Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Én is azért voksolnék a Kishatár (vagy inkább Cora, hogy legyen hely WC-re menni) - Dobozi - Vámospércsi - Hajnal - Vágóhíd - Bihari - Lahner - Diószegi útvonalnál, hogy eddig ellátatlan területeket kössön össze. Csapó utca - Zsibi, Lahner utca - Kenézy, stb. A Mikepércsire ott van a 42-es.
Viszont a 43-as szinte feleslegesen megy a Nagyállomástól, mert gyakran üres.
Nekem is jobban tetszene egy sűrűbb józsai követés a Doberdóig és onnan könnyen gyors átszállással intermodalitás elvi feltételei alapján tovább lehet utazni eszköz/mód váltással bármerre.
A cél a A pontból lehető legtöbb helyre eljuttatni az utast (igény alapján) a leggyorsabban. De ha ez ászállással érhető el akkor nem kell félni tőle. Ha józsaáról belvárosba egyetemre reptérre állomásra is akakrnak menni akkor nem lehet minden legfelső/felső/alsójózsáról is 4 irányba busz. vagy lehet, de irányonként nem lesz elég. akkor menjen egy decentrumig ahonnan tovább lehet utazni. Másrészt a kapacitás elosztása is jobban alakul.
bocsi, hogy 1-esével írok, de így könnyebb nekem :$
Abban teljesen igazad van, hogy a különféle hurok vagy épp "sima" hosszú viszonylatok késnek/sietnek adott szakaszaikon. A különféle részek más-más kondícióval, mobilitási igénnyel rendelkeznek. Néha ezért is szaladgálnak üresen adott szakaszon buszok, másik szakaszán teli. A 22-24is sokkal kihasználtam a Kassai részen úgy az agrárig, míg a Tócóskert-Böszörményi vonalon kevésbé (kivéve csúcsban az agrár miatt).
Viszont 1-2 helyen nekem szimpatikus bizonyos helyeken a fedő vonalak alkamzaása. Pl. ha 22-24-et említed (tényleg csak pl!!!!) teszem azt a 24 a Böszörményiről visszakanyarodik a Bolyain a Kassai felé vagy Bolyain megy a Böszörményit érintve a Doberdóra. A 22 pedig a Doberdóra. Tényleg csak pl volt, lényeg , hogy mindkettőben van átfedés így biztosított a Kassai - Campus kapcsolat vagy Újkert - Temető/Klinikák . Aki körbe akakr menni a kassairól a Füredi kapuhoz az pedig már átszáll.
Igaz ez km többlet ami manapság mindne szolgáltatónak anyagiak miatt fejtörtés okoz. (Szóval ez msot nem tud aktuális lenni, sajnos, a források elvonása miatt).
Viszont az átszállás leközdésre szerintem is megoldás az időalapú jegy. pl 30 perc a legkisebb időalap.
És miből gondoljátok, hogy a Mikepércsi út stb dél felől az utasok a Dobozi lakótelepre mennek?
Lehet, hogy így van, de mi támasztja ezt alá? Két lakótelp közt kicsi valószínű a közlekedési igény, persze lehet. Ha a belvárosba akar menni az utas, biztos nem fog 15 - 20 percet kerülni a dobozi felé az említett 43-assal.
Én is ilyesmire gondoltam, csak én belevettem a 15/15Y-t is. A 11-essel én is számoltam.
Ja, a 43-ashoz még annyit (amit LoLkA is írt), hogy talán mégse lenne jó ötlet, a Mikepércsi út - bartók Béla út viszonylat már megoldott a 42-essel. A 43-ast szívem szerint a Bihari utcán át vinném a Leiningenig, majd a Diószegiig. A 41Y nagy fejtörést okoz. A 15Y-t mindenképpen hanyagolnám.
A 23-ast a kiskörúton keresztül a Széchenyin át a Vincellérig vinném, ezzel javulna a kapcsolat a Júlia-telep és a belváros között. Így a 19-es is módosítható.
Most hogy publikus lett az email címed, lincselés lesz a vége. :)
A zsibi törzsvendégei úgyse sokat konyítanak az internethez :D
De mindenképp úgy gondolom, hogy a jelenlegi útvonalat is meg kell tartani (Széna tér). Ha lesz villamos, akkor a Lahner utcára más megoldás kell, úgysem vagyok megelégedve ezzel a 15Y-vel.
