Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2019.11.02 -1 1 59344

az alapja meg a 40 es éveket idézi (Ganz Cak ugyebár, mint az összes Dunakeszis kocsi)

 

Pont ezt szeretem benne.

Előzmény: Törölt nick (59343)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.02 -2 4 59343

Üljél benne - 20 fokban több órán keresztül akkor, ha nem vagy fázós. A fűtése annak a kocsinak egy kalap sz.r. Csak keringeti a hideget. Most lehet mondani hogy lengyel meg huzatos, de a 29 05 már a negyedik nagyfelújítását kapta pár éve, viszont lengyel kocsik nem kaptak főjavítást mióta legyartottak őket. Ezeréves dunakeszis szutykok, az alapja meg a 40 es éveket idézi (Ganz Cak ugyebár, mint az összes Dunakeszis kocsi). Egyébként meg nem feltétlenül kell megmaradni a fülkés elrendezésnél, át lehet alakítani ternesre is. Jó példa az általad istenitett 29 05 ös, hiszen eredetileg az is fülkés kocsi volt. 

Előzmény: C50 (59342)
C50 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 59342

Nem vagyok fázós....

Előzmény: Zsivany2 (59341)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.02 -1 2 59341

Amíg van benne fűtés. :)

Előzmény: C50 (59340)
C50 Creative Commons License 2019.11.02 -1 1 59340

Az nagyon remek kocsi.

Előzmény: benbe (59339)
benbe Creative Commons License 2019.11.02 -3 5 59339

A lengyel kocsik helyett van ezer más fülkés szar. A 29-05 sokkal kényelmesebb.

Előzmény: Törölt nick (59337)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.11.01 0 0 59338

Ezeken sincs selejt dátum, mint az előző adagon?

Előzmény: D Carlos (59335)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.01 -4 2 59337

Kár, hogy 29-05 ösből csak egyet selejteztek, az összes a bontóba való... Inkább a lengyel kocsikat kellett volna rendbetenni ezek helyett. 

Előzmény: D Carlos (59335)
siófoki35 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 59336

Ezek a bordás oldalú kocsik is örök klasszikusok a román vasúti képeken. Termesre átépítve 2010 után is működtek még Pitesti környékén.

Előzmény: alkotasu (59319)
D Carlos Creative Commons License 2019.11.01 0 4 59335

2019.10.30-án 14759 sz. Szolnok - Sátoraljaújhely vonattal közlekedő kocsik:

50 55 19-37 038-9

50 55 19-37 039-7

50 55 19-37 040-5

50 55 19-37 056-1

50 55 19-37 064-5

50 55 20-06 011-0

50 55 20-07 704-9

50 55 20-07 733-8

50 55 20-07 734-6

50 55 20-17 072-9

50 55 20-37 023-8

50 55 20-37 040-2

50 55 20-37 109-5

50 55 20-37 135-0

50 55 29-05 067-4

50 55 80-07 336-7

50 55 80-07 346-6

50 55 82-07 320-9

50 55 82-07 322-5

50 55 82-28 127-3

György barát Creative Commons License 2019.11.01 -1 0 59334

Elnézést kérek! Túl tömör voltam. 

 

A DRG a jugóktól vett vissza 30 Hecht nevű vagont. Nem vásárlás volt, hanem zsákmány. Azokat besorozta a saját járműparkjába. 

 

Mellesleg tőlünk is került Németországba néhány (magyar) Csuka. Azokat meg a DB vette állományba.

 

A különböző tetőformákkal semmi bajom. Hacsak az nem, hogy csak a "lehetett ilyen is, olyan is" kifejezést kell írnunk. Biztos jobb lenne valami biztos. 

Előzmény: alkotasu (59333)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.31 -1 0 59333

Nem állt szándékomban félrevezetni senkit, csak párhuzamot vontam a két kocsitípus között. Arra akartam kilyukadni, hogy a jugóknak szállított kocsik vége is begörbülhetett szerintem ugyanúgy, mint a DRG-seké.

