Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kopasz Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9258

Kedves LUKI! Te itt laksz valahol Gödöllő környékén? A beírásaidból erre következtetek!
Előzmény: LUKI (9257)
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9257
"a cég azon ügyfelei számára, akik élni kívánnak a lehetőséggel, ingyenesen beépít egy olyan berendezést, amely a forgattyús ház fűtését teszi lehetővé, s amely ezáltal meggátolja a jégképződést.

Természetesen a bizonyíthatóan fagyás okozta meghibásodások javítási költségeit is megtéríti a cég, ráadásul azon a tulajdonosoknak, akiket ténylegesen érintett az említett eset, egy 10 évre szóló, kilométer korlátozás nélküli garanciát is ad a gyártó.”

Már beszédtéma volt köztünk a VW fagyásos sztorija. Azzal együtt, hogy elképesztő, hogy egy autónál, főleg egy VW-nél ilyen előfordulhatott, le a kalappal a vezetés előtt. Hozzáteszem ez a minimum amit tenniük kell, de ugye öreg trafósok tudjuk, hogy ez nem mindenhol így működik.

Kopi Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9256
Én is vitatkoznék!

De most nincs kedvem ... ;)

(Majd a talin megdumáljuk, ha akarod. Bár alapból én is azt mondom, amit Te, csak máshonnan közelítek, így nem ugyanarra az eredményre jutunk. :) )

Előzmény: Phoere (9231)
Bagoly113 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9255
Bocsi a duplikált hozzászólásért, nálam is beütött a "túl sokáig kell várni" eset...

Sorry.

Bagoly113 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9254
Jelentem, az autóm 3 hónap betegeskedés után új erőre kapott!

Tegnap elvittem a járgányt a Renault-Hungária szervízbe. Kedvesek voltak, lemosták a kocsit (mert úgy nézett ki, mint egy koszos jég-golyó). Végignézhettem, ahogy lehívják az adatokat. Ahogy már írtam, a számítógép lekérdezés egyből jelezte, hogy a hátsó lambda szonda rossz értékekekt ad (ill. nem ad). A kocsi alatt meg is találták a szétrohadt(!) csatlakozót. (Azóta félek beállni a fenékig érő jeges hóba...)

Elhoztam a kocsit és mondhatom, igencsak megváltozott a motor dinamikája. Eddig alacsony fordulaton alig-alig húzott a kocsi, legalább 2000-es fordulaton kellett prögetni. Ilyenkor már volt ereje, ezért azthittem, hogy a Renault-k már csak ilyenek (ilyesmiről volt is szó már a fórumon). Tegnap óta azonban alacsony fordulatszámon is húz a kocsi. Mintha új lenne... Fogyasztást persze még nem tudok, de teletankoltam a kocsit, és várom az eredmény (azahogy nem várom, hogy kifogyjon...)

Azért tkp. nem értem, ill. hiányolom hogy
1.) miért nem jelzett a szervíz lámpa?
2.) ha a lambda szonda nem jelez, akkor miért tér ki szélsőségesen a keverék adagolás, ahelyett, hogy valami középértékre kapcsolna, és jelezne a szervíz lámpán keresztül?

Jó hétvégét mindenkinek.

Hát így esett a nagy eset...

Tanulság: ha nem akar húzni alacsony fordulaton a kocsi és sokat fogyaszt, akkor nézz a kocsi alá, és ellenőrizd a 2. lambda szonda csatlakozóját...

Kopi Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9253
Hívd fel az Autóklub jogászát, és kérj tőle tanácsot.
Ha nem vagy klubtag, dobj egy mélt Kopitatának, és mint fogadott fiamnak megadom az adataimat, azzal hívd őket, hogy ne hessintsenek el.
Előzmény: kopa (9230)
Bagoly113 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9252
Jelentem, az autóm 3 hónap betegeskedés után új erőre kapott!

Tegnap elvittem a járgányt a Renault-Hungária szervízbe. Kedvesek voltak, lemosták a kocsit (mert úgy nézett ki, mint egy koszos jég-golyó). Végignézhettem, ahogy lehívják az adatokat. Ahogy már írtam, a számítógép lekérdezés egyből jelezte, hogy a hátsó lambda szonda rossz értékekekt ad (ill. nem ad). A kocsi alatt meg is találták a szétrohadt(!) csatlakozót. (Azóta félek beállni a fenékig érő jeges hóba...)

Elhoztam a kocsit és mondhatom, igencsak megváltozott a motor dinamikája. Eddig alacsony fordulaton alig-alig húzott a kocsi, legalább 2000-es fordulaton kellett prögetni. Ilyenkor már volt ereje, ezért azthittem, hogy a Renault-k már csak ilyenek (ilyesmiről volt is szó már a fórumon). Tegnap óta azonban alacsony fordulatszámon is húz a kocsi. Mintha új lenne... Fogyasztást persze még nem tudok, de teletankoltam a kocsit, és várom az eredmény (azahogy nem várom, hogy kifogyjon...)

