Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2016.12.17 -1 0 58516

Jó, de nem olyan rövid idő után, és ott a rossz építőanyag volt a ludas. Bécsben mi volt az oka, hogy szinte mindent elbontottak?

Előzmény: Törölt nick (58513)
BahnScorper Creative Commons License 2016.12.17 0 0 58515

Manner-színekben nosztalgiavillamos és konflis is közlekedik Bécsben...

Előzmény: Pályaőr (58507)
HBweb hu Creative Commons License 2016.12.17 0 1 58514

Furcsa jószágok, az egyszer beztos. 

http://hbweb.hu/fg/fg090118/

 

Továbbá, ha az emberfia elmereng akár ezen a Lilliputbahnon, akár a berlini gyermekvasúton, bátran kihúzhatja magát, hogy a budapesti Gyermekvasút igen komoly, színvonalas és büszkén felvállalható vasútüzem. 

 

Berlin:
http://hbweb.hu/fg/fg09070124/

Előzmény: Pályaőr (58508)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.17 -1 2 58513

Úgy látszik szövegértési problémáid vannak, segítek:

 

Milyen toronyház az, amit drága pénzért megépítenek, majd elbontanak?

 

Volt nálunk is, Pécsen.

Előzmény: v_peti (58511)
benbe Creative Commons License 2016.12.17 0 0 58512

A Donauparkbahn üzemel, az eredeti négy dízelmozdonyból három ma is ott közlekedik, a negyedik került át a Lilliputbahnra, D3 pályaszámmal.

Előzmény: Pályaőr (58508)
v_peti Creative Commons License 2016.12.17 -2 0 58511

Pécsen mikor volt kerti vasút? Kisvasút az van most is Pécsen, de kerti vasútról nem tudtam eddig.

 

Amúgy meg miért vitték volna el a járműveket? Mi járna akkor ott? Ami ott van, az meg pont ebből a korszakból való, tehát furcsa lenne, ha elvitték volna őket.

Előzmény: Pályaőr (58510)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.17 0 1 58510

Volt nálunk is, Pécsen. A Donauparkbahn megvan, helyesbítek: csak a vonatot vitték el, ha jól olvastam. 

 

Válaszolni csak kedden tudok, akkor leszek. Üdv. :-)

 

Előzmény: v_peti (58509)
v_peti Creative Commons License 2016.12.17 -2 0 58509

Milyen toronyház az, amit drága pénzért megépítenek, majd elbontanak?

 

Milyen kisvasutat vittek el? A Donauparkbahn most is megvan.

Előzmény: Pályaőr (58508)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.17 -1 0 58508



A vonatot a Schreiner & Söhne cég gyártotta, eredetileg a szintén bécsi Donaupark részére, két másik, egymástól is különböző társával együtt, a Wiener Internationaler Gartenschau. a Nemzetközi Kertészeti Kiállítás számára, 1964-ben. Volt itt minden, több millió növény, Bécs legmagasabb toronyháza, 2,2 km hosszú kétpályás libegő háromszögű nyomvonalon, mozi, könyvtár és 2,1 millió látogató.

1974-ben megismételték, de már a szomszéd kerületben, itt pedig megindult a visszafejlesztés, az érzékenyebb növények házai megszűntek, a libegőt a kis forgalom miatt lebontották, a toronyházat úgyszintén, a park területe csökkent, és már csak az volt hátra, hogy a vonatot is elvigyék, el is vitték.

