A konyha módszer max arra jó, hogy tényleg működik-e a termosztát. Egyszerűen azért, mert macerás mérni, hogy 78 vagy 82 fokon nyit ki, konkrétan nem is lehet. A forró vízben egyáltalán örülj ha látod, hogy nyílik. Új termosztát pár ezerért kapható Unix, Láng, Bárdi, Start közül valahol.
Hali, sajnos a 200D-adagolojat meg nem tettek bele az olajkeringesbe...zart rendszerben fut.
Megneztem , masfel deci olaj kell bele. Szerintem bObO torolgesse le szepen szarazra kivulrol az adagolojat, es menjen vele parszaz metert. Utana latni fogja, hogy pontosan honnan lesz az adagolon az olajfilm. Nem tudom milyen szerelo gondolja hogy a hatalmas olajhartya a blokk es a kuplunghaz talalkozasanal az adagolobol jon, de ha ez igy lenne, akkor mar reg szarazra futott volna az egesz pumpaszerkezet, es megallt volna ahogy kell. A 200-as adagoloja es a moci kozotti hajlott cso egy tulfolyo, arra az esetre, ha tultoltene valaki az adagolot, de nem ad kenest az A.-nak. Ezert ildomos kb. 3 evente egyszer lecserelni az adagolo olajat is. Elsonek a 240 D 3.0 tulajdonosai elvezhettek a luxust, hogy egy olajcserevel elinteztek mindent :-)
hétvégén ha nem sikerül másik termosztátot venni akkor is szereld ki szerintem a régit és nézd meg,lehet,hogy csak be van ragadva.
Ha ez az eset áll fenn tisztítás után "konyha" módszerrel ellenőrizhető
melegíts vizet egy rossz lábasban 80fok körül nyilnia kellene.
Jövő héten baromi hidegek lesznek amíg a termosztát nem ok. addig szerintem ne nagyon járj a géppel.
Mellesleg az előző tulaj mondhatta volna,hogy van egy ilyen bibi. Ezek után jó lesz ellenőrizni,hogy hány fokig bírja a hütővíz ami benne van nehogy további meglepi
érjen.
Ami az adagolót illeti én úgy csináltam,hogy vettem egyet bontóban 15.000,-ért
5.000,-ért beállítattam tízért kicseréltettem (3.0-nál elég xar volt hozzáférni egy napig szenvedtünk a szakival de legalább kézbe véve ellenőrizhető minden tömítés
hogy elkerüljük az olajfolyást)a régi pedig a tartalék jól jöhet az még.
Ha jól tudom az adagoló a motorolajból szedi magának az olajat.
Az sem egy jó jel ha a köztes szűrő reggelente kiürül.
A helyedben felvenném a kontaktot néhány környékbeli bontóssal esetleg adagoló szervízzel. Sajnos ez egy ilyen játék-az elején viszi a pénzmagot a kicsike de ezért hálás is tud lenni ám!!
uzemanyag nem fogyott ki, es nem is rangat. minden rendben van vele, csak a szurot csereltem ki, mert eleg trutyis volt. es ugye probaltam kezivel felszivni de sehogyan sem vette. aztan vegul szajjal, csovon szivogattam kicsit. az segitett valamit, es utanna oninditozas...de vegul is nem volt veszes. csak hat az van hogy ugy nez ki a kezi ac az nem megy, es felo hogy ha nem zar jol akkor levegos lehet...de mondom, egyelore nem erzek semmi rangatast. de ha elerheto akkor jo volna cserelni.
adagolo dolog aggaszt picit, piros oil kupakos ahol utantolteni kell. de a szintjet sehogyan sem tudtam megnezni. milyen olja jar bele? az adagolo alja, oldala tisztaszinu konnyuolajfolyasos. alulrol jol lehet latni. tehat szerintem az tuti ereszt, ha nem is attolo van a nagy taknyolas. ez a szivargas hogyan orvosolhato? mert az adagolorol szep dolgokat lehet olvasni ha bemondja az unalmast.
termosztatot hol tudok venni helyileg? bar melo utan szerintem mar zarora van mindenhol. esetleg hetfon reggel. vagy mindne valamirevalo boltban kapni?
amugy, ha a muszerrel van a gond, akkor ha jo a termosztat, a karton mind1 kell legyen hogy ott van e vagy sem. vagy a mernokok ennyire szamoltak a menetszellel?
vagy most se muszer se termosztat nem jo?:( az volna a nem semmi...
hat amig nem kerul bele az uj, addig mindenkeppen nagyon figyelem a hutovizet, es a csovek, motor homersekletet az tuti.
nem bocsajtanam meg magamnak ha ebbol lenne nagyobb baj...
Az adagoloban nincsen sok olaj, asszem csak kb. 3 deci , teljesen fuggetlenul a motor kenorendszeretol. Igy aztan furcsa amit irsz, mert alulrol azert eleg szepen taknyadzik a gep. Mindenkeppen ellenorizzetek hamar , mert az adagolo nem filleres arucikk ugye :-), es olaj nelkul hamar kaputt lesz szegeny.
A hutoviz meg mivel ez nem Zsiga, hanem Allolampa, mindenfele buhera nelkul stabilan 80-85 C kell hogy legyen, telen max 10 km utan. Minden ami elter ettol az azonnal orvosolando, mert a dieselmotor nyolcszor erzekenyebb a hutoviz mennyisegere es hofokara, mint a benzines testverei. A termosztat 4000 Ft-nal nem lehet dragabb,(nemet BEHR) , vizpumpa bizonyara ok, hiszen nem tulmelegszik a moci, de ellenorizd inkabb ovatosan egy fuggetlen jo homerovel is, mert ugye a muszereid nem voltak igazan gyari tokeletes allapotban a vasarlaskor.:-)))))
Hutovizet pedig hetente figyeld, a hutoben magaban felul belul a hatso falba nyomott hupli aljaig kell hogy erjen, hidegen is.
na ezen jót mosolyogtam. Rögzítőfék pedál a becsületes neve.