Nem éri meg, mert párhuzamosan menne a villamossal.
Máshová meg nem nagyon lehet vinni. Vagy feloldják végre-valahára a Bethlen - Hunyadi balkanyar tiltását, és akkor menne az Egyetem sgt-n; vagy a Böszörményin, de oda meg minek?
A 12-es maradhat, így legalább lenne átszállási lehetőség az 1-es és 2-es villamos közt is az egyetem körül.
A 15-össel egyetemben, hiszen a villamos szépen elvágja a kapcsolatot a Fórummal, és a Segner térrel is. Én még egy ritkábban közlekedő 32-est is meghagynék, ami Pacig járna, kiváltva pár 48-ast.
Lassan a szóló 31-esen is le tudsz ülni. :(
Így van... További ritkítások, meg "ésszerűsítések" helyett először az utasok bizalmát kéne visszanyerni. Kezdeném a hétvégi jeggyel. Ha már a parkolóknak állandóan kedveznek, akkor ugyanaz a cég a másik üzletágát miért hagyja tönkremenni? Legalább megpróbálnák titkolni, hogy kiket preferálnak jobban...
Ez igaz, nem számoltam a Tevával.
Ezt sajnos a DKV is megteszi a lehetetlen követéssel, és az útvonalak ide-oda pakolgatásával.
Ki ne hagyd! Most hogy publikus lett az email címed, lincselés lesz a vége. :) A sok idős hölgyike a retiküljével verne agyon. :) Az meg még a komenizmusból maradt itt, így tudod mekkorát tud ütni?
15-öst mindenképpen hagynám a helyén
Nem éri meg, mert párhuzamosan menne a villamossal. A Dóczy lakosainak nem lesz messze a villamos, ha akar tud gyalogolni. A 12-es maradhat, így legalább lenne átszállási lehetőség az 1-es és 2-es villamos közt is az egyetem körül.
Már sajnos nem 2010-ben vagyunk, hogy attól féljünk, hogy megtelik a busz.
Tetszik-nem tetszik, megtelik a busz. Persze csak csúcsidőben, vagy valamely eseményhez kapcsolódóan.
Azóta csúcsban is le tudok ülni a szóló (!) 19-esen.
Lassan a szóló 31-esen is le tudsz ülni. :(
+50 aki a Tevából az István útra,
Ez igaz, nem számoltam a Tevával. Így viszont már jó ötlet, a 13E-vel egyetemben.
Szerintem a 15-sel és a Széna térrel ne fáraszd magad.
Már mindegy, a fél tegnapom rá ment :)
Inkább azon kellene gondolkodni, hogy mi a fenét csináljunk vele, ha beindul a 2-es villamos?
Személy szerint a 12-est és a 15-öst mindenképpen hagynám a helyén. A terveim szerint a 15-ös félóránként nem járna sűrűbben, a 12-es menetrendje meg eleve elcseszet (majd felrakom a 13-assal összevetett menetrendet is).
Ha kitesznek onnan minden egyéb viszonylatot, azzal csak ártanak. Szerintem buszmegállók is azért maradnak ott, mert néhány viszonylat megmarad.
A Lencz telepre egyébként van egy nagyon jó megoldásunk, ha dobsz egy mail, elküldöm.
85marky@gmail.com
Kíváncsi vagyok rá, de a 15-öst ettől még megtartanám. Ha nem a Széna térig, akkor a Lahnerig (ha már a 41Y-ből nem kérnek). De az Ozmán utca felé is hajlok, csak akkor ugye a Zsibi marad ki.
Nem rossz, de akkor már az Ozmánig, így egyes 44-eseket is kiválthatunk.
Az se rossz ötlet; de este az villant át az agyamon, hogy lehetne egy 15-44 összevonás is, illetve hogy a 44-esek egy része (mondjuk minden második) a Nagyállomás kihagyásával mehetne a Doberdóig. Feltételezem, hogy délről nem akar mindenki a Nagyállomásig menni ;)
Tégláskertnek ott van a 44, 47, amelyeknek a Nagyállomás a végállomása.
