Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22059

Sancte simplicitas.

Jó'vanazúgy van.

Előzmény: Panzerbear (22053)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 0 1 22058

Idéznéd?

Előzmény: r1232 (22055)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22057

Ha benne van a kimutatásban, akkor onnan, ha nincs, akkor ÍR-t kell kapni.

Előzmény: r1232 (22056)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -1 2 22056

Miért kellene hátrasétálnom?

Burkus kollégád azóta sem válaszolt arra, hogy mi van ha az általa javasolt 40 is sok egy lassújel miatt, azt honnan fogja tudni?

 

Előzmény: Panzerbear (22053)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 22055

Jajj.

Ugyanazon az oldalon, egy ponttal feljebb egy rakás feltétel van felsorolva...

Előzmény: segélyvonókészülék (22049)
Panzerbear Creative Commons License 2024.03.20 0 1 22054

Pl Németországban nagyon sok vonal teljesen szabályosan járható Vmax 100km/ó-val vonalismeret nélkül. Vagyis minden tehervonattal. Pont azért mert minden egyértelműen kiolvasható a jelzésekből és a menetrendből..pl a menetrend minden esetben jelzi az utolsó váltó helyét egy állomásnak. Mindezt egy olyan országban, ahol a hasznosnál is jobban tökélyre fejlesztették a jelzőkkel, váltókkal való spórolást...

Előzmény: segélyvonókészülék (22047)
Panzerbear Creative Commons License 2024.03.20 -1 2 22053

Ti tényleg így vonatoztok? vagy visszasétálsz megnézni azt a 650 métert? Nem csak a Bz ám a vonat!

Előzmény: r1232 (22044)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -1 2 22052

Magadat viszed félre. Kész kínlódás ezt olvasni.

Annak a bejárati jelzőnek a szerepe az elágazásba történő behaladás engedélyezése vagy megtiltása. Nem a fedezése.

Előzmény: segélyvonókészülék (22050)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22051

Nem a jelzéseket pótolja. De az ilyen örökölt kialakítású helyek miatt van alapvetően szükség rá. Ha mindenhol minden ugyanúgy van kialakítva, egységes, akkor ténylegesen nem lenne rá szükség.

Ezek a helyek még sokáig velünk maradnak, ha holnaptól százmilliárdokat költenének a vasútra, még akkor is.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (22047)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22050

Tudom, hogy nincs. A jelző szerepe az elágazás fedezése. De bejáratinak nevezzük. Nagyon logikusan, persze...

Előzmény: r1232 (22048)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22049

Nem látom ezt leírva sehol.

Az idézett passzusban egy betű sincs arról, amiről beszélsz, sőt.

Előzmény: r1232 (22044)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 22048

Elágazást fedező bejárati jelző...

 

Még szerencse, hogy ilyen nincs.

Vagy fedezőjző vagy bejárati jelző.

Előzmény: segélyvonókészülék (22046)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 0 3 22047

A vonalismeret pont azért kell, hogy az ilyen különleges, nem megszokott kialakítású helyeket ismerd.

 

A vonalismeret nem azért van, hogy a jelzéseket pótolja.

Előzmény: r1232 (22045)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -2 1 22046

Én abban látom a különbséget, hogy a két ismétlőjelzővel rendelkező egyéni kijárati jelzővel bíró állomás jó eséllyel olyan vonalon, vonalakon van, ahol kicsit más az alkalmazott sebesség, mint a bejáró vonat vágányútjának végét festett kaviccsal jelölő helyeken. Porva-Cseszneken az érvénytelenített bejárati jelző sötét lencséi mellett behaladó vonat nem robog olyan félelmetes sebességgel, hogy ne ismerje fel a vezetője az állomást, Kelenföld 1-es vonali bejárata felől meg nem gond, ha a nagy kanyar előtt már látod, hogy mi vár a bejáraton.

 

Porva-Csesznek ezer éve (20+) nem állomás, csak mh. A jelzői nem tudom, mióta sötétek, nem lehetnek régóta.

A kelenföldi kanyarban bejárat van, mi itt folyamatosan és hangsúlyozottan a kijáratról beszélünk.

