Keresés

Részletes keresés

István Király_Fót Creative Commons License 2019.08.27 0 0 5536

Szia, közbe kiderült :D rossz cikkszámú varió dobot rendeltem, és ezért volt lomha, más a görgő pályája a két dobnak. :/ amatőr hiba összerakva szuper lett.

 

Viszont,ami már feltűnt nekem hogy olyan 5500as fordulaton kicsit rezonál/remeg gázadásra,gyorsításnál. Gázelvételre megszűnik rögtön. Ami még régi gyári a kuplung mobil ill fix tárcsák.néztem vonalzóval a tárcsák kopását ahol a szíj mozog van egy két milliméter már kopva. Ez okozhatja?

Előzmény: Szere28 (5495)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.26 0 0 5535

Üdv.

 

Szerintem éppen nincs hivatalos magyarországi forgalmazó, de hirtelen rákeresve Graz-ban van. Lehet hogy közelebb van, mint ha Debrecenben/Szegeden lenne és az EU-n belül nem egy ördögőség venni valamit és hazavinni.

Előzmény: CheeseR (5532)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.26 0 0 5534

Egy 125-ös levegős, négyütemű robeszt MELLÉ. A kettő együtt olcsóbb fenntartásban, értékcsökkenésben mint egy nagyrobogó.

Még most is nosztalgiával gondolok arra, amikor a trepnin hoztam a karton ásványvizet, a kampón meg lógott a szatyor...

(Vezérhangya már menetel, Kymco People, Malaguti Ciak - az is Kymco blokk - egy bicikli helyén elférne a garázsomban.)

Előzmény: cor73z (5533)
cor73z Creative Commons License 2019.08.26 0 0 5533

köszi! Most egy 650-es túraenduróm van, de keveset megyek már nagyobb túrázni, helyben meg lusta vagyok előszedni. Ezért nézegetek inkább valami robogót helyette.

Előzmény: Törölt nick (5531)
CheeseR Creative Commons License 2019.08.26 0 0 5532

Sziasztok,

 

Egy kerdesem lenne. Uj Kymco robogokat forgalmaznak Magyarorszagon?

Kineztem az Xciting S 400-at magamnak, de nem talaltam a neten egy forgalmazot sem.

 

 

Koszi,

Attila

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.26 0 1 5531

Üdv.

 

A 300-as Kymco-nak a 110-120 utazó sok, még egy személlyel is. Egy ekkora motor (29 LE) 100 km/h-is érzi jól magát tartósan, onnan még viszonylag dinamikusan gyorsít is az általad írt sebességig. Aztán már csak küzd, semmi dinamizmus nem marad benne. Az országúton ez arra elég, hogy egy kamion nem tapos el, de az előzését azért meg kell gondolnod. A személyautóknál lassabb leszel, beszorulsz egy sorba, előzgetni fognak, nem te határozod meg mi történjen körülötted.

A 250-es (270,300) Kymco szériáról személyes tapasztalatom nincs, egy örök életű levegős 125-öst nyúztam hiba nélkül 10 éven át.

 

Amikor fenti (nem pontosan, azzal a kamion elől nyélgázon kellet menekülni...) tapasztalatok után nagyobbra vágytam az 500-as Xciting-et szemeltem ki, de mivel akkor még csak A korlátozott jogsim volt (személyes hülyeség miatt, B125 még nem volt, úgyis csak robogózni akartam, valamint elhittem a fokozatosságos hülyeséget) nem fért bele az 25kW-ba.  Ezért még egy évet motoroztam 250-es váltós motorral, de némiképp frusztrált hogy a családi kombimmal dinamikusabban nyomom.

Így hát 40 felett különbözetit tettem nagy A-ra, vettem egy 650-es nakedet és azóta annyival megyek, amennyivel merek.  És ez jó...

 

Szóval ha maradsz is a robogónál és nem csak városi-elővárosi távokban gondolkodsz, az 500-as Xciting (vagy kategóriatársai) lesz a jobb választás. Keress egy magyar forgalomba helyezésűt (esetleg svájcit, németet, osztrákot, az olaszok - szerintem - sokkal inkább fogyóeszközként tekintenek erre a járműkategória, így is kezelik - valamint a napsütés is durvább arra, ami nagyon meglátszik a műanyagok állapotán) Arról nem beszélve hogy a szezonjuk sem pár hónap csak...

