Még azt szeretném kérdezni Tőled, hogy ez okozhat valami problémát, vagy csak "esztétikai" hiba? Vezérléscserénél 150 ezer km ill. 10 év a csere ideje? 115 ezer km van az autóban (1.7 CDTI) 2008-as évjáratú.
Van egy 2006-os Life Zafirám. Elkezdtem fejleszteni pl. a hátsó üléssor előtti szellőző rész alá bekötöttem egy szivargyújtót.
A külső visszapillantó tükrök sajnos nem fűtöttek. Kérdésem az lenne, ha szedett már szét valaki ilyet, a motor kábelezésén kivül van csatlakozó egy fűtött tükörnek?
Az ABS és ESP lámpa valamint a mutató leesése közös hibaforrást sejtet: kerékfordulat jeladó (első csapággyal egybeépítve cserélhető). Első körben ki kell olvasni a tárolt hibát, utána lehet pontosabban behatárolni a hiba okát.
A kijelző váltásának oka az automata lámpakapcsoló is lehet (ha van ilyen az autóban). Ez normális jelenség, még akkor is ha nem volt jelentős változás a külső fényviszonyokban.
1 hete vagyok egy 2006-os Zafira B tulajdonosa, szóval még nagyon új minden.
Ma egy kicsit furcsán viselkedett az autó. Gyújtáskor kiírta, hogy "range 50 km", vagy valami hasonló, ez rendben is volt, éppen tankolni indultam. De aztán menet közben észrevettem, hogy
az ABS ellenőrzőlámpa világít és az ESP lámpa is szintúgy,
közben észrevettem, hogy a kilométeróra mutatója nem mozog,
A fedélzeti számítógép a szokásos sárga alapon fekete módból átváltott "inverzbe", fekete alapon sárga betűk.
Pár kilométer múlva megtankoltam, elindulás után a 2 ellenőrzőlámpa már nem égett.
Mentem vele 1 km-t egy boltig, kb. 1 óra múlva újrainduláskor a fedélzeti számítógép magától ismét "besárgult".
Nme értem, ez mi lehetett? A BC takarékos üzemmódba váltott? Kikapcsolta a sebességmérő jeladóját, vagy mi a fene történhetett?
Ez a nyomásszabályzó szeleped ment tönkre .......40e ft-ért szoktam adni a GYÁRIT és 10 a beépítés hibakódtörléssel együtt ......üzenj ha kell ,postázom is !
2008-as 1,7 CDTI Zafira alapjárat ingadozás a motor indítása után mlyen probléma lehet? Menet közben nem okoz problémát, de indításkor elég zavaró, mintha egy henger kihagyna.
Alkalmazkodom hozzád, nem tudom hogy állsz idővel illetve mikor zavarhatlak. Hétköznapokon 3-ig melózok így délutáni órákban tudnék lemenni,vagy bármelyik hétvége megfelel nekem! Nem sürgős a beavatkozás így akkor megyek amikor neked is jó!
A kormányt és a kijelzőt is rakd be ne menjen vele az idő,a kijelzőt csak akkor tudom felprogramozni ha levan nullázva,ha úgy vetted hogy nincs ,akkor majd megpróbálom én itt nálam,kb 60 %-ban sikerül,de van amit nem tudok.......mikor szeretnél jönni ?
Szia! Most tartok ott,hogy megvan a kormány és megvan a GID kijelző kerettel együtt. Sajna a kijelzőről annyit tudni,hogy működik de semmi többet ,ha leutazom hozzad megtudjuk oldani a programozást akkor is ha nincs hozzá kód és nem is nulláztak? A kormányt beszerelem a kijelzőt is berakjam vagy azzal várjak és csak majd nálad?
A klímából elszivárgott a gáz. Tudtommal úgy nem megy a kompresszor. ha nincs nyomás a rendszerben. Fel kell töltetnem azt is festékkel és próbanyomás, mert két évet, de inkább kevesebbet bírt. Új a párologtató és a konenzátor is. A csöveket jónak ítéltem meg. Valahol a bekötés o gyűrű nem jó.
