> megismerni külföldön már messziről a magyar kamiont?
Nem értek ezzel egyet. Elég sokat járok (személyautóval) Európa autópályáin és szerintem a magyar kamionok nem lógnak nagyon ki. Egy kicsit gyengébben nyomják lejtôn felfelé - de ott leggyakrabban amúgyis elôzési tilalom van és rendszerint nem a magyar áll a kamion-konvoj élén.
Ami feltűnô az utóbbi idôben, az a magyar kis-kamionok nagy száma, az a benyomásom, többet látni, mint "valódit". Gondolom az engedélyekkel függ össze.
A negatív tapasztalatom inkább a határokról volt: furcsának találom, hogy a legtöbb magyar kamionos milyen "hiányos" nyelvtudással vágott neki az európai vámvizsgalatoknak. Ma ez a megszűnt határok miatt kevésbé feltűnô.
Sziasztok!
Azt hiszem,ez az egyik kedvenc topicom lesz... :o)
kis.kavics: Engedelmeddel én elmagyaráznám NaNe olvtárs részére ezt a " szédítő" 80-as tempót, és talán magyarázatot adok Neki a járművek tisztaságával -vagy tisztátlanságával?- kapcsolatban is.
Tehát. Az a 80-as tempó -mostmár- nem csak a szabályok által maximált sebesség, hanem sajnos a sebességkorlátozó néven ismert, kötelezően beszerelendő berendezés által limitált tempó is.
(Javítsatok ki ha tévednék, 1998.modellévtől kötelező a beépítése, '99-től a használata). Bár ez a szerkezet kis tűréssel van szabályozva, azaz 85 és 90km/h közt szabályozza a jármű végsebességét, ennek ellenére a vezérek mégis tartják magukat a 80 km/h sebességhez, mert a 80-as tempó mégiscsak jobban néz ki a tachográfkorongon, mint ne adj' isten a 90-es. Pénztárcakímélő vonzata van; nem minden osztrák, német, stb. rendőr elnéző még e kis túllépéssel szemben sem.
Járműtisztaság. Nos, igen, minden pilóta ad az autója tisztaságára, de a kisebb kft.-k és a magáncégek nem számolják el a gkv.-nek a külföldi mosást. (Kivéve,ha a rakteret kell fertőtleníteni a visszáru berakása előtt, de ez más tétel). Más részről pedig a munkanap végén a pilóta inkább egy normálisat eszik és utána alszik,majd másnap pihenten megy tovább, semmint hogy még 1-2, sőt több órát álljon sorba egy kamionmosó előtt.
Nos, ezek az én reakcióim NaNe olvtárs megjegyzésére.
Remélem, nem sokban tévedtem. :o) Rég volt már az amikor nemzetköziben jártam...
én nem nevezném magam az országutak vándorának, de párszor jártam autóval Európában, és tapasztalatom szerint amit leírtál, az egyáltalán nem úgy van...
Szerintem a hozzászólásod nem tükrözi a valóságot. Tény, hogy van pár retek gép, de a sofőrök többsége ad a kocsi megjelenésére (mégiscsak az a munkahelye). Arról meg végképp nem tehet, hogy csak 80-nal tud menni (nem akarom elmagyarázni, hogy miért, mert úgysem fognád fel...)
Honnan lehet megismerni külföldön már messziről a magyar kamiont?
- Csurom szutyok verda 80-nal zötyög.
Kilóméterről látni a mocskos ponyvát. Brutális ...
7,5-ig? Van itt pár cég a környéken. Pl: Hosszú Eurotrans, Sinko trans.
A Scantarnsos kocsik Portugália, Spanyolország, Olaszország, esteleg Franciaország, Németország felé járnak. Nagy ritkán előfordul Anglia, vagy Hollandia (évente egyszer).
A cég általában márciusban, vagy novemberben vesz új traktort+pótot. Eddig még semmi fejlemény.
Hogy néz ki? Tök fehér az egész, még a hűtőrács is. (Én még nem láttam, mert a kocsi mindíg a telepen parkol, ha itthon van. Ezt csak mondta az egyik ott dolgozó emberke.)
Nem,nem. Azt nem láthattad. Hétfőn Fehérváron vámkezelt és indult Portugáliába.