A kérdezett típusnak anno alaposan utánanéztem, ki is próbáltam párat. Típushiba a hengerfejben van, állítólag kikopik a vezérműtengely környékén valami. Gondolom nem valós 30e km futás után. Hangra, teljesítményre még a csúnya kerek 40000-re vissza tekert olaszok is egészségesek voltak, csak hát az esztétikai érzékemet bántották. A szépek akkor még viszonylag újak voltak, ezért - és a nagyrobogó-divat miatt - drágák. Mostanában már fel-fel tűnik néhány olyan gép, amit itthon vettek a pár évvel a válság előtt, és hobbijárműként használták éves néhány ezer kilométeres futásteljesítménnyel.

 

Ja, a nagy (400+) robogó nem tartható fenn olcsón. A variátor miatt sokat fogyaszt, a szíj drága és gyorsan kopik, a gumi kicsi és szintén gyorsan kopik, a szervizciklus rövid. A "robogó'" célszerűségével ellentétben a "nagyrobogó" luxustermék. Ennek megfelelően árazódik, tartható fenn és veszti értékét.

Előzmény: cor73z (5530)
cor73z Creative Commons License 2019.08.25 0 0 5530

Üdv Urak! 

 

Szeretnék venni egy olcsón fenntartható nagyrobogót,amivel szükség esetén túrázgatni is szeretnék. Szóval jó lenne,ha tartósan 110-120-at tudnék menni vele. 90%-ban 30-40km-es utakra használnám,de az sem kizárt h valamelyik környező országba átmotoroznék vele néha. Jah és főkent egyedül utazom. Amiket néztem az a Downtown 300 és az Xciting 500, a keret max 650-700ezer ft. Amelyik tartósabb azt venném inkább,mert hosszú távra tervezek vele.Melyiket és miért?  Köszi!

Lenry Creative Commons License 2019.08.24 0 0 5529

meglett. a karbiban az úszó alatti fúvóka kimaradt a szórásból. az volt eltömődve

Előzmény: Lenry (5528)
Lenry Creative Commons License 2019.08.24 0 0 5528

szuper.

 

szóval lett egy ilyen echte kínai robogóm (GY6, amúgy Rex RS450 van ráírva).

 

két év állás után kaptam ingyen, hogy ha kell, az enyém lehet

 

mivel pénzben nem került, és sok vesztenivalóm nincs, meg egyébként sem tűnik egy űrsiklónak, úgy döntöttem, hogy én próbálom megjavítani, bár semmilyen tapasztalatom nincs semmilyen belsőégésű motoros jármű javításában

 

annyi azértnekem is megvolt, hogy nem próbálom két év állás után azonnal beindítani, bár nem is sikerült volna, mert a berúgókar törött, az akku meg lemerült, utóbbit feltöltöttem.

leengedtem belőle a régi olajat és a benzint, újakra cseréltem.

 

egy YouTube-videó alapján szétszedtem és kitakarítottam a karburátort (bár nem volt túl koszos)

mindent összeraktam és megpróbáltam indítani, de láthatóan nem szívta a benzint. ekkor szétszedtem megint és kiderült, hogy a szívócsonknál egy O gyűrű elszakadt, így elengedi a vákuumot ami a benzinpumpát működtetné.
kicseréltem ezt is, mostmár folyik a lé, de a robogó továbbra sem indul.
teker, teker, de nem kapja el.
a levegőszűrőbe (azt szintén kicseréltem egy újra) befújtam egy kis féktisztítót, akkor beindult, de csak addig járt, amíg az kitartott.

szétszedtem megint a karburátort, és látom hogy tele van benzinnel, szóval valamiért az nem jut rajta keresztül, pedig elvileg a karburátor minden fúvókája tiszta és átjárható.

 

szerintetek mi baja lehet?

Előzmény: Szere28 (5527)
Szere28 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 5527

Az. 

Előzmény: Lenry (5525)
Szakiss Creative Commons License 2019.08.23 0 0 5526

Ok! Köszi az infót! Még kitalálom mit csináljak vele 🤔

Előzmény: depi vol.2 (5523)
Lenry Creative Commons License 2019.08.22 0 0 5525

sziasztok!

