative Commons License 2020.09.08 0 9 24727

Sziasztok,

Kicsit OFF leszek.

Eddig csak olvastam ezt a topicot, most muszáj volt klaviatúrát ragadnom.

Minden tiszteletem a tiétek!!! Ennyire higgadt, tényszerű és élvezetesen olvasható vitát még sehol sem olvastam!

Eddig bármely topikban jártam, a vita nagyon hamar anyázásba, személyeskedésbe ment át, itt ennek a nyomát sem láttam.

Szívből gratulálok, nagyon becsülendő dolog ez, vigyázzatok is rá! 

Barátsággal

Tóni

nemeza Creative Commons License 2020.09.08 0 0 24726

Ambiciózus terv

Előzmény: 1047 005-2 (24725)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.09.07 0 3 24725

Sietni kell velük,januártól min. 10 db 432-es(t) (ingát) ki kell váltaniuk.

Előzmény: rom templom (24724)
rom templom Creative Commons License 2020.09.07 0 1 24724

Szerencsére előkerült:) 

Előzmény: rom templom (24723)
rom templom Creative Commons License 2020.09.07 0 0 24723

A mai Kiss-forda szétesett? 007 a Nyugatiban, még be sem jelentkezett a 2466-ra...

P75er Creative Commons License 2020.09.05 0 0 24722

Ezért írtam hogy érdekesség képpen, mert nem vonatos, hanem autós. Mindenesetre elgondolkodtató. 

Előzmény: vmarci21 (24721)
vmarci21 Creative Commons License 2020.09.05 -1 2 24721

Köszi, jó videó. Első 45 percre reagálva viszont van néhány pont, amivel vitatkoznék:

 

1. Videó első felében sokszor azzal érvel, hogy az áram gyártás sem "zöld", ami igaz is, de ha a jövőre vonatkozóan akarunk valamiféle "merre felé kéne fejleszteni" képet kialakítani, akkor nem lehet csak azzal foglalkozni, hogy csak a közlekedés fejlesztésével hogyan lehet a problémát megoldani, így nyugodtan lehet azzal is számolni, hogy az áram termelés is fejlődik.

2. Első pontból következik a második, ugyanis amikor végre rátér egy kérdés hatására arra, hogy végülis az áram jöhet megújuló forrásokból is, akkor is azzal számol, hogy áramtárolásra csak akkumulátorokat használunk, pedig ipari méretben már most is van sokkal hatékonyabb energiatárolási mód: a víz. És kísérleti környezetben már a beton is működőképes. Úgy hogy ugyanoda jutunk itt is, mint az első esetben: nem csak azzal nem számol, hogy az áramtermelés fejlődik, hanem azzal sem, hogy annak tárolási módja fejlődik (legalábbis ipari méretben, mert otthoni vagy "hordozható" formában igaza van, hogy a mostani akkumlátoroknak nincs, és úgy tűnik sokáig nem lesz alternatívája. Viszont otthoni célra nem is kell tárolni, mert van villanyhálózat, így nagyobb méretekben eltárolt áramot lehet használni).

3. És még egy dolog, amit csak mellékesen jegyzett meg: hogy nem csak autó létezik. Így az "elektromosan nem lehet normálisan lejutni az Adriára, mert vagy sok megállással jár, vagy túl kell méretezni az akku-pakkot" példája sem jó, mert le lehet jutni: vonatnak hívják. Ha nagyon ragaszkodunk Adrián is a saját autónkhoz, akkor autószállító kocsinak, ha nem ragaszkodunk annyira, akkor meg autóbérlésnek hívják a megoldást. És máris megoldottuk az "olyan helyre / helyről akarunk utazni, ahol rossz a közösségi közlekedés" problémáját, anélkül hogy a több száz / ezer kilométeres utat is kocsival tettük volna meg.

 

Pedig ezek elég fontos dolgok, amiket ha nem veszünk figyelembe, tényleg kijöhet, hogy "általános, messzire is szoktam utazni néha" célra jobb a dízeles / benzines hajtás. De szerencsére ezek is olyan pontok, amiket figyelembe lehet venni.