Eredetileg 3,4 km hosszú vonala volt, 381 mm (15 hüvelyk) nyomtávolsága, a legkisebb ívsugár 25 m és a legnagyobb emelkedő 28 ezrelék.

http://www.bahnbilder.de/bild/oesterreich~sonstiges~sonstiges/305194/der-mannerzug-der-liliputbahn-im-wiener.html

 

http://www.bahnbilder.de/bild/oesterreich~klein--feld--und-parkbahnen~liliputbahn-wien-prater/891735/liliputbahn-im-wiener-prater-gezogen-von.html

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/oesterreich~klein--feld--und-parkbahnen~liliputbahn-wien-prater.html

A kék volt az eredeti fazonja, aztán némi átpofozás után lett ilyen, a futóművön is változtattak  A Práterben a pálya 4 km hosszú, a menetidő 20 perc. A mozdony Diesel, de jelenleg növényolajjal üzemel. A vonat itt kapta a Mannerzug nevet, és ezt a hátborzalom rózsaszínt, egy ismerősöm az ilyet parasztrózsaszínnek hívja.

 

                  


                                               
                                               Donauparkbahn                                Liliputbahn, Prater

 

                                                                    http://www.liliputbahn.com/ 

Előzmény: Pályaőr (58507)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.17 0 1 58507

Megvan. A flickr kiírta, hogy: irinaonline, a fotós Leo néven van fent /Las Vegas, USA/, a kép 11 címszó alatt található, ezek között van a liliputbahn, Österreich, Vienna, Prater. És tessék:

 


Nagyban:
http://1.bp.blogspot.com/-BB3xM1lAPgo/VbSzRmkvfEI/AAAAAAAABtM/v8nq9yKH_Bc/s1600/LILIPUTBAHN%2BPRATER%2BVIENNA%2B013.jpg

 

Hiiiijjj, de randa! (az elején visszafelé vettem a levegőt).

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (58506)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2016.12.17 -1 0 58506

:-)

Csak tudnám hol? Google berátunk halászt a le az info-óceánból. A "Wanner" nem segít, az egy nápolyi. Szóval reklámszöveg, de ez Barbi parkvonat a javából!

https://www.flickr.com/photos/irinaonline/439822413/

Előzmény: Pályaőr (58492)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.17 0 1 58505

"A felsoroltakon kívül a vállalatnál zajló gyártási, tervezési és fejlesztési folyamatok gyakorlatilag mindent magukba foglalnak, ami a fémmegmunkáláshoz kötődik, a kisméretű csavaroktól kezdve egészen a több tonnás munkadarabokig"


http://pintermuvek.hu/gyartmanyok/

 

Eszerint elvileg lehetne, akár úgy, hogy az üléseknek ők csak a vázait gyártották, de az az igazság, olyan régen olvastam, hogy már meg nem mondanám. Abban az időben egyébként tényleg nemigen létezett más önálló maszek vállalat, kivéve Morvait a Megamorv-val (meg a Petőfi-kutatásokkal) , továbbá 1987-től a Tatabányán a Bákány.

 

Mindig el akarok jutni abba a haditechnikai múzeumba, de mindig tolódik, hol ezért, hol azért...

Előzmény: v_peti (58504)
v_peti Creative Commons License 2016.12.16 -1 0 58504

Viszont a profiljukba (fémmegmunkálás) nem nagyon fér bele az ülésgyártás.

Előzmény: v_peti (58503)
v_peti Creative Commons License 2016.12.16 -1 0 58503

A Pintér műveken kívül más maszek gyár nem volt akkoriban, csak GMK-k és kisszövetkezetek. Na meg Pintérnek tényleg van köze a haditechnikához.

Ha megnézed a profiljukat (Pintér Művek), abból kiderül, hogy nagy precizitású termékeket gyártanak (pl. atomerőművekbe), meg van haditechnikai múzeuma, akkor már nem is meglepő az a dolog, hogy egy hadseregnek dolgoztak be.

Előzmény: Pályaőr (58501)
BahnScorper Creative Commons License 2016.12.16 -1 0 58502

Ismerős volt ez a történet Moldova egyik könyvéből... most kiderült, hogy a Bűn az élet-ben írt róla. Valamelyik "Duna-menti Aranykalász Tsz" - ilyen pedig volt Ráckevén, Pakson és némi kegyes csalással Tolnán is - melléküzemága csinálta ezt az üzletet, de nem közvetlenül, hanem a Grammer nevű cégnek dolgozott be.

