Nem is értheted, Smíró sem érti... Mert mellényomtam egy hozzászólásnyival. Tulajdonképpen neki akartam válaszolni arra a kérdésére, hová tűnt az Ambree.
Szerintem nem is hinnéd mennyit ér a hővédő, mikor a simában már éget a nap, akkor még a hővédősben csak annyit érzel hogy világos van, de nincs meg az hogy ég a bőröd. A különbözet viszont tényleg elgondolkodtató.
Ugyanezt mondta egy szaki, aki az imént hozta rendbe az üvegemet. Neki Sharanja van, TDi, majdnem 300 k úttal maga mögött. Fogyiban szinte semmi eltérés az enyém és aközt. Az gyári álló fűtéssel szerelve, ami finom dolog lehet hidegben való induláskor a motornak, utasnak egyaránt.
Kérdés: ér valamit az első hővédő üvegüng hővédés tekintetében? Mert 40 körül van esőérzékelős, angol, a hővédős viszont 100 k felett:-(( Tisztán szemből annyit nem süt a nap, hogy egy esetleges cserénél megérje szerintem a különbséget, előnye: jobban kilát a gps, használhatóvá válik a radarkontroll. A kínai meg szinte annak a fele, a szaki szerint azzal sincs baj, de van ellenérzet. Vélemény?
Etanol ügyben írtam a spuri fejlesztőinek, s biztató választ kaptam:
Xe3: Nekem egy kicsit OFF kérdésem van. Régóta gondolkozom az E85-ön, itt is tettem már fel ezzel kapcsolatban kérdéseket, elolvastam a cikkeket, s más oldalakon is utánanéztem. Tudom, hogy jobb eredményt lehet elérni, ha az ember beépítteti vezérlőt, bár a legtöbb jármű megbirkózik az 50-50%-os aránnyal. Próbálkozásaim voltak, 0,4% spuri bekeverésével. Teljesítmény, nyomaték és (természetesen) a fogyasztás is nőt... Egyetlen dolog van, amitől félek, mégpedig az, hogy "száraz". Félek, hogy a 3 éves kocsim motorját hamar(abb) tönkretenné, elkoptatná. Lehet erre megoldás, ha az üzemanyaghoz nem csak a spurit (piros), hanem egyéb adalékot, pl. a kétüteműekhez való "olajat" adagolom? Ezzel összefér a spuri? Nem tesz kárt a motorban a kétütemű adalék? Bár az árát nem tudom, s lehet, hogy ezzel az adalékkal már drágább lenne az E85+Spuri+Adalék, mind a 95-ös benzin...
SZAKI KFT: Kétütemű olajat semmiképp ne! Meg motorolajat se. A SPURI többféle réteges felső kenőanyagot tartalmaz. A speciális E 85 adalékolásáról már tárgyalunk kutakkal. De sajnos nem mondhatok többet. Kérünk egy kis türelmet, és nagyon kiváló minőséget fognak kapni legtöbb biokútfejnél egy remek magyar találmány segítségével. Sok jogszabálynak és bürokráciának kell eleget tennünk. Gőzerővel és hatékonyan dolgozunk az ügyön. A leghatékonyabb anyagot a régi megkövült paragrafusokon, rendeleteken nehéz átpasszírozni. És még az MSZ előírásait sem frissítik elég sűrűn. de sorolhatnám mennyi gátugrásra kényszerítenek. Ígérem nem adjuk fel, Európának megmutatjuk a magyar példát! Addig is 50-50% +SPURI kétszeres. ÉS MÁS SEMMI!!!! Így nem lesz baj! Kérdés az, hogy így megéri-e? Köszönöm az igen aktuális kérdést. Farkas Kálmán
oktiba az uj tdi motor 105 lovas. de nem olyan sikeres széria. a cégnél ilyent vett a főni, de az enyém a tour volt a leghálásabb. a 105 lovasok pld sok olajat zabálnak.