Azért tkp. nem értem, ill. hiányolom hogy
1.) miért nem jelzett a szervíz lámpa?
2.) ha a lambda szonda nem jelez, akkor miért tér ki szélsőségesen a keverék adagolás, ahelyett, hogy valami középértékre kapcsolna, és jelezne a szervíz lámpán keresztül?

Jó hétvégét mindenkinek.

Hát így esett a nagy eset...

Tanulság: ha nem akar húzni alacsony fordulaton a kocsi és sokat fogyaszt, akkor nézz a kocsi alá, és ellenőrizd a 2. lambda szonda csatlakozóját...

. Amit eddig a Renault motorok lomhaságára írtam, az most megszűnt

a218 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9251
Bocsánat, most látom micsoda zöldséget írtam: szóval nem CodeRed hanem LoveLetter vagy ILoveYou, és nem web- hanem mail.szerver. A többi jó... :)
Előzmény: a218 (9250)
a218 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9250
Nem veszik el. Ilyenkor kattints a 'Vissza' gombra az eszköztáron, várj egy kicsit, és próbáld újra.
Egyébként a várakozási idő az várakozási idő. :)
Pontosan nem tudom mire való, de szerintem valami biztonsági korlát, hogy ne lehessen programból 'agyonbombázni' a fórum szoftverét (pl.:CodeRed a web-szervereknél)
Előzmény: rem ember (9244)
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9249
"képeszségeivel" Ezt jól kifundáltam!:-)
Előzmény: LUKI (9248)
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9248
"csak idézek magamtól. :))" :-) Micsoda klasszikus! :-)

Döbbenet, hogy hányan nyomják ilyenkor mert fogalmuk sincs, hogy az alapjárathoz lehető legközelebb álló nyomatékkal van a legnagyobb esélyük. Persze, össze jöhet oly pechesen is a dolog, hogy 2-esben alapjáraton is pörög a kerék, de akkor még mindig adott a hinta lehetősége.
Elképesztő mennyiségű gumivisítást lehetett hallani a napokban. Nagyon sokan nincsenek tisztában az autójuk, gumijuk és gyakran önmaguk képeszségeivel, ezáltal közveszélyt jelentenek azok számára akik e fentiekkel tisztában vannak.
Ezt természetesen nem az alábbi hozzászólásokhoz, csak a témához kapcsolódva írom.

ui: és ezek a vezetők még ijesztőbb, hogy a fékezésről is így gondolkodnak.

Előzmény: Phoere (9247)
Phoere Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9247
Azért megesik, de ez nem a gumi hibája. A Téligumi topicra egyszer már beírtam, így csak idézek magamtól. :))

"Az autó felfekvése a havon: ezen sokszor még a hólánc sem segít, ha bekövetkezik. De ha ésszel mész be egy mély havas részre, akkor jó esélyed van, hogy egy megfelelő téligumival visszagyere ebből a hóból.
Én a Dayton gumikkal elvétve "akadtam" el (mindig a munkahelyi parkolóban, ott másképp nem tudok beállni a helyemre, csak ha belemegyek először a szűz hóba), de ilyenkor is az eredeti haladási irányba már nem tudott húzni, annyira meghasalt, viszont óvatos gázadással és fínom kormánymozdulatokkal visszafelé lehúzott róla.
Ekkor jött a lapát, a célterületet lelapátoltam egy kicsit és máris gond nélkül húztak a gumik."

Előzmény: LUKI (9246)
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9246

175 széles tehát épp mint az 1,4-es Megane-on. Hozzáteszem, hogy a Megane a Daytone-al még simábban megy a hóban. El sem tudnám képzelni, hogy hóban el lehessen vele akadni. A múltkor jeges havon centizgettem vele felfelé, meg sem rezdült.
Abban teljesen igazad van, hogy minél vékonyabb télen a gumi annál jobb. Én gondolkodtam, hogy a látvány miatt 185/60 14-est télit veszek, de a gumis határozottan lebeszélt róla.

A Kalosban azért félek útközben, mert a nagypapim csak előre vett téligumit (tény, hogy hóban bele sem ül), ami elakadés szempontjából tökéletes, azonban a menetbiztonság még rosszabb mint 4 nyárival. Ez érezhető is.

