Keresés

Részletes keresés

Zugmodell Creative Commons License 2016.11.10 0 0 40171

Miért nem csapsz fel egy pályaterv füzetet? Az interneten már beszkennelt formátumban is megtalálhatod a régieket, amiket kicsit nagyobb alapterülettel, de meg tudod más geometriával is alkotni. Avagy ott a Googlemaps, vagy Google Earth, lemásolsz egy létező állomást, mint én, és a saját szobád szerint alakítod át. Én konkrétan a Kispest vasútállomás és a hozzá tartozó Dunaferr hengerművek pályatervét vettem alapul, és alakítottam úgy, hogy ne kelljen hozzá egy hangárt bérelni :)

Előzmény: Klembike (40169)
gmarc Creative Commons License 2016.11.10 0 0 40170

Szerintem szívesen segítünk, ha nagyjából felvázolod a paramétereket, elvárásokat. 

Előzmény: Klembike (40169)
Klembike Creative Commons License 2016.11.10 0 0 40169

Nem tudjátok esetleg foglalkozik-e valaki pályatervek készítésével?Nekem nem nagyon megy és inkább rá biznám egy profira

Klembike Creative Commons License 2016.11.10 0 0 40168

Szia

engem érdekelne a postát kifizetném ha feladnád őket.Irsz nekem az attila.klem@freemail.hu email címre?

Előzmény: tt-modell (40165)
Váltógyártó Creative Commons License 2016.11.09 0 1 40167

Kész.

 

Előzmény: Váltógyártó (40163)
enigma1965 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 40166

Írnék Neked, de nem nyilvános az e-mail címed. 

Előzmény: Klembucz Attila (40160)
tt-modell Creative Commons License 2016.11.06 0 0 40165

Sziasztok!

A sínekhez kapcsolódóan ingyen elvihető ez a kis doboznyi sín.

A síneket felcsiszolta valaki. 

Az egyik állítómű tökéletesen működik a többit rendbe lehet hozni.

Nekem nem kell. Nem akarom tárolgatni.

Köszönöm

Péter

 

Péter

tt-modell Creative Commons License 2016.11.06 0 1 40164

Sziasztok

Gyönyörű!!!!!!!!!

Minden elismerésem!!

PP 

Előzmény: Váltógyártó (40163)
Váltógyártó Creative Commons License 2016.11.05 0 1 40163

Egy kis TT aszimmetrikus hózi... :-)

 

Hogy miért ilyen, azt a váltós topikban leírtam.

 

trafo2000 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 40162

Nekem a mai napig megvan a Mákos féle flexi sínkészletem,anno nekem nagyon tetszett,sokkal élethűbb volt kinézetre mint a BerlinerA gond az volt hogy elkezdtem építeni egy asztalt,megvolt a sínpálya,azonban már pár nap elteltével a két és háromtengelyes mozdonyok nem tudtak menni rajta,a forgóvázas mozdonyok tudtak csak menni de úgy hogy folyamatosan szikrázott a kerekük.

Magával az ötvözettel volt valami gond,ami azért érdekes mert viszont szép fényes volt.Csak épp nem érintkezett.

Előzmény: MTTP (40155)
MTTP Creative Commons License 2016.11.04 0 0 40161

Ami használható belőle, azok főleg kicsi elemek, amelyek a nem szokványos ívsugárhoz kiegészítő ívek, toldók, stb. Nagyon régi, tehát még a kalapprofilú sínanyagból van két dilikörnyi, de azt biztos nem adom pénzért, mert az szélhámosság lenne a részemről. Ebből már jó pályát nem lehet építeni. Mondom, ne a legolcsóbb megoldást keresd, mert az lesz a legdrágább a végén. Mégis, ha érdekel bármi, szívesen látlak a falumban, a műhelyemben, itt tudsz keresgélni a dobozokban.

