Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55907

"Megy majd balra egy út.

Ok.

 

Hová megy ?

Na ez a 40 forintos kérdés.

 

Ez épp itt egy lejtő.

Okos, figyelmes sofőr (én az voltam) gázt elveszi, láb a fék fölé, de nem fékez és piszkos módon figyel, hogy a turista (ott jobbra) mögött lesz e útjelző tábla és ha lesz mi a felirata ?

 

Volt.

Megmutatom.

Ime :"

 

 

 

Megfejelem neked ezt a hibát a még nagyobb változatával! Most figyelj! --> Ausztria, Gutenstein falu környéke, 1993. A lekanyarodást jelző tábla nem a kereszteződés előtt van előjelzésként, hanem a kereszteződés sarka után 5-6 m-rel! Úgy mint itt. De!!!: Még sokkal hegyvidékibb és kanyargós úton, lejtőn lefelé tartó útszakasz közepén, ahol az út ahol be kell kanyarodnod, az "utójelző" tábla után is még tovább lejt!!!

Meglátom a táblát: "Ahá, itt kell lekanyarodni Gutenstein felé... !" Meglátom, de csak 4-5 méterre előtte tudom kiolvasni, mert nem nincs helyismeretem, ezért nem is számítok rá, és emiatt jön a csikorgó-füstölő satufék!!!És mi volt a csoda??? ---> Nem jött mögöttem féktávolságon belül autó ami követett volna... ! Hurrá... .. !!! Megúsztuk hátulról belénkcsapódásos ráfutásos baleset nélkül... .. És akkoriban Ausztriában a hegyi utakon ez volt az általános gyakorlat... ! Ahány hegyi útkereszteződés, annyi hideg kirázós hideg verítékes leizzadás, hogy "Hurrá ezt is megúsztuk, itt sem lett a vége közúti baleset... .. !!! :-(O!

Előzmény: trizs77 (55904)
RadiX Creative Commons License 2022.07.18 0 1 55906

Ezért jó a navigáció, mert az már 300 méterrel korábban szól magától, hogy kanyarodni fogsz. Persze ettől még illene kitenni a táblákat is rendesen. De gondolom ilyen aprófalvas környéken a rengeteg bekötőúttal ez nehezebb, mint az Alföldön.

Előzmény: trizs77 (55903)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55905

Az "első hibára" az a megoldás, ha a tábla előtt 300 m-rel is, és 150 m-rel is kiteszik az előjelző táblát.: >>

 

Így (útirány erre ------------------------>)

Pankasz --->          Pankasz --->          Pankasz --->

   300 m                     150 m

Előzmény: trizs77 (55900)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55904

Itt egy másik :

 

Megy majd balra egy út.

Ok.

 

Hová megy ?

Na ez a 40 forintos kérdés.

 

Ez épp itt egy lejtő.

Okos, figyelmes sofőr (én az voltam) gázt elveszi, láb a fék fölé, de nem fékez és piszkos módon figyel, hogy a turista (ott jobbra) mögött lesz e útjelző tábla és ha lesz mi a felirata ?

 

Volt.

Megmutatom.

Ime :

 

Ott jobbra a susnyásban van a tábla.

A turista reklám tábla és a kék autó között.

 

A felirata = CSÖDE.

 

Az Őrségi túra nem a száguldozásról szól.

Én is inkább guringáztam.

Ráadásul ez itt épp egyenes útszakasz.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Más.

 

CSÖDE (elméletileg) zsákfalu.

 

Bemégy Csödére. átmégy Csödén.

Véget ér a falu.

De ne állj meg.

Menj tovább.

Pár km és CSÖDE újra kezdődik, azon is menj át.

Mikor másodszor is kimentél a faluból a második falu vége (buszforduló) után úgy kb. 800 méterrel kanyarodj jobbra.

Ott lesz egy erdészeti sorompó.

Nem tilos az átjárás.

Az erdész nagyon kedves volt. Azt mondta menjünk nyugodtan de ha erdészeti munkagép dolgozik az úton (rakodik) annak van előnye és meg kell várnunk a rakodás végét ami lehet 10-20 perc is.

Megköszöntük.

 

És jött a Csoda.