Előzmény: rem ember (9244)
Phoere Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9245
Szerintem Budapesten csak a budai oldal mellékutcáin van jelentősége a hóláncnak, ott viszont nagyon kellhet.
Egyik kollégám csinálja ezt mindennap: délután hazafelé bemegy egy Plaza-ba (talán MOM-ba), bevásárol, addigra leolvad a kocsi alja, arrébb áll 5 méterrel és felrakja a láncot.
Előzmény: rem ember (9243)
rem ember Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9244

OFF
Mi a manó ez a várakozási idő? X időn belül nem írhatok kétszer ide? De miért veszik el ilyenkor, amit beírtam? Ehhhh...
Még szerencse, hogy nem írtam sokat...
ON

Luki, mekkora kerék van a Kaloson? Valahogy az van bennem, hogy a hóban haladás függ a kerék méretétől, és minél szélesebb, annál rosszabb lehet. Ezért gyűjtöm magamnak az ilyen infokat...

rem ember

Előzmény: LUKI (9238)
rem ember Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9243

Bizony, le is szedtem, mielött kiértem a főútra. Végig nem csattognék a városon lánccal...(:

Vizszintes talajon nincs semmi baj a hóban haladással, csakhát azok a fránya emelkedők... :(

rem ember

Előzmény: LUKI (9240)
Phoere Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9242
Ez bizony elég elszomorító. :((
Előzmény: vv65 (9241)
vv65 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9241
Sziasztok!
A biztonsági témához csak annyit, hogy van egy ismerősöm, akinek fontosabb volt a metal fényezés mint az ABS három gyerekkel a háta mögött...
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9240
Ez a hólánc dolog itt Budapesten sajnos szvsz használhattalan megoldás. Lehet, hogy az utcádból elindulsz, de valszeg az első főút sza..á lesz sózva oszt csöröghetsz dolgozni. :-) Azért le-föl szedegetni pláne öltönyben nem az igazi. Vidéken sokkal jobb a helyzet. Ott nincs ez az eszméletlen sózás, a kotról ledöngölik a havat és gyönyörűen el lehet rajta autózni, biztonságban, szép látvánnyal övezve, anélkül, hogy két hónap alatt úgy nézzen ki az autó alja, ahogy tegnap az enyém.
rem ember Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9239

Ez olasz gyártmány, 5500 Ft volt, és a örs vezér téri Árkád üzlethát Interspar boltjában vettük.
De láttunk már az Auchanban hasonlót, szerintem ugyanilyen is lehet, kínai gyártmányt, az 2500 volt.
Csak most nem tudtunk felmenni a hó miatt az emelkedőn a kocsival, és nem tudtunk Auchanba menni. :)

rem ember

Előzmény: Kopasz (9234)
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9238
Én tegnap a Kalossal Gödöllőn szűz hóban mentem (min 30 cm) simán, többszöri elindulással. (Firestone FW 930, amit nem érzek egyébként jobbnak a Daytone-nál.) Gondolom Ti nyárival próbálkoztattok?
Előzmény: rem ember (9232)
LUKI Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9237
Én láttam a Matiz töréstesztjét! Jobb volt az előző generációs Fiestánál és még vagy 2-3 típusnál amin nagyon megdöbbentem, de a Fiestára tutira emlékszem.
Előzmény: Phoere (9231)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9236
Köszi rem ember a hóláncos infót! :-)

Én ugyanilyen méretben láttam tegnap a ferencvárosi Metróban párat 4500-5500Ft között, fajtától függően.

Előzmény: rem ember (9232)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9235
Azok a gyárak, akik ténylegesen is adnak a biztonságra (pl. R.) igyekeznek ezt a lehető legszélesebb körben propagálni. Azok, akiknél ez másodlagos szempont, érthető okok miatt (törésteszt eredmények) igyekeznek a szőnyeg alá söpörni a dolgot.

Sajnálatos módon (több ismert ok miatt) a magyar piac igen árérzékeny, azaz a vevők többsége számára is másodlagos szempont a biztonság.

Nehéz dolog ez, de szerintem aki hosszú távon gondolkodik, igenis befektet a biztonság fejlesztésébe.

(Még csak annyit: vannak modellek, amik hozzánk hasonló piacokra lényegesen gyengébb biztonsági exrákkal érkeznek - no ABS, csak 1 v. 0 légzsák - holott az EUban "alapból" 2 légzsák+ABS-szel adják és a NCAP is ezt tesztelte. Na ez az igazi "átverés"!)

Előzmény: Phoere (9231)
Kopasz Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9234

Mennyibe kerül egy hólánc erre az abroncsméretre?
Előzmény: rem ember (9232)
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9233
Kopa!

Sajnálom, hogy ez a helyzet. Szerintem nehogy fizess bármilyen "rendkívüli" dologért, egy ilyen szíjszakadás messze nem normális!!!

Auto2 tuti segítene, ők "szeretik" az ilyet: gondolj bele, milyen durva cikket lehetne erről írni, ami azért igen komolyan érintené a cég hírnevét!