Olyan probléma van az autóval (zafira a 1.6 16v benzin ecotec), hogy indítás után leáll. Újraindítva beindul és minden rendben. Szépen indul, majd leáll. Ezt régen 1-2 szer csinálta hetente, de most már mindig. Sőt néha 2- szer is egymás után. Az üzemanyagszűrőt cseréltem. (amúgy tiszta volt)
Én közvetlenül a felszereltség névváltása előtt vettem Innovationt, 170 pacist. A fogyasztás egy kicsit magasnak tűnik (pályatempó (óra szerint) 8,2-8,8 között, városi fogyasztás 10), de még bőven bejáratós, 1500 km-ről beszélünk, nem tudom, hogy az Opelnél van-e gyárilag beépített bejáratás, mint a Transitjainknál, amiknél az első 3000 km alatt normális a magasabb fogyasztás. A márkaszerviz azt mondta, hogy később normalizálódni fog. A 170 lovas teljesítménye elégnek tűnik, bátran előzök 90-nél 5. sebességben, nem kell visszább kapcsolni. A 136 lovas változatot keveselltem az 1,6 tonnás alap súlyhoz, ezért lett az erősebb.
Felszereltségben alap + pár kiegészítő, de így is mindent tud, ami nekünk kell. A ledes lámpa szenzációs, a táblafelismerők és hasonló okosságok még nem elég kiforrottak az Opelnél, nem volt a kiszemelt példányban, de nem is kértem volna. A kb. egy hónapi futás alatt eddig imádjuk.
Új "Opel Zafira Plus" vásárlása előtt állok. Keresem a kapcsolatot olyan márkatársakkal akik a közelmúltban vásároltak új Zafira Plust. Elsősorban az érdekelne, hogy az alapfelszereltség mellé milyen hasznos kiegészítőket érdemes rendelni. Érdekelne továbbá a véleményetek a D 1.6 SHJ, 100 kW / 136 LE Start/Stop és D 1.6 SHL, 125 kW / 170 LE Start/Stop benzines motorok teljesítményéről, fogyasztásáról. Köszönöm!
Megoldódni látszik a problémám. Igaz néztem több oldalon is és egyéb, olyan helyeken is, ahol itt rendszám alaján hozza fel a készletet. Kicsit meglepődtem, mert rendszám alapjén két verzióval, a régi első, mig a másik oldal már a frisitett verzióval hozta a kocsi tipusát. Amugy az 5 lyukas 280as átmérővel kell. Viszont amit vettem elnéztek valamit, mert a rendelésemnek megfelelőt vettem, csak éppen a méret nem jó, amit küldtek. Ez egy, az eladó szerint Zafira, 320mm átmérővel és 4es lyukosztással. Szóval most harcolok a kedves ebayas eladóval, hogy frissitse az adatbázisát.
Rendeltem másikat, fékbetét készlettel. Elviekben holnap itt lesz. Van két nap szabim, legalább lesz iőm kicserélni. És lekötöm magam kicsit.
Köszi a választ. Magyarban más autóim vannak. Ez az első Opel/ Vauxhall autóm. Eddig panaszom nincs rá. Talán annyi, hogy az 1,6 motor nem igazán jó a kasznihoz. Attól független fogyasztásban nem rossz.A dombokat, emelkedőket kicsit nehezen viseli. Igaz azért van benne mérföld is. 156200 :)
Az 5 kerékcsavaros változathoz kell a 280-as tárcsa. A 4 kerékcsavaros változathoz pedig a 256-os tárcsa. Ez a 256-os: https://www.autoalkatreszek24.hu/trw-2189275.html szerintem ilyet keresel. Úgy tudom másfajta méret nincs a 2005-ös Zafirán, csak a 280, vagy a 256.
Természetesen nem csak a nagynyomású szivattyú lehet hibás. Előbb tisztázni kellene egy üzemanyagnyomás méréssel, hogy a tankban lévő szivattyú hogy dolgozik. Megvan-e a 4bar, és leállítás után is tartja-e egy ideig. Ha ez rendben, akkor lehet rátérni a nagynyomásúra, illetve a nyomásszabályozó szelepre.