 

Onnan Kerkafalváig = gyönyörűséges erdei út.

De olyan mint amilyen a mesekönyvekben van csak.

Az út kíváló minőségű.

5 km hosszú.

Egy nyomú de két busz ki tudja kerülni egymást akkorák a füves padkák a betonút mellett.

Nem jár arra busz.

Mi senkivel se találkoztunk.

A másik végén Kerkafalvánál is nyitva volt a sorompó.

 

 

 

Előzmény: extrémgörkoris (55901)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 1 55903

Tudsz mondani konkrét helyszint? 

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Tessék :

 

 

Ez Felsőjánosfa község a 7411-es számú úton Őriszentpéter és Zalalövő között.

Irány Zalalövő.

 

Ez az út itt épp emelkedik.

Ha jól kinagyítod a teherautótól jobbra a villanyoszlop mögött ott a tábla.

Balra van a Vadása tó, a környék egyik legnépszerűbb kiránduló helye.

 

Nem jött mögöttem senki.

Nem csíkhúzó fékezéssel, de igen erőteljes fékezéssel lassultam le és bekanyarodtam balra.

Sikerült.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ilyenből sok van.

És ez még nem is bukkanó mögött van, csak emelkedőben.

 

Előzmény: extrémgörkoris (55901)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55902

Hiba-2

 

Ezt is ismeritek ugye :

 

 

Az idősebbek emlékezhetnek ennek a táblának az 1995 előtt gyártott verziójára is.

Nézetre hasonlóan nézett ki azzal a különbséggel, hogy az akkori kb. 30 évvel ezelőtti fényvisszaverő feliratokkal próbálkoztak, ami nem vált be.

A zöld táblaszín pedig olyan festékkel volt fújva ami igen hamar elkopott, megfakult.

 

Nem is forszírozták sokáig azt a fajtát, mert a fényvisszaverő felirat igen hamar (pár éven belül) nem vert vissza már semmit.

Maga a felirat pedig alig olvasható vált.

 

Így 1995 után azt a fajta táblákat már nem tették ki.

 

Az Őrségben pedig - ki tudja milyen okból - megmaradtak.

Sajnos.

 

Gondolhatjátok, hogy ha már 1995 után alig olvashatóak lettek az ilyen táblák, akkor most plusz 27 évvel később mennyi információt adnak.

 

Ha állóra fékezel előtte, és senki nem jött beléd hátulról akkor ki lehet silabizálni, hogy melyik út merre visz ?

 

Ez a hiba valamilyen Vas-Zala megyei Közúti Igazgatósági hobby következménye lehet?

Nem volt elég nekik 30 év hogy újra matricázzák ezeket a táblákat ?

 

 

 

extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55901

Tudsz mondani konkrét helyszint? 

Előzmény: trizs77 (55900)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 1 55900

Egy hete.

 

Budapest - Őrség - Budapest= 5 nap = 1480 km.

Ebből lejön kb. 500 km az oda-vissza útra, úgy hogy az Őrségi kirándulásokra maradt kb. 970 km.

Ok.

 

Gyönyörű Őrség.

 

Kocsival jól járható.

Dimb-Domb, sík szinte nincs is.

Dacia Duster 6,15 liter/100 km fogyasztás jött ki.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Van két útépítési, pontosabban útjelzési baki ami ide tartozik.

 

Első hiba.

 

Ugye mindenki ismeri?

Mégy az úton és abból kiágazik egy másik út.

Ott a zöld tábla, hogy ha betérsz a mellékútra milyen nevű faluba jutsz?

Ok.

 

De az Őrség Dimbes-dombos.

Nem véletlenül írtam.

Az utak kanyargósak is.

 

Kanyar után, domb tetején ott van az ilyen tábla, hogy itt kanyarodj be bénácskám.

És az esetek 90%-ban nincs előjelző tábla 300 méterrel korábban, hogy figyelj haver = 300 méter múlva lesz egy útelágazás, Te pont azt keresed tehát lassíts, hogy be tudj kanyarodni.

Nincs.

Amikor meglátod, satufék.

A satufék pedig kanyar után, domb tetején az álmoskönyv szerint nem jó megoldás.

 

Veszélyes.