Mondjuk Balatonalmádiban páratlanban ott vannak a kijárati ismétlőjelzők, azt muszáj, nyolcvanas, jelfeladásos pályán, a harmadik vágányról is (ha jól emlékszem), miközben pl. a régi Körmenden az előjelző nélküli alak kijáratok rendben voltak, úgyszintén nyolcvanas, jelfeladásra ki nem épített pályán.

 

Pont arról beszéltünk Fizoltival, hogy a negyvennél jelentősen gyorsabban járható egyéni KJ nélküli, vagy csoportkijáratos állomásokon a negyven nem üdvös, illetve ő hangsúlyozta ezeket a helyeket.

 

Nyilvánvalóan, az lenne a legjobb, ha mindenhol egymásra is előjelzést adó fényjelzők lennének, már a bejárati jelző jelzésképe alapján _várhatod_, hogy lesz-e kijárat és mi lesz rajta, de a hálózat tele van ilyen-olyan pontokkal, ahol történelmileg, spórolásból csak festett kavics van, csak közös kijárati jelző van, vagy nem biztosított jelző van, stb. Számomra, kívülálló laikusnak, a térközös pálya, a fény térközjelzők, bejárati és kijárati, valamint fedezőjelzők rendszere világos, nagyjából minden helyzetre egyértelműen alkalmazhatóak, a problémák mindig az örökölt (esetleg a spórolásból, "újításból" telepített új) egyéni megoldásokkal kezdődnek.

 

Épp ezért kéne a normális sorrendet tartani, és egységes szabályok szerint építkezni, nem meg a valahogy összetákolt infrához hegeszteni a szabályokat. Itt ez a legfőbb probléma, el vannak csúszva a prioritások, következetlenség van, és a mi van miért logikai sorrend van abszolút felrúgva.

 

A hazai "klasszikus" "állomás" azért a TH-táblákkal vagy bejárati jelzőkkel lehatárolható, ahogy egy pályaelágazást is elég jól definiálnak az elágazást fedező főjelzők.

 

Ugye milyen faramuci? Elágazást fedező bejárati jelző...

 

Az örökölt problémákat fel kell számolni, törekedni az egységesítésre, az új helyeken pedig szigorúan végig kell verni a tervezésen és a színeslámpásokon is, hogy mi és hova kerülhet.

 

Erről beszélünk nagyban.

 

Nekem - ismétlem, laikusként - a keretrendszer nem tűnik rossznak, nem tartom bonyolultnak az általam helyesnek gondolt célállapotot, ami a legtöbb fővonalon azért teljesül, a hálózat egészét kell ehhez egységesíteni. Itt valóban sok hiányosság van.

 

Egyetértünk. De akkor miért beszélsz az egységesítés ellen?

 

Laikusként, írod. Sokan védik a jelenlegi status quo-t, vagy legalább a szabályrendszert. Én is sokáig azt képzeltem, hogy ez a vasút, a vasút ilyen, a vasút így jó, ami a fő paramétereket illeti. Tudod, Észak-Koreában, vagy a Hoxha-i izolacionizmusban létezőknek az (volt) a természetes, mert nem ismertek mást.

 

A b.v.v. tábla kapcsán: ha a csökkentett előjelzőtávolságú szakaszokon ki kell tennünk as táblát, mely megadja a következő  jelző távolságát méterben (szerintem teljesen feleslegesen, pláne az r1232 logika mentén), akkor nem látom be, miért nem jelölhetjük a vonatfogadó vágányokon a bejárati vágányút végét (lásd még a foglaltságérzékelés ennek kapcsán már többször említett problémáját). Előbbi esetben úgysem mehetsz negyvennél gyorsabban (akár csak pár méterrel ezer méter alatti fékút miatt, pl. Győr, Hegyes), vagy ha tényleg rövid a távolság, akkor hússzal (Füzitő, Sopron). Ott fontos?

 

Nem érzem a következetességet, nem érzem a megfelelő súlyozást.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22036)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22045

Ilyen az, amikor S-Z-vel jársz ki a Déli pályaudvar 12. vágányról, de közben az alagút előtt vörös van, mert a Délis kijárat nem ad előjelzést az alagút előtti főjelzőre, ilyenek az itt-ott lévő közös kijárati jelzők, ahol észnél kell lenni, hogy kinek szól, és milyen sebesség alkalmazható, a sebességjelzés nélküli szabad jelzések, vagy épp a Kőbánya-felső - Rákosszentmihály deltaág, ahol elsőre helyismeret nélkül nem egyértelmű, hogy melyik az utolsó érintett váltó, vagy épp nincsen semmilyen jelző.

