Az egyik termékemből 2 típus van. Egy német vevő vett 4 darabot, miután megkapta, jelezte, hogy elrontotta a rendelést, neki a másik típusból kellene, ráadásul 6db. Elindította a hivatalos "return" procedúrát. Még soha nem volt korábban return ügyem, itt rontottam el. Írtam neki, hogy üssön le még 2 darabot és küldje vissza a 4-et, amit tévesen rendelt én pedig küldök neki 6 megfelelőt. Matematikailag ez így oké, 6-ot fizetett összesen, 6-ot is kapott, szépen értékeltük is egymást pozitívan, csak én azzal nem számoltam, hogy a return procedúra miatt refundolom kell a visszaküldött 4db árát.
A szívás az, hogy írtam a vevőnek, hogy gond van, de nem reagál. Az ebayen keresztül a tranzakció mellett csak 3 lehetőség szerepel:
- visszakaptam az árut és refundolok
- contact buyer (írtam neki, de nem válaszