Rossz üzemanyag, üzemanyag nyomás, hűtővíz hőfok érzékelője, map szenzor, lambda szondák, és igen a fojtószelep koszosság, amiket én megnéznék, a teljesség igénye nélkül....
Mennyi km. van az ótóban?
Sok sikert!
És légyszíves, írd meg, mi volt a gond, köszönjük!
Üdvözlök mindenkit! Szeretnék tanácsot, illetve segítséget kérni azzal kapcsolatban, miszerint a 2008-as 1.4.16v benzines Grande Puntom, gyorsításkor kissé rángat.
Ki lett cserélve kettő darab trafó, mert repedt volt a műanyag, a gyertyák.
Gondolok a fojtószelepre, hogy esetleg azt kellene megtisztítani... Szépen indul, bár hullámzik a az alapjárat, főleg a reggeli indításkor.
Előre is köszönöm szépen az ötleteket, amit érdemes megnézni, cserélni.
Urak! Alakította e már át valaki a Grande klímakuplungját, "hagyományos" 12V-osra?
Vagy ha van valaki, aki nagyon benne van a klímás témában, tud e kuplung típust mondani, ami megfelelő lenne rá? Ez lenne az egyszerűbb megoldás. A villany részét megoldom.... Végső soron az is játszik, ha a komplett kompresszort kell cserélni, de akkor is kellene típusismeret, mert a csatlakozások, a szíjtárcsa kinyúlása, és a felfogatás adottak!
Az a helyzet, hogy az oldal tartalomkezelőjével senki nem foglalkozott már (verziók követése, biztonsági frissítések), ezért elavult, biztonságilag már nem felelt meg. Idő kérdése lett volna csak, hogy valami robot rátaláljon, megtörje, és saját célra fordítsa. Így úgy döntöttem, hogy leállítom, a domain név meghosszabbítását sem kezdeményeztem, így az is törlésre került, ennek kb. 1 éve már. Az oldal ezzel eltűnt az éterben.
Nagyon köszönöm a tippet, Csaba meg is javította. Kb. egyórás munka és egy kiváló szakembert ismerhettem meg. Erősen ajánlott! (Nem IX. hanem XX. kerület, de nem távolság. :-) )
Urak! Járt már úgy valaki, hogy a klímakompresszorban megszorultak a dugók? Haza tudott e menni, a kerregő, a töréspontokon eltört, tengelykapcsolóval?
2012-es 1.4-es benzines Punto világításkapcsolója kikapcsolt és helyzetjelző állásban is tompítottként funkcionál. Amúgy minden más elektromos berendezés rendesen működik. A világítást is tudom váltani távolira, csak éppen a kikapcsolt és a helyzetjelző állapot nincs meg. Volt már valakinek ilyen hibája?
A kormánykapcsoló teljes cseréjét javasolta a szerviz látatlanban, de a kapcsoló kb. 130 ezres ára kicsit elkeserít. Esetleg ismertek olyan elektromos szervizt Budapesten, ahol ezt a hibát lehet javíttatni csere nélkül is?
újra itt. Sajna nem mentem at tegnap a fuston. Grande punto 1.4 V. Olajat eszi meg mindig 1000km utan 0.5-0.7 literig.
2010-markaszerviz, nem neztem az olajat 2011-szerelo, nem neztem az olajat 2012-mintha keves olaj jott ki 2013-kb 3havonta felliterig,elso kontroll 2014-masik szerelo selenia 10w40,erdemi valtozas nincs 2015-2016-3havonta felliterig 2017-3havonta felliterig,kontroll mar kellett jatszani hogy atmenyjen 2018-3 havonta felliterig 2019-kevesebb mint 2-3havonta felliterig,nehezen ment at 2020- 2-3havonta felliterig 2021- havonta felliterig nem ment at elsore,motor go,de motor go utan is jatszani kellett hogy at menyjen 2022-1000km utan minimum felliter 2023-1000 km utan minimum fel liter, nem ment at
Beszeltem a szerelővel (időhiányában csak ránézett).
Szóval szerinte a vezérlés cserénél sérült meg a blokkban a menet. Ha szerencsém van a hengerfej levétele nélkül orvosolható (esetleg menetjavító vagy nagyobb csavar új menettel), ha nem akkor gépműhely.
Viszont pár hete javítottak egy Fiatot, ahol letörtek/kiestek a csavarok, kifordult a blokk lefelé, az eltörő féltengely szétütötte az olajteknőt. Szerencse a szerencsétlenségben (ha lehe ilyet még mondani) a beforduló, elmozduló motortartó tömb elnyirta a vezérműszij jelentős részét, de a vezérlés nem ugrott át.
Vsz hogy nem lesz egyszerű, de látni kellene, meg persze szerszám,rutin,idő,akarat kérdése.
Leömlő szélső tőcsavarnak szokása tőben törni simán a hőtágulástól, 2 puntómon vettem ki co-val anya ráhegesztésével, egyikhez sem nyúltak előttem csak a gyárban.
Nálad ha valóban a menet van megszakadva majd fel kell fúrni és eggyel nagyobb menetet kell belefúrni, ahhoz nagyobb csavart szerezni, de vsz jobb lenne helicoil menetjavítóval megoldani.
Gány szerelő nagyon el tudja ba rontani.
A jó szerelőnek meg lehet egy egyszerű fél órás meló, vagy 2-3 napos komoly kihívás is.
Tegnap levegőszűrő cserénél megdöbbenve látom, hogy a vezerélés felőli oldalon a motortartó baknál 2 csavar ki van lazulva a blokkból (2-3 mm-t kiállt és könnyen forgatható volt). Gondoltam kilazult vagy a korábbi tulajnál a vezérlés csere után nem húzták meg.
Kivenni ugye a motortató bak nyúlványhoz fogató csavarok miatt nem lehet (csak ha a bakot is kiveszem) igy gondoltam meghúzom. De nem lehet. Olyan mintha a csavar menetes része bele lenne törve a blokkba. Kicsit meg lehet húzni, de utána átfordul.
Még 2 csavar tarja a blokkot és 2 törött.
Kérdéseim:
- ez mennyire gyakori tipushiba (ha az egyáltalán)
- a csavar kivételéhez le kell venni a motortartó bakot és gondolom a vezérlés melletti öntvénytömböt is el kell távolítani a maradék 2 jó csavar eltávolításával.
Igy elnézve ez nem otthoni feladat lesz. Szerintetek ki kell venni hozzá a blokkot vagy a szűkhelyen ki lehet csavarni a törött csavarokat? Illetve ha a blokkban a menet is sérült akkor az javítható?