Akkor ezek szerint megoldható az újratekercselés. Hiszen ha valamit ki lehet húzni, akkor be is lehet tolni.
Délután megyek egy tanyára, előkerült két és fél Riga, egy négyes meg két tizenhatos, meg egy raklapnyi alkatrész, főleg rozsdaette cuccok, de akad köztük néhány értékesebb holmi. Még nem lehet tudni, mi a tulajdonos célja vele. Biztos akad trafó is, aztán majd kísérletezek a télen.
Igen ,én már bontottam szét . Sőt magába a házba is aplikáltam másik trafót ,csak sajnos az tiristoros gyújtáshoz való volt ,megszakítós gyújtással nem működött . Abban a nagyságban meg nem találtam megszakítós gyújtáshoz akkora méretű trafót ,amit be tudtam volna aplikálni a gyári bakelit házba . A dupla tekercselést nem fejtettem le a vasmagról,de elméletileg ennek sincs akadálya ha az ember lehámozza a betonná keményedett gyantás szigetelő szalag szerűséget .
Tipikus gyújtótrafó hiba ez . Részlegesen menetzárlatos . Picit megmelegszik a trafó ,majd a tekercselés egyik meneténél rövidre zár. Leesik a gyújtófeszültség .Kiveszed a gyertyát van szikra ,visszateszed nyomás alatt viszont nincs .Rendkívül változatosan tudja generálni ezt a hibát .Van amelyik csak kb 10 percig működik,míg a másik akaár órákat is .Rengeteget szívtam vele én is .Kondi nagyon ritkán romlik el . Én a helyedben vennék egy új 6 voltos megszakítós gyújtáshoz való simson vagy Jawa trafót .Bulgárok még gyártják. Ez még pont elfér a kis műanyag dobozkában is .
Az a baj, hogy hiába ütöd vissza, kuplungoláskor előbb-utóbb megint el fog csúszni. Főleg, ha már annyira laza, hogy egy gumikalapáccsal vissza lehetett ütni a helyére. A hézagolásnak itt nem volna értelme (meg nem is tudom, hol, mit lehetne hézagolni), mert a kilazult csapágyfészek egyre jobban ki fog tágulni, kiverődik, a lógás miatt meg a szimeringek sem fognak tudni tisztességesen tömíteni.
Nincs más megoldás, mint szétkapni a blokkot, megvizsgálni, hogy a blokkházban vagy a főtengelyen csúszkál-e a csapágy. Aztán orvosolni a hibát, csapágyragasztóval vagy egyéb praktikákkal.
Ma volt egy kis időnk foglalkozni a Rigával, blokkot leszedtük és szemrevételeztük és találtunk 1-2 érdekességet. Először is a hengert leszedve a főtengely sonkáinak a 2 oldalánál más a hézag. A kuplung oldalon sokkal nagyobb, mint a lendkerék oldalon, szerintem itt lesz a baj. A dugattyún látszik némi horzsolás. Arra tippelünk, hogy a kuplung eltolja a főtengelyt a lendkerék felé és így a sonka, meg a feszülő dugattyú is súrlódik. Gumikalapáccsal adtunk egy sallert a főtengelynek és vissza is ment a kuplung felé. Ezt meg lehetne oldani egy egyszerű hézagoló alátéttel? Mit gondolsz / gondoltok?
Üdv! Jól tudod, a Babsziké 4 voltos. Van Mustangom is, az övé meg 8 voltos. Szóval gondolom ezek a 6 voltos trafók nagy Jawáé mind. Kipróbálom majd mindkettőt. Ennyire jó lenne a Lada kondi? Mindegy melyiket veszem, ha veszek? Egyformák?
Udv marcellvs! Ha 6v az mz akkor igen mer az ugyan az mint a simo! Meg ha nagy jawa akkor az is,mert a babetta ugy tudom h 4v os.... az 1es megszakito,15test meg a regi kondit kivennem es ladaera cserelnem kintre,egy csatos vagoval szerelve igy barmikor cserelheto konnyen ut mellett is!! :-) (de nem kell!!) :-)
Udv Tibi! Nekem ami bekrepalt trafo azt szet szedtem ill. Levettem a fedelet es azzal a mozdulattal vissza is tettem!! :-) ki van ontve valami szurkos valamivel....:( lehet h egy tekercselessel foglalkozo ceg megtudna csinalni de szerintem....tobbe kerul a kotel mint a malac! :-) egy jo olajos bulgar (simo trafo es mehet)! :-)
Udv Katonka Balazs! Sok minden lehet,de en meg nem hallottam kondit melegen nem mukodni...tekercset mar inkabb de szerintem az se 20km utan jelenkezne. Es kerdes h levett deknivel is tudott volna 20km menni!? De egyszeru a dolog ha nagyon cikrit a megszakito uzem kozben akkor val szinu kondi! De ezeket merni kell, ellenalas teljesitmeny stb...
Ha a trafo lenne akkor a levett oldaldeknis trukk nem jott volna be neki szerintem. De teny h amugy ezek az oreg gyari trafok se allnak a helyzet magaslatan.
Udv Marcellvs!! Eloszor is az en velemenyem h a kis kondit az alaplaprol ted ki a szerszam dobozba, en Lada kondit hasznalok annak van kis fule felfogatas celjara a verhon! A blokkot testeld majd a kondi felfogatasaval!! De ha hirtelen leal es nincs szikra,es hulles utan van akkor en meg gyujto trafora gyanakodnek!! Nekem ugyan ezt csinalta!! Simo 6os trafoval ki lehet valtani!!!
Üdv ismét! Most más dolog miatt lenne szükségem segítségre. Vettem kb. 2 hete 2db Verhovina 3ast. Az egyik működik, a másik inkább alkatrésznek való. Az elmúlt 1 hétben a működővel egész sokat mentem, igaz kis távokat. Mai napra egy kicsivel nagyobbat terveztem (60km kb.). 20 kmt tettem meg vele, nagyon szépen ment, de egyszercsak minden előjel nélkül megáll és nem indul. Nyilván hallottam korábban a gyújtás problémákról, így vártam 10 percet és pöcc röff volt a gép megint. Azt hallottam, hogy a kondi bemelegszik és megszünteti jótékony hatását. Nem tudom, hogy ebből mi igaz és mi nem. Hazafelé leszedett deknivel jöttem és semmi baja nem volt. A blokkon kívülre kellene raknom a kondit? Vagy esetleg más baja lehetett? Erős a motorja egyébként, alapjárat stabil (K35V), szépen megy. Az kizárt, hogy mechanikai vagy üzemanyagrendszer baja lenne. Esetleg egyéb ötletetek van, hogy mire kell odafigyelni?
Én kb .8 éve láttam meg a Mini Deltát . Nyílván gyári spsem lesz a tulajdonomban ,de egyszer összehozok valami hasonló darabot. Alapanyag van itthon hozzá :)
Írhatsz nekem a vermestibi@gmail.com címre is, de mivel én sem tudhatok mindent, biztosabb, ha a fórumra írsz - vannak itt nálam tapasztaltabb Rigások. A telefonszámommal nem sokra mennél, mert szinte soha nincs időm fölvenni.