Jó és szép, de régi típusú sínanyagot - ahogy jeleztem - a facebook csoportokban tudsz találni, vannak akik ilyeneket felújítgatnak, használhatóvá tesznek, őket érdemes megkeresni.

Kint a börzén pl. Kardos Józsi is árul régi síneket, meg lehet vele alkudni, de másoknál is lehet találni. Bent a Játékudvarban is vannak teli dobozok, ott is tudsz nézelődni.

Előzmény: Klembucz Attila (40160)
Klembucz Attila Creative Commons License 2016.11.04 0 0 40160

Engem érdekelnének azok a régi sinek nem adod el őket?

Előzmény: MTTP (40154)
vanhensing Creative Commons License 2016.11.04 0 0 40159

Üdv!

 

Eladó egy pár darab 12V 10500rpm es 180as motorok TT  Z hajtású modellbe alváz átalakítás nélkül berakható!

.Igény esetén lendítő súlyt is tudok adni!  Analóg ill digihez egyaránt megfelel.

1500Ft/db Van végtelenített csigával is Ezt inkább a H0-ban "utazok,, viszik!

 

tatumadar Creative Commons License 2016.11.03 0 0 40158

Az alapterület bőven elegendő egy kompakt terepasztal létesítéséhez. Az alábbi linken számos pályatervfüzetet találsz, amelyek támpontot adhatnak. A régi tervek Zeuke és BTTB geometriára épülnek, ugyanez Tillig kitérőkkel kb. 25-30%-kal nagyobb helyet igényel, mint amit a rajzokon feltüntettek. Nagyon lassan tölt az oldal, de érdemes kivárni.

 

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/tech.asp

 

Saját pályatervek készítéséhez jó szívvel ajánlom a SCARM nevű ingyenes szoftvert, amely tartalmazza a lényeges TT-s vágányzatot.

Előzmény: Klembucz Attila (40157)
Klembucz Attila Creative Commons License 2016.11.03 0 0 40157

Köszönöm a tanácsokat,igazábol az asztalom mérete 250x100 szerettem volna egy hegyvidékes fatelepes gőzösös asztalt épiteni de a pályatervel fogalmam sincs esetleg valaki tudna segíteni benne?

GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 40156

2. Volt egy hazai próbálkozás, a Mákos Nándor-féle vágányok.

 

Ennek a története engem is érdekelne.

 

Előzmény: tatumadar (40153)
MTTP Creative Commons License 2016.11.03 0 0 40155

Jól foglaltad össze a Mákos-rendszer sajátosságait.

Nekem volt kezemben, használni nem használtam, de nem is tetszett. Mindenki fúj rá, mert valahol fából vaskarika volt.

A történelmi folyamatot én nem ismerem sajna.

Előzmény: tatumadar (40153)
MTTP Creative Commons License 2016.11.03 0 0 40154

Szia,

Történetesen nálam is van még vagy két cipősdoboznyi, régi sín, amit legszívesebben kihajítanék az ablakon. De igazán nem javaslom sem ezt, sem a máshol fellelhetőt építésre.

Vannak ugyan pozitív példák, de annyi időt, energiát kell rászánni, hogy használható legyen, hogy a nap végén nem igazán éri meg. És nem is annyira realisztikus - ha persze ez szempont.

A régi sínrendszer használatánál igazolódik be az örök mondás, hogy nem mindig a legolcsóbb megoldás a leggazdaságosabb.

De elismerem, kihívás, meg lehet próbálni, ha nincs más lehetőség.

 

Ahogy tanult barátom felsorolta, annak alapján érdemes gondolkodni. Ha a Tillig sínrendszerből szeretnéd az asztalt, akkor érdemes sínszálas, flexi talpfás megoldással építkezni, mert fajlagosan ez a legolcsóbb, itt a legkedvezőbb a ft/cm arány. És nem utolsó sorban majdnem saját geometriát alkalmazhatsz, persze az ésszerű határok közt.

