Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14340

Amúgy tényleg nagyon érdekes amit leírtál a cikkedben! 

 

Amíg a kocsi egyik oldalát hűtöd a másik oldalát fűtöd ... 😎

Ilyenre sajnos lassan itthon is figyelni kell majd. 

Előzmény: manhattani (14339)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14339

Uupsz... kösz, javítva.

Előzmény: róbertke (14338)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14338

OLVASOK 

"1835-ben a City of Portland vonat mozdonyának a Vapor-Clarkson gyártmányú generátora a mozdony hátuljában 800 font (363 kg) gőzt tudott előállítani óránként."

Előzmény: manhattani (14337)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14337

A mozdonyon. A végükön szokott lenni.

Erre utalás van az írásban: "A modern generátor sokkal több gőzt fejleszt, mint a régi, és alig foglal el nagyobb helyet. Nem is tehetné, mert egy dízelmozdony belül nagyon zsúfolt. " Érdemes olvasni is, nem csak a képeket nézegetni :-)

Előzmény: róbertke (14336)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14336

Hol volt elhelyezve ez a Vapor-Clarkson gőzgenerátor?

Előzmény: manhattani (14332)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14335

Arról semmit. A 39000 - 39017 mind Transition dorm/sleeper, Bombardier gyártmány, 1993 és '96 között készültek. 

A 39004 Retired, Wreck Bourbonnais, Ill., 4/99-ben.

Előzmény: RhB (14328)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14334

És meg tudnád nézni a 31000-series coach-baggage leírásából,

 

Nincs leírás :-) Egy kocsiról egy sornyi adat van, azt meg látod.

Előzmény: RhB (14311)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14333

Gondolom az is feltűnt neked (miért ne?), hogy a képen látható UP 3026 már az új generációs UP SD70AH-T4 (SD70ACe-T4) családba tartozik. 😎

Előzmény: RhB (14327)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14332
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14331

Ott is vitatkoztak a kommentelők, hogy a Horizon vagy az Amfleet helyett lesznek-e, és ott is mondták a MidWest-et.

Előzmény: LipiBubo (14330)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14330

Ezek az uj Siemens Venture kocsik a MidWest festessel. Ez alhalmazaban lehet a Phase szamoknak, nem hiszem ez lesz az Amfleetek helyett a Keleti Part jaratain. California es a MidWest kulon szintervet szokott kapni az East Coasttol peldaul.

 

Előzmény: RhB (14327)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14329

...éssssss igen! Picivel lejjebb egy másik videóban ott a 39008 jobb oldala, és fent ott az ablak! Azaz ez a kocsi a kettő keveréke - hacsak nem utólag alakították ki lent a kerekesszékes fülkét...

Előzmény: RhB (14328)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14328

Amíg várok az infóra a 31000-series coach-baggage-al kapcsolatban, egy újabb kérdés...

 

Van ugyebár a 39000-series Superliner II transition-sleeper (39000-39046), ami az IC cikkedben a Chicago-ba érkező vonatban is van. Eddig abban a hitben voltam, hogy az alsó szint megegyezik a normál sleeper-rel, ahogy a képeden is, és a többi képen meg a Walthers modellnél is, és fent is van pár eltérés az ablakoknál.

 

Viszont most botlottam bele egy videóban, hogy a távolabb lévő szóló ablak (a kerekesszékes fülke ablaka) hiányzik. Elkezdtem nézegetni a fotókat, és tényleg, az alacsony pályaszámúak ilyenek. És ezeknél a magas átjárónál a jobb oldalon az utolsó ablak is megvan, ami a "normál" esetben nincs. Ráadásul egy kis plusz csavar, hogy a 39000-39011 ez az "újonnan talált" verzió, de a 39008 a "normál" - legalábbis az alsó szint, a fenti miatt kérdéses oldalról nincsen kép.

 

Szóval a könyv mit ír erről a kétfajta verzióról?

Előzmény: RhB (14311)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14327

Érdekes, hogy Phase VI-nak nevezi. Elvileg a személykocsik mostani festése a Phase VI = Phase IVB, de ezt az átmeneti festést is annak nevezi - bár be is vették a Wikibe.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak_paint_schemes

 

És ezt minek fogják nevezni? :-)))

 

 

Előzmény: LipiBubo (14315)
RhB Creative Commons License 2021.06.26 0 0 14326

Neked meg már elkezdtem összeszedni pár rajzot, csak időhiányban szenvedek. :-) Majd apránként felteszem őket.

 

Amfleet I coach (a belső rajzra rá kell kattintani) és cafe.

 

 

 

 

Amfleet II coach és lounge belső elrendezés

 

 

 

Előzmény: paca664 (14324)
RhB Creative Commons License 2021.06.26 0 0 14325

Köszi, végre van valami minimális adat az egyes kocsik építési évéről. A teljes Superliner I sorozat érdekelne, akár hónappal kiegészítve. Az azért meglepett, hogy az első étkező 1981-es. A coach-baggage-t is korábbra tippeltem. Azt hiszem a coach-ok jöttek ki először, meg talán a sleeper-ek.

 

És arra szeretnék nagyon de nagyon választ kapni, hogy miért jött ki az összes Superliner I Phase II festéssel?

 

Előzmény: manhattani (14323)
paca664 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 14324

Nagyon jó!

