Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59375

Begyűjtöttem a képet. :-)

 

ex-117 6652, ex-56517

 

Előzmény: gumidani (59373)
RhB Creative Commons License 2019.11.04 0 1 59374

Ahogy gumidani is mondta, fürdőkocsi. Ezek saját képek, nem gyűjtögetés eredménye, valamikor a 80-as évek első felében egy gyomirtó szerelvényben. Én ezt német eredetűnek saccolnám, talán egy Donnebüchse, bár nincs a tető vége alatt a tipikus kis háromszög izé. Sajnos a pályaszámát nem tudom leolvasni.

 

Kicsit világosítottam a képen, hogy jobban látszódjon a kocsi oldala az ablakokkal. Az eredeti kicsit sötét, már szürkületben készült nulla fotós tudással, kapkodva, a többiek az autóban vártak türelmetlenül.

 

 

Előzmény: György barát (59368)
gumidani Creative Commons License 2019.11.04 0 1 59373

Gyűjtögető életmódot folytatok. Ez sem saját kép.

Utólag acélvázasított 9,3 m tengelytávú kocsi, vélhetőleg Bz 56500-nál nagyobb száma volt.

Előzmény: György barát (59372)
György barát Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59372

Köszönöm! 

 

Neked van képed hozzá, hogy mindenről legyen fotód?   XD! 

Ahogy elnézem, ez egy ex Bz. 

 

Előzmény: gumidani (59370)
György barát Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59371

Pedig nincs. Akár hiszed, akár nem, alul hegesztett lemez van. (nem gondolnám, hogy rá az ablak aljára.) 

Ezen a vagonon kb. 800 mm szélesek lehetnek. A hivatkozott másik foton 600 mm-nek saccolom. 

 

Előzmény: Zsivany2 (59369)
gumidani Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59370

Szerintem fürdőkocsi.

Előzmény: György barát (59368)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59369

Én azért nem vagyok meggyőzve ezen képmiőségnél, hogy nincs ott az ablakok alsó, fix része.

Az viszont érdekelne, honnan kapott ez a kocsi ennyi bukóablakot?

Előzmény: György barát (59368)
György barát Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59368

Jó napot kívánok! 

 

Egy kollégánknak a Keleti pályaudvarról megosztott fotóját ollóztam ki, és – persze – nagyítottam is. 

 

Nem a fekszinthiba érdekel, mert azt ma is ugyanúgy találnám. A második vagonról kérdezek, 

 

A csík-ablaknak bizonyára a belső berendezésben rejlik a titka. Mi az? Mi célt szolgál(t) a jármű? 

(Láttam már más hasonló fényképeket is, több és kevesebb ablakú kocsikról.) 

 

 

A válaszokat előre is köszönöm. 

Szebb napot: György 

 

didyman Creative Commons License 2019.11.04 0 0 59367

Én sem emlékszem ilyen rossz állapotokra bennük..

Előzmény: benbe (59365)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.11.03 0 0 59366

köszi! hát, ha nem nagy fáradság előásni, én nyilván minden infómorzsát nagyon szívesen veszek :)

Előzmény: Zsivany2 (59363)
benbe Creative Commons License 2019.11.03 -1 0 59365

4 évig jártam Egerbe főiskolára többek között ezekkel a kocsikkal, azalatt feltehetőleg volt tél is. 

Előzmény: Törölt nick (59358)
M41 2180 Creative Commons License 2019.11.03 0 3 59364

1997-ben már biztos Dunántúlon voltak.

 

Sőt, már 1995 év végén is.

Amit írtam az jórészt következtetés/emlékek. 

Az 1G IC kocsik az emeltszintű fővizsgáról 2 féle kiadásban jöttek ki. Az első kiadásba tartozott a 014, 015, 042, 046, 066, 085, 087, 092, 102, 109, 126(ő volt az első, ez viselte a kísérleti festést). Ezen kocsik jellemzője volt, hogy külalakban nem változtak eltekintve az "InterCity" felirattól. A feljáróajtók is eredeti kivitelűek. Első vasúti emlékeim részei voltak ezek a kocsik a Tiszain tátott szájjal néztem legalább mintha TGV lett volna :)

A második kiadás viszont eltért először abban, hogy a feljáróajtók le lettek cserélve a jóféle magyar típusokra amik komoly izomerő ellenére se szerettek normálisan csukódni. Ezek a fajták voltak a magas győri kocsikban. Másodszor az ablakkeretek kívülről sötétszürkére vagy inkább olyan barnásszürke színre lettek festve.

