Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2019.03.21 -8 0 346401

 

A mai "modern es fejlett" orszagok szintjen a meglevö technologia segitsegevel (es annak belathato fejlödese segitsegevel) igenis el lehet jutni a tartos fenntarthatosaghoz. Ahhoz a meglevö technologiakat HASZNALNI kell. A megoldas talan nem mindenütt a legolcsobb, de lehetseges (papir, üveg, akku, szemet ... visszagyüjtese, belöle zart kör kialakitasa). 

 

A demografiai szabalyozas pl., mint kiserlet Kinaban se sikerült ... ugyhogy az nem müködik.

 

Aki pedig a modern technologiak felhasznalasaval nem tudja megoldani problemait, az ugy jart. A törtenelem evezredei ezt mutatjak. 

 

A megoldas igenye pedig mindössze nehany evtizede merül fel. Most tartunk ott, hogy kell meg nehany evtized es ezen a szinten is lehet kielegitö megoldas. A fö kerdes ott van, hogy hajlando-e egy fejlett tarsadalom az aldozat meghozatalara. Ez azert kenyes kerdes, mert a problemak egy resze nem lokalis, hanem globalis (klima, CO2, metankibocsatas, de a haboruk is ...).

 

Ugyhogy "emberr higyj es bizva bizzal". Mas megoldas nincs. Major playerek köze lepett elö Kina, India, ... de Afrika is (hiszen ott nö a leggyorsabban a lakossag szama).

 

Vagyis a lehetöseg mindenki szamara adott ... hiszen a vilag gazdasaga ilyen szempontbol elegge "atlatszo" (globalis) ... aztan mindenki lehetösegei szerint csipegessen az adottsagok tárházából.

 

Az egyik fö gond az lett, hogy a technologia fejlödese sok helyen oda vezet, hogy a zember elvesziti a befolyasolas lehetöseget (ez sok helyen mar nem fikcio, hanem a jelen).

 

Vagyis a fö gond az lett, hogy kontrollalt modon hogyan fejlödgessünk akkor, amikor a fejlödgetest (az iranyito szerepet) egyre kisebb mertekben tartja kezben a zemberiseg ...

 

Előzmény: Auralianus (346400)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.21 0 0 346400

bocs, de nem...

... a technológiai civilizáció a jelenlegi gazdasági-technológiai szerkezet mellett nem fenntartható, semmiféle népességszabályozás mellett sem,
mivel környezetátalakításra épül és externáliák bevonása nélkül nem képes semmiféle szükséglet ellátására sem. A demográfiás mantrát pont

ugyanazok tolják, akik szerint a status quo fenntartása mindenekfelett való.

 

Ugyanakkor nincs válaszuk arra, hogy mi történik a gazdaságokkal, ha elkezdjük a népességet szabályozni... miből lesz nyugdíj, munkaerő, ki

fogja megvásárolni amit megtermeltünk és miért? Szimplán nem áll össze kerek egésszé az általuk javasolt akciók eredménye. Nem látom azt

a csodás stratégiát, vagy rendszert ami a végén kibontakozhatna abból, amit ők javasolnak...

 

... helyette látok uszítást, pusztítást, háborút és nyomort... számomra ez nem a technológiai civilizáció fenntartását jelenti, hanem a szétverését...

 

... ha tévednék, akkor kérlek mutass rá miért látom rosszul.

Előzmény: kobab (346399)
kobab Creative Commons License 2019.03.21 0 1 346399

a civilizáció fenntarthatóságának megőrzésére törekszem.

 

Akkor viszont demográfia, demográfia, demográfia. Pro és kontra egyaránt, tehát egy közösség kipusztulása, lassú elsorvadása (Örmánság) ugyanúgy végzetes mint a másik véglet.

Előzmény: Auralianus (346398)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.21 0 0 346398

Gondoltam észrevetted, hogy már jó ideje nem is próbálom védeni a klímát, hanem a civilizáció fenntarthatóságának megőrzésére törekszem.

Ezek szerint nem tűnt fel, vagy figyelmen kívül hagytad... ezúttal remélem sikerült ezt további kérdések nélkül sikerült tisztáznunk. A meglévő

autóipar szétverésének kapcsán pedig úgy tűnik egyre erőteljesebben szorul háttérbe a véleményed. Sőt valami rejtélyes és csodás oknál fogva
maguk az autóipar vezetői is, mintha egymás után megbolondulnának a saját iparuk tervszerú szétverésére törekednének...

