Helló Srácok
Megint belekell hogy kotyogjak a dolgokba.
Szegény ember még az ágat is huzza.
A forgalmiban nekem 2-es besorolás van.Van egy másolatom az eredeti forgalmiról ott is 2-es a környezetvédelmi osztály. 2000.évi kiadásu a tehénke.
Süsüre / Wartburg 1.3 4 ütemü 1989.12 hó /
fizetek 8000.- Ft suly adót, a tehénkére 7040 Ft-t.Kiérti ezt?
Más- Péntek este család rábeszélésére tankoltam.Az előző tankolásnál 1 katanás után nem vett fel benzint. Tapasztalat - fütetlen garázsban állt és be fagyott a szellőzője a tanknak gondolom mert a sapka kitekerése nehezebb volt a megszokottól és egy hangos cuppanással levegőt szivott be a tankba nyomás kiegyenlitése végett. A benzinszint mutató ép hogy nyugovóra tért a 0-án és a napi számláló 719 km-t mutatott.
Én még mentem volna mert amikor megvettem az a kicsi benzinkut világitott a müszerfalon ezek szerint bizhatok benne.
Ui. Süsü saját tömege 900 kg.
Van egy eladó Renault Mégane-om.
Adatai: 1996, 1.6e RT, 92e km, bordó
Extrák: légkondi, légzsák, központi zár, szervokormány, ködlámpa, el. tükrök, el. ablak, metálfény, színezett üvegek, stb.
Nekem is küldtek az 1év lejárta előtt egy ilyen papírt. Bementem a szervízbe, ott azt nondták, hogy az assistance szolgáltatásnak nem feltétele a 2év/30000km előtti átvizsgálás. Nem túl sok rábeszélésre beírták az assistance papírjába, a szervízkönyvbe, a computerükbe azt hogy ott jártam.
Én megnyugodtam, az assistance visszaírt, hogy meghosszabbították a szolgáltatást. Az egész 15 percbe került, s nem kellett fizetnem semmit.
H
Nálam már jelentkeztek egy levél képében és azt írják adjam meg az utolsó karbantartás idejét, futott kilométereket, stb. Ha nem esedékesa karbantartás akkor is vissza kell küldeni. Gondolom ez jelenti, hogy már alkalmazzák a 2 éves ciklust.
Ki sem latszom a munkabol, igy csak gyorsan, aztan melozom tovabb...
Sulyado:
Nekem a kornyezetvedelmi besorolasom 6-os, mind a forgalmiban, mind a zoldkartyan, de meg nem jott meg a papir. Mondjuk mifelenk, nem tul gyorsak az onkormanyzat malmai, es csak december 28-an vittem be nekik a bevallast, mivel a kocsit december 13-an vettuk at.
Hibak:
1)
Az ajto nalam is igy mukodik, ha kivulrol eppen probalkoznak, akkor nem nyilik ki. Szerintem ez termeszetes.
2)
Az ulesem nekem nem dol hatra, pedig a 193centimmel es a 103kilommal rendesen nyuzom. Viszont lottyog, ez azt jelenti, hogy van egy jol lathato 1-2cm-es holtjateka a tamlajanak.
3)
A muszerfalom nekem is zorog, morog csiripel. Az egyik a muszerek elotti plexi, a masik hang a kocsi jobb eleje felol jon, de meg az utasfulkeben valahol. Nem tetszik, mivel ilyen hangot egy 6 eves autonak kellene produkalnia, nem egy 2esfel honaposnak. Hatulrol pedig 800-900-as fordulat kornyeken valami eroteljesen zorog, ez megjobban nem tetszik.
4)
A legrosszabb, hogy a bal hatso ajtom ablakkerete mozog /gumitomitesestul/, azon a reszen, ahol a fix ablak van. Ha megnyomom, pattan egyet, es jol lathatoan elmozdul 3-4mm-t. Nem azik be szerencsere.
Aszzem ennyi, mindent osszevetve nagyon jo a kicsike, de en utalom, ha valami zorog a kocsiban, es itt nem is egy dolog zorog, igy egy picit morci vagyok. Viszem is amint lesz idom, hogy javitsak meg.
Phoere:
Nem feledkeztem meg a Fotoalbumrol, de a heten meg 24-bol 28 orat fogok dolgozni. A hetvegen irok egy levelet.
Assistance: megnéztem a füzeteimet. Hát zavaros. Szerintem a 2002.02-08. hó közötti autóknál az Assistance feltétel rendszer módosítása nem követte a szervizciklus módosítását. Ugyanis 12 hónapig van, majd a meghosszabbítás feltétele az futásteljesítmény utáni vagy az előírt időszakos szerviz végrehajtása. Az utolsó átvizsgálás óta eltelt idő nem lehet több mint egy év.
Node! A szervíz füzetben egyértelműen szerepel, hogy a következő időszakos szerviz ideje 2004.06. hó. (A 30 ezer nálam nem játszik, a második év végére talán elérem, de 25 ezer a reális). És nincs olyan rublika, ahová a 15000, 45000, 75000 km-es átvizsgálást be lehetne írni, illetve semmilyen alapon nem kötelezhetnek az egyéves átvizsgálásra, hiszen az Assistance az előírt karbantartási időket fogalmazza meg követelményként.
