Tölteni tudom a Fernox iszapleválasztón keresztül is, sejtem erre érted, hogy itt töltsem külön slaggal.
Itt a rendszer csövezés. Meglévő kiállások voltak. A kémény is ,azért függ a kazán. A hátulján a 2db csap a hideg/meleg víz. A jobb oldali (egyik képen a hátsó a hmv csöve). Lehet csalóka a kép ,de csak kb 5cm -rel van feljebb a hmv kiállás golyóscsapja, mint a kazán alsó kiállása. Erre gyanakodtam ,de gondolom nem sok köze van hozzá.?
Egyébként , mikor engedtem a feltöltőcsapon keresztűl az előremenő a vödör vízben pihent, de folyton levegős volt. Olyan mintha a hőcserélőn keresztül.beszívna.De nincs folyás.Radiátor és szelepei szárazak.
Jó , megpróbálom a Fernoxról feltölteni. A szivattyú autó légtelenítőt mikor zárjam és hagyjam e zárva?
A költségelosztás légköbméter alapon megy, itt minden lakás pontosan ugyan akkora, és 4 oldalra szimmetrikus a ház (kis csalással), szóval a fűtésért mindenki ugyan annyit fizet gondolom.
Jelenleg borzasztó meleget csinálnak ezek a radiátorok (persze van más aki meg panaszkodik hogy fázik), egész télen nyitva bukóra az ablak mind a két szobában, különben 26-27 fok van.
Most megnéztem az üzemviteli megállapodást, és 23 fok van nappalra megadva, 21 pedig éjszakára. Tavaly ősszel/télen én úgy emlékszem 25 fok volt megadva nappalra, de lehet az az előző szezon volt. 2 éve lett szigetelve az épület, lehet hogy fokozatosan veszik vissza.
Belül a cső kettéválik, majd elmegy a végéig és alul visszajön. Erre pedig végig alu lemezek vannak ráhúzgálva. A tetején pedig van az a lemez amit el lehet forgatni 90 fokkal. Gondolom ez szabályozná a konvekciót, ezzel együtt meg a fűtés fokozatát... :D
Leengedtem a kazánt, megbontva az előremenő csövet.
A csövet betettem egy vödörbe víz alá. Megnyitom a töltőcsapot, de folyton buborék jött, elején sok, végen pedig mindig gyöngyök. Kb 10 vödör és mindig gyöngyök időközönként. A töltőcsapot addig nyitottam míg nem sípolt, van egy,sípoló hang , akkor megszűntek q buborék gyöngyök. Elzártam a hidegvíz golyóscsapot , hogy az is nyomás,alatt legyen. Majd feltöltöttem elzárt előre/vissza menő mellett. Szivattyú auto légtelenítő elzárva1.2 barra szintbe hoztam a többi vízzel. Leengedett víznél mértem mindezek elött jiegyenlítő tartály nyomást 1 bar volt. Az alap érték 0.75+-0.15 volt ráírva az adattáblán. Kazán indít, újra bugyogó hang hmv indításkor. Légtelenítés funkció, majd jó egy darabig. Aztán pár óra és darálja a buborékokat megint hmv közben. Megcsináltam mindezt nyitott auto légtelenítő mellett, majd víztöltés után elzártam. Ugyanaz. M@r tanácstalan vagyok. Jó ez így, jön ki a friss vízből az oxigén és ezért van, majd fűtésszezonban kijön vagy a kazánnal van valami hiba? Attól, hogy a hmv és a fűtés váltószeleppel.el van választva a szivattyú egy és áthozza a radiátorokból bentragadt levegőt? Várnék én fűtésig , de gondolom nem tesz jót a szivattyúnak, ha levegős.
Viszonylag váratlanul rakta ki a közös képviselet az értesítést a fűtésrendszer leengedéséről, de szeretném még idén cserélni a radiátorokat.
Egy nagyon régi rendszerről van szó, az 1"-os csövet csak átzavarták az 1968-ban készített radiátoron (sőt, ott még fel is van bővítve), se átkötő szakasz, se semmi. Egy budai 15 emeletes csúsztatott zsalus épületről van szó.
Az egyik kérdésem az lenne, hogy jól tudom-e hogy ezt csak alu radiátorra lehet cserélni, illetve hogy vajon honnan tudok rájönni, hogy mekkora és milyen radiátorra kellene ezeket cserélni.
A másik kérdés pedig, hogy ez a felépítés megfelelő lenne-e at átkötőszakaszos csövezés kialakítására?
Közben olvastam, hogy az 1"-os vascső kiváltója a 22-es szénacél lenne, szóval elég lehet a 22-es szénacél 18-as átkötővel?
Illetve ha jól tudom még arra kell figyelni, hogy a thermo szelep kis ellenállású legyen, illetve a visszatérő helyett a sima golyóscsap jobb megoldás lenne.