Következő autóm tdi lesz, piszok jó motorok, és jól húzhatóak, ami nekem a lényeg. A mostani chippelésével elindultam a lejtőn, még nem döntöttem hossz vagy kereszt motoros lesz e, kár hogy az octik közül kevés a 110lovas, meg az extrás, amit már megszoktam a pugban abból már nem engedek.
a tour modell volt 90 paci. egyszerü, de jó volt. 5 év alatt 270e km-t toltam beleés nem volt semmi baja. igaz most az utolsó félévben már hangosabb volt a kelleténél...
köszi, a válaszod megnyugtat. ezek szerint nem fogom bántani. viszont van egy másik érdekessége az autónak. nincs kulcslyuka soför ajtón sem. csak távirányitóval tudom nyitni. van viszont pótkulcs is hozzá... de minek??? attól félek, ha lemerül az elem a távirányitóba (kulcsos) és elvesziti az inicializálását, akkor mi van? az autószerelő szerint I.J. (azaz igy jártam) ???
Hát igen már a TDI motorban is szükség volt a kisegítő fűtés használatára, de a hdi-nél már fokozottabban, annak még jobb hatásfok miatt. Hány lovas Octid volt?
A termosztát 82 vagy 84 fokon nyit (már ha jó). Nem tudom, ők mivel mérték a 70fokot, de az simán tévedhet is ennyit, ha nem egy kalibrált műszer. Ha a műszerfalon 80-at mutat, az több mint tökéletes, ha majd lemegy 70 alá (tartósan), akkor kezdj gondolkodni a cserén.
rendelni azt lehet, aminek saját cikkszáma van. Nem emlékszem már a C érzékelőre, de ha a táblázatban nincs külön cikkszáma, akkor nem tudod külön rendelni. :( Anno a 306-omban az elektromos ablakemelőben az a kis műanyag bizbasz tört el, ami a sínhez fogja az ablak alsó keretét, ezért nem lehetett használni. Ez egy hüvelykujjkörömnyi műanyag, kb. 0,0005 eurocentbe kerülhet. Persze, hogy csak a komplett alsó sínnel, rögzítővel, akármivel együtt volt rendelhető, aranyárban. A vége az lett, hogy vettem egy aluminiumtömböt, fűrészt meg reszelőt, és egy fél nap alatt legyártottam egy másik alsó befogót.
köszi a véleményt. nem ismerem a francia autókat. nekem mindig német volt. ez alkalmi vétel volt igy került hozzám. amugy meg vagyok vele elégedve. a 100 KW-s motor (136 HP). a fütésre ugy értettem, hogy ha pld 23 vagy 24 fokot állitok neki automata klimával, akkor sosem áll le a ventillátor, mert nem birja kimelegiteni. igy 20 fokon használom és kézi ventillátor álláson.
A másik az, hogy ha kocsit váltottál, akkor ne a teljesen más márkához hasonlítgass, mert a végén annyi mindent kicserélhetsz, hogy újra Octavia lesz alattad... Olyannal próbáld meg összelőni, amiben épp ülsz - én nem babrálnám a helyedben. Bár még kiderülhet, hogy az enyém is car:-))) Ha Neked is felvarrott van, akkor csak közlöm, hogy sem a hűtése, sem a fűtése szerintem nem annyira hatékony, mint az I. szériásnak és bizony a fűtés hagy kívánni valót maga után. És ezt sem kell összehasonlítgatni más verdáéval, csak egymáséval. Erre jó mondjuk a topiktali...
136 lovas SW-m van. Még soha nem állt be 90 fokra, max csúcsforgalomban nyáron. 70-80 között mutat, közelebb a 80-hoz. Én nem gondolom, hogy baja lenne...
hálás köszönet a reg tippért. regeltem, meg is találtam ami kellene alvázszám alapján.sajnos a legdrágább (T5F 1 13E 93A). alvázszám: VF33HRHRH83525870. már csak egy a kérdés: muszáj ezt az egészet megrendelnem? vagy netán lehet csak a C érzékelőt külön? egyenként olcsóbb lenne mint egyben mindent.lehet feléből megusznám. a szervizbe (Győr) azt mondták náluk csak egybe lehet és 60.000 plussza munkadij. le volt szerelve a termosztát és 70 fok körül nyit. normál menetben a müszerfalon 80 fokra beáll, onnan se le sem fel nem megy. mentem vele győr-szolnok kb 270 km ugyan csak 80 fok. lehet jobb ha nem bántom? tanácstalan vcagyok, mert eddig egy oktávia 1.9 tdi volt, annak 90 fokra beállt és nem mozdult sem fel sem le. apropo, lehet innen direkt rendelni is? vagy ez csak infó jellegü dolog?