Előzmény: kobab (346396)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.21 0 1 346397

Még is csak a tárolásos home napenergiáé a jövő.... legalább is ezt sejteti ami a németeknél történik.

Már minden második német vásárló úgy gondolja, ha napelemet tetet a háztetőre, akkor a megtermelt energiát helyben kell felhasználni és a felesleget tárolni: napelem a tetőn, villanyautó a garázsban és akkumulátor a pincében. Nappal a napsütéssel feltölti a hűtőszekrény méretű akkumulátort, amely este vagy felhős napokon ellátja árammal az otthonát. Ha pedig még így is volna felesleg, azt visszatáplálja a hálózatba, és pénzt kap érte.

http://365.reblog.hu/egyre-tobb-haztartas-mukodik-akkumulatorrol-nemetorszagban

 

És valóban, a németek is... kicsit megkésve de beállnak a sorba... mire a német autógyártók is megfelelő palettával állnak elő, sorba fognak állni érte a napelemes kuncsaftok. :-)

 

https://e-cars.hu/2019/03/20/mar-nemetorszagban-fogy-a-legtobb-e-auto-europaban/

 

 

Az EV buszokkal többet lehet spórolni mint a személygépkocsikkal... egyelőre.

https://electrek.co/2019/03/20/chinese-electric-buses-oil/

kobab Creative Commons License 2019.03.21 0 2 346396

Gondoltam jelzem, hogy egy olyan klímavédő aki kétséges eredményekért de szétverné a fejlett világ meglévő autóiparát, akkor hiteles ha a hétköznapokban is így él. 

Előzmény: Auralianus (346395)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 346395

gondoltam jelzem szerintem mekkora jelentősége van ennek az információnak az autóipari fejlesztések irányvonalának előrejezésénél ;)

Előzmény: kobab (346394)
kobab Creative Commons License 2019.03.21 0 2 346394

Mellébeszélésnek.

Előzmény: Auralianus (346393)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.21 -1 0 346393

Kabrió kukásautót vezetek szőrös, izomtalan felsőtesttel. Az minek számít?

Előzmény: kobab (346383)
padisah Creative Commons License 2019.03.21 0 0 346392

nem haragszok, én sem olvastam el az egészet

Előzmény: kobab (346367)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346391

Nos nem mindegy a fogalmazás. Ebben a egyértelműen kizárod a BEV-eket:

 

" hogy ebbe BEV is helyet kap-é." 

HEV autókat fog gyártani 7 év múlva is...

 

Ebben pedig kizárod, hogy ne gyártson hibridet (is):

...bármibe fogadok, hogy gyártani fog HEV-et a Toyota.

A magyar nyelv szépségei.

Szóval abban is fogadnál, hogy a Toyota nem gyárt hét év múlva BEV-eket, csak hibrideket?:-)

Előzmény: newman2018 (346387)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346390

Lélekben. :-)

Előzmény: Törölt nick (346388)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346389

Az indító akkumulátorokból mikor tűnik már el az ólom? ennyi körül van az ára már egy éve, előtte magasabb volt egy kicsit. https://www.lme.com/en-GB/Metals/Non-ferrous/Lead#tabIndex=0

newman2018 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346387

Olvass vissza innentől:

"

HEV autókat fog gyártani 7 év múlva is nyugodt lehetsz. 

Miért? Mert igény lesz rá és mert rengeteg embernek NEM megfelelő az EV autó. Ilyen egyszerű."

 

Vagy eggyel lejjebbről kezd a thread visszaolvasását.

 

 Nem tévesztettelek össze senkivel: nem írtam oda Rangun. Bocsánat mikor az zöld rendszámra céloztam.

7 év múlva visszatérhetünk a kérdésre  de nagy összegbe vagy bármibe fogadok, hogy gyártani fog HEV-et a Toyota. 

Előzmény: szilvatövis (346386)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346386

Na.... akkor Te is autóipari szaktekintély vagy. :-)

 

Most baszakodsz?

Csodálkozol? Olvass vissza!

Idéztem kettő darab hírt... Panával közös akkugyárról és elektromos hajtás terveikről, erre nagy pofával nekem ugrasz, hogy olyanok akarják a Toyotának megmondani... én ugyan senkinek semmit nem akarok megmondani, Te viszont arra alapozva, hogy ültél már Priusban... bemondod a tutit: HEV autókat fog gyártani 7 év múlva is... majd összetévesztesz valakivel és kioktatsz, hogy aki 7 éve vezet hibridet, az tudja, hogy nem jár rá zöld rendszám.