Csatoltam 2 képet a két szoba jelenlegi radiátorairól.
Volt kettő falam is amelyek kis méretű téglából épültek kantra rakva ( kisméretű téglák élére állítva )6 cm tégla két oldalt vakolva 2x1,5 cm vakolat és a téglavastagsága 6 -6,5 cm.A fal így kb 9 cm vastag. Az egyiket elbontottuk,a másik még áll 93 éve, drótot nem találtunk benne.
A magasság 3.2 m. Már 50 éve is csodálkoztak a kőmívesek ezen a bravuron.
Ilyenből épült a fal, amire egy Immergas kazán kerülne. Vékony a tégla - 6 cm - amin mindkét oldalon van vakolat is te egy 30-40 kilós kazánt fel lehet rá tenni gond nélkül ??
Én is arra gondoltam. A zuhany gégecsövét leszereled, a kiálló csonk kívül menetes, belül meg imbusszal megfogható, és kicsavarható. Legalábbis én ilyennel találkoztam már.
De gondolkodtam. Gázkazán, gázterv, EPH, 9m kémény bélelés stb. kb 2m forint. Jó esetben lesz 30% megtakarítás, amit elvisz az éves garanciális felülvizsgálata a kazánnak. Inkább egy ponton egy szondás, víz-víz hőszivattyúra váltok, de a mostani támogatott gázár miatt sosem térül meg az a beruházás sem. Jelenleg úgy tűnik, hogy a C30 kis ráfordítással örök életű és ha lesz hőszivattyú akkor is marad backup-nak.
Sziasztok. Adott egy családi ház 170nm 3 szint, a ház jól szigetelt 20cm grafit + 3 rétegű ablakok. Elmúlt két év fűtésre használt gázfogyasztása 1100m3. Eddig a hőleadó oldalon radiátorok és egy szinten padlófűtés volt. Arra készülve, hogy majd egyszer lesz hőszivattyú, mennyezet fűtés (fém rendszerlemezes + 10mm cső) és padlófűtés került kiépítésre + szuterénben fan-coil. Jelenleg egy régi FÉG C30 gázkazán teszi a dolgát. A gondolkodásom tárgya a mellékelt képen látható ábrán, a kazán és a hőleadó oldalak összekötése. Legegyszerűbb, ha rakok egy hidraulikus váltót a kazán és a padlófűtés, felületfűtés közé. A 3db fan coil-t meg a hidraulikus váltó elé, azt a kazán szivattyú szolgálná ki. A másik opció, hogy beépítek egy puffer tartályt a kazán és a felületfűtések közé, így jobban tudom kezelni a kazán teljesítménye és a hőleadó oldal közötti különbséget (30kw vs 8kw). Nem fog a kazán gyakran kapcsolgatni. Átmeneti időben talán takarékosabb lesz és tudok csak egy-egy szintet is fűteni, netalán egy-egy szobát. A lemezes hőcserélőt csak azért építeném be, mert a puffer tartályban képződhet egy kis iszap, ami a 10mm csövet eltömítheti. Minden más cső műanyag (osztó után) vagy rézcső (főgerinc, az átmérő miatt). Kinek mi a véleménye a gondolatmenetről?
Leszedtem a bojlert, mert kezdett büdösödni a víz...
A kérdésem az lenne, hogy a fűtőszálról a vízkő letakarítása mechanikusan okoz gondot? Vagy van rajta valami bevonat, amit nem kellene ledörzsölni? Ezen a fajtán a fűtőszál egyben van az alaplappal, és ahogy nézem, nem olcsó az új, ha lehet, nem tenném tönkre.
Az anódot cserélem, az gondolom nem nagy összeg.
A bojler belsejét mivel érdemes kitakarítani? Mehet bele bármilyen tisztítószer? Ecet, hippo, akármi?
A bojler fekvő, így a vízkő nehezebben gyűlik fel a fűtőszál körül. Ez az állapot egyébként kb. 8 év alatt keletkezett, akkor szedtem szét legutóbb.
Én azt írtam, hogy a kazán feltöltő csapon keresztül (v. a Fernox f1 –ről) töltsd úgy, hogy az előremenőt megbontod a kazánon kívül és addig engeded a vizet pl. egy befőttes üvegbe (a kijövőt víz alá nyomva) amíg bubimentes nem lesz.
Ekkor elméletileg a HMV hőcserélő primer oldala (kazán oldal) légmentes .
Az ,hogy így is maradjon zárd el az aut légtelenítőt és elzárhatod a fűtővíz előre és visszatérőt is,
majd a kazán feltöltővel nyomásra hozod.(a nyomás lehet alacsonyabb is mint 1.5 bar pl.1.2)
Aztán azt kéne még megszakérteni,hogy a hang honnan jön ,ha nem múlik el.