Nagyon veszélyes.

 

A Vas és Zala megyei Közúti Igazgatóság több figyelmet fordíthatna az előjelző táblák pótlására (ha elvesztek) vagy kihelyezésére ha nem is voltak.

 

 

 

 

 

 

 

 

kamant Creative Commons License 2022.07.18 0 1 55899

Vagy legalább a keszthelyi "bekötést" meg kellene csinálni a körforgalomig, ha másképp nem, valamilyen ideiglenes megoldással a leendő csomópont helyén. Ez nem lenne kidobott pénz sem, mert a végleges terv is tartalmazza. Így a 71-760-76 irányon át jó lenne Egerszeg fele is, ha nem is gyorsforgalmi útként és jó lenne Keszthelynek, ill. az északi part nyugati részének is.

Meg esetleg a 71-760-as kereszteződést kicsit biztonságosabbra alakítani, sajnos nagyon sok ott a baleset.

Zalacsányon, Nagykapornakon átmenni sem olyan vészes.

Ami sajnos megintcsak baleseti gócpont az a kapornaki "szerpentin", főleg a kapornak felőli első nagy kanyar, de ezzel sokat nem lehet csinálni, egy-egy hü..e mindig lesz, hiába a sebességkorlátozás, táblázás.

Előzmény: Törölt nick (55898)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.18 0 1 55898

M76  végét elég hülyén oldották meg,Keszthelyre pont nem.jó.

Sármellékig minimum meg kellett volna csinálni. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55897

Ami a körforgalmakat illeti, nekem azért kétségeim vannak, hogy hosszú távon elég-e a többsávosítás (legalábbis spirál változatban). A kérdés az, hogy van-e egyszerre több irányból nagyobb balra tartó forgalom csúcsban, és ezen irányok forgalma mekkora, és ennek mentén ezen a két ponton érdemes-e nem szintbeni kereszteződésben gondolkodni. Ld. a veszprémi elkerülő folyamatban lévő felújítását, különösen a 74/76 közös szakasz végein lévő két körforgalom kapcsán.

Előzmény: kamant (55892)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55896

Az utóbbira, a néhány legforgalmasabb neuralgikus pont tekintetében.

Előzmény: Hírfigyelő (55895)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55895

Mármost melyikre gondolsz az "ez" alatt?

 

A teljes sorompórudas vasúti átjárókra, vagy a különszintű keresztezésű közúti alul- és felüljárókra??

Előzmény: ÁsítóSárkány (55894)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55894

Azért a néhány legforgalmasabb helyen ezt is el kellene kezdeni, legalbb szépen lassan egyesével.

Előzmény: Hírfigyelő (55891)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55893

"A többi helyen is elég nehéz lenne (főleg 2×2 sávos) elkerülőt kialakítani. Ahogy már többször említettük, érdemes a domborzatot is figyelni!"

 

Igen, ez így is lenne a legjobb, ha nem kellene figyelembe venni az útépítési költségekre kiadott nadrágszíjhúzást. De sajnos jött a háborús veszélyhelyzet, és az állami takarékoskodás, vagyis innentől csak egy szerényebb építésű útban tudunk gondolkodni!

Előzmény: kamant (55892)
kamant Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55892

Csácsbozsok Zalaegerszeg része. Elkerülőt nincs értelme csinálni, az itt átmenő, a városból kivezető, meg a városon kivüli szakasz már 2×2-es, egy kis szakasz kivételével. Amit meg kellene csinálni (és tervben is van [vagy csak volt?]), hogy a körforgalmak is kétsávosak legyenek. (Egy van a Praktikernél, ami már úgy épült, a többi csak "sima".)

Tilajújhegy lakott részét meg is elkerüli a 76-os.

A többi helyen is elég nehéz lenne (főleg 2×2 sávos) elkerülőt kialakítani. Ahogy már többször említettük, érdemes a domborzatot is figyelni!

Előzmény: Hírfigyelő (55887)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55891

Persze, a közúti-vasúti kereszteződéseknél egyértelműen felüljáró vagy az aluljáró lenne a legbiztonságosabb. Csakhogy az országban rengeteg helyet kellene ilyenné átépíteni, és az ilyen magas átépítési költségeket ennyi számú átjáró átépítése esetén nem bírná el az államkassza. (Főleg ebben a válságnégyesben nem [klímaválság + migráció + háborús veszélyhelyzet + energiaválság].)