 

A Déliben a további kijáratnak van külön előjelzője.

Közös vagy csoport kijárati jelzőnél a kihaladásnak vannak további feltételei a jelzőkön túl.

Ahol sebességjelzés nélküli jelzések vannak, ott egyértelmű, mennyivel lehet menni anélkül is.

A vonalismeret pont azért kell, hogy az ilyen különleges, nem megszokott kialakítású helyeket ismerd.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22036)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -2 0 22044

Ezek a példák azért erősen sântítanak.

Mikor gyorsíthatja fel a mozdonyvezető a vonatát? Ha erre minden feltétel adott. Ha nem tudod, hol a vonatod vége, akkor ez már nem teljesül.

Előzmény: segélyvonókészülék (22039)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.20 0 1 22043

Üdv!

 

Mielőtt még elfelejtődne a Woyzeck.

 

Berendezéstörténettel is foglalkozó ismerősél rákérdeztem, mit tud róla mondani: 

 

"Pult: Hatvan (értő szemek fölismerték benne)" (További utánakérdezés nyomán)

 

"közelebbi 4r bak + villamos felsőrész: 2 db szigsínjelfogós, első ránézésre kétvágányú pálya SH-térköze.
középső 4r bak + villamos felsőrész: látszólag nincs szigsínjelfogó, csengőből, csengőgombból csak 1-1. Jó kérdés hogy mi.

A két villamos felőrészesnél érdekesség, hogy az emeltyűk még látszólag egyező magasságban vannak, de a távolabbi villamos felőrésze már magasabban végződik.
távolabbi 4r bak, villamos felsőrész nélkül: vagy mrh, vonatjelentő őrhely, vagy egyközpontos jelzőberendezés?" 

Előzmény: V43 1448 (21963)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 0 2 22042

Goromba fráter..

Előzmény: segélyvonókészülék (22040)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 22041

Ott fedező jelző szerepét is ellátó kijârati jelző van? Én úgy látom nem.

Előzmény: H_CS (22034)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22040

Köszönjük Anett! 😛

Előzmény: r1232 (22038)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 2 22039

Igen, anyukám mondott ilyesmit, amikor felhívtam a figyelmét, hogy esetleg pótolni kéne az autón az ellopott ablaktörlőlapátot.

Ő is azt mondta, ha nem látsz ablaktörlő nélkül, nem kell vezetni.

 

Meg az egykori gyeseves biztonsági halljakend szerint se kellett írásbeli, ha százas kocsi van a százhuszas vonatodban, mert azért vagy mozdonyvezető, hogy tudj az ilyesmiről.

 

Igen, van ilyen megközelítés is. Én nem tudok ilyesmivel azonosulni.

Előzmény: r1232 (22037)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 22038

Ez inkább visszafejlődés.. ;-)

Előzmény: segélyvonókészülék (22033)
r1232 Creative Commons License 2024.03.20 -2 4 22037

Ha mint mozdonyvezető nem tudod, hol a vonatod vége, és ennek ellenére gyorsítasz ilyen szituációban, nos, akkor ne vezess mozdonyt, mert biztonsági kockázat vagy. Lehet akár 10-es, 20-as lassúmenet is a vonat vége alatt és akkor már a 40 is sok lehet... :p

 

Előzmény: segélyvonókészülék (22032)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.20 0 5 22036

Én abban látom a különbséget, hogy a két ismétlőjelzővel rendelkező egyéni kijárati jelzővel bíró állomás jó eséllyel olyan vonalon, vonalakon van, ahol kicsit más az alkalmazott sebesség, mint a bejáró vonat vágányútjának végét festett kaviccsal jelölő helyeken. Porva-Cseszneken az érvénytelenített bejárati jelző sötét lencséi mellett behaladó vonat nem robog olyan félelmetes sebességgel, hogy ne ismerje fel a vezetője az állomást, Kelenföld 1-es vonali bejárata felől meg nem gond, ha a nagy kanyar előtt már látod, hogy mi vár a bejáraton.