Vsz. a 2002.08 hó utániaknál rájöttek erre és beépítették az Assistance-átvizsgálást a szervizciklusba, mint nem kötelezőt, de az Assistance-hoz feltétel.
De van egy mondat: az egy év leteltével ők jelentkeznek a meghosszabbítás ügyében. Erre kíváncsi leszek.
Az én fiamnak kiváló érzéke van ahhoz, hogy pont akkor húzza meg a kilincset, amikor nyitom az ajtót. Ebben az esetben valóban nem nyílik ki az az ajtó. Ez nem Renault sajátosság, az előző autómnál is így működött.
Ma megküzdöttem az Önkormányzattal. Az eredmény: jönni fog az új határozat súlyadóról és jár a 30% kedvezmény.
Összefoglalva: 2003. 01.01.-től az osztályba sorolás igazolására elég a forgalmi engedély. Tavály még a zöldkártyába is be kellett külön iratni és csak együtt jogosítottak a kedvezményre.
A pláne az, hogy nekem ugyanitt mondták nyáron, hogy nem kell a zöldkártyára ráiratni éscsak a forgalmi alapján is megadták a 60%-ot.
Most erre hivatkoztam, erre kihozák, hogy így jogosulatlanul kaptam tavaly akedvezményt. :(((
De végül ezen túlléptek (még szép, nem én voltam benne a hibás) és rögzítették az adatokat.
És annyit kivettem a szavaikból, hogy decemberben MINDEN 60%-ost visszaminősítettek 50%-osra, ezt módosították a törvny szerint 20%-ra és így küldték ki a határozatokat. Aranyos, nemde?
Tehát akinek a forgalmiban 6-os van és csak 20% kedvezményt kapott, az reklamáljon!
Valaki mondta lenneb, hogy a roman Renault is 1,5 eves garanciat ad. Sajnos az infod teves. Itt meg mindig 1 eves a garancia a Renault-nal. Igaz, hogy volt mult evben juniusban es juliusban agy akcio amikor 2 eves garanciavala adtak, de ennyi.
Sajnos nem. :((
Pedig a Scenic is Mégane, méghozzá annak az egyterű (monocorp) kivitele. Ennek bizonyítéka az alvázszám, ami a Scenic esetében így nézki:
VF1JA.....
J= egyterű (monocorp
A= Mégane
Tehát rengeteg dologban megegyeznek.
Volt mar olyan, hogy megalltam, es be akart valaki ulni mellem, de hiaba nyomtam meg a kp.-i zar nyito gombjat, nem nyilt ki az ajto. A gombnyomast mindket esetben megelozte egy kivulrol jovo, kilinccsel valo probalkozas.
Nekem olyan volt, hogy miközben én belülről nyitottam a központzárat próbálták kinyitni kilinccsel, és akkor a kikapcs-bekapcs volt a megoldás, persze ezt a delikvens nem várta meg, hanem épp akkor, mikor nem kellett volna újra meghúzta a kilincset... újabb kikapcs-bekapcs és kinyílt.
Nekem van egy jo modszerem, de egy kicsit idoigenyes:
Kinyomtatod papirra a matricat, az elejere szeles ketoldalas ragasztoszalagot teszel, a masikra pedig sima atlatszot. Ha nem eleg szeles a szalag, akkor nincs mas, mint pontosan egymas melle illeszteni a ket csikot. Igy az eredmeny olyan, mint egy matrica, leballagsz az autohoz, leveszed a ketoldalasrol a papirt, es belulrol folragasztod. Allitolag egy ev alatt besargul a szalag, de meg ott nem tartok, es nem is all napon a kocsi.
Mar regebben irta valaki, hogy lassan (de biztosan) dol hatra az ulestamlaja. Ez nalam is igy van, pedig nem vagyok egy nagy darab. Az allitora tett kezzel kivaloan lehet erezni egy egy hatradolesnel a kis elmozdulast.
A bal hatso ajtom egy kicsit csalen all. Ha jol emlekszem, Kopasznak van meg ilyen problemaja.
Zorgesek, cicergesek a muszerfalbol, mindig mashonnan es mindig mas hangon. :-) Ezzel mindenkepp megvarom a nyarat.
Nagyobb feloldalas bukkanoknal, ahol a karosszeria erosebb csavaras jellegu igenybezetelt kap, nyikorog az auto, a hang valahonnan hatulrol jon.
Ja, hatul is zorog valami, de lehet, hogy csak a szerszamosladam tartalma okozza.
Volt mar olyan, hogy megalltam, es be akart valaki ulni mellem, de hiaba nyomtam meg a kp.-i zar nyito gombjat, nem nyilt ki az ajto. A gombnyomast mindket esetben megelozte egy kivulrol jovo, kilinccsel valo probalkozas. Egyszer kiprobaltam a kertben, pont bezart a kp.-i zar, mielott fekeznem kellett :-), akkor mukodott rendesen.
Mindettol fuggetlenul nem akarom ilyesmivel idegesiteni magam, nem jarok szivesen szervizbe.
Volt olyan gond is, ami mar elmult, megpedig hideg autonal sokszor nyikorgott a valto, amikor otodikbe tettem.
Ha eszembe jut meg valami, akkor folytatom. Folytassam?