 

Utóbbi pedig máris nem offtopic itt, mert nem kimondottan hadiüzem, hanem mindenféle járműbe gyárt üléseket, köztük vasútiakba is... ők készítik például a hernyókból és a halberszarokból ismert "Paulish" üléseket is.

Előzmény: Pályaőr (58501)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.16 -1 0 58501

Isten ments, engem is sokkolt a látvány. (Bár egy ismerősöm azt írta Facebookon, hogy: "A gyerekek örülnek neki, ez a lényeg."

De, mondjuk, azok annak is örülnek, ha kánikulában eltörik egy vízvezeték-főnyomócső, mert lehet a ház előtt ingyen fürödni, szóval, a gyerekek véleménye nem lehet mindig mérvadó, ezt be kell látni.)

Azon törtem a fejem, egy nép, amelyik olyan porcelánokat tud készíteni, amelyek a mai napig világhírűen művésziek, hogy lehet képes erre, de hát ugye, a németekről is kérdezték, hogy egy nép, amely Goethét és Schillert adta a világnak, az hogy adhatta Hitlert, amire azt az egyszerű választ kapjuk, hogy kérem, Hitler osztrák volt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jut eszembe különben, hogy a nyolcvanas években valamelyik maszek gyár (talán a Pintér?) nagy mennyiségű valutát termelt jármű-ülésgyártásból, dicsérték is a gazdasági hozzáértésüket, amíg ki nem derült, hogy a megrendelő a Bundeswehr, és az ülések Leopard és Marder páncélosokba kerülnek.

Előzmény: alkotasu (58499)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.16 0 1 58500

Hát, ezen az úton eljuthatunk odáig, hogy minden hadiüzem, ami igaz is. Ott a Globus Konzervgyár, az  gyártott konzervet katonának is, civilnek is. Egy sima esztergaüzemben valami erősebb anyagból, például vagontengelyből ezerszám lehet gyártani a "szegény ember tarackjához", az aknavetőhöz a csöveket.

Relikviák a második világháborúból:

-Egy heti frontfejadag egy személyre, a kiürült csomagolás visszaadandó. 
-Wehrmacht-pezsgő.

-2 liter Marschgetränk, erről megoszlanak a vélemények, alighanem korabeli energiaital lehetett.

-Petscheker Verika, SS-kávé.

-Válogatott tűkészlet a német katonáknak.

-20 db német katonai cigaretta, a csomagolás itt is visszaadandó.

-Scho-Ka-Kola, erősítő csokoládé.

-Magyar cigaretták, Levente és Honvéd, csak a fegyveres erők számára, adómentes.

 

                              

                                                             

                                                                            

Előzmény: kihúzóvágány (58498)
alkotasu Creative Commons License 2016.12.16 0 5 58499

Te figyu! Inkább keresgélj a hadiüzemek kisvasútjaira a gugliban, mint beteszed ezeket a gusztustalanságokat, vagy pedig inkább nyissál topikot "Kisvasutak aberráltaknak" címmel - ha mindenáron öklendező kisvasút kedvelőket akarsz látni...   :-)

Előzmény: Pályaőr (58495)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.16 -1 0 58498

A Tisza Cipőgyár elődje a Bata Cipőgyár volt, lehet, hogy az államosítás után hadi-megrendelésre is gyártott; véleményem szerint annyira volt hadiüzem, mint a Május 1. Ruhagyár, amelyik az első világháborús Ruharaktár helyén működött.

Előzmény: Törölt nick (58497)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.15 0 0 58497

Nem szerepel a felsorolásban a martfűi Bakancsgyár (a Tisza cipőgyár elődje) ahol a fegyveres testületeknek gyártottak lábbelit. A profiljuk később bővült civil termékekkel, de "surranót" sokáig gyártottak. 