Élőben nem láttam őket InterCity forgalomban, viszont egy videó tanúsítja (Becsky András féle ha ez mond valamit), hogy a 100-ason dolgoztak.

A második kiadás pedig a maradék 005, 059, 065, 084, 089, 090, 094, 098, 099, 121, 122, 123, 135, 138, 139, 205, 206, 209, 210

Ha a még létező Bko kocsikat megnézed az ajtóknál gyönyörűen láthatók a különbségek.

Az első kiadású kocsikat Szombathely/Zalaegerszeg kapta meg. Szombathelynek a 014, 092, 102, 109, 126 lett.

Zalaegerszeg a maradék 015, 042, 046, 066, 058, 087 kocsikat kapta meg.

A második adagosak kivétel nélkül Nagykanizsa telepállomásra kerültek.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (59359)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.03 -1 0 59363

Igen, így van, nem volt.

 

A három festési különbség a szürkék között időbeli sorban jött. Tehát az első adag kocsi így, a második úgy, a harmadik meg amúgy. Ha jól emlékszem, akkor a végébe már Szolnok is beleszólt (ahogy az akkoriban szokás lett, pl. a 300-as Bz-k esetében is), így változott pl. az ajtók mellett a lemez lekerekítése/sarka. 

 

Hogy mi milyen sorban volt, azt most fejből nem tudom, de ha érdekel, utána tudok keresni.

Előzmény: Sz. G. Á. (59361)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.03 0 0 59362

Ilyen festésben csak a legelső felújított széria létezett (20-05 550 től 581 ig, néhány (talán 2-3) hagyományos 300-as vezérlő, illetve az első szériás felújított vezérlőkocsik (400-405 ig). Ahogy a képeket nézegettem azt figyeltem meg hogy a magasabb pályaszámú kocsikon, illetve a felújított vezérlőkocsikon volt a sárga sáv felül, a hagyományos vezérlőkön, illetve az alacsonyabb pályaszámú kocsikon meg fordítva. 

Előzmény: Sz. G. Á. (59361)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.11.03 -1 0 59361

most, hogy remélhetőleg bódog tulaja leszek egy szürke fuggerth Bhv modellnek, felteszem a kérdést:
Ezt a festést ugye már egytől egyik csak a hatvani, lengő tolóajtós felújított Bhv-k kapták meg, igaz? Kivéve néhány 300-as vezérlőt. Tehát szürkére festett, kézzel nyitós ajtajú Bhv nem volt sosem, igaz?

Illetve arról van valami infó, hogy a festés-felújatás során alakuló apró részletek, eltérések hogyan-mikor-miért alakult időben? (pl egyes fotókon van "fordított" kéksárga csíkozás, az ajtók környékén a lemezek megformálásánál vannak difik, osztott-teli ablak stb stb)

György barát Creative Commons License 2019.11.03 -1 0 59360

Erről nem, hanem az 1:1 léptékűről.   😁 

 

Előzmény: Zsivany2 (59351)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.11.03 0 0 59359

Nem akarok kötözködni

 

Ne viccelj! Mindenféle pontosítást, helyreigazítást szívesen fogadok, sőt köszönöm:)

 

Sajnos van nagy űr nálam az 1G IC kocsik terén (is):(

Feljegyzéseim szerint 005-től 066-ig kerültek Miskolcra, 084-től Debrecenbe mentek. Ha úgy emlékszel, hogy a 109-es biztos miskolci volt, akkor zavar van a rendszerbe nálam.

Azt sajnos nem tudom, hogy mikor lettek Dunántúlra elcibálva. 1997-ben már biztos Dunántúlon voltak.

Előzmény: M41 2180 (59353)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.03 -1 5 59358

Ennyi erővel te meg ne öltözz fel ha izzadsz mint egy ló... Látszik hogy nem ültél még ilyen kocsiban olyan igazi kemény fagy idején. Mikor odakint van - 10 fok sokszor még egy óra múlva is havas volt a cipőm ami máshol egyébként pár perc alatt leolvad . Ez körülbelül +1-2 Celsius fokos utastéri hőmérsékletet jelent. De hogy is tudnád te hogy milyen ez, mikor csak fotózni jársz a vasút közelébe. 