 

És akkor vissza is térhetünk a kiinduló témához, az akkus vonathoz: Amennyit a Máv-Start elárult, ott sem az a cél, hogy teljesen feslővezeték-mentes részeken járjanak vele, hanem hogy pl. Bajára ne Desiroval kelljen menni az átszállásmentes kapcsolathoz, csak azért mert van ~50 km, ahol nincs feslővezeték.

Előzmény: P75er (24720)
P75er Creative Commons License 2020.09.05 0 1 24720

.Csak érdekesség képpen:

 

https://youtu.be/vqp5hoD-fuA

Előzmény: vmarci21 (24719)
vmarci21 Creative Commons License 2020.09.04 -1 0 24719

Ennek az információnak érdekelne a forrása. Vonattal kapcsolatban még nem olvastam sehol erről kutatást, viszont autó esetén gyakorlatilag minden esetben az akkus autó jött ki eddig zöldebbnek, így amíg nem láttam vonatról szóló kutatási eredményt, addig azért inkább azt feltételezném, hogy vonat esetén is ez a helyzet.

(Oké, ezek a vizsgálatok mindig kritizálhatóak, hogy mennyit néznek a vizsgálat során, nagyon szép különbségek jönnek ki, amikor csak magát a járművet nézik, és örülnek, hogy az elektromosnál gyakorlatilag 0 az érték, vagy azért gyártási és hulladékkezelési környezeti terhelésekkel is számolnak-e. Utóbb esetben már kisebb különbségekkel, de még mindig az akkus autó szokott győzni.)

Előzmény: M41 2180 (24718)
M41 2180 Creative Commons License 2020.09.04 -1 3 24718

Ez nem ilyen egyszerű... 

Akkus elektromos járművek igaz, hogy nem szennyezik a levegőt közvetlen, de összeségében jóval nagyobb ökológiai lábnyomot raknak a földre. 

Előzmény: vmarci21 (24716)
nemeza Creative Commons License 2020.09.04 0 0 24717

Új szoftveres kékből is csak egy van, mint pirosból?

Az utastéri kijelző lett informáciogazdagabb átszállásokkal, menetrend szerinti és valós * adatokkal.

 

Mondjuk valamiért 3h eltéréssel irta az aktuálist is.

Ma reggel 8ra Kökire érő S36

vmarci21 Creative Commons License 2020.09.04 -2 2 24716

"de a használt cellák az elmúlt húsz évben javarészt valamelyik hulladéktárolóban végezték"

Az elhasznált fosszilis energiahordozók maradványa meg jellemzően a levegőben végezte. Úgy hogy úgy tűnik, a probléma dízel és akkus vonat esetén is él, csak a "maradék" halmazállapota más... 

Előzmény: Törölt nick (24711)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.04 0 3 24715

Szerintem nincs értelme ezt itt folytatnunk, mivel a technológia alkalmasságát alapvetően a következő évtized fogja meghatározni, a jövőbe pedig egyikünk sem lát, az elképzeléseink pedig mások arról, mi várható 2030-ban.

Előzmény: r1232 (24714)
r1232 Creative Commons License 2020.09.04 -2 1 24714

hogy a tevékenységük által a légkörbe juttatott CO2 hogyan lesz problémás, mégsem foglalkozott vele senki. A nagyobb baj, hogy a lilafelhők rajzolása most is történik a dízelek köré, csak szerencsére már nem döntéshozói szinten.

 

CO2 szempontból pedig pont a dízel, ami jóval kevésbé problémás a benzinesekkel szemben, mégis megy a boszorkányüldözés. Ami annak a következménye, amit most az akkus hajtásoknál is látunk, hogy nem a megfelelő feladatra használunk megfelelő eszközt. Az autók esetében ez zömmel városban használt autók dízelmotorral szerelése volt. Most pedig egy olyan szegmensben erőltetik az akkumulátort, ahol kevésbé előnyös, még a dízellel szemben is szvsz.