 

(Nyilván, biztosan citálható kivétel, ahol relatíve nagy az alkalmazott sebesség, és csak kavics van, de én azt mondom, hogy ezeket a pontokat azonosítani kell és minél előbb ellátni a megfelelő jelzőkkel és biztosítással a különszabály és különtáblácska helyett.)

 

Nyilvánvalóan, az lenne a legjobb, ha mindenhol egymásra is előjelzést adó fényjelzők lennének, már a bejárati jelző jelzésképe alapján _várhatod_, hogy lesz-e kijárat és mi lesz rajta, de a hálózat tele van ilyen-olyan pontokkal, ahol történelmileg, spórolásból csak festett kavics van, csak közös kijárati jelző van, vagy nem biztosított jelző van, stb. Számomra, kívülálló laikusnak, a térközös pálya, a fény térközjelzők, bejárati és kijárati, valamint fedezőjelzők rendszere világos, nagyjából minden helyzetre egyértelműen alkalmazhatóak, a problémák mindig az örökölt (esetleg a spórolásból, "újításból" telepített új) egyéni megoldásokkal kezdődnek.

 

Ilyen az, amikor S-Z-vel jársz ki a Déli pályaudvar 12. vágányról, de közben az alagút előtt vörös van, mert a Délis kijárat nem ad előjelzést az alagút előtti főjelzőre, ilyenek az itt-ott lévő közös kijárati jelzők, ahol észnél kell lenni, hogy kinek szól, és milyen sebesség alkalmazható, a sebességjelzés nélküli szabad jelzések, vagy épp a Kőbánya-felső - Rákosszentmihály deltaág, ahol elsőre helyismeret nélkül nem egyértelmű, hogy melyik az utolsó érintett váltó, vagy épp nincsen semmilyen jelző.

 

A hazai "klasszikus" "állomás" azért a TH-táblákkal vagy bejárati jelzőkkel lehatárolható, ahogy egy pályaelágazást is elég jól definiálnak az elágazást fedező főjelzők.

 

Az örökölt problémákat fel kell számolni, törekedni az egységesítésre, az új helyeken pedig szigorúan végig kell verni a tervezésen és a színeslámpásokon is, hogy mi és hova kerülhet.

 

Nekem - ismétlem, laikusként - a keretrendszer nem tűnik rossznak, nem tartom bonyolultnak az általam helyesnek gondolt célállapotot, ami a legtöbb fővonalon azért teljesül, a hálózat egészét kell ehhez egységesíteni. Itt valóban sok hiányosság van.

Előzmény: segélyvonókészülék (22030)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 0 0 22035

Fradi nyugati rendező, körüljáróvágány?

Előzmény: somytomy (22026)
H_CS Creative Commons License 2024.03.20 0 2 22034

Egy kivételt tudok, de ott csak az iparvágány kiszolgáló menetek kapnak csökkentett sebességgel továbbhaladásra jelzést az oda behaladásra.

 

DCM elágazás a 75-ös vonalon? Vagy Szolnoknál valamelyik kiágazás a 145-ös vonalból?

Előzmény: r1232 (22027)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22033

Van annak valami diszkrét bája,.hogy most egy olyan dolog miatt berzenkedsz, amit a megjelenésekor te is lelkesen üdvözöltél, ami legalizált egy amúgy széles körben elterjedt gyakorlatot...

 

"Some things never change... and some things do." Morpheus

 

Hiszek a fejlődésben.

Előzmény: r1232 (22027)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -2 1 22032

Ez biztonsági kockázat.

Mivel nem mindig tudhatod, hol a vége, simán kihúzhatod egy negyvenes szakaszról sokkal gyorsabban az elegyet.

És nem ezen múlik a menetrendszerűség.

Miközben továbbra is 15-tel hívózunk... Az jó úgy...

Előzmény: r1232 (22029)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 -1 1 22031

Nagyon ügyes vagy! Meg öreg is... 🤣🤣🤣

😘

Előzmény: r1232 (22028)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.20 0 3 22030

Persze, hogyne.

Akkor mi szükség egyáltalán az egyéni kijárati jelzőkre?

Mi szükség az előírt 200 méter rálátási távolságra?

Mi szükség az ismétlőjelzőkre?

Itt "úgyis tudod, hol kell megállni", ott meg két ismétlőt is teszünk az egyéni fény KJ elé?

Akkor hol van itt a következetesség?

Előzmény: Ashi Valkoinen (22025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!