Hasonlókat olvastam én is a karbis Varaderokról,ezért mindenképpen egy injektorosat javasolok.A váltóhoz nem tudok hozzászólni,végül egy 2008-as kiadást vettem,némi hangja van,de szerintem az mindegyiknek van (olajcsere után is?jó minőségű olajnál is?). a fogyasztása 5.5-6.5 között mozog.Előtte egy Vstromot hajtottam,az kb egy fél literrel nyelt be többet.
Üdv mindenkinek. Zoli vagyok új itt a fórumon. A segítségeteket kérném. Egy 2001-s SD01-t készülök venni. Korábban már volt egy ilyen vasam nem jó élményekkel. A fogyasztása brutális 8-10 között volt normál tempónál.Nem vagyok egy száguldozós tipus. A váltója hangos, felfelé váltásnál sokszor megakadt az üresnél. Egy szezont használtam. Kérlek benneteket írjátok meg a ti tapasztalataitokat hogy az én gépemmel volt gond vagy ezek a típusra jellemző általános problémák.
Sd01 Varám van és lobomlott róla a láncvezető gumi ami a hátsó lengővillán helyezkedik el.Szeretnék venni egyet rá csak sajna sd02 re valót hoz minden webáruház.Valaki tudja esetleg ,hogy megegyezik-e a mérete.Felrakható-e az sd01-es re is?
van egy kis motorikus problémám és belegondolva annyi minden okozhatja nem tudom hol álljak neki, hátha tudtok valami típusbetegséget amire a legnagyobb az esély:
SD01-es karbis Vara, autópálya tempónál, mondjuk olyan 120-tól kezdve ha finoman akarok gyorsítani kihagyogat/berángat a motor. Ha tartom a sebességet vagy tövig tekerem a gázt teszi a dolgát rendesen.
Mint vásárlást tervező, nézegetem egy ideje a kínálatot.
Az biztos hogy a Vara nagyon tartja az értékét.
Ha jól emlékszem 2010 környékén amikor kifutó modell volt, akciósan 2.6 körül volt az új ára ajándék dobozszettel. Akkor a használt első szériásokért 800-1M körül kértek.
Ma az utóbbi ugyan ott van árban, az utolsó szériás szépek, meg 2 milla körül.
Hali, én nemrég szereltem fel egy PUIG vario-t a gyári plexire. Én a felfúrhatót vettem 17eFt körüli áron. A Clip-on verzió dupla ennyibe került volna... Amióta fent van nem kell sisak plexit tisztítanom, mert a bogarak is elkerülik. 190cm-emmel csak a sisak tetőre megy egy kis menetszél (karon és a vállon nem segít, de a mellkasom és az arcom szélcsendes terület lett).
Egyébként üdv a Varás társaknak, idén május óta van egy SD1-esem...
Én is olyan szerelőhöz hordom, akitől nem kérek számlát, de tudom becsületesen megcsinálja. Én még soha nem lobogtattam számlákat eladáskor, aki nem hiszi, hogy megvan csinálva, nézze meg.
Amúgy meg már belefáradtam abba, hogy úgy motorozzak, úgy tartsam a motort, kérjek számlát, mert mi lesz ha eladom?
Kit érdekel mi lesz ha eladom? Míg megvan élvezzem, ne legyen már gond, hogy rákerül 1-2 használati karc, ne adj isten néha elborul.
Amúgy meg a vevők is el vannak szállva maguktól, mert mélyen ár alatt akarnak venni 10+ éves motort, úgymond luxuskategóriában, lehetőleg 10 ezer km alatt, és karcmentes gyári állapotban.
"Amúgy én is hibás vagyok, mert ezeket simán magamnak is meg kellene csinálni. Annyira nem komplikált."
Ezzel meg az a probléma, ha majd eladásra kerül a motorod, nem tudsz róla számlákat mutatni a vevőnek, és a Te bemondásodra nem hiszi el, hogy valóban megtörtént a szerviz.
