"A legelső E94.53 a Vértesnél az ugyanaz a kivitel, mint az 500.?" Képek alapján úgynézi, hogy igen. Az 500. E94 egyébként a második E94.53 a Vértesnél.
Egyébként igen 2004- az egy jó évnek tűnt, rengeteg busz készült, rengeteg irányba, csak sajnos volt kb 70db F15, ami kicsit minuszba küldte a mérleget.
Az a vicc, hogy én ezeket láttam amikor készültek, és nem úgy emlékszem, hogy rozsdamentesek is készültek volna, de ha így van, nagyon örülök neki, így sokkal tovább megmaradnak:) A legelső E94.53 a Vértesnél az ugyanaz a kivitel, mint az 500.? Másik fura, hogy az 500.-ban emlékszem gyárilag nem volt Fok-gyem, azóta van már benne, mert néztem azokat a fotókat, amiket csináltál és azokon mindegyiken van.
Ha megfigyelted az EAG búcsúztatón,az utolsó 3 kocsin is csak a STAINLESS felirat volt,mert Gabibá' elbitorolta a márkanevet.Szóval az utolsó hat Rábás Vértes E94 rozsdamentes,ha jól emlékszem más cégekhez is ment abban az időben Rábás E94,szerintem már azok is rozsdamentesek lehetnek(Gemenc?).
Az 500. oroszlányhoz tartozik,munkanapokon Kisbér-Komárom,Komárom-Esztergom között és vissza jár.2004 év elején érkezett és nem rozsdamentes,egy évvel korábban érkezett Tbányára
az első 13,5m-es faceliftes a cégnél,szintén nem rozsdamentes.2004 nyarán jött az utolsó(sajnos) EAG beszerzésként 6 db rozsdamentes,ezekből látsz 3-at a képeken,itt már az utastér is más.Van belső képem mindkét változatról,csak az a javítás alatt álló gépemen van,majd egyszer felteszem.A .60-asok belső tere szürke,mindhárom rendszeresen jár a szar úton Tinnye felé,ettől a légcsatornák kezdenek erősen szétesni,ezen kívül jó állapotban van az utasterük,csak az ülések koszosak a koszos utasoktól.Hét új Volvo jött,ebből 3 dorogi,direkt kerülön őket ezért nem tudom mennyire esnek szét.Dolgozók állítása szerint nem fogják sokáig húzni.
Most nézem csak, hogy az E94.53-asakon elöl 2 pici kis csík látható*. Akkor szokott ilyen lenni, ha rozsdamentes a karosszéria. Emlékeim szerint ezek nem rozsdamentesek.
* a kis csík az IKARUS EAG és a STAINLESS felirat, az utóbbi a F15-ösökön is rajtavolt, míg a márkajel nem.
Szóval mit tudsz az E94-esekről, rozsdamentesek lennének, én nem nagyon emlékszem Rábás kocsira, ami rozsdamentes lenne.
Az 500. E94-es nem tudod, hova került? Mármint a Vértesen belül. Nincs estleg utastéri fotód a buszokról? Az E94.60-asokban belül még nem jelenik meg a piros szín ugye?
Bonus track: Van 1-2 Újonnan vásárolt Volvoja a Vértesnek (volvo 7700) Azokról mi hír, esnek már szét?
Már nem tudom, honnan sikerült kideríteni, de az a lényeg, hogy az összes E94G-nek megvan az alváz-motor-váltó adata.
A motor-témához: egyszer régen utaztam az egyik albás MAN-nel, alapjáraton az úgy rázott, hogy centis kitérése volt az üléseknek... de aztán később megjavult...
Én egy mercis E94G-ben ültem leghátul és nemjó kimondani, de alig lehetett megmaradni, annyira rázott, ha alapjáraton pörgött. Egyébként a motor témához kapcsolódva a wuppertáli és a potsdami 417-esekben is nagyon hasonló motor van, E2-esek azok is és 12 000cm3 csak egyel régebbi OM447.
Hogy a fenébe sikerült kideríteni a motortípust? Ezt még chiccoka sem tudta megmondani :-) Amúgy az a poén, hogy a Mercedes mocisok jobban ráznak, mint Cumminsos társaik, habár a mértéke más beállítástól is függ...
GOB-499 és GUP-380 azaz a két E94.25G Cummins motoros (Cummins C280.20 - 280 LE), a többi négy (HEH-457; HIY-434-435; HKF-106) Mercedes motoros (OM 457 LA 220 - 300 LE), ez a motor hasonló a Conecto-ban találhatóhoz, meg az E94.53-ban is ilyen van asszem.
A kanizsai E94G-kben ha jól tudom Cummins motor van,az pedig rázós,hiszen amerikai mint a Detroit.A Volánbusz DZA-412-esében is Cummins volt,az is rázott(nem annyira mint a Detroit),de igencsak jól ment vele a 280-as.