Isten éltesse erőben egészségben, jöjjön rá szebb jövő:-)
Ha tankolok és elgurulok a határig a kúttól, akkor az átlagfogyim nullázás után 4-5 liter között van. Útlevél ellenőrzés miatt várok pár percet, motor alapjáraton. Amikor elindulok, átlagfogyi van, hogy 8 liter felett, pedig csupán 4-5 percet várakoztam. Amire hazaérek - 6 Km -, a fogyi lemegy 7 liter alá, majd azt kell "ledolgoznom" a hosszútávú út során. Ennyit jelent csupán néhány piros lámpa, stb. Ebből nem lehet kiindulni, többet jelent, hogy a következő tankolásig mennyi Km-t mentél, mennyi van még a tankban, illetve matekozással talán igazán pontos értéket lapsz. Csak akkor mindig Te tankolj, mindig a meghatározott első, stb. kattanásig, mindig annyit várva a hab leülésére, ismét stb, stb.
Igen, ezt már sokan mondták, hogy igazán a tankolásnál fog kiderülni hogy mennyit fogyaszt, és én a fedélzeti pontatlanságára gondolok, hogy amiatt van ez.
Chiptuningnak nem vagyok a híve, el leszek vele így :)
Nekem is 2.0 Hdi 90 Le van, ha szinte csak városban használod, ráadásul rövid távokon (5-10 km), akkor a fedkomp sokkal többet mér a valós fogyasztásnál. Próbáld ki a már említett teletank-teletank módszert! Meg fogsz lepődni!
A lomhaságra pedig jó megoldás a chip. Én pár hete csináltattam és mintha motort cseréltek volna benne. Már 1500-as fordulattó megindul és sokkal könnyebben pörög.
Itt tisztán városban, hidegben nekem is 8.5öt írt a fedkomp, pedig ez Eger, itt nincsenek dugók akkora dugók, mint fennt a BKV székhelyen. :)
De persze csalhat, teletank-teletank a biztos, valaki régebben említette, hogy bizonyos sebesség alatt nem is veszi figyelembe a haladást, tehát eleve nem számolhat jól.
ürestank módszeren, remélem nem azt érted hogy kiszárítod, mert az nem jó ötlet, mert a cr befecskendezö nem szereti a kevés üzemanyagot a tankban. Inkább teletank-teletank. Próbálj keríteni a közelben szögre pont olyan verdát mint a tiéd, és próbáld ki, akár kereskedésböl vidd el "próbakörre" . Kezdessz meggyözni hogy tényleg lomha. Kiengedett kézifékkel próbáltad már :)
kb 250 et mentem és a második csík ment le a benzinórán
Még nem mértem az ürestank módszerrel, azért kérdezem hogy a műszerekben mennyire lehet bízni. A szervizben azt mondták, hogy igen, lomha a kocsi, de ez a széria ilyen.
ílehet hogy a kocsival van baj? Ha igen akkor mi lehet és honnan lehet észrevenni?
jesszum, jó nagy... Gratulálunk Gáborhoz, legyen egészséges és mosolygós kölök :) anyukájának is gratula a kihordásáért meg a szülésért!
-------
Nem tudom, ez a 8,5 elég soknak tűnik. normális helyen váltasz (=nem túl lent és nem is túl fönt)? eleget motorfékezel? nincs fölösleges cumó az autóban, amit ide-oda cipelsz? egyébként jól megy az ótó? (a nem menő, sokat fogyasztó autó sokkal egyértelműbb tünet lenne, mint a jól menő, sokat evő...). Kiszámolva is ennyi?
nekem 1,6 van, de az 6,5 fölé nem mer menni, pedig itt zöldhullám az nyista (de még a "nagykörúton" sem!!!!), és néha már bevadulok a sz@rakodástól, ami itt megy... olyankor meg nem annyira gázolajkímélve megyek... :D ami meg a fedkompot illeti, nekem a vezetési körülményektől függ, merrefelé és mennyit téved... pályán pl kevesebbet mutat, mint a valós, városban meg többet.