Ja, hogy hány napot egyszerre.
Amennyi kamionsofőrt Én ismerek , azok 1 évben maximum 2-3 hetet állnak.
És nagyon örülnek ha összejön hogy hétvégén! otthon legyenek. Ez persze nagyon cég illetve fuvarfüggő.
Én úgy tudom 9 órát 1 nap. 4 óra után 1 óra pihenő és utána folytathatja.
Ezt általában nem tartják be, mert szinte lehetetlen odaérni akorra amikorra a fuvarozó szeretné...
Ennek legfőbb oka a határok és az igen "szorgalmas" vámosok. Na persze az EU -n belül ez máshogy van, ott lehet szabályosan is dolgozni.
Esetleg valakinek van infója a kamionosok munkaidő szabályairól. Pl.: mennyit vezethet egyfolytában, hány napot dolgozhat egymás után, mennyi időnként kell pihenőt tartania. Úgy tudom ezekre szigorú szabályok vannak a balesetmegelőzés miatt...
"Nem kell megmagyarázni, csak ha amúgy is halott topikok vannak, akkor nem valószínű, hogy az x. hasonló témával foglalkozó túl nagy forgalmú lesz."
A kamionos topicokkal talán csak annyi a gond, hogy a vezetők mint szakmabeliek - ellentétben pl. a villamosos topicok törzsvendégeivel - nem tudnak estére hazamenni és számítógéphez ülni.
Nem kell megmagyarázni, csak ha amúgy is halott topikok vannak, akkor nem valószínű, hogy az x. hasonló témával foglalkozó túl nagy forgalmú lesz. Mint ahogy itt is volt egy elég szép, pár hónapos szünet.
Ilyenkor inkább az egyik halott topik felélesztését szokták megpróbálni.
A honlapodat belinkeltem, remélem mielőbb kerül rá kamionos anyag is.
Az amerikai méretkorlátozásról:
Ha jól tudom, akkor ott a pótkocsi hosszúsága a mértékadó, mégpedig a királycsap és a pót vége közti távolság. Tehát még csak nem is a pótkocsi teljes hossza számít.
Amúgy csak azért morgok, mert már így is túl sok topik van a kedvencek között.
Locator! Ha elkészült a honlapod kamionos része is, berakom az enyémen a linkek közé. Csak írj egy mailt, vagy itt tedd közhírré.
Ha szeretnél majd esetleg régi magyar típusokkal is foglalkozni, akkor szólj, és képekkel/adatokkal tudok segíteni. Sok sikert a honlapodhoz, az enyémen holnap lesz egy éve, hogy van számláló, és már elhagyta a 4700-at(ez itt a büszkélkedés helye:-)) ) Kívánok neked is legalább ekkora nézettséget.
Na kérem, a nyeregszerkezet hosszirányban nem elsősorban a geometriai méretek miatt állítható, hanem a tengelyterhelés miatt, amit ott nagyon komolyan vesznek. Ennek a pontos beállítása érdekében lehet állítani. A Camion Truck Magazinban volt róla szó, az Aamerika egy igazi csőrösből sorozatban, amit egy amerikába szakadt kamionos hazánkfia ír.
Amúgy meg morcos vagyok ilyenkor, amikor nem használják a keresőt topiknyitás előtt, és szét se néznek a tasztalon. Hasonló topikok:
Kamionbuzzerek ide jertek
Az Auto-motorban IFA vs RÁBA (vagy valami hasonló)
És ott van a Nagyvasak topik is, ahová szintén belefér ez a téma is. Amúgy amikor azt megnyitottam, legalább két hétig böngésztem a tasztalt, próbálgattam, a téma nem fér-e be valamelyik meglevőbe.
Egy kis morgolódás:-((
Én úgy hallottam (remélem kacsa), hogy az eddigi "zsákos" Volán Tefu jelvényt megváltoztatják. Remélem nem igaz, mert az egyik kedvenc logom...
A hosszanti állításra utaló képpel és magyarázattal eddig én is csak egy makett leírásában találkoztam. Szóval úgy néz ki, hogy a nyereg egy (méretarányosan) kb. 1,5 m hosszú sínpályán vagy fogaspályán van, amelyen mozgatni lehet és bárhol rögzíteni a továbbítandó pótkocsi geometriájától függően. Élőben sajnos még nem láttam, ehhez gondolom, először is egy repülőjegy kellene ... Ha jól értelmezem, te a gyakorlatban űzöd a szakmát?
Attól függ ki nézi... Rendőr vagy főnök.
Attól függ hol mész...
Bár a főnök nem igazán szokta nézni (általában), de a rendőr nézegeti, főleg a nyugati szomszédainknál. Ott már "szólnak" ha 80 km/ó helyett 85 km/ó-val mész. Mert ugye annyival kell menni, hogy elérd a határt és még a hétvégi kamionstop előtt belépj Hazánkba.
Trafo -egy-kilenc, itt a Gumikacsa... Emlekeztek a Konvojra? Azt hiszem, ennek a filmnek és feelingnek az emlitése nélkül nem nagyon lehet kamionokról beszélni.
Először is üdv a topicgazdának + a kolléga úrnak :-)
Már gondolkodtam, hogy kellene ilyen topic vagy a Volánon belül megvitatni az élet idevonatkozó dolgait. Hogy élénküljön itt az élet, én is felteszek egy kérdést. Modellek vonatkozásában olvastam, hogy az amerikai nyergesvontatókon a nyereg hosszirányban állítható a pótkocsi méreteitől függően (ott a vontató és a pót jellemzően nem tartozik össze, hanem "külön életet élnek"). Itt Európában nem szabványosak a pótkocsi és a vontató kapcsolódó geometriai méretei eszerint?
Akkor egy kérdés. Milyen engedélyezett sebességgel téphetnek a kamionok hazai, és nemzetközi forgalomban, itt nem a KRESZ által megengedetre gondolok, hanem egyéb szabályokra, vagy mennyit tűrnek a tachográfon, ha egyátalán ezt nézik, mennyire szokás leszabályozni a sebességet, ha ez egyátalán előírás.
Sógor is kamionsofőr. Csak kis körszakálla van, az is csak nővérem kérésére, egyébként simabőrű volt;)
Most egy FH12-vel futkos, valamelyik nap kipróbálom a gépet. A 360as MAN-ról lemaradtam...
:(
kicsikoromban nagy kamionbuzi voltam, és megfogadtam, hogyha nagy leszek, nekem is tűzvörös Ivecom lesz, mint a T.I.R.-ben a két szakállas csávónak, aztán mégse lett, igaz szakállam se. Lehet, hogy abban van a hiba?