Kicsit még a motorról...
Alacsony fordulaton kb. olyan, mint az 1.6-os Megane, de ez hamar elfogy, és utána semmi gyorsulás. Igaz, nem tudom, más dízel hogy viselkedik.
Nincs benne fordulatszám mérő, így pörgetni nem merem. Mivel holnap is nálunk lesz, majd még tesztelem. :)
Most telefonáltak, hogy csak holnap lesz kész...
Még jó, hogy kértem a csereautót...
A Thalia nem rossz, de a Megane után visszalépés.
Ez ráadásul elég fapados, még a vezetőülés magasságát sem tudtam állítani. Így kicsit olyan kamionos az érzésem a Megane után. :)
A motort én kicsinek érzem az 1.6-os benzines után, és zajos.
Nagyon lassan melegíti be a belső teret.
A váltó és kormány hasonló, sajnos rádió ebben nincs. A műszerfal is szegényesebb, ami érdekes volt, hogy az index nem olyan kellemesen lágyan kattog, hanem élesen csipog.
A kocsira az van ráírva, hogy VII. hó után 2.315.000 Ft-ért vásárolható majd meg kedvezményesen.
Nézem a renault árlistáját, és nem is értem, milyen autó ez. Dízelben legolcsóbb a Moment van, de abban már van elöl elektromos ablakemelő, ebben az sincs.
A Moment ára 2.635.000 újonnan a dízellel.
Ennyiért inkább a 98LE-s 1.4-es motorral venném, amiben benne van a vezető ülés magasság állítás, a fordulatszám mérő, a magnó és az első ködlámpa is, és biztos, hogy fürgébb is.
Vezetésileg egyébként városban jó, de a farát egyáltalán nem látom bentről. A break után ez kicsit szokatlan.
Van valami olyan beállítás a megadott e-mail címedben, ami a "Titkos másolat"-ként küldött levelet nem fogadja? A tiedet visszadobta a rendszer, így külön kellett elküldenem.
Annyit hozzátennék, hogy ez az újabb változat (1999 utániak) esetére igaz, a régebbiekről nem állítom biztosan. Javaslom, hogy írj Tuzinak (a Fórumban visszakeresve találsz tőle hozzászólást, ott e-mail címet is), neki is a régebbi változat van. Hátha találkozott már lökhárító leszereléssel.
Nekem most kellett leszedni fényszóró javítás miatt.
Kell az akna, mert alulról, belülről fogják a csavarok. Vagy fel kell emelni az autót emelővel. Nem hiszem, hogy alábújva (az autó emelőjével megemelve) igazán nyerő dolog lenne.
Ezenkívül Torx-kulcskészlet kell (cserélhető csavarhúzfej-készlet, ami betehető a szokásos csavarhúzó készlet szárába az Obi-ban kapható TX-kucs néven).
Ha mindezzel rendelkezel, akkor valószínűleg meg tudod oldani. A lökhárítóban belül kell lennie valamilyen "betét" anyagnak, ami biztosítja a lökhárító pontos illeszkedését a karosszériához. Tehát a csavarok kicsvarása után lehúzható a lökhárító.
A Renult szervízben a lökhárító le- és felszerelése 0,5 munkaóra, ami 2938 Ft volt egy hete. Lehet, hogy megérné velük leszedetni, majd javítás után visszarakatni.
Üdvözletem mindenkinek.
nekem az első lökhárítóval kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy mekkora munka azt leszedni? Az elején ugyanis van egy kis sérülés és szeretném kijavíttatni. A mester azt mondta nem nagy meló, csak szedjem le és úgy vigyem oda, mert neki nincs aknás garázsa. Mondtam nekem még garázsom sincs. :)) Hallottam olyat is, hogy elég jól szét kell kapni az elejét... tudnak erről valamit az öreg motorosok?
Én voltam aki javasolta az ékszij bekenését szappannal, de hidd el a módszer segiteni szokott. Nem lehet, hogy már ennyire csúszik az ékszij és ez sem segit?
Szép napot Mindenkinek!
Ha érdekel vkit -elsősorban "+szállottakra" gondolok- ,annak szívesen tudok küldeni forgó Rönyó emblémás egér(vagy kurzor)mutatót.Szvsz naggyon jól néz ki :-)))
/kb. 53kB! ANI file/
Nekem most van vele (harmadszor) szervízben a kocsi. Ha sikerül meggyógyítaniuk akkor tudatom.
Egyébként kaptam csere autót, igaz kérni kellett vagy 3x. Egy kangoo. Hát azért a megane jobb :))
Hi!
Egy kérdésem lenne.
Úgy négy hónapja vettem egy mégane-t, jó meg minden, viszont egyszer éjszaka a parkolóból kifelé tolatva rámentem egy olyan felhajthatós
micsodára, és leamortizáltam a hátsó lökhárítót.
