Ha egy sportkipufogót teszek egy 50ccm-es robogora mit kell utána állítani?A henger és minden gyári egy 50eshez való kipufogot tennék rá. Elsősorban a görgőkre gondolok könnyebbek vagy nehezebbeket? Kuplung rugóból milyen színű ajánlott esetleg a karbit kell e állítani.
Azt kérdezted, hogy mi történne, ha a hengerből kivennéd a fojtást.
A Minarellik hengerét nem fojtják, amit linkeltél, az sem fojtás. De ott is le van írva, hogy szinte semmit sem számít, ha kiszenvedi az ember. A Piaggiokon van fojtott henger, de abból meg nem lehet kivenni semmit, cserélni kell, mert mások a vezérlési idői.
Kicsit összetettebb ez a fojtás egy kétüteműnél, de neked ahhoz még nőni kell egy kicsit, hogy mindent érts.
Ha meg a kipufogóból akarod kivenni, akkor a kipufogót kérdezd.
Azzal kezdtem ugye, hogy a kettő közül az egyikben akár lehet is. Vedd ki, baj nem lesz belőle.
Milyen fojtás van annál a hengerben, amit ki lehet venni?
Azt kérdezed annál a hengernél ? Nem tudod , hogy minden motoron van valamilyen fojtás ? Minden motor nagyobb teljesítmény leadására képes eredetileg , mint amikor piacra dobják. A csúcs teljesítményt fojtással csökkentik a motor kímélésének érdekében. A fojtás lehet elektromos , számítógép vezérlésű, de akár a motor vezérlését is eltolhatják úgy hogy kissebb teljesítményt tudjon leadni a motor. A motorkerékpároknál a kipufogó fojtást alkalmazzák leggyakrabban. Az első képen láthatod hogy a henger kipufogó nyílása kőr alakú lenne, de az egyik fele beöntött. Tehát ez a szűkítés a fojtás. A másik képen láthatod hogy itt a fojtást egy behegesztett alátéttel valósították meg. Ezek lassítják a gázáramlást ,ami teljesítmény csökkenését okozza.
A Persze hogy lehúztam a lendkereket és levettem az alaplapot. Mi hányféle van benne , nem értem a kérdést?
De minden bontás a hiba után annak kiküszöbölésére történt. Előbb kezdett dadogni és ennek következményekét és kiküszöbölésére kezdtem megbontani a motort. Meg melyik a pickup vezeték , mert járműtechnikában még nem hallottam ezt a kifejezést.
Egy 50-es quadról beszélünk. Többe kerülne a pad bélése mint amit a quad ér. Lehúzom a hengert mert ez jó ötletnek tűnik , és már csak 5 perces bontásnyira van.
Most sokan meglepődnek, ezért kifejtem. Tajwan a 2 ezres év környékén megvette a yamaha raptor és blaster quadok gyártási jogát. Nem le koppintotta megvette. Az első években csak a vázat gyártotta tajvan . A motort és minden tartozékát japánból importálták. Az enyém is ez a széria , a váz kivételével mindene megegyezik a yamaha yog nextzone-vel. A mostaniakkal már más a helyzet.
Típusa : SMC Ram Sky 50 utcai felszereltségű quad és rendszámos.
Mondjuk a Piaggionál a gyertya helyén mérve az 5 bar már teljesen jó, a gyári konfig általában 3,5 alatt kezd igazán köhögni, szóval a 4 még simán lehet jó, attól függ, mennyire gyors az önindító, vagy milyen erősen rúgják meg a berugót.
Rendesen, 4500-on forgatva, állandó kenéssel kell magasabb értéknek lennie, az meg ugye csak padon megy.
Üzemanyagellátás akkor rendben, gyújtás rendben, szimeringek rendben,kipufógó nincs eldugulva, akkor mérj egy kompressziót. Unokatesóm Piaggio-ja egyik napról a másikra beadta az unalmast. Mindent kicseréltek már majdnem rajta, mire elérkezett a kompresszió mérés, kölcsön műszerrel. 4 bar volt hidegen, pedig meg esküdtek, hogy "van kompresszió", mivel a gyertyanyílást újjal befogva jónak ítélték.
Végigolvastam, azzal együtt, mikor kifejted, hogy ez a karburátor dolog neked nem egy túl mélyen ismert terület, úgy kb. a kocsmai simsonszerelés szintjéig megy.
Szóval: mi történik, ha feljebb teszed a súbert és ha lejjebb teszed (mert ugye meg is fulladhat a túl sok benzinben)?
Mi történik, ha leveszed a légyszűrőt?
Mi történik, ha adsz még levegőt a üresjárati csavarral és mi történik, ha elveszel egy kicsit?
Mit jelent, hogy jó a szint, meddig ér, és mennyire megy le gázra?
Jó-e a szívócsonk, nem áll-e más szögben a karbi, mint kéne neki?
Látom nem olvastad végig a hozzászólásokat. A karbi átvizsgálva többször szétszedve , nincs dugulva , benzin mennyiség is jó .A másik motor megy vele. A szimeringek cserélve ,a tömítettség nyomáspróbával ellenőrizve. A membrán is , azóta az is kilett cserélve.
A benzin mennyisége megvan alapjáraton és fordulaton is. A motor 1/4 gázig tökélletes, bármilyen helyzetben húzol neki többet, olyan mintha elfogyna a benzin vagy levennéd a gyújtást. Visszaengeded a gázt 1/4-re abban a pillanatban úgy megy mintha semmi sem történt volna.
Hozzászólás 26617 -ben felsoroltak teszteltek a másik motoron. A felsoroltakon kívül várnék ötleteket.