Szóval úgy láttam csak elő akartad adni milyen nagy szaktekintély vagy hibrid témában és ehhez kellett egy balek kontraszként, akibe bele lehet törölni a lábad. Éppen én voltan kéznél lábnál. De szólj, ha tévednék és van érdemi mondanivalód is a két hírhez ahonnan indultunk!

 

Előzmény: newman2018 (346385)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346385

" 40 év vezetési tapasztalat és 500 ezer km-el a hátam mögött. :-)"

És ezt mind hibrid autóval tetted meg? Mert arról van szó.

 

Most baszakodsz? Én sem osztom az észt pl. egy Alfa vagy bmw úttartásáról mert bár vezettem őket de keveset (gyakorlatilag pár km-t) és a "tapasztalatom" ebben 0 nem értek hozzá. Te se okoskodj olyan dolgokban amihez nem értesz.

 

Céges kocsikkal együtt volt vagy 20-25 autóm és egy "kicsit " többet mentem mint 500E km.

Előzmény: szilvatövis (346379)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346384

Semennyire. Ev vege fele volt egy kis sporolasi hullam, de aztan elult, megy a biznisz ahogy a legjobb evekben. Nem latok kulonosebb valtozast.

 

A tavalyi ev minden idok masodik legjobb eve lett. 2017hez kepest ugyan szarabb, de akkor kaptunk egymilliard euro ajandekot Trumptol. 

Előzmény: Törölt nick (346372)
kobab Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346383

Gondolom jelenleg már nem autózol, hanem biciklizel.

Előzmény: Auralianus (346381)
kobab Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346382
Auralianus Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 346381

...hehe a régi szép idők, mikor még fogalmam se volt a "global warning"-ról... napi 100+ km... PB-s, kacsintós mazdával csakis a városban
tucc-tucc-t tolva... arról álmodozva, hogy egy kabrió Volga-t tuningoltatok meg bordó bőrülésesre + "ugrálósra"...

 

 

...fiatalság bolondság :Đ

Előzmény: szilvatövis (346379)
_Berci Creative Commons License 2019.03.20 -9 0 346380

 

...  most ezzel a linkel mi a francot kezdjek?

 

Te irtad, hogy nincs kicsi, ketszemelyes lakokocsi. Nem akartam elhinni, ezert gugliztam ... es beraktam egy kepekkel diszitett linket. Különben a csepp alaku eleg nepszerü ...

Előzmény: kobab (346371)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346379

....aki 4 év alatt 72E km-t tett meg....

 

Szép dolog... gondold el akkor én mekkora autóipari szaktekintély vagyok 40 év vezetési tapasztalat és 500 ezer km-el a hátam mögött. :-)

Előzmény: newman2018 (346361)
manta-z Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346378

Persze, mindent meg lehet csinálni jól is meg rosszul is :)

Előzmény: Törölt nick (346355)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346377

Az a baj, hogy gyakorlatilag nem tudnek olyan uj  autot mondani, söt 2013-tol sem, amire azt mondanam, hogy szivesen megvennem...

 

 

Lada Vesta :)

Előzmény: Törölt nick (346353)
kobab Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346376

Igen, ez egy korrekt sorrend. 

Előzmény: szilvatövis (346375)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346375

A PVC is igen veszélyes, a hungarocell még inkább, de a teflonból felszabaduló fluorvegyület rosszabb a DDT-nél....

Előzmény: kobab (346367)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346374
Auralianus Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346373

Hát mégis mennyire lenne? Semennyire... :Đ

 

... ha jól hallottam beindul a BMW-s EV offenzíva :Đ Aggodalomra semmi ok :P

Előzmény: Törölt nick (346372)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346372

Mennyire van panikhangulat a cegnel? Mert a 2018-as report nem szep (plusz osztalek 4.0->3.5-re csokken), de azert vot man csunyabb is.

Előzmény: Törölt nick (346366)
kobab Creative Commons License 2019.03.20 0 0 346371

Berci, most ezzel a linkel mi a francot kezdjek? Tudni kellene hogy kis Adria mennyibe kerül, egy közepes egy nagy stb, melyikből nagyjából mennyit ad el a gyártó. Akkor alakulna egy értékelhető információhalmaz.

 

Nézd én azt tudom, hogy olyan lengyel lakókocsi amelyet a rendszerváltáskor egy kosár tojásért meg lehetett venni, most vagy hogy 1.2 millió forintért van hirdetve. Azt is tudom, hogy GPS a fél életét a lakókocsik között tölti és a lényegét tekintve ráerősített arra amit írtam. 

Ezek után neked mi az állításod?

 

Előzmény: _Berci (346370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!