Előzmény: manhattani (14323)
manhattani Creative Commons License 2021.06.25 -1 1 14323
manhattani Creative Commons License 2021.06.25 -1 1 14322

Így van.

A 70000-70049-esek eredetileg a SP számára készültek, ott Class B102-40 típusként. Oregonban, a portlandi Greenbrierben épültek át az Amtrak számára 1997-ben (ez volt a delivery). Aztán a dicsőség múltával SD (stored dead), 2003-ban [David C. Warner Elbert Simon: Amtrak By the Numbers]

Ezeket azért is a vonat végére sorolták, mert így könnyebb volt induláskor ráakasztani őket a vonatra, érkezéskor pedig a peronhoz beállás előtt leakasztani és elvinni a kirakodás helyére.

Magam láttam Los Angelesben egy chicagói expressz indulásakor, hogy a vonat két szakaszban állt a peron jobb és bal oldalán, a jobb oldali személykocsik mögött az expresszáru kocsik, a bal szakaszon pedig a mozdonyok, vagy három koporsó. A mozdonyos szakasz előrehúzott, aztán visszatolt a másik szakaszra, összeakasztották őket, és elindultak a hosszú útra.

Előzmény: róbertke (14321)
róbertke Creative Commons License 2021.06.24 0 0 14321

Én olvasatomban 1997-től vannak: 

 

Second were the standard-design express boxcars, numbered in the 70000- 71000- and 71200-series numbers. The express boxcars were delivered in 1997, and because they lacked HEP pass-through cabling, they were restricted to rear-of-train service. 

 

Forrás: https://utahrails.net/pass/amtrak-mail-express.php 

 

Előzmény: RhB (14320)
RhB Creative Commons License 2021.06.24 0 0 14320

Khmm, beillesztés...

 

 

 

Előzmény: RhB (14319)
RhB Creative Commons License 2021.06.24 0 0 14319

Ilyeneket? Bár nem tudom, hogy ezek az express boxcar-ok mikortól vannak. És ez a logó csak 2000-tól.  A bal szélen belógó MHC (Material Handling Car) 1986/88-tól van.

 

 

 

Előzmény: manhattani (14318)
manhattani Creative Commons License 2021.06.24 -1 0 14318

Majd körülnézek.

Amire emlékszem, videóztam egy hídról Chicago Union Station-nek a kocsi tárolóját ('99-ben megvolt a Zephyr remize). Megjött egy Amtrak expressz, megállt kinn a tárolón, a végéről leakasztottak egy sor nagysebességű teherkocsit, lehúzták róla, és az expressz csak utána állt be a peronhoz.

Előzmény: RhB (14317)
RhB Creative Commons License 2021.06.23 0 0 14317

Az Amtrak vonatokról nincs több képed? Pl. érdekelne, hogy a Chicagoba érkező expresszben a baggage és a Superliner II transition sleeper kocsikon kívül milyen kocsik voltak még. Persze a másik is, de ott elég közel volt a rendes fotózáshoz.

Előzmény: manhattani (14316)
manhattani Creative Commons License 2021.06.22 0 0 14316
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.21 0 0 14315
róbertke Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14314

"Minek másoltam volna ki? "

 

Csak azért, hogy nehogy úgy járj mint én az egyik mozdonyos könyvemmel: - Hiába kötöttem be szépen papírba, a sok olvasástól szét ment a kérge. 

Előzmény: manhattani (14310)
manhattani Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 14313

Nem, kösz! Lementettem.

 

"If you believe you have found a problem in Amtrak By the Numbers, please notify David ."

Mindjárt felteszem a 2505-ösről a könyv adatait, ha gondolod, szólj Davidnek :-)

Előzmény: RhB (14312)
RhB Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14312

Itt van a könyvhöz update, nem tudom láttad-e már?

 

http://www.on-track-on-line.com/amtkrinf-amtrakbythenumbers.shtml

 

Előzmény: manhattani (14307)
RhB Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14311

Akkor a 2500-ast hagyjuk, van róla valamennyi információ. Amúgy elég méretes betűkkel van ráírva a Dorm Lounge, pár hsz-el lejjebb tettem be:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158596967&t=9126831

 

Akkor ha kettőt választhatok legyen a

 

315xx-series smoking coach (31000-series coach-baggage-ből, a pályaszámhoz hozzáadva 500)

 

37000-series diner-lounge (Superliner I diner-ből átalakítva)

 

És meg tudnád nézni a 31000-series coach-baggage leírásából, hogy mikor kezdték belemezelni a poggyásztér ablakokat? Ebből csak ez az info kellett volna igazán.

 

 

nem illik kapható könyvből

 

A "kapható" egy kicsit túlzás... Ad 1, nekem most nincs nagyon pénzem (munkanélküli vagyok), ad 2, még nem döntöttem el, hogy az $591 vagy a $902 dolláros példányt válasszam. Na jó, használtan már van már 150 dollártól...

 

https://www.abebooks.com/9781932804126/Amtrak-Numbers-Comprehensive-Passenger-Motive-1932804129/plp

 

https://www.amazon.com/Amtrak-Numbers-Comprehensive-Passenger-1971-2011/dp/1932804129

 

https://www.amazon.com/Amtrak-Numbers-Comprehensive-Passenger-2012-08-02/dp/B01LP7RBSU

 

Előzmény: manhattani (14307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!