 

Előzmény: Pályaőr (58438)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.15 0 0 58496

 

Játék fiúknak: https://www.youtube.com/watch?v=IU3qW4lgHVg

/...és Felek Ferencnek, aki kedveli a hadivonatokat... :-) /

Előzmény: troglodita (58493)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.15 -2 0 58495

                 
       Burke Lake Park,                                           Wheaton Park Regional Trains, Maryland.

   Fairfax megye, Virginia.

                                         Hát én már csak maradnék ezeknél, ha konzervatív vagyok, ha nem.

                                                       Ámbár aztán Amerika... ha ott a giccs beindul....

 

                                              

Pályaőr Creative Commons License 2016.12.15 -1 0 58494

Na, megvan. Sejtettem én, hogy kínai.    

 

KQ50199 豪华小火车, vagyis KQ50199 luxusvonat

(nem is tudtam, hogy a luxusvonat szó ilyen hosszú kínaiul).

 

A gyártó cég neve: Wuhan Cage Toys Co., Ltd. 

Wuhan gazdasági és technológiai fejlesztési zóna,

Zhuankou Xinmin Road 71.

Tel: 027-84868599 84868699

       

Viszont ez meg itt a Christopher John  

Entertainment Agency, London - Leicester, UK.

Hát, a giccs mindenhol giccs...    

                                                       

 

Jawa Timur Park, Indonézia.                                                         

Már egy hajszálnyivak kevésbé giccs, és itt mozdony jár mindenkinek...    

       

 

 

                                                                                                                 

 

 

                                          

 

Előzmény: troglodita (58493)
troglodita Creative Commons License 2016.12.15 0 2 58493

de jó, hogy két fiam van ;-))))))))))))))))))))

Előzmény: Pályaőr (58492)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.14 0 1 58492

Hogyne, meg lehet venni dobozban is Karácsonyra, a Barbie Train:

http://www.boursedesjouets.com/photos/1352107570_train-magique-barbie.jpg

http://picclick.co.uk/Barbie-train-182319497233.html

Egyébként megihletett ez valakit nagyban is, csak ez valamivel visszafogottabb: a BVmot belülről:

Előzmény: troglodita (58491)
troglodita Creative Commons License 2016.12.14 0 0 58491

kérlek szépen, ezek hintók, amiken a hejcegnők utaznak a hejcegekhez ;-))))

Előzmény: Pályaőr (58485)
troglodita Creative Commons License 2016.12.14 0 0 58490

OFF

esküszöm, hogy abbahagyom, de:

A töltés az a tölténygyártás teljes munkamennyiségének a kb. 10%-a lehet, ráadásul a filmen is jól látható, hogy a szerelés veszélyes része a nagy fehér páncélborítású gépben történik (5. perc körül). Persze ahány gyár, annyi szokás, de gondolom azért nem mindegy, hogy egy kis szárított dohánylevél esik a földre, vagy puskaporon járnak a munkások...

ON

Előzmény: Sinbiciklis1 (58482)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.14 0 1 58489

BÓNUSZ KIEGÉSZÍTÉS


index.hu » Fórum » Technika és használata »  Fegyveres »  Katonaság » Kihalt laktanyák

Előzmény: Törölt nick (58484)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.14 0 1 58488

Bizony, hogy ez is hadiüzem volt, ezért fura, hogy kimaradt a múltkori listából.

Egy kis vasúti szabotőr-kiképzés, hogy a sok robbanószerrel ne kerüljünk túl messze a fórum témájától:

https://www.youtube.com/watch?v=kdfFCaDOM3k

Előzmény: Felek Ferenc (58483)
Pályaőr Creative Commons License 2016.12.14 0 0 58487

Így igaz... szintén a konzerv / kézigránát, vagy ágyúlőszer-töltés...

Előzmény: Sinbiciklis1 (58482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!