Pont ez a baj, a 47-es (és a 47Y 21-től) a 42-es "garázsmenete". Nem éehet szétválasztani.
Csak akarat kérdése, és meg lehetne csinálni úgy, hogy ne legyen probléma belőle.
A DKV-nál? Ugyan már... :D
Terveztem egy járatot:
Jóvanna, azért ne keverjük a dolgokat! :)
Az se lenne jó, ha a józsaiakat kipaterolnánk a Doberdón, vagy a bánkiakat a Diószegi úton. Vagy hogy a Deréktől a Sámsoni útig három viszonylattal lehessen eljutni. Vannak szükséges összevonások, amik több utast hoznak a DKV-nak. Például ha a 39-es össze lenne vonva a 16-ossal (nyilván jókora menetrendi korrekció kérdése), akkor megnyilna az út a Sámsoni út és a Teva között. Máris nem üres midikkel közlekedne.
Ugyanígy vigyázni kell a hosszú járatokkal is, ugyanis a buszok befogadóképessége erősen korlátozott.
Már sajnos nem 2010-ben vagyunk, hogy attól féljünk, hogy megtelik a busz. Teli 19-est max csúcsidőben láttam. De a HV idejében 20 óra tájékán sem volt rajta ülőhely. Egy ideig volt nyomorgás, és mindenki hőbörgött a szóló buszok miatt. Azóta megszokták, hogy a DKV ezt lesz*rja, mert az van, amit a képviselőfánkok kitalálnak. Azóta csúcsban is le tudok ülni a szóló (!) 19-esen.
Ezért csak óvatosan a 13-as meghosszabbítással. Ha a tóciból indul, csúcsidőben már a Segnerre érve tele lesz olyanokkal, akik Debrecenen belül leszállnak.
A Balázsházy a fő utazási irány, tanítási időszakon kívül néha még a szóló is sok. Hétvégente Plasma közlekedett rajta. A Vincellér utcai hosszabbítás növelné a kihasználtságot, és értelmes menetrendet lehetne kialakítani a 12-essel karöltve, hogy ne szívják meg állandóan a Tevások a 12-essel való variálást.
A kritikus időszakban lehet egy 13E-t közlekedtetni, ami direkt a sulit szolgálja ki. A Segnerről indulna, és a Pallagi úti "megállókat" kihagyná.
Mindezt azért nem éri meg, mert van 20 utas/járat, aki a Tócósból akar eljutni Pallagra.
+50 aki a Tevából az István útra, vagy akár a Klinikákról. De a 26-os megszüntetése, és a 12-es áthelyezése óta nem tehetik meg. 22-24-gyel ezt nem olyan könnyű megtenni, mert vagy körbemegy a fél városon, vagy gyalogol az Istvánról a Derékre (vagy fordítva).
Igen, hallottam a HV idejében alkalmazták is... De nem igazán jó megoldás akkor ha a buszokhoz fix sofőröket rendelünk. Márpedig ez lenne a tökéletes megoldás, ha egy sofőrnek egy adott munkaeszköze van, akkor törődik vele, takarítja, minden apró rendellenes rezdülését beírja a szervízkönyvbe, mert neki is az a célja, hogy ne robbanjon le, ne legyen baleset a buszán (gondolok itt az elrágott kartámlára, amiből éles vascső mered előre). Ha minden nap váltogatják a buszokat, akkor tisztelet a kivételnek, de lesz*rják a sofőrök a hibát, szívjon vele az, aki másnap ráül. A takarításról nem is beszélve. Amikor a HV idejében fix kocsik voltak kiadva sofőrökhöz, akkor józsai járaton ha volt ideje a sofőrnek (márpedig volt), akkor napközben többször is körbemosta a buszát, kitakarította belül. (Amikor megkapták a GFZ-311-et, akkor lehetett akármilyen sáros idő, ragyogott a busz, mert sikálták folyamatosan.)
Az utasoknak eljutási lehetőség kell.