Erre azonban nem fog sor kerülni, elég lesz megemlíteni az A2 nevét, ha esetleg akadékoskodna a szerviz.

Drukkolok, hogy minden simán menjen, ez szerintem mindenkinek jobb lenne.

Előzmény: kopa (9230)
rem ember Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9232

Sziasztok!

Jelentem, 12mm-es hólánc is rámegy a 185/60/15-ös kerekekre. :)
A 9mm-es láncunk szerdán tönkre ment, miután rosszul raktam fel. Szerencsére se a gumi, se a kocsi nem szenvedett kárt.

Z-M-an, én tegnap másfél órán át lapátoltam a havat, hogy legyen esélyünk felmenni egy kb 10 méter hosszú emelkedőn (meg még utána 50 méter utcán végigmenni). :)
Az emelkedő kb 3 méter magasra visz, akkor az 30%-os?
Hólánccal sikerült felmenni. Sőt, még 'sikeresen' meg is álltam az emelkedő vége előtt, és álló helyzetből tudunk felkapaszkodni.
A hó, ahol elakadtunk, olyan 10cm mély lehetett.

rem ember

Phoere Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9231
"Nem igaz! :) Mert akkor már egy jobb, biztonságosabb autót vesz! :) "

Ezzel vitatkoznék. Ha az emberek döntésében mindig a biztonság lenne az első, akkor töredék mennyiségű Suzuki Swift rohangálna. Illetve a törpeautókat se venné senki, pedig azok biztonsági szintje igen alacsony - érdemes megnézni egy Matiz töréstesztjét.

A többség esetében a fő a szempont az ár! És ha kap egy Suzukit 2,3 M Ft-ért, akkor nem fog 3,2-ért pl. egy Mégane-t venni, holott egyértelműen biztonságosabb! Ha meg ráadásul még a Suzuki NCAP vizsgálatát felextrázott mintával végeznék, és kapna két csillaggal többet, még abban a tévhitben is ringatná magát, hogy az ő Suzukija is baromi biztonságos. Mert a kereskedő nem fogja felhívni erre a figyelmét, inkább dicsekedni fog az eredménnyel.

Tehát továbbra is az a véleményem, hogy az összehasonlító vizsgálata alapja csak minden modell leggyengébb biztonsági felszereltségű változata lehet.

Az viszont egy jogos elvárás, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a biztonság propagálására! Így talán többen választanák a magasabb biztonságot nyújtó autókat összességében alacsonyabb áron, mint egy alapban olcsó, de csak extrákkal biztonságos és így összességében drágább autót. És ezáltal ezek a gyárak is alapba szerelnék a biztonsági felszereléseket.
De amíg a gyárak el tudják adni a gyenge autójukat csupán az ára miatt, addig erre nem sok esély van.

Előzmény: Kopi (9224)
kopa Creative Commons License 2003.02.07 0 0 9230
Hali!
Lassan 3 hete szerelik a kocsimat, elég érdekes, mert mindig azt a tájékoztatást kapom, hogy most aztán már tényleg 2 nap és készen lesz! Rettentő pofátlannak tartom, hogy a szervíz nem hív fel, legalább azt mondani, hogy elnézést, de csak később leszünk készen!!!
Azt is eldöntöttem, hogy az ékszíjcserén kívül semmi mást nem vagyok hajlandó kifizetni: végéig szervizelt az autó, az ékszíj cseréje későbbre van előírva, de nekik kötelességük ellenőrizni, az inspekciók alkalmával. A trafócserénél is észre kellett volna venniük, hogy valami gond van vele, vagy legalább jelezniük kellett volna nekem, hogy kérem e a javítását! Arról, hogy nem vették észre én már nem tehetek, arról pedig a legkevésbé sem, hogy szétverte a motort. Nem tudom, hogy mi lesz a dolog vége, lehet, hogy az Autó2-be is fogok írni egy levelet, nagyon unom ezt a cirkuszt, lassan a gatyámat is trélerre+szervízre költöm egy 28e km-t futott kocsinál!
Más:
sok sikert a találkozóhoz, érezzétek jól magatokat, gondoljatok szegény fejemre!!!
Z-M-an Creative Commons License 2003.02.06 0 0 9229
Ma este kiálltam a kocsival: jópár elakadás és 20-20 perc lapátolás után sikerült ki és később visszaállnom. Hiába, a 40cm feletti havat már nem nagyon bírja.
10-15 cm-rel olyan könnyen boldogult, azt hittem ez is menni fog. Erre szokták mondani: ne legyen az ember telhetetlen... :-) Úúúgy sajnáltam szegényt, ahogy küszködött! :-(
(tudom, pszichiátriai eset vagyok!)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!