A kérdésem csak az lene, hogy tudja-e valaki, hogy mennyibe kerül manapság egy új hátsó lökhárító.(mégane classic)
Köszi
Renault Mégane
A Mégane lett a teszt győztese. Bizonyos esetekben még jobban is védi utasait, mint a jóval drágább Vel Satis vagy az E-osztályos Mercedes. Az összehangolt biztonsági rendszerek és a merev karosszéria hatásosan óvják az elöl ülő felnőtteket és a hátsó ülésen szállított gyermekeket. Az oldalütközés-próbán a Renault 100 %-os teljesítményt ért el, és az oszlopütköztetésen is derekasan helyt állt. Utasain kívül - ha kis mértékben is - a gyalogosokra is vigyáz. E téren még fejlődhetne.
Utasvédelem: 33 pont (5-ből 5 csillag)
Gyalogosvédelem: 11 pont (4-ből 2 csillag)
Ford Fiesta
A jobbkormányos kisautó derekasan állja a frontális ütközést. Utascellája ép marad, de a rögzítő-rendszerek összhatásaként nagyobb erőhatás éri a vezető és utasa mellkasát. A gyermekeket szerencsére nem viseli meg a becsapódás. A vezető térdeit ezen kívül felsértheti a gyújtáskapcsoló és a kormányállító kar. Oldalirányú ütközéskor légzsák hiányában fokozott terhelés éri az elöl ülők mellkasát és a gyermekeket. A Fiestánál egyetlen másik modell sem óvja jobban a gyalogosok testi épségét.
Utasvédelem: 25 pont (5-ből 4 csillag)
Gyalogosvédelem: 14 pont (4-ből 2 csillag)
Seat Ibiza
A frontális ütközés az Ibiza utascelláját csupán kis mértékben torzította el, viszont fokozott terhelés érte a vezető és utasa mellkasát. A térdvédelem meggyőző. Az Ibiza még oldallégzsák nélkül is viszonylag jó eredménnyel zárta az oldalütközés-próbát. Az EuroNCAP szervezet a Seat kérésére oldallégzsákokkal felszerelt Ibizával is végrehajtotta a kísérletet, ami jóval kedvezőbb kimenetelű volt, ám az értékelésbe nem számított bele. A gyermekvédelmen lehet még javítani, a gyalogosvédelem a jobbak szintjén áll.
Utasvédelem: 26 pont (5-ből 4 csillag)
Gyalogosvédelem: 14 pont (4-ből 2 csillag)
Toyota Corolla
A Corolla jól védi utasait frontális ütközéskor. A becsapódás hatására a jobbkormányos modell biztonsági cellája csak minimális mértékben deformálódott. A kormányoszlop sérülésveszélyes a vezető lábára nézve. Az oldalütközésben a Toyota szépen szerepelt, bár oldallégzsákok nem voltak benne. A B-oszlopot puhább burkolattal kellene ellátni! A gyermekek oldalirányú ütközéskor átlagon aluli védelmet élveznek. A Toyota által ajánlott biztonsági gyermekülés túl nagy a Corollába. Gyalogosvédelme a jobbak színvonalán áll.
Utasvédelem: 28 pont (5-ből 4 csillag)
Gyalogosvédelem: 11 pont (4-ből 2 csillag)
Land Rover Freelander
A frontális ütközés ereje szinte összeroppantotta a Freelander utascelláját: az A-oszlop elmozdult, a lábtér pedig jócskán leszűkült a deformáció hatására. A műszerfalon sok a kemény és éles rész. A vezetőnek és utasának fokozott sérülésveszéllyel kell szembenéznie, csupán fejük élvez hatásos védelmet. Az oldalirányú ütközésben az odallégzsákok nélkül gyártott terepjáró ugyancsak nem volt meggyőző. A frontális ütközés során a kocsi a gyermekeket nem védi optimálisan, az oldalirányú becsapódást azonban üléseik hatásosan felfogják. Terepjáró volta ellenére a Freelander a járókelőket kielégítően óvja.
Utasvédelem: 20 pont (5-ből 3 csillag)
Gyalogosvédelem: 7 pont (4-ből 1 csillag)
Saab 9-3
A Saab erős karosszériájával és hatékony rögzítőrendszereivel óvja utasait az ütközés okozta terheléstől. Csupán a vezető mellkasát éri nagyobb erőhatás, és nem zárható ki, hogy térdei esetleg érintkeznek a műszerfallal. Az oldalütközést maximális pontszámmal abszolválta. A gyermekbábuk menetiránynak háttal beszerelt ülésekben foglaltak helyet, és hatékony védelmet élveztek. Az E-osztályhoz hasonlóan a 9-3 is az öv becsatolására emlékeztető rendszerrel (SBR) van felszerelve, ami két plusz pontot szerez számára. Gyalogosvédelme átlagon aluli.
Utasvédelem: 33 pont (5-ből 5 csillag)
Gyalogosvédelem: 7 pont (4-ből 1 csillag)
u.i.:De ezt ti már úúúgyis tudtátok :-)
és olyan jó látni :-)