Ez már régen nem így van. Mivel a közösségi közlekedésnek a legnagyobb konkurenciájává vált az egyéni közlekedés (autó, bicikli, séta), ezért az emberek erről nem fognak akkor ezekről lemondani, ha jóval hamarabb érnek A-ból B-be ezekkel, mint a tömegközlekedéssel. A dkv-nak az a lehetetlen feladat jutott az önhibájából, hogy az emberek nem szállnak fel a járataira, mert inkább beül a 3* többe kerülő kocsijába, de így nem kési le a Barátok közt elejét, vagy a Mónika sót. (Értelemszerűen ide tetszőleges tv-műsor, vagy esemény behelyettesítendő.)
Tudod mi a röhej? A pláza mellett dolgozok, és józsán az alsójózsain túl lakok. Ha bírná a gerincem, akkor hamarabb érnék haza séta/távolsági/séta kombóval, mint a dkv-val. Pedig ebben több, mint 3km séta van... Ez így nem megoldás!
60 perces követés helyett lenne 20 perces követés
Úgy persze, de marky-511 úgy írta, hogy a sima buszok követési idejei megmaradnak, és emellé állítaná be a városnéző járatot...
Ó milyen boldog is lennék, ha az lenne Debrecenben a legnagyobb probléma, hogy nem férnek fel a pallagi utasok...
Szeptemberben nézz ki a Segnerre 7:10 körül. 3 szóló busz is épp hogy elég csak a tanulók szállítására, ők nem fognak Pallag előtt leszállni. Nézz meg egy 24-est abban az időpontban, szintén tele van. Azaz ha a 13-as a tóciból indul, akkor egy busz kilőve az ifjúság számára, marad 2, vagy a dkv beállít még egyet? Reggeli időben visszafele meg kong az ürességtől, és Debrecenben sem szállnak fel max. 10-15 ember. Ellenben 2 körül, amikor vége a tanításnak kinn, visszafele sem lehet felszállni Debrecenben, amíg a tanulók el nem kezdenek lefele szállingózni. Tudom, volt mindkét esetre példa. 2 körül a Klinikánál nem lehetett felférni a 13-ra. Reggel sem a Segnernél a 24-re.
Ha meg beindul kinn a "fociiskola", akkor még több utas lesz ezekben a csúcsidőkben.
Mi a fenét csináljunk vele, ha beindul a 2-es villamos?
Józsaiakat onnantól kezdve nincs értelme bevinni a városba, Doberdóig járjanak. Fél órás követéssel, ha a sofőrök kilépnek az országúton, és végre nem 35-tel tötyögnek, akkor 3 busz elég lesz az összes vonalra. Javasolnám továbbá a 28-as visszaállítását a Böszörményi ellátása érdekében, elég lenne negyed órás követés, így ez 4-8 busz attól függően, hogy hova járatod őket. (Segner, Nagyállomás, stb.)
31-32-nek nem lesz így értelme a továbbiakban. 15-öst átraknám az egyetem sugárútra, természetesen sűrítve, 15 perces követéssel. Amit még lehetne, hogy 11-est az IT-től továbbhoznám a Doberdóra.
Pont ez a jó benne. Hol a hiba ezzel? Inkább álljak fél órát a megállóban és várjam a következőt. Akkor inkább ülök a buszon.
Dehogy! Elmész a trolival vagy a Csokonai Színház elé, és jön a 45/41(Y) amelyik neked jobb, vagy elmész a Segnerre, onnan nincs messze a Tesco előtti megálló.
Nem értem miért vagy ennyire vehemensen ellene a 22/24 vonalnak.
Azért mert lassú. Ha az egyetemeket akarják összekötni, akkor meg kimarad az Ybl.
Igen régen lehet rövidebb idő alatt el lehetett jutni az Árpád tértől a Vincellérre, ha éppen elment az orrunk előtt a busz, de szerinted a követési idő változna ha visszavágnák a 24-eseket?
Látod ez a baj, hogy igazad van! Sűrűbb menetrenddel alternatíva lehetne a dkv, de így csak a haláltusáját vívja. Alapvetően vissza kellene állítani a HV utolsó útvonalait és menetrendjeit, mert az pár kivételtől eltekintve jobb volt. Nincs rá busz? Nem érdekel. 1500Ft-ot ment fel a bérlet ára. Oldják meg!
Szerintem igazolta, hogy szükség van a körjáratra.