Előzmény: Ashi Valkoinen (24713)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.04 -1 4 24713

Nyilván nem különböző típusú laptopokban és elektronikai készülékekben lévő akkumulátorokból fog felépülni egy lakossági igényt szolgáló puffertároló. Alapvetően járművekből kibontott akkumulátorokról beszélünk, amiből pár nagyságrenddel kisebb mennyiségű darab szükséges, mint pármilliárd, ismeretlen állapotú elektronikai eszközből származó akkut összekapcsolgatni. Alma-körte.

 

A lilafelhő rajzolása pedig a fosszilis technológiák köré is megtörtént, csak picit régebben, és bár mondjuk az ExxonMobile már 1979 táján rendelkezett viszonylag pontos, analitikus számításokkal arról, hogy a tevékenységük által a légkörbe juttatott CO2 hogyan lesz problémás, mégsem foglalkozott vele senki. A nagyobb baj, hogy a lilafelhők rajzolása most is történik a dízelek köré, csak szerencsére már nem döntéshozói szinten.

 

" Ha ki is válogatják a jobbakat, a döntő többségük még úgy is kuka lesz, ami pazarlás, és környezetszennyezés."

 

Ahogy a fosszilist elégetni is pazarlás, és környezetszennyezés. Nem nagyon hallani tömegével újrahasznosított üzemanyag-befecskendező rendszerekről, porlasztókról, stb. Plusz a fosszilisnak nem elhanyagolható szállítási költsége is van, ugyanis nem a benzinkúton terem.

Előzmény: Törölt nick (24711)
r1232 Creative Commons License 2020.09.04 0 1 24712

A villany és dizelmozdonyok többsége nagyon sokáig talpra állt tűz után. Manapság a helyreállítâs a költsége az, ami miatt nem történik gyakran még ez, még ha műszakilag lehetséges is lenne (az eltüzelt remot Csörgők  nagyobb része javítható lenne). De itt van a tavasszal elfüstölt 1008-as Szili, ami újra dolgozik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (24709)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.04 -1 1 24711

Én nem gondolom valószínűbbnek az akkutüzet, de ezzel is kell számolni.

 

Ahogy korábban is írtam sok helyen látom azt a hozzáállást az akkus járművek terén, hogy valami lila felhőt rajzolnak köréjük és bármilyen észrevételt elhessegetnek azzal, hogy majd fejlődik még, meg hogy majd egyszer megoldják ezt is meg azt is (pl. döglött akkuk tárolása). Kicsit nekem az az érzésem, hogy csak olyan válaszok jönnek, amik nagyon tetszetősek, és a legtöbb embert megnyugtatják. Ilyen az, hogy: "nem kell kidobni, megy az még tovább máshol sokáig". Viszont ha valaki elkezdi akár már minimális háttértudással kapirgálni a dolgot, akkor hamar kiderül, hogy nem is olyan egyszerű ez. Pl. a 2000-es évek óta több milliárd 18650-es akkucellát gyártottak le (az elején főként laptopokba, aztán másba is ezeket használták), de a használt cellák az elmúlt húsz évben javarészt valamelyik hulladéktárolóban végezték. Nem lett egyikből sem olyan tároló, mint amire sokan hivatkoznak (pedig ilyenekre nem tegnap keletkezett igény először). Okkal kerülnek oda ahova kerülnek. Ha ki is válogatják a jobbakat, a döntő többségük még úgy is kuka lesz, ami pazarlás, és környezetszennyezés.

 

Szerintem érdemes ilyenkor a realitásokban gondolkodni, és tényleg mérelegelni mielőtt akár magánszemély, akár vasúttársaság belevág az akkus dologba.

 

+ a NiMh és a Li-ion nagyon különböző ám (más kémia, más tulajdonságok)! Teljesen más karakterisztikájuk van, ezért ebből következtetést levonni szerintem nem szerencsés.

Előzmény: Ashi Valkoinen (24709)
paca664 Creative Commons License 2020.09.04 0 1 24710

Szándékosan nem akkumulátorról hanem villamosenergia-tárolásról beszélek a jövőt illetően, általában.

 

A hidrogén másik irány, nem rossz, de kevésbé házasítható a meglévő felsővezetékkel és egy újabb fajta kutat igényel.

Előzmény: Törölt nick (24708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!