... es az alacsonynyomasu gazhalozatban elfüteni ...
Nyilvan hidrogen formajaban. Az oxigent, meg be lehet lelegezni ... jo kave helyett is ... (esetleg a megmaradt szenerömüvekben felhasznalni, ... ami altal nöhet az erömü hatasfoka ...).
Azt mar korabban többször helyesen kifejtetted, hogy amikor van megujulo (fú a szél, süt a nap, csobog a viz, ...), akkor barmilyen mas energiafajta elöallitasi költsege ala tud menni a kereskedelmi ara (jelenleg epülö uj kiserömüvek eseten ez mar biztositott). Ugyhogy a fosszilisek egymas utan kapjak a pofonokat ... majd kiderül, hogy meddig birjak ...
(Pl. barnaszenböl keletkezett delejt ~3,5 cent alatt nem lehet nyeresegesen gyartani. Meg a külszini fejtesböl szarmazo nyersanyaggal se. A megujulok pedig, amit termelnek vellany formajaban, azt akar höként is felhasznalhatjak, ha eppen van delejfelesleg (a hö ott keletkezik, ahol ohajtjuk, ill. ahova eler a kabel) ... plane höpumpaval ... de negativ ar nem alakulhat ki miattuk tartosan, mert pl. beforditjak a szelkelep lapatjat, vagy eccerüen nem veszik at a feleslegben levö solar energiat ... De ugy 2025 utan (amikor mar gyakrabban lesz felesleg) celszerü lesz pl. vizet bontani ... es az alacsonynyomasu gazhalozatban elfüteni ... ezzel a mar (halozatban tarolt) letezö metant tovabb lehet tartolgatni (a metangaz ara jelenleg magasabb mint a ~4 cent ...).
Az eddig leallitott 173 reaktorbol >100 rövidebb elettartamu volt/lett, mint egy szelkelep tervezett ~25 eves elettartama (ahol 25 ev utan "nagyjavitas"-ra van szükseg ... kicserelik az elektronikat, generatort, lapatokat ... ez mondjuk 1-2 het munka ... aztan indul a következö 25 ev ...). Persze lehet 60, esetleg 80 eves elettartamrol hadovalni ... de a gyakorlat nagyon nem ezt mutatja ...
A megújulós energiánál nem az adott pillanatban megtermelhető mennyiség, hanem a volatilitás adja a szűk keresztmetszetet.
Egyetértek, de valójában nem is a változékonyság, hanem az előrejelezhetőség pontossága adja a szűk keresztmetszetet. Egyedül ez a tényező korlátozza a megújulók hatékony felhasználástát a részarány növekedése esetén.
...az a gond a statisztikai kimutatásokkal, hogy nem olvasható ki belőlük a redundancia... ha az "autóba" nem kell az olaj, akkor azt nem szállítja se a teherautó, se a hajó, nem építenek hozzá finomítót és fúrótornyot... stb. stb.
hajtogatod ezta fassagot, hiaba mondtak el neked tobbszoris, hogy a repcsik hajok (demeg a kamijonok se nagyon) sose lesznek elektronyosak, a villanyautokkal meg nemsok olajat sporolsz meg...
Szerintem hamarabb hallottam rola mint te. Amugy mit is akartal ezzel mondani? Itt is ugyanaz lesz mint a VW-nel, megoldjak a termeszetes fluktuacioval.
Amikor 2008ban beutott a valsag a BMW is lecsokkentette vagy 20e-rel az alkalmazottai szamat, kozben akkor sem bocsatottak el senkit.
Iparszerű kivégzések az amerikai maffia uralma idején is, nem kell ehez feltétlenül celeb diktátor.
Vagy a jakobinus diktatúra az etalon.