Nem ritkán van az szolgalmi időszakban, hogy a Kassain totál megtelik a 24-es és az Agrárnál ürül ki, de még a Doberdó után is sokan vannak rajta.
Akkor most velük toljunk ki?
Igen régen lehet rövidebb idő alatt el lehetett jutni az Árpád tértől a Vincellérre, ha éppen elment az orrunk előtt a busz, de szerinted a követési idő változna ha visszavágnák a 24-eseket? Biztosan nem, mert az utas nem lesz több.
Arra ott van a 10, 10A, 10Y, 31, 32, 42, 42Y. Mind a Piac utcát koptatja, teljesen üresen. Bármelyikről át lehet szállni a józsaiakra.
A kérdés, hogy kiket kényszerítsünk átszállásra? Akik a Józsai buszokkal igyekeznek a Nagyállomás irányába (szerintem Ők vannak többen), vagy akik a Wesselényi felé (szerintem ők vannak kevesebben)? A válasz szerintem egyértelmű, ha már mindenképp átszállásban gondolkozunk.
Nem is kell, mert egyenesen mennének a Somlyaiig.
Amikor írtam akkor még kellett. :)
És ha a 43-ast vinnénk arra? Somlyai - Sumen - Szent Anna - Dobozi, a továbbiakban változatlan. Csak hogy Józsát ne piszkáljuk ;)
Nem rossz, de akkor már az Ozmánig, így egyes 44-eseket is kiválthatunk.
Gyakorlatilag senkinek sem jó a nagy köröket megtevő járat. A DKV-nak nem üzlet, hogy 370Ft-ért 10km-eket utazzon az utas, és az utasnak sem üzlet, hogy városnéző járatra vesz jegyet.
A jelenlegi díjszabás egyetlen tétele sem üzlet ma senkinek.
"Tegyük fel, hogy az Árpád térről akar eljutni a Vincellérre. A Csapó felé haladó 22-es elment az orra előtt, a következő 30 perc múlva jön. Ellenben a Köztemető felé haladó 24 pont jön, evidens hogy felszáll rá."
Pont ez a jó benne. Hol a hiba ezzel? Inkább álljak fél órát a megállóban és várjam a következőt. Akkor inkább ülök a buszon.
"Ellenben ha nem körjáratoznak, hanem ugyanez a buszmennyiség ezt az oda-vissza irányt tesz meg (pl. a régi 24-es vonalán)"
Akkor az István útra mit raksz? Ne feledd akkor volt 26-os és régi 12-es... Most onnan nem veheted el a buszokat.
"Ellenben ha az Árpád térről teszem azt az Agrárra akar eljutni, akkor 1 átszállással megteheti, és közel annyi idő alatt eljut a céljához."
1 átszállásas a Tócóskerbe is el lehet jutni, lást előző példa...
"Az átszállás miatt a jelen rendszerben veszít egy jegy árát ez tény."
Inkább a DKV veszít egy utast...
"Jelen pillanatban a DKV veszít a 22/24 vonalon."
Ez így ebben a formában nem igaz.
Nem értem miért vagy ennyire vehemensen ellene a 22/24 vonalnak. Hidd el, hogy nem az a célja, hogy emberek várost nézzenek, hanem az hogy az Egyetem telephelyei között kapcsolatot teremtsen. Nem körutazásra használják az emberek hanem jellemzően 5-6 megállós szakaszokat utaznak. Az eddig tapasztalatok alapján az utasok szeretik. Ami pedig a pontosságot illeti ez leginkább járművezető függő.
Szerintem a 15-sel és a Széna térrel ne fáraszd magad. Inkább azon kellene gondolkodni, hogy mi a fenét csináljunk vele, ha beindul a 2-es villamos? A Lencz telepre egyébként van egy nagyon jó megoldásunk, ha dobsz egy mail, elküldöm.
Debrecenben pedig körjáratokkal és a külvárosokban hurokban közlekedő vonalakkal tudod a legjobb ellátást biztosítani. Ennek oka a meglehetősen speciális településszerkezet.