 

Így a különszintű kereszteződések helyett a vasúti átjárók biztonságosabbá tétele a megoldás, de sokkal olcsón is sokkal biztonságosabbat(!!!!) kiépítve. Így viszont meg kell elégedni az olyan megoldásokkal, melyek bár sokkal szerényebb költséggel járnak, mégis az alacsony bekerülési költségeik ellenére is igen biztonságossá teszik a vasúti átjárókat.

 

Ennek egyetlen módja a teljes sorompóval kombinált fénysorompós vasúti átjáró. A fénysorompó jelez hogy a jelzés lehet (= villogó szimpla fehér jelzés), avagy tilos (= villogó dupla piros jelzés), a sorompó pedig teljes szélességben lezár a tilalom ideje alatt. Ez nem időveszteség, mert ha nincs ott a sorompó csak a fényjelzés, a tilalom ideje alatt akkor sem szabad átkelni rajta, hanem kötelező jelleggel meg kell állni előtte.

 

Ha nem lenne ennyi a felelőtlen / hülye autós, mint amennyi van belőlük, akkor elég lenne a sima fénysorompó is sorompórudak nélkül. De nem ez a helyzet. Sok a szabálytalankodás. Ilyen helyzetben pedig a teljes sorompórudas fizikai akadállyal kiegészített fénysorompó az egyetlen helyes megoldás!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (55889)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55890

Nem, ez nem így működik. Ha a rádió alkalmas a TA (Traffic Announcement) vételre és az be is van kapcsolva, tökmindegy milyen frekvencián adják a TA adást. Ugyanis ezekben a rádiókban két tuner van., Az egyik azt a frekvenciát szolgáltatj, amilyen rádiót éppen hallgatunk. A másik eközben folyamatosan pásztáz és ahol TA jelzést talál, automatikusan oda kapcsol. Az már mellékes, hogy hoygan van megoldva az átjáróra való figyelmeztetés. Nyilván valamilyen hanggal, mintha közlekedési információt sugároznának. A lényeg az, hogy az adott vasúti átjáró olyan frekvencián sugározza az RDS információban a TA jelzést, ami frekvencián nincs műsorszóró adás az adott helyen, hiszen interferencia esetén nem dekódolható a TA információ. Éppen ez az automatikus átkapcsolás az RDS egyik lényege. Más kérdés, hogy a műsorszóró szolgáltatók nagy része nem használja ki a lehetőséget. De például a közszolgálati adók igen. Petőfi, Kossuth, Bartók. De használta a Class FM is. TP jelet sugároz a Rádió1 és a Retró rádió is, de tapasztalataim alapján ezek nem adnak TA információt. Általában a Petőfit hallgatom, de amikor a Kossuthon mondanak közlekedési információt, a rádió automatikusan átkapcsol oda. A mellékelt videón éppen fordítva van, a Kossuthon álla  rádió és átkapcsol a Petőfire.

https://www.youtube.com/watch?v=esBAs16LiQg

Előzmény: NAR (55885)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55889

Az igazán forgalmas helyeken (vagy közelükben valahol alternatív helyen) a nem szintbeni keresztezés (híd, alagút stb.) a nyerő hosszútávon, csak komoly a bekerülési költsége.

Előzmény: Hírfigyelő (55888)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55888

Teljes sorompó fénysorompóval kiegészítve!!! Az autósok hülyesége ellen csak ez az egy orvosság válik be. Ahol nem ilyen van, ott időről időre ismétlődnek balesetek. És minél nagyobb forgalmú úton történik meg mindez, annál több és annál súlyosabb balesetekre lehet -- sajnos számítani... !! -- Mert ugye olyan hülye autós egy sincs, aki megkísérli a sorompórudak áttörését, mert akkor az autóját viheti a roncstelepre vagy a bontóba... !

