Csak a Toyota adott 500E darabot Európában tavaly. Menj már ki az utcára és nézz körül. Tele van az P2 és P3 al. A két legelterjedtebb hibrid Magyarországon és más hibridek is vannak kevés Honda HEV viszonylag sok Mitsubishi PHEV és rengeteg gagyi hibrid.
Én 8 E darab zöld rendszámról tudok de legyen 10E darab. Marginális a számuk.
Nissan celebrates a tremendous achievement of selling 136,324Note cars in Japan last year, which put the model on the top of all models, ahead of Toyota Aqua (126,561), Toyota Prius (115,462) and Nissan Serena minivan (99,865). For comparison, the Nissan LEAF was #35 at 25,722.
10 ev alatt a tömegközlekedes is rengeteget fejlödik. Minden lehetöseg megvan ahhoz, hogy a varosokban "nagyobb jarmüvek" iranyaba törtenjen a mobilizacio eltolodasa.
Kevesebb közlekedés, utazgatás és szállítás kellene. Meg a tömegközlekedést fejleszteni. De ez nem valószínű, inkább a "mindenkinek 2 tonnás EV-t" irányba megy a dolog.
- a megujulok növekedese megfelelö ... igy nehany evtizeden belül celhoz lehet jutni (marmint az EU celja, hogy a CO2 kibocsatas ~80%-kal csökkenjen).
- az EV felskalazasa jelenleg evente ~50% körül jar. Tud valaki egy hasonlo iparagat mutatni, amely jelenleg evi ~50%-t növexik (mert en nem nagyon)? 2018-ban ~2 millio EV/PHEV keszült ... 2019-ben valszeg közel 3 millio ... evente 50% növekedes 1,5 evenkenti duplazodast jelent. Ha 2018-ban ~2 millio ilyen keszült, akkor 9 evvel kesöbb (az 6 duplazas es 2028) mar evente ~64 millio EV auto
keszülne ... ami az eves "szemelyautokibocsatas" ~2/3-a ...
- a legyartott EV-kat megveszik. Ha nem vennek meg, akkor nem fogjak gyartani öket. Evi ~50%-kal tagulo piac sok mindent lehetöve tesz.
- Mire elfogyna az EV-k iranti piac (potencialis felvevökepesseg), addig az EV olyan jo lesz (es remelhetöleg relativ olcso is), hogy a legtöbb uj vevö azt fogja valasztani ... vagyis a piac tovabb növexik ...
- a vilag autoallomanyat (ill. annak tulnyomo többseget) 80-100 Gigafactory (meretü gyar) elvinne.
Jelenleg ~10 epiteseröl van szo (ill. ilyen meretü kapacitasnövelesröl), ami, ha elkeszül, evente ~10 millio EV-t müködtethet ...
- az EV-ra törtenö atallas nem hobby, nem divattrend, hanem az egyetlen jelenleg ismert lehetöseg es jarhato ut. Atmeneti technologianak el tudom kepzelni a soros hybridez is (amely az üzemidö töredekeben müködik csak ... igy em tul szervizigenyes).
- Elvileg leteznek mas lehetösegek is (pneumatikus, hidraulikus meghajtas), de ezek felskalazasa a kezdeti fazisban mar elakadt. Hasonloan nem veszik a CNG autokat se.
a nukis "mocsoknak" legalább van felezési ideje, mi a helyzet az üvegszál-műgyanta keverékből készült szélkerék lapátokkal? Annak mennyi a felezési ideje, meddig kell őrizni?
(Egyébként rákkeltő, ha szétporlad a műgyanta ami összefogja, akkor viszi a szél, víz a benne lévő üvegszálat. Elégetve se jobb a helyzet, akkor meg a műgyantából keletkeznek mérgező anyagok + az üvegszálas salak)
Már 10 felett van, azért kevés, mert még kevés a használt EV, és a magyarok többsége öreg használt autóval jár, a gépkocsipark átlagéletkora közelebb van a 15 évhez, mint a 10-hez. Még csak mot indul be az EV gyártás igazán, még a piacvezető Tesla is csak 245 ezer autót gyártott tavaly, igazi kínálat úgy 2021-22 körül lesz, és még sok lesz a használt, elérhető árú EV, ami a magyaroknak kell, még legalább 5-8 év, 22-től számolva.
Hu de jó ha New Yorki önkormányzatnak ez a jó akkor biztos nekem is ez lesz a jó.
Ha kiad az önkormányzat valamit a kocsik üzemeltetéséről (nem tudjuk hány kilométert mennek egy évben a kocsik nem tudjuk mekkora a támogatás rajtuk, stb) akkor az biztos 100%-ban igaz. :)
"nem szegyen az olvasas "
Azért had ne keresgéljek állandóan a neten. Azt biztosan tudom, ha más számok jöttek volna akkor a villamos autókat reklámozó weboldal NEM közölte volna le.
Ha olyan "jó" a villamos autózás Magyarországon akkor miért csak 8E darab zöld rendszám van kiadva? Köszönöm válaszod. :)
Ennek a pudingnak borzasztó egyszerű evés próbája van: ha a flottás cégek (taxik, szállítók, stb.) rácuppannak és elkezdenek EV-vel járni, akkor igaz az elemzés.
Pont olyan rugalmasan fog elszakadni pár éven belül a lítium-ionos EV-től az euroatlanti térség mint ahogy ma nyilatkozott Merkel a pár évvel ezelőtti menekült kérdés kezelésről. (Minden jó volt, csak...)
Az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlan, bár eddig sokakat visszatartott az elektromos autók magas ára, a Quartz beszámolója azonban kiemeli, hogy az elektromos autók ára immár az amerikai gépjárműárak mediánja alá csökkent, míg a new yorki önkormányzat autóflotta-kezelője által közzétett adatokból kiderül, hogy az elektromos autók bizonyos esetekben már a vételárat és minden egyéb más költséget figyelembe véve valóban versenyképes alternatívát jelentenek a hagyományos, benzines járművekkel szemben.
Kicsit tevecc, mert NEM egy elfogult lap allitja, hanem a czikket a nyújorkiak irtak ... nyugodtan olvasd el ... nem szegyen az olvasas ... en szoltam ...
New York City says electric cars are now the cheapest option for its fleet
Minden autoval megeshet, hogy "kiakad" a kilincse, vagy bedöglik a klima, kifordul a hamutarto ... Különben egy auton ~150 000 merföld alatt vagy 5 garnitura gumit kell rarakni, fekbetetet cserelni ...
de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.
Azért, mert egy ilyen beruházás nem az építésről, vagy a technikáról szól - hanem pénzről, de főként politikáról, illetve egy ember tejlhatalmának a korlátlan idejű megőrzésének a bebiztosításáról.
A Paks 2-ért felelős miniszter kínosan ügyelt arra, hogy egyáltalán szóba hozza Varga Mihályt, a február végi oroszországi útjának eredményét, de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.