Keresés

Részletes keresés

newman2018 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346250

Hibridet ( HEV) alig látni? 

Jól vagy?

Csak a Toyota adott 500E darabot Európában tavaly. Menj már ki az utcára és nézz körül. Tele van az P2 és P3 al. A két legelterjedtebb hibrid Magyarországon és más hibridek is vannak kevés Honda HEV viszonylag sok Mitsubishi PHEV és rengeteg gagyi hibrid.

 

Én 8 E darab zöld rendszámról tudok de legyen 10E darab. Marginális a számuk.

Előzmény: Rangun (346248)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346249

Terjedget... mondjuk úgy.... terjedget:

 

Nissan e-POWER beat Toyota’s hybrids in Japan

 

Nissan celebrates a tremendous achievement of selling 136,324 Note cars in Japan last year, which put the model on the top of all models, ahead of Toyota Aqua (126,561), Toyota Prius (115,462) and Nissan Serena minivan (99,865). For comparison, the Nissan LEAF was #35 at 25,722.

https://insideevs.com/nissan-e-power-add-plug-in-capability/

Előzmény: newman2018 (346246)
Rangun Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346248

Tévedés, hibridet alig látni, több az EV, az EU átlagot hozzuk, kb. vagy 4 ezer darab elment tavaly.

Előzmény: newman2018 (346245)
,m,1710 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346247

Ez a kökorszakbeli buzaszem szenário még él? hehe

egy lapát vagy egy tona vagy egy vagon buzaszem

Előzmény: józsi24 (346244)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346246

"soros hibrid" 

Ez valami becsípődés nálad? :) 

Miért terjedne el mikor a kis darabszám miatt drágább mint az "igazi" hibrid ami nem mellesleg a soros üzemmódot is támogatja. 

Előzmény: _Berci (346241)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346245

Az új autók eladásánál ez látszik? Mármint a hatalmas fejlődés.

 

Megjegyzem a zöld rendszám nagy része PHEV. Nem tudom hány százalékban.

Évtizedek kellenek míg Magyarországon jelentős tényező lesz az EV autó.

 

 

Előzmény: Rangun (346239)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.19 0 1 346244

Eftarsak!

 

Az osztalyharc fokozodik... de nehany evtized  es mindenutt gyozni fog a komenyizmus!

 

80%kal b+...

Ahhoz kepest, hogy eddig semennyivel nem sikerult csokizni, ez meglehetosen ambiciozus terv... 

 

Bercingetorix!

 

Rakj 1 buzaszemet a sakktabla 1. mezojere...

2ot a 2.ra, 4et a 3.ra, 8at a 4.re...

 

Aztan szamold ki hanyezer ev alatt termelunk annyi buzat, ami a 64. mezore kell...

Előzmény: _Berci (346241)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -8 0 346243

10 ev alatt a tömegközlekedes is rengeteget fejlödik. Minden lehetöseg megvan ahhoz, hogy a varosokban "nagyobb jarmüvek" iranyaba törtenjen a mobilizacio eltolodasa.

Előzmény: mica-r (346242)
mica-r Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346242

Kevesebb közlekedés, utazgatás és szállítás kellene. Meg a tömegközlekedést fejleszteni. De ez nem valószínű, inkább a "mindenkinek 2 tonnás EV-t" irányba megy a dolog.

Előzmény: _Berci (346241)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -9 0 346241

 

Urak! Következö van:

 

- a megujulok növekedese megfelelö ... igy nehany evtizeden belül celhoz lehet jutni (marmint az EU celja, hogy a CO2 kibocsatas ~80%-kal csökkenjen).

 

- az EV felskalazasa jelenleg evente ~50% körül jar. Tud valaki egy hasonlo iparagat mutatni, amely jelenleg evi ~50%-t növexik (mert en nem nagyon)? 2018-ban ~2 millio EV/PHEV keszült ... 2019-ben valszeg közel 3 millio ... evente 50% növekedes 1,5 evenkenti duplazodast jelent. Ha 2018-ban ~2 millio ilyen keszült, akkor 9 evvel kesöbb (az 6 duplazas es 2028) mar evente ~64 millio EV auto 

keszülne ... ami az eves "szemelyautokibocsatas" ~2/3-a ...