Azon még gondolkozom, hogy a szervíz nevét kiadjam-e, mert hogy itt vannak a fórumon is. Ha igen, be fogom tenni valamennyi szervízem számlamásolatát, amibő látszik, hogy 36 ezernél is lehúztak egy szelep ellenőrzéssel, holott hivatalosan is 24-nél, és 48 nál kell. Akkor azzal etettek meg, hogy ha nincs állítás 24-nél, akkor minden 12-nél kell ellenőrizni (szétszedni, megnézni, összerakni) mindaddig amig állítani nem kell ténylegesen. Már akkor is éreztem, hogy nincsenek képben, csak magyaráznak. Akkor csak azt hittem, hogy szakmai hiányosság, most már inkább szándékosnak látom.
Azután írok egy mailt a regionális központba, hogy vizsgálják meg hogy mi folyik a cégnél, mert szerintem csalnak, és nekik is elküldöm a papírokat. A központokban mindíg van olyan részleg akik örömmel jönnek szétszívatni a helyi szalont, hogy mindenben megfelelnek-e. Csak arra várnak, hogy legyen bejelentés.
Korábban egy náluk vásárolt új motor rendes szervize után csöpögni kezdett az olaj. Visszavittem, és megállapították, hogy ki kell cserélni a mittudoménmit, és hogy majd télen hozzam be, mert a blokkot szét kell szedni hozzá...
Ezután egy nemzetközi fórumon olvastam, hogy az automatába kevesebb olajat kell tölteni, mint a manuális váltósba, és hogy erre figyelni kell, mert ha sok van, az nem jó, és csöpög.
Megnéztem, sok volt, leszívtam jó lett.
- Télen majd szétszedik a bolokkot.... nem semmi. !?
És amilyen komoly arccal ezeket mondják!
Amúgy én is hibás vagyok, mert ezeket simán magamnak is meg kellene csinálni. Annyira nem komplikált.
A szerviz részéről ez nem valami jó hozzáállás,úgy tudják is,hogy mész. Érthető a csalódottságod. A Varán kb 100eKm-ig talán 1 korongot kell cserélni,bár nálam majd 120eKm-nél lesz az első csere.
Azt pl. baromira utálom, hogy előre lefoglalt idópontba odaviszem, előző este, hogy hideg motorral kezdjék reggel. Én otthon leszerelem a védőlemezt alulról, a ködlámpákat, táskákat, tankbőrt, hogy ne kelljen ezzel fárasztani magukat, mert ekkora balek vagyok, mindez velük leegyeztetve, az ő kérésükre. Du oda telefonálok, hogy mehetek-e érte, és közlik, hogy most kezdték szétszedni, és kell rendelni légszűrőt gyertyát...,és nem egy félórés munka.
Egy márkakereskedés, és szervíz, amikor tudja hogy viszem xx km-es szervízre, akkor rendeli meg a gyertyát? a légszűrőt? fékbetétet? Ott vettem, már a második motorom, és az összes szervíz ott volt. Full hülyére vesznek.
A másik nagy lehúzás, hogy a Crosstoutrernél szelep elleőrzést csinálnak állandóan, (azt mondják) ami tank levétellel jár stb, de még senkivel nem találkoztam, akinek 100ekm-ig bármit kellett a szelepeken állítani. Hogy tényleg megnézik-e afelöl is komoly kétségem van, bár lehet, hogy jobb, ha nem mert még el...nának valamit rajta, minden esetre leszámláznak rá egy rakás órát. Amúgy egy közepes szerelő is hangra megmondja, hogy kell-e szelepállítás. Még én is hallom. Nem kell.
Persze az már csak hangulati kérdés, hogy mindkét komolyabb szalonba ott mászkál peckesen felsőbbrendűen a szalon vezető, egy végtelenül átlátszó műmosollyal, végtelenül pénzéhes ábrázattal. Szinte már nyüszítenek.