 

Vannak a facebook-on olyan adok-veszek csoportok, ahol napi, heti szinten kerülnek elő régi, új sínrendszerek eladásra, de érdemes böngészni a szaküzletek kínálatát is, mert időnként akcióba zuhannak egyes termékcsoportok.

 

Üdv,

Mt 

Előzmény: Klembucz Attila (40152)
tatumadar Creative Commons License 2016.11.02 0 1 40153

Ennél specifikusabban kellene meghatározni, mire van szükséged, mert az egyes rendszerek nem, vagy inkább csak némi barkácsolás árán kompatibilisek egymással. Egy gyors szubjektív lista.

 

1. A régi Zeuke/BTTB sínek "fillérekért" beszerezhetőek, de nem ajánlom használatukat. A gyári geometria miatt kötött a rendszer, könnyen oxidálódik, ami tönkreteheti a járművek kerekeit. Persze van, aki ezt használja, mert tapasztalatai szerint megállja a helyét, vagy egyszerűen már túl késő átállnia, de ezt a kérdéskört nem akarom mélyebben boncolgatni, néhány tucat oldalt visszaolvasva megtalálod a vonatkozó eszmecserét.

 

2. Volt egy hazai próbálkozás, a Mákos Nándor-féle vágányok. Gyakorlatilag a BTTB geometria, de I-profilú sínszálakkal. Sok sebből vérzett, a talpfarács szerintem kimondottan igénytelen volt az NDK-s társához képest, a sínprofilok nikkelezett vörösrézből voltak, amit nehéz tisztítani, forrasztani pedig egyenesen lehetetlen. A váltói is igen siralmasra sikeredtek. Szerencsére alig beszerezhető.

 

Jut eszembe, a szagértő urakat kérdem, hogy mi lett ezzel a céggel, mit tudni a történetéről, miért pont TT-s sínek, mettől meddig és egyáltalán? :)

 

3. Tillig. Az alapértelmezett TT-s vágány. Kitérők bő választékban, a gyári geometria kielégítő, flexi van talpfával és betonaljjal is. Újezüst profilok finoman cizellált talpfarácson, kellemes a szemnek és üzembiztos. Használtan ritka, de nem érdemes ezen spórolni, mert a későbbi örömünk alapvetően az üzembiztos pályán múlik.

 

4/a Kühn. Szerény választék kitérőkből és gyári geometriából, cserébe valamelyest olcsóbb és van flexi. Csökkentett profilmagasságú sínszálakkal szerelik, ami miatt egyes öreg TT-s modellek nyomkarimái leérhetnek a lekötések imitációihoz. Többen szidják, mint dicsérik, tulajdonképpen érdemi véleményt még nem hallottam róla. Ha valakinek van konkrét tapasztalata, örömmel meghallgatnám!

 

4/b TTfiligran/egyéb saját építés. Csak nagy gyakorlattal rendelkező, elborult arcoknak. 1,5 mm magas sínprofillal (Code60), elképesztően filigrán GEO lekötésekkel, lézervágott valódi fa talpfaráccsal, meg mittudomén. Tulajdonképpen ez van legközelebb a valósághoz, de húzós ára és bonyolultsága miatt sem kezdőknek, sem játékorientáltaknak nem ajánlom, meg senkinek, aki nem gerjed a finescale-re, mert a saját építésű pálya egy ponton túl önmagunk szívatása. Csak érdekességképp megemlítettem.

Előzmény: Klembucz Attila (40152)
Klembucz Attila Creative Commons License 2016.11.02 0 0 40152

Szeretném kérdezni hogy nem tud valaki eladó TT síneket  mert most szeretnék építeni egy 250x100 terepasztalt?

pmgabi Creative Commons License 2016.11.01 0 0 40151

Azzal nem is baj, h. nem fáradtál... ;)

Viszont rákerestem magam és találtam pár jó kis oldalt, ahol egy csomó más érdekes cuccot találtam, úgyhogy köszi! :)

Előzmény: GOLAZ111 (40150)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 40150

Most nincs időm megkeresni a linket, de buszból van 1/120 - as Karosa. Csak forrasztani és festeni kell.