"Ugyanígy vigyázni kell a hosszú járatokkal is, ugyanis a buszok befogadóképessége erősen korlátozott. Ha A pontból B pontba sok utas közlekedik, de a busz elmegy még C pontba is, akkor az A-B sok utasa miatt az A-C utasok nem, vagy csak tömegnyomor árán férnek fel. Jó lesz ez?"
Már pedig az utasok nem szeretnek és nem akarnak átszállni, inkább kerülnek. Kérdezd meg őket...
"Ezért csak óvatosan a 13-as meghosszabbítással. Ha a tóciból indul, csúcsidőben már a Segnerre érve tele lesz olyanokkal, akik Debrecenen belül leszállnak. (Lásd 24-es, vagy régen a 26-os) Ennek a következménye, hogy nem férnek fel a pallagi utasok."
Ó milyen boldog is lennék, ha az lenne Debrecenben a legnagyobb probléma, hogy nem férnek fel a pallagi utasok... Egyébként sem jó az érvelésed, mert pont ellenben közlekedik a két általad említett utascsoport. Reggel a Tócóskertből szeretnének soka eljutni az egyetem felé, Pallagra pedig nem sokan (leszámítva a Balázsházyt, aminek "külön buszai" vannak.) Délután pont fordított a helyzet.
"Mindezt azért nem éri meg, mert van 20 utas/járat, aki a Tócósból akar eljutni Pallagra."
Szerintem senki sem ezért szeretné. A 22/24 sem azért van mert van egy elmebeteg aki körbe-körbe szeretne utazni...
"Amint látod nem biztos hogy ki lenne használva, az utasok nem várost (jelen esetben falut) akarnak nézni, hanem közlekedni szeretnének!"
Az utasoknak eljutási lehetőség kell. Ha (józsa esetében pl.) 60 perces követés helyett lenne 20 perces követés valamivel hosszabb utazási idővel, mert körbejár a faluban, akkor a 20 perces követést választom.
Kimaradna az állomás, így nagyot szívnának a tégláskertiek is.
Tégláskertnek ott van a 44, 47, amelyeknek a Nagyállomás a végállomása. (persze normális menetrenddel)
Ha több darabra lenne vágva a vonal, csak az átszállásokból lennének problémák.
Csak akarat kérdése, és meg lehetne csinálni úgy, hogy ne legyen probléma belőle. Egyébként oké, ne akarjunk átszállást.
Terveztem egy járatot:
Bejön józsáról, elmegy a tócósba, majd tovább Ondódra, onnan Vincellér, a széchenyin feljön a buszvégig, elmegy a Nagyállomáshoz, majd kimegy Pacra, Bánkra, Sámsonkertbe (ha már lúd, legyen kövér alapon), kimegy a 4-esen Pallagra, majd a Teva előtt visszajön, végigmegy az egyetem sugárúton, a segnerről visszaindul Józsa fele, de útközben még "beugrik" Kismacsra, és Nagymacsra, majd irány Józsa.
Körjárat? Igen. Totálisan hülyeség? Igen. Utasok örülnének? Nem. DKV örülne? Nem.
Tudom, ez most sarkítás, de vigyázni kell a körjáratokkal, és csak ott használni, ahol értelme van. (Jelen esetben a 22/24 esetében kevés.)
Ugyanígy vigyázni kell a hosszú járatokkal is, ugyanis a buszok befogadóképessége erősen korlátozott. Ha A pontból B pontba sok utas közlekedik, de a busz elmegy még C pontba is, akkor az A-B sok utasa miatt az A-C utasok nem, vagy csak tömegnyomor árán férnek fel. Jó lesz ez? Nem. Nagy lesz az utaslemaradás, inkább elmennek gyalog/taxival/saját autóval.
Ezért csak óvatosan a 13-as meghosszabbítással. Ha a tóciból indul, csúcsidőben már a Segnerre érve tele lesz olyanokkal, akik Debrecenen belül leszállnak. (Lásd 24-es, vagy régen a 26-os) Ennek a következménye, hogy nem férnek fel a pallagi utasok. Visszafele ugyanez, a pallagi utasok miatt Debrecenben nem lehet felszállni rá. Következménye, hogy megint még több utast veszít a dkv. Mindezt azért nem éri meg, mert van 20 utas/járat, aki a Tócósból akar eljutni Pallagra.