 

- a legyartott EV-kat megveszik. Ha nem vennek meg, akkor nem fogjak gyartani öket. Evi ~50%-kal tagulo piac sok mindent lehetöve tesz.

 

- Mire elfogyna az EV-k iranti piac (potencialis felvevökepesseg), addig az EV olyan jo lesz (es remelhetöleg relativ olcso is), hogy a legtöbb uj vevö azt fogja valasztani ... vagyis a piac tovabb növexik ...

 

- a vilag autoallomanyat (ill. annak tulnyomo többseget) 80-100 Gigafactory (meretü gyar) elvinne.

Jelenleg ~10 epiteseröl van szo (ill. ilyen meretü kapacitasnövelesröl), ami, ha elkeszül, evente ~10 millio EV-t müködtethet ...

 

- az EV-ra törtenö atallas nem hobby, nem divattrend, hanem az egyetlen jelenleg ismert lehetöseg es jarhato ut. Atmeneti technologianak el tudom kepzelni a soros hybridez is (amely az üzemidö töredekeben müködik csak ... igy em tul szervizigenyes).

 

- Elvileg leteznek mas lehetösegek is (pneumatikus, hidraulikus meghajtas), de ezek felskalazasa a kezdeti fazisban mar elakadt. Hasonloan nem veszik a CNG autokat se.

 

padisah Creative Commons License 2019.03.19 0 1 346240

a nukis "mocsoknak" legalább van felezési ideje, mi a helyzet az üvegszál-műgyanta keverékből készült szélkerék lapátokkal? Annak mennyi a felezési ideje, meddig kell őrizni?

 

(Egyébként rákkeltő, ha szétporlad a műgyanta ami összefogja, akkor viszi a szél, víz a benne lévő üvegszálat. Elégetve se jobb a helyzet, akkor meg a műgyantából keletkeznek mérgező anyagok + az üvegszálas salak)

Előzmény: kobab (346210)
Rangun Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346239

Már 10 felett van, azért kevés, mert még kevés a használt EV, és a magyarok többsége öreg használt autóval jár, a gépkocsipark átlagéletkora közelebb van a 15 évhez, mint a 10-hez. Még csak mot indul be az EV gyártás igazán, még a piacvezető Tesla is csak 245 ezer autót gyártott tavaly, igazi kínálat úgy 2021-22 körül lesz, és még sok lesz a használt, elérhető árú EV, ami a magyaroknak kell, még legalább 5-8 év, 22-től számolva.

Előzmény: newman2018 (346238)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.19 0 1 346238

Hu de jó ha New Yorki önkormányzatnak ez a jó akkor biztos nekem is ez lesz a jó. 

 

Ha kiad az önkormányzat valamit a kocsik üzemeltetéséről (nem tudjuk hány kilométert mennek egy évben a kocsik nem tudjuk mekkora a támogatás rajtuk, stb) akkor az biztos 100%-ban igaz. :) 

 

"nem szegyen az olvasas "

 

Azért had ne keresgéljek állandóan a neten. Azt biztosan tudom, ha más számok jöttek volna akkor a villamos autókat reklámozó weboldal NEM közölte volna le. 

 

Ha olyan "jó" a villamos autózás Magyarországon akkor miért csak 8E darab zöld rendszám van kiadva? Köszönöm válaszod. :)

Előzmény: _Berci (346231)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.19 0 1 346237

Ennek a pudingnak borzasztó egyszerű evés próbája van: ha a flottás cégek (taxik, szállítók, stb.) rácuppannak és elkezdenek EV-vel járni, akkor igaz az elemzés.

Előzmény: _Berci (346231)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346236

Nu, akko nekom kone egy 10 ev koruli 700ropi korul, legalabb 90%-os aksival...