Előzmény: RadiX (55886)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55887

Olyan egyszerűsített mentőötlet nem lehetne, hogy a régi 76-os főútnak a Zeg. -- M7 közé eső szakaszán mind a hat közbeeső faluját (Csácsbozsok, Nagykapornak, Tilajújhegy, Zalacsány, Szentgyörgyvár, és Sármellék) egy-egy 2 km-es új elkerülővel elkerülőzik, a régi utat felújítják, töltését még egy 2 sávos plusz útpálya szélességűre kiszélesítik, és az ott építendő úttest lenne a bal pályatest, a régi út meg a jobb pályatest. És így akkor kb. felényi költséggel meglenne egy autóút minőségű gyorsforgalmi út, melynél az elkerülőknél 2×6=12 km új utat, míg az új pályatesthez egy új 47 km hosszú 2 sávos utat kellene csak megépíteni, és nem 2 db 2 sávos 47 km hosszú pályatestet.

Így az összes új szakasz hossza amit ki kellene építeni az 47+12=59 km új út lenne. Ez olcsóbb, mint két vadiúj 2 sávos pályatest, összesen 2×47 km útszakasz-hosszal.

És így kisebb költséggel ugyan, de mégis lenne Zalaegerszegnek egy elfogadhatóan jó minőségű gyorsforgalmi kapcsolata az M7-essel.

Előzmény: Aladár46 (55881)
RadiX Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55886

Tök jó funkció lett  volna 30 évvel ezelőtt, amikor kitalálták, csak hát közben elment mellette a világ kétszer.

Előzmény: NAR (55885)
NAR Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55885

Amennyire tudom, ez csak akkor működik, ha a rádió olyan frekvenciára van hangolva, amin jön RDS. Tehát ki kell találni, hogy az átjáróhoz közeledő autók többnyire melyik adót hallgatják...

 

Én is azt hittem, hogy ez tök jó funkció, de az a gond, hogy az így adott információ nem helyi. Múltkor is Budapesten autózva hirtelen kikapcsolt a zene és jött a hír arról, hogy valamelyik Békés megyei alsóbbrendű utat lezárták... Gyorsan ki is kapcsoltam ezt a funkciót. Viszont ha a Waze/Google Maps/stb. tudna ilyen funkciót, az hasznosabb lehetne, mert az ugye tudja a helyszínt és a tervezett útvonalat is.

Előzmény: Landsmann_ (55878)
dimelo Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55884

Volt közbeszerzés, van aláírt kiviteli szerződés.  És nyomatékosan lényeges, hogy a kivitelező a Duna Aszfalt.

 

Az már konteó, hogy ha nem menne, akkor már a J-N-Szolnok megyei képviselők is tárgyalni akarnának Lázárral...

 

Amikor sikeresen leválasztották a Karcag - P.ladány szakaszt, azzal biztosították a rövidebb (Kisúj-kelet) megépülését.

Ne feledjük, Karcagnak már ez is jó lesz...

 

 

Előzmény: Aladár46 (55882)
dimelo Creative Commons License 2022.07.17 0 1 55883

Idézet a cikkből:

felfüggesztették az M76-os út négysávosítását és a térségben zajló vasúti felújítást is.

A közúti beruházás azonban 360 milliárd forintot jelentett volna, s a vasúti beruházás is nagy költségvetési terhet okozott volna.

Lázár János azt a feladatot kapta a miniszterelnöktől, hogy kevesebből többet építsen, így Zalaegerszeg vezetőivel áttekintik az eddigi terveket.

 

Itt még nem volt közbeszerzés, sem nyertes kivitelező, de lehet tudni, hogy a domborzat miatt 360 milliárd ft.-ba kerülne.

 

Egy varázsló sem tudna kevesebből többet építeni.

 

Ez elmúlt évtized éppen arra volt elgondolkodtató példa, hogy kevesebb pályaszakasz épült, de sokkal több pénzből.

Előzmény: Aladár46 (55881)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55882
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55881
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55880

"Ahol nem jár vonat ott kíváló a lámpák fényereje, ahol meg jár ott 10 méterről se lehet jól látni."

 

Ezt jelezd az illetékes vasúti igazgatóságon és vasútállomáson, és akkor majd orvosolni fogják a hibát!