 

 

"(Mellesleg 30 vagont vett vissza a DRG)"

Mi a fenét csinált a DRG a CFR-es csukákkal? Meg a vlahok minek adták el? Ennyire meg voltak szorulva, vagy túl sok kocsit vettek?

 

 

CSD-nél levő CFR kocsiról viszont láttam képet, le is mentettem, CSD SVS 34621 felújítás előtt és után:

 

 

 

 

Előzmény: György barát (59327)
György barát Creative Commons License 2019.10.31 -1 0 59332

A héten két adatot találtam. Az egyik az járműállományról. Íme: 

 

MÁV 1945. április. 

  127 db gőzmozdony, 

  285 db személykocsi, 

5116 db tehervagon. 

 

A másik: 

1945 június. 

A MÁV Északi Főműhelyének dolgozói átadták a századik felújított mozdonyt. 

(Ehhez egy képlövés is van, de ez átvisz az "idegen eredetű" témakörbe.) 

 

 

 

Kinek van listája az idegen eredetű személykocsikról? (Legalább a darabszám és az ország.) 

Köszönöm. 

 

benbe Creative Commons License 2019.10.31 -1 0 59331
Előzmény: krikori (59330)
krikori Creative Commons License 2019.10.31 0 0 59330

Üdvözletem Urak!

Hátha tudja valaki a választ azon kérdésemre, hogy milyen kocsi lehetett a Gp sorozatjelű. 1948-as SZVÖR-ben találtam Keleti-Somoskőújfalu távolsági személyeknél. Esetleg darabáru/expresszárut szállító spéci fedett teherkocsi?

Köszönöm a segítséget (főleg ha fotó is van róla)!

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59329

Pontos halbi átszámozós listám nekem nincs. Helyszínen, a kocsikról derítem ki, hogy melyik mi volt, már amelyikről ki lehet deríteni.

Vezérlőknél így ahogy írod, marad az uccsó két karakter: 000--->800 stb.

Előzmény: M41 2180 (59328)
M41 2180 Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59328
Valaki lenne kedves kioktatni, miből mi lett mert halbi ügyben elvesztettem a fonalat.
Tehát:
Láttam olyat, hogy 21-55 640 fölötti. Ugye eredetileg 640-ig számoztuk. Miből lettek a 640 felettiek? Múltkor 666-ossal is találkoztam.
Aztán, eredetileg csak egy termesünk volt 900-as. Most már szép számmal vannak termes 900-asok. Azok miből lényegülnek át? Nullásokból vagy 500-asokból vagy mind2ből?
Láttam 800-ast(!) is azon már végképp kiakadtam.
Aztán: Ott vannak a 700-asok is, ezek se voltak rég. Miből alakultak át?
Illetve 700-as és 900-as van többcélúban is.
És még1. A vezérlők egyedi azonosítójának utolsó 2 karaktere változott vagy maradt ugyanaz? Pl ex026- 826
Előzmény: hol_itt_hol_ott (59325)
György barát Creative Commons License 2019.10.29 0 1 59327

Azt hiszem a csukológia itt egy picit félrevezető. (Mellesleg 30 vagont vett vissza a DRG). Más vagontípusról beszélgetünk. 

 

Végiglapoztam Halliwell könyvét. Archiv fotók nincsenek benne, minden fénykép háború utáni (1955 és 1972 közötti). 

 

Az eddigi hozzászólásokból úgy tűnik, sehol sincs kép vagy rajz a 14 200 és a 14 204 számon nyilvántartott kocsikról. Sőt, a közvetlen azt követő magyar állapotukról sem. Így nagyon nehéz vitatkoznunk, vagy modellépítésről ötletelnünk. 

 

Előzmény: alkotasu (59319)
György barát Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59326

Köszönöm. Értettem. 