Létezett elektromotoros kivitelű, ugyanott van a működtető gombja. A tartály ugyanaz, a kijövő cső megy be motorba. Motor a bal doblemezen a tartály és az akkutálca mögött rögzítve. Ha két motor van egymás mellett, akkor lámpamosós. A lámpamosósnak a működtető gombja is más. Minden egyéb más helyre szerelt tartály utólagos átalakítás.
Én eddig csak 1 tartályos ablakmosót láttam, és az bal elöl volt, a tartály mérete azonban 1-2 szériánál változó. Motorosat még eddig nem láttam 115-nél, hanem 1 pedált kell nyomkodni a kézilábfék és a kuplungpedál között, és nem motor hanem a lábad ereje hajtja ki a folyadékot :) (persze ez nem zárja ki a motorosat, csak én nem tudok róla)
valoszinu hogy a termosztattal van a baj, mert este hazafele menet 45-50 fokig jutott a meromuszerem, es leallitas utan sem voltak tul melegek a csovek. bar minimnalis futes volt azert. kb 12.5 percet gurultam 4es felgazzal.
ma reggel szepen bevagtam egy szolid kartondarabot, ugy hogy 20% radiator szabadon maradt. ugyanazon az utvonalon visszafele mar felmelegedett 75-80 ra az ora szerint, futes is jobb lett, es a motor jarasa is csendesedett, finomabba valt...
szerintem egyelore benne hagyom a kartont, es probalok valahol !Termosztatot! szerezni, ha valaki tud kerem segitsen.
amugy tegnap egy szomszeddal kicsit komolyabban raneztunk a dolgokra:
- kezi ac tapasztalataink szerint halott, uzemanyagszuronel reggelre ureset latok, gondolom szokik valahol a levego. tud valaki kezi ac modult jobb allapotban?
- olajfolyas nem fotengelyszimering, hanem az uzemanyagadagolo kenoolaja szivarog, es folyik le. tapasztalat? tomites lehet, csavarokra rahuzva megoldhat dolgokat? ha kimegy belole a szaft, akkor beall az uzemanyagellatas?
- ablakmoso motor, tarolo, eredetileg bal elol kellene legyen?, nekem jobb hatul van a motorterben es valami pot motor van raepitve, de az eredeti is rajta van. vagy alapbol 2 motoros volt? viszont a csovek eredetiek:) kapcsoloja alul a veszjelzo mellett kell legyen? gyanus...
na roviden ennyi.
kerlek aki tud segitsen, legalabb tippek szintjen.
vajh miért van tréleren rendszám nélkül? Valszeg itthon még nem volt forgalombahelyezve, így csak veteránként OT rendszámmal lehet. Ahhoz meg tiptop EREDETI állapot kell... de így is nagyon vonzó!
Ha mentél vele pár kört,akkor megállás után nézd meg (fogd meg) a radiátort,
ha csak a felső egynegyede meleg,az alsó háromnegyede hideg és öt-hat km után elkezdi az utasteret fűteni, akkor szerintem a műszer hazudik ellenkező esetben kötelezően ki kell cserélni a termosztátot a motort védendő okból.
Ha csak városban hajtod rövid szakaszokon nem árt letakarni a radiátort de akkor is szabadon kell hagyni legalább 10-15 cm-es sávot a visszatérő víz oldalán!
gyorsan egy buta kerdes, felvetes, otlet, egy kezdo w115 tulajtol termosztat-hofok temaban:
mivel tapasztalatom szerint nem melegszik 60 fok fole a kijelzo szerint a motor, igy gondoltam tenni kene valamit az ugy erdekeben, cel a 85 fok uzemi homerseklet. varosban ketyegve alig megy 45re fel.
igen am, de mielott a termosztathoz odanyultam volna, tegnap este enyhe ido volt ertsd+ fokok. es bizony szepen felment a mutato 75 fokra. tehat nyaron tuti elerheto a 85. megjegyeznem, hogy melegebben eddigi tapasztalataim szerint finomabban ketyeg a sziv.
na, arra gondoltam, nem matatom a termosztatot, es az kijelzot sem vonom ketsegbe, hanem szepen kartonnal letakarom a huto egy reszet. hidegben, menetszellel ugyis nehezen melegszik. ha egyebb nem is egy 15 perces probat meger nem?
vagy mondjatok ha nagy hulyeseg, zsigakon mar lattam hasonlot:))
mielott most mindenki nekiallna 207-Euroert muszerfalat rendelni, kotelessegemnek tartom ideirni, hogy a nemet forumban azon megy a diskurzus, miszerint Nemetbol Hollandiaba 207 euro POSTAKOLTSEGERT kuldene el a regi tulaj es hogy ez sok vagy keves-e !
ilyenkor banom hogy nem voltam szorgos nemetbol suliban:(
e-bayrol rendeltem egy garnitura szonyeget, meg 1 muszerfal kijelzoegyseget, annyira olcso volt nem birtam otthagyni. ules garnitura is van, de igy lattatlanba fenykeprol...
na, a lenyeg hogy erdemes az e-bayen neha szetnezni.
hatha talalok jobb diszlecet a kuszobomre, elozo tulaj elhagyta:(