 

kínai 4T robogós (GY6) kérdés befér ide? azt hiszem ezek is ilyen Kymco származékok / másolatok

djuice Creative Commons License 2019.08.21 0 0 5524

Kérem, valaki mutasson már nekem egy Kymco Agility City 50 2T karbiba való gyári tűszelepet, mert erre nekem azt mondta a szerelő, hogy nem az adott karbiba való (nem fekszik fel rendesen a helyén): [KÉP]

 

Egyébként azért szívta túl magát a drágám, mert egy általam ismeretlen alkatrész, ún. membrán szabályozza a forgattyúsházban a keverék beáramlást (gyakorlatilag mint egy szelep - na de ilyen hol volt egy Simsonon, amivel felnőttem???) és ez volt már tönkre benne.

Most 9600 Ft-ért van benne gyárinak mondott végre, kíváncsi leszek meddig bírja! Most megy (csak állítólag a nem bele való tűszelep miatt nem úgy ahogy kéne és érezni is).

 

Vélemény?

depi vol.2 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 5523

a csapágyazása 3 különböző, a blokkok sem egyeznek 100%-osan. Ha hajtókart kell cserélni, akkor a csapszeg, főtengely is cserés lehet, a csúszócsapágyak miatt ezt nem lehet otthon megcsinálni tartósan jóra, úgy vélem.

Bontott blokkal talán jobban járhatsz, de a fene sem tudja, kell új alkatrész hozzá, tömítések szintén.

Előzmény: Szakiss (5522)
Szakiss Creative Commons License 2019.08.08 0 0 5522

Szia! Ok köszönöm, tul képpen a blokk lenne a lényeg mert kiütötte a hajtókar és azt kellene házasitani 500i kiütött sima 500 donor...

Előzmény: Szere28 (5521)
Szere28 Creative Commons License 2019.08.08 0 0 5521

A válasz nem. Bizony alkatrészek közösek és ennyi. Kb úgy 90% ban. 

Előzmény: Szakiss (5519)
Szere28 Creative Commons License 2019.08.08 0 0 5520

Mert túl komplikálod. A szívatótól nem lesz benzines a gyertya max kormos. Főleg nem úgy lesz benzines h motor áll. Amikor áll a motor és csöpög belőle a benzin az mindig benzin szint. A benzinszintet meg a úszó és tuszelep szabályozza. Ennyi röviden.

Előzmény: djuice (5518)
Szakiss Creative Commons License 2019.08.06 0 0 5519

Sziasztok!

 

Megtudná valaki mondani hogy az Xciting 500 és az 500i blokkja megegyezik-e? 

Vagy csereszavatos-e a 2 egymás között? 

Válaszotokat előre is köszönöm!

djuice Creative Commons License 2019.08.06 0 0 5518

Bővebben?

Előzmény: Szere28 (5517)
Szere28 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 5517

Ez egy érdekes elmélet de kicsit sántít szerintem. 

Előzmény: djuice (5516)
djuice Creative Commons License 2019.08.03 0 0 5516

Vákuumszivattyú elvileg kilőve, azzal nem lehet baj ha jól gondolkozom működésileg.

Tehát ha a karbiról lehúzom a benzin betápcsövet, akkor nem folyik a nafta. Na mármost azt feltételezem, hogy a folyamatot az indítja, mikor a karbiban légáram indul meg, szívván a légszűrőn át a levegőt (pl. indtításkor), ez a fúvókáknál vagy a mindenfelé futó járatokban nyomáscsökkenést okoz és akkor a benzin betápcsövön át is részleges vákuum keletkezeik, ami a vákuumszivattyút készteti, hogy eressze a tankból a benzint. Mivel egybe öntött a vákuumszivattyú, mint írtam is, szerelni nem lehet, de mivel nem ereszti magától a benzint, ezzel nem lehet gond.

Az úszó sem lyukas, ami elvileg még a folyadékszintért felelős, a fúvókák tiszták, nincs eltömődés, így arra gondolok vagy a hidegindító elektronika meg annak a szelepe szarhatott be, mert ordított legutóbb mikor beindult és az alapjárat állító se volt feltekerve + előtte is már volt amit írtatok, hogy nehezen indulgatott, hosszas "köszörülésekre" és utána szinte alig volt alapjárat vagy ha feljebb állítottam, akkor újabb indításkor visszahűlés után akkora alapjárat lett, hogy leugrott standerről a gép vele.

 

Mit mondotok erre az elméletre?

djuice Creative Commons License 2019.08.02 0 0 5515

Melyik képen azonosítod?