 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (59324)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59325

Épp kifogtam 21-55 948-as Halbit, mondom meglesem a tábláit. Kaparni nem volt időm sajna, de egy táblácskát aránylag jól le lehet olvasni. Ez szerepelt rajta:

50 55 21-55 997-9 !

Az érdekesség, hogy ez a kocsi sosem futott ezzel a pályaszámmal. Valószínűleg ez csak tervezett volt neki. Szolnok belekavarodhatott a dologba, mert 21-55 948-as tábla nincs rajta, csak a 997-es :D

 

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59324

A nyári szezonban nem csak ez, hanem még jópár társa, ideiglenesen Kanizsára volt állomásítva.

Már visszamentek az eredeti honukba, csak a matricákat még nem mindegyik kocsin javították ki.

Előzmény: György barát (59316)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59323

egész sorozat volt belőle a fortepanon. Bár lehet, hogy csak ff-ben.

Előzmény: RhB (59322)
RhB Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 59322

Cikk a Nyugatiról, benne képgalériával. A 13. kép mintha még nem lett volna, vagy csak nekem nem rémlik. Kis szoknyácska a forgóváznál a 19-51-esnél.

 

https://divany.hu/offline/2019/10/28/nyugati-palyaudvar/

 

 

alkotasu Creative Commons License 2019.10.28 -1 0 59321

Az Aa 1408 állítólag eilzugwagen volt.

 

A modell ilyen lett, aminek kinézetét páterünk kétségbe vonta:

 

 

 

A Hechtwagen másik kocsi alapját képezte (Aa 1406, ex ABa 2701), kukkants be a járműépítéses topikba!

Előzmény: RhB (59320)
RhB Creative Commons License 2019.10.28 0 0 59320

Eilzugwagen? Nem Hechtwagen?

Előzmény: alkotasu (59319)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.28 -1 0 59319

György páternak egy kis csukológia.

 

Így nézett ki eredetileg egy német gyártású CFR csuka kocsi:

 

Forgalmi állapotában is van róla kép:

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_12689.jpg?rand=1572287634

 

Kicsit átbarkácsolva valamikor a '70-es években:

 

 

Érdekessége a dolgoknak, hogy a CFR-nél csak 7 fülkésként láttam róla képeket, függetlenül attól, hogy hányad osztályú volt.

 

 

 

 

A német 1. o. csuka (egyik fajtája meg ilyen (sajnos csak a modellről - ami időközben jelentős metamorfózison esett át -  van jó képem):

 

 

Tehát elég jelentős hasonlóság van a két típus között. Persze azért vannak különbségek is: az ajtók a román esetében befelé nyílnak, a 2 budi más méretű a kocsi végein, így az ablakok elosztása is egy picit más. Takarólécek elhelyezésében is van némi különbség, sőt a szegecselés tekintetében még a CFR kocsik sem egyformák.

 

Fentiek analógiájára feltételezem, hogy a JDZ 14200-as (később MÁV Aa 1408) kocsija is hasonlíthatott ennyire a német eilzugwagenre.

 

Esetleg még z.kabai topiktárs tud bővebb információval szolgálni, mert annakidején ő segített nekem a modellem elkészítésénél is.

Zsivany2 Creative Commons License 2019.10.28 -1 0 59318

Szerintem az azúrkék dizájn bevezetésével.

Előzmény: M40 224 (59317)
M40 224 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 59317

Sziasztok!

 

Azt lehet tudni mikortól jelölték a MÁV személykocsikon a honállomást fehér alapon fekete betű helyett "háttér szín" nélkül fehér betűkkel?

 

Köszönöm.

György barát Creative Commons License 2019.10.28 -1 0 59316

Aztán majd átalakul "ideiglenesen" Kanizsán "állomásozó"-vá?   😬 

 

Előzmény: imi972 (59315)
imi972 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 59315

Pedig egyszerű:

A szegedi kocsi tartós kisegítésben van Nagykanizsán.

Előzmény: György barát (59310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!