Előzmény: trizs77 (55877)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55879

Közúti-vasúti típusú balesetek megelőzésére (a vasúti átjáróknál): teljes sorompós sorompórúddal lezárható vasúti átjárók fénysorompókkal kombinálva, és a sorompórudak lezárása pedig a kézi bakteres tekerés helyett -- (modernizáció) -- elektromechanikus lehetne, a fénysorompó vezérlő elektronikájával egybeépített olyan vezérlő elektronikával, mely a lezáró motort működtetné.

 

Vasúti-vasúti balesetek megelőzésére: az országban minden településen meglévő mobiltelefon-térerő-átjátszósugárzók felhasználása olyan módon, hogy a vonatban a mozdonyvezető előtti műszerfalra utólagosan felszerelendő gépjármű-GPS-képernyőn kijelezhető legyen a legközelebbi vasútállomásokon is meglévő vonatforgalom-kijelzőtáblák által mutatott kép, melyeken jól látszik, hogy mely vasútvonalakon mely időben és mely irányokban közlekednek a vonatok. Ilyen módon a forgalmista által tévedésből a váltóval rossz vágányra terelt másik vonatot időben meglátná az azonos sínen jövő de vele szemben haladó vonat, és még kilométerekkel az ütközés helye előtt meg tudna állni. A többit meg elrendeznék a vasútállomásokról irányított-ellenőrzött visszatolatással, ill. a helyes vágányra történő utólagos visszatereléssel.

 

Mert ami most Biatorbágy mellett és a balatoni vasútnál is történt -- utoléréses és beletolatásos vasúti balesetek -- azok mind megelőzhetőek lettek volna.

Előzmény: Landsmann_ (55878)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55878

Ilyen látszik/nem látszik fénysorompókkal én is találkoztam. Karcagon is van egy a Kisújszállási úton. Pár éve egyszer a Tesco körforgalomtól kanyarodtam ki. Mivel tudom, hogy gyengén látszik,külön odafigyeltem. Már akkor pirosan villogónak tűnt. Meg az is feltűnt, hogy tumultus van az átjárónál. Jönnek-mennek az autók, de nagyon határozatlanul. Ahogy közeledek, látom, valóban tilos jelzést ad, de az autósok némi hezitálás után áthajtottak az átjárón. Nem egy nagy forgalmú ez az átjáró sem, egy ideig nem is jártak személyvonatok, aztán pár évvel később talán 2 pár vonatjáratot visszaállítottak. Szóval a tiloson áthajtottak az autósok, míg végül egynek megjött az esze és megállt, akkor a szemből érkezők is megálltak. Az átjáró előtt közvetlenül teljesen az út mellé le volt állva egy autó, nem tudom mit csináltak az utasai, de azok ott pislogtak, hogy mennyi autó haladt át a tilos jelzésen. 

 

44 34103 – Google Térkép

 

De ha már vasúti átjárók szóba kerültek. A minap gondolkodtam el egy műszaki megoldáson, ami talán segíthetne csökkenteni a balesetet. Ma már szinte az összes autórádió RDS információ feldolgozására képes. Irányított antennával, kis teljesítményű adóval lehetne olyan RDS információt sugározni, ami (ha a rádión aktiválva van a TA funkció) a rádión fogható lenne, ami figyelmeztetne az átjáró tilos jelzésére. Nyilvánvalóan több jogszabály módosításra lenne szükség, illetve ez sem nyújtana megoldást kikapcsol rádió vagy be nem kapcsolt TA funkció esetén. De úgy gondolom, az autók többségében szól a rádió vagy valami zene CD-ről, memóriakártyáról. Az pedig úgy működik, ha van TA jelzés, akkor az aktuális tevékenységet a rádió abba hagyja és erre kapcsol át. Ezzel a módszerrel elkerülhető lenne a figyelmetlenségből való vonat elé hajtás. Valamikor nagyon régen volt valami hasonló kezdeményezés, csak ott az autóba is kellett volna külön vevőkészüléket telepíteni. De aztán ebből nem lett semmi. Itt viszont a dolog műszaki részének egyes elemei már megoldottak. A vételi oldallal nincs gond, az adási oldalt kellene megoldani. Nem hallottam róla, hogy folytak volna ezzel a módszerrel kísérletek. 

Előzmény: trizs77 (55877)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!