Előzmény: Szere28 (5514)
Szere28 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 5514

Gyanús az a tuszelep. A gumi záró kup mindha meglenne kopva. De az úszod is mindha rosszul lenne beállítva. Szerencsére fém nyelve van a tuszelepnel így lehet szintet állítani. 

 

Előzmény: djuice (5513)
djuice Creative Commons License 2019.08.02 0 0 5513

Hát igen. A gyertya orrán, száján csupa merő benzin. :(

 

Tűszelep alatt mit értesz? Mert amit az úszó mozgat kis füles stift és elvileg szerintem szabályozná a benzinszintet, annak csak a hüvelyébe lehet fújkálni, de tucat járattal van összekötve és "mindenhol" szelel ha fújok bele.

Fotografáltam ma párat: https://photos.app.goo.gl/Vvc8F7npW3WBwaou6

(A képekre kattintva van magyarázat is vagy fent az "i" gombra kattintva oldalt feljön az információs panel is a képek sorszámával, ha hivatkozni kell...)

Előzmény: Törölt nick (5511)
Szere28 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 5512

A nagyobbik fúvóka a fofúvóka. Az adagolja a benzint a motornak mikor gazt azt. A kisebbik fúvóka az alapjarati fúvóka. Röviden ennyi. A szívató az egy harmadik egység indításhoz és igen az elektromosan működik. Egy fűtő egység van benne és az elve mind a kocsi termosztát. Csak nem vizet enged vagy is szabályoz hanem benzint. Ja és pont fordítva működik. Itt ahogy melegszik úgy zárja el a benzint. 

Előzmény: djuice (5510)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.01 0 0 5511

Ha már úgy is szét van kapva a karbi nézd meg a tűszelepet. Rakd vissza fújj bele,hogy rendesen zár-e.Ha nem kuka. Úszó+tűszelep vásár.

Ha nem zár rendesen ömlik bele az anyag,nehezen vagy nagyon könnyen indul,felpörög kikapjaaz anyagot majd megint ömlik bele,fullad.Gyertyán meglátod, hogy mennyire mocskos. Hatiszta benzin akkor sok az égetnivaló.   Ha vákuumos a benzincsapod,amikor lehúzod a karburátorról akkor nem szabad,hogy engedje a benzint. 

Előzmény: djuice (5506)
djuice Creative Commons License 2019.07.31 0 0 5510

"mit mondjak te sem vagy egy szerelő"

 

Nem. És nem is mondtam ilyet. :) Szükséghelyzet... (úgymond segíts magadon, Isten is megsegít)

Meg hát érdekelne is a téma mint laikus azért, csak nincs a szomszédban ezermester, meg egy motoros rokon se akitől tanulhatnék, de ha már fórum szinten ingyen lehet a tanács, segítség, akkor jövünk és kérdezünk. :) Kérdezni nem gond. :)

 

De előlegként kaphatnék egy általános elvi magyarázatot a karbi fúvókáira is? Miét van 2?

 

Mi vagy hogy szabályozza az auto szívatót? Egy tűszelepes elektronikus egység ugyanis csatlakozik a karbihoz.

Előzmény: Szere28 (5509)
Szere28 Creative Commons License 2019.07.31 0 0 5509

Udv!

Hát mit mondják te sem vagy egy szerelő. Ha kifolyik a benzin azért van mert nem tudja elzárni a tuszelep a benzin útját. Azt h magával a szelep vagy úszóval van e gond így nem lehet tudni.  De a négyes szabály rád is érvényes. Derisd ki miert folyik túl a karbid utána már könnyű lesz javitani.

Előzmény: djuice (5506)
Szere28 Creative Commons License 2019.07.31 0 0 5508

Juj. Most nem azért de mennyire értesz a motorokhoz? Mert ez alapján nem sokat ha ezt kérded mit nézzél meg. 4 dolog kell h mennyen egy motor. Először is. H legyen benzin és az be is jusson a hengerbe. Akkor levegő. Utána kompresszió és egy szikra ami ezt betudja gyújtani. Derisd ki Mi nincsen utána beszélgethetünk meg. 

Előzmény: Manders57 (5507)
Manders57 Creative Commons License 2019.07.31 0 0 5507
Übv Mindenkinek. 2 hónapja vettem egy kymco peoples 50 4t 2012. Kifogástalanul ment, eddig. Reggel fél perc után leállt. Szikra van, a tank alatti memdrán szelep jó, átengedi abenzint. Önindító jó. Mit kellene még megnéznem. Köszi a lehetséges jó választ.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!