A nagyurakat leckéztető diktátor szokott népszerű lenni, Julius Cesar gyilkosait is elseperte népharag mint azokat is aki Gyurcsány Ferencet szurkálták halálra itt. (-:
Nagyjából kétfajta álláspont kristályosodott ki (@all szóljatok rám, ha tévednék):
- az egyik álláspont szerint a megújulós kapacitások volatilitása fogja katalizálni a folyamatot, azaz amikor rendszeresen lesz elég energia, amit "el kell dobni" mivel nem tudjuk azonnal felhaasználni, akkor a piac rá fog mozdulni, és az eltolódás a napszakos tárolástól az évszakos
felé szépen lassan ki fog alakulni.
- a másik álláspont szerint, amíg a tárolás kérdésköre nem megoldott, addig a megújulók szerepe marginális marad
jómagam azt gondolom, hogy az első variáció a reális (azért ha véletlenül valaki előáll a csodatárolóval, nem fogok sírni, ígérem :P )
Monnyuk mar alakul az a több milliard $-os projekt, ahol a Hoover erömü duzzasztott tavaba felnyomathatjak a vizet "lentröl" (pl. megujulobol keletkezö delejjel). Ezzel, mondjuk California energiatarolasi problemaja reszben megoldodik (a felduzzasztott to ~270 km hosszu).
Egyes taksalasok (amit nagyjabol el is hiszek, ill. lehetsegesnek tartok) aszongyak, hogy 2030-ig ~30%-kal esik a kereslet az olaj irant (a demand peak-je pedig ~2020-ra varhato... olyan 100 mb/d szintjen). Ha felrajzolod, hogy mekkora demand eseten milyen arban lesz kaphato az olaj (x tengely a kitermelt olaj mennyisage, y tengely a b/d ertek $-ban), ... akkor a ~70 millio b/d-hez olyan 30-40 $ tartozik majd (es növekedes eseten, mondjuk 120 mb/d-hez ~130-140 $ tartozna ... amit imadnanak az olajtermelö orszagok ... de szerintem az örömbe ürüm vegyül majd ... olyannyira, hogy a nagy termelök akar reszben buktazhatnak is ...).
(Különben erdekel a szeleskedes varhato alakulasa ... csak nem vagyok elegge fit a szeljövendöles területen ... az ugyanis legalabb annyira "nyulos gumitema", mint az olajjövendöles. A tema annyira komplex, az 1enletekböl sok tenyezö hianyzik, vagy ismeretlen, esetleg fals, hogy nem tul biztos az üveggömb nezegetese ... ill. nezegetni lehet ugyan, de jövendölni csirkebelböl is hasonloan lehet ...)
Hallottam pár évvel ezelőtt egy kis anekdotát Párizs automobilizációjának fejlődéséről.
A II. VH. után létrehoztak egy szakértői bizottságot Párizs hosszútávú közlekedési rekonstrukciójára.
A történelmi fejlődés alapján meghúzták a trendvonalat ötven évre előre és ehhez a zsinórmértékhez elkezdték megtervezni a város jövőbeli közforgalmi rendszerét. Mire elkészültek és hozzákezdtek volna az átalakításokhoz eltelt pár év és már akkor annyi autó futott Párizs utcáin, amennyit 50 évvel későbbre datáltak....
Igen. Meg még pár dologra. Én azt hiszem hogy még a (nagyon)kisfelhasználók körében terjed az ev. Tehát lehet hogy csak 10 százalékkal csökken az olajzabálás.
Pl vill energia tárolása megoldódik-e valamilyen mértékben, mennyivel növekszik mondjuk a gáz felhasználása (mondjuk villanytermelésben) stb.
2019-ben varhatoan "elkel" ~3 millio EV/PHEV. Ha 3 milliorol indulunk ... es eves, 40% növekedest feltetelezünk, akkor 10 evvel kesöbb (az 2029-2030) a vilag EV flottaja mar 249 millios ... a 2029-es evben ~80 millio EV keszül (az akkor mar ~80% körül jar)... es a növekedes igy nez(ne) ki ...