Előzmény: pmgabi (40147)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 40149

Azt biztos, csak nem erről volt szó. Arról próbáltam hangolni, hogy kivételes modelleket többet gyártanak H0 - ban, mint bármit TT - ben. De jó, tegyük fel, hogy több Borgward brémai rendőrautó fogy, mint TT akármi. De gyártanak Maybach Zeppelint is, (ami nagyon jó a háború előtti magyar korszakot modellezőknek) de az biztos nem modelleznek többet ep II. - t, mint TT - t.

Előzmény: tumikas (40148)
tumikas Creative Commons License 2016.10.31 -1 0 40148

Természetesen kellet, csak hogy az ep. 3-as H0-s nyugat német vasutat modellezők száma valószínűleg a legnagyobb, sőt megmerem kockáztatni hogy nagyobb mint a teljes TT-s társadalom. 

Előzmény: GOLAZ111 (40146)
pmgabi Creative Commons License 2016.10.31 0 0 40147

Értem.

Én azért persze beszereztem - nekem még belefér ez a méretarány-különbség. Meg persze az ár is nagyon jó volt.

Az 1/100-as járműveket én is láttam, meg is gondoltam, de az már tényleg messze lenne az 1/120-tól... :)

Köszi!

Üdv!

 

Előzmény: GOLAZ111 (40139)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 40146

Miért, az 50 éve nem gyártott Simcához, vagy Borgwardhoz nem kellett? És még olcsóbb is, mint egy TT Moszkvics.

Előzmény: tumikas (40145)
tumikas Creative Commons License 2016.10.31 -1 0 40145

Lehet hogy nincs külön jogdíj viszont a szerszámokat úgyanúgy le kell hozzá gyártani.

Előzmény: GOLAZ111 (40144)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 40144

Na ezért nem értem én ezt az egészet. Mert jó, hogy jogdíj, meg keveset lehet eladni, de H0 - ban, de N - ben is olyan modelleket is gyártanak, amiből biztos, hogy még kevesebbet. 

 

A másik, amit nem értek, hogy van autószállító kocsi, nagyon szép, de legfeljebb Volgát lehet vele szállítani. Ennek így nem tudom mi értelme.

Előzmény: MTTP (40143)
MTTP Creative Commons License 2016.10.31 0 0 40143

Ilyen részletek nem ismertek. Még az sincs kizárva, hogy külön jogdíj van, hisz hallani olyanról is, hogy H0-ban engedélyezik a gyártást, TT-ben meg nem. Nézd meg az árakat! A Herpa kamionok, pótok viszonylag olcsók, de azért egy komplett szerelvény 10-20 ezer között mozog, akárcsak az AWM-nél. H0-ban! Ha ugyanez TT-ben jelenne meg ennyiért, akkor meg hőzöngene a piac, mert nem tudná megfizetni. A német se, a magyar se.

Igen, tele vannak kombifuvaros kocsival a TT-s katalógusok, de a kiszolgáláshoz már nincs semmi se. Se Kalmár, se portál daru, se közúti jármű. De félő, hogy nem is lesz, mert ezek finom, apró részletekből összerakott makettek/modellek, melyek épp emiatt nagyon drágák. 

Előzmény: GOLAZ111 (40142)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 40142

Akkor külön H0 és TT jogdíjat fizetnek? Kicsit hihetetlen. Érdekes, hogy a kombinált fuvarozáshoz sem gyártanak pótkocsit. Konténert igen, pótkocsit nem. Annak csak nem olyan nagy a jogdíja. Az NSU pedig a VW - hez tartozik, ha az NSU Prinzre nincs jogdíj, akkor a többire miért van? Gyárthatnának RO80 - at is, érdekesebb lenne...

Előzmény: MTTP (40141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!