Előzmény: benbe (59356)
didyman Creative Commons License 2019.11.03 0 0 59357

Érdekes dolgok az egyéni érzések. :-) Nekem az egyik legkényelmesebb ülés, nagy magas ember vagyok pedig. A fűtésében külön tetszik, hogy nem veszett meleget csinál az ülés alatt, vagy radiátorokkal oldalt, hanem kellemes, enyhe légbefúvást. Se nem fázok, se nem izzadok.

Előzmény: tom sawyer (59347)
benbe Creative Commons License 2019.11.03 -6 0 59356

Aki fázós, öltözzön föl! Én pont attól őrülök meg, hogy egyes kocsikban télen is olyan meleg van, hogy leizzadok, aztán jön a megfázás.

Előzmény: Törölt nick (59343)
50558227103-5 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 59355

A járműjavító udvaron álló két betétkocsi is 2011 óta áll lejárt fővizsgával. 

Előzmény: M41 2180 (59354)
M41 2180 Creative Commons License 2019.11.02 0 1 59354
És az a kettő ami Szolnok magasfogadón rohad?
Szeptemberben voltam fent, és nagyon rossz állapotban vannak. Van kép is de ide nem rakom fel, nehogy hajnalban jöjjön a nagy fekete autó..
Előzmény: 50558227103-5 (59348)
M41 2180 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 59353
Nem akarok kötözködni, de a 109 mikor Bko lett a miskolci oldalban dolgozott, elvileg állomásítva volt oda. 1991-ben kezdődött az IC közlekedés és akkor 1990-1991-ben lettek az első Bko-k úgy mint a 109-es is, melyek a 80-as vonalat járták. A Szombathelyre állomásításról nincs dátumod? Sejtésem szerint mindenképpen 1994 után kell legyen, tehát nem a Bko-vá válás után.
A 135 ugyanez. Bár a második adag "nagyfővizsgás" kocsik között van, ez is Bko-sítás után még Debrecen honos kellett legyen, mert ezek az akkor sötét ablakkeretes kocsik a 100-as vonalon dolgoztak az első InterCity vonatokban. Szóval a Kanizsára kerülése is 1994 után kellet legyen.
Amúgy 1995-ben még olyan állapotban láttam a 135-öt, hogy le volt festve az "InterCity" felirat, de kivehető volt, és az ablakkeret sötétszürke volt.
Előzmény: hol_itt_hol_ott (59352)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.11.02 0 0 59352

Ugyan nem engem kérdeztél, de hátha jó leszek:

 

20-37 023 Állományba vétele óta miskolci volt.

 

20-37 040 Állományba vétel: Miskolc, majd 2006.11.01-től Szeged

 

20-37 109 Állományba vétel: Debrecen, majd "Bko" korában Szombathely, 2013-ban Békéscsabán segítkezett, 2013.12.15-től Déli.

 

20-37 135 Állományba vétel: Debrecen, majd "Bko" korában Nagykanizsa, 2006.10.01-től Szombathely, 2007.12.09-től Déli.

Előzmény: atidas (59350)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 59351
atidas Creative Commons License 2019.11.02 0 0 59350

Szia!

Ezekből az alábbiak miskolci honosak voltak vagy nem?

50 55 20-37 023-8

50 55 20-37 040-2

50 55 20-37 109-5

50 55 20-37 135-0

Előzmény: D Carlos (59335)
gumidani Creative Commons License 2019.11.02 0 2 59349

Megegyezhetünk abban, hogy nem egyezünk. Szerencse, hogy többféle kocsitípus is van, így esetenként választhatunk is. Ha meg nem, akkor egyikünk örül, a másik meg nem.

50558227103-5 Creative Commons License 2019.11.02 0 1 59348

Visszatért a szolnoki fővizsgáról Istvántelekre a két Samu betétkocsi. 

tom sawyer Creative Commons License 2019.11.02 0 3 59347

Több éven keresztül majd mindennap volt szerencsém a 29-05-ösökhöz. A fűtése egy rakás szar, és számomra egyáltalán nem olyan kényelmes mint sokan állítják. Pedig eléggé preferálom a termes kocsikat.

Előzmény: Törölt nick (59346)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.02 0 0 59346

Létezik a 19 37 is. Az is elsőosztályú volt. Az is fotelos. Igen, a légbefúvós fűtés jobb, ha úgy fűt mint a Rába kocsikban, mert az fűt, nem csak keringet némi langyos levegőt. 

 

C50:

Neked ez lehet hogy vasútbaráti nosztalgia, de én hivatásforgalomból utazok ezekkel a kocsikkal napi szinten. 

 

 

Előzmény: gumidani (59345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!