 

 

Előzmény: _Berci (346231)
kobab Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346235

Pont olyan rugalmasan fog elszakadni pár éven belül a lítium-ionos EV-től az euroatlanti térség mint ahogy ma nyilatkozott Merkel a pár évvel ezelőtti menekült kérdés kezelésről. (Minden jó volt, csak...) 

Előzmény: _Berci (346231)
Rangun Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346234

Nincs másra adottságunk, esetleg lignit, de az eleve drágább, és nagyon szennyező.

Előzmény: _Berci (346233)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -8 0 346233

Ha te mondod. :-)))

Előzmény: Rangun (346232)
Rangun Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346232

Tök mindegy, atomerőmű nélkül nem lesz olcsó áram.

Előzmény: _Berci (346221)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -7 0 346231

 

Lyé! Mán magyarul is ezt állittyák.

 

Az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlan, bár eddig sokakat visszatartott az elektromos autók magas ára, a Quartz beszámolója azonban kiemeli, hogy az elektromos autók ára immár az amerikai gépjárműárak mediánja alá csökkent, míg a new yorki önkormányzat autóflotta-kezelője által közzétett adatokból kiderül, hogy az elektromos autók bizonyos esetekben már a vételárat és minden egyéb más költséget figyelembe véve valóban versenyképes alternatívát jelentenek a hagyományos, benzines járművekkel szemben. 

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/szamok-bizonyitjak-mar-jobban-megeri-az-elektromos-auto-mint-a-benzines.317921.html

 

Előzmény: _Berci (346230)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -7 0 346230

 

Kicsit tevecc, mert NEM egy elfogult lap allitja, hanem a czikket a nyújorkiak irtak ... nyugodtan olvasd el ... nem szegyen az olvasas ... en szoltam ...

 

New York City says electric cars are now the cheapest option for its fleet

 

https://qz.com/1571956/new-york-city-says-electric-cars-cheapest-option-for-its-fleet/

 

Előzmény: newman2018 (346229)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346229

Ezt egy elektromos autók iránt "elfogult" weboldal állítja csak szólok. :) 

Előzmény: _Berci (346220)
GPS Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346228

 

Elég nagy baj, hogy így van.

.

Előzmény: _Berci (346227)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -6 0 346227

Akar en is irhattam volna ... de mind1, hogy Rangununk vegülis kitöl olvassa ...

Előzmény: GPS (346225)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -6 0 346226

Minden autoval megeshet, hogy "kiakad" a kilincse, vagy bedöglik a klima, kifordul a hamutarto ... Különben egy auton ~150 000 merföld alatt vagy 5 garnitura gumit kell rarakni, fekbetetet cserelni  ...

Előzmény: Auralianus (346224)
GPS Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346225

 

de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.

 

Azért, mert egy ilyen beruházás nem az építésről, vagy a technikáról szól - hanem pénzről, de főként politikáról, illetve egy ember tejlhatalmának a korlátlan idejű megőrzésének a bebiztosításáról.

 

Ezért.

.

Előzmény: _Berci (346221)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346224

eltekintve az ellopott alkatrészek miatt megugró költségekről szóló résztől, igen, igazad van...

Előzmény: _Berci (346220)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -6 0 346223

Legalabb rutin vizsgalatot minden auton kell vegezni ...

Előzmény: DonQuijote (346222)
DonQuijote Creative Commons License 2019.03.19 0 0 346222

" $204 with the Bolt "

 

Jól lehúzták őket, ahhoz képest hogy a Bolton 150000 mérföldig csak a kerekeket kell rotálni meg a pollenszűrőt cserélni...

Előzmény: _Berci (346217)
_Berci Creative Commons License 2019.03.19 -6 0 346221

 

Tovabbra sincs kapa.

 

A Paks 2-ért felelős miniszter kínosan ügyelt arra, hogy egyáltalán szóba hozza Varga Mihályt, a február végi oroszországi útjának eredményét, de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.

 

https://alfahir.hu/2019/03/18/paks_2_lmp_suli_janos_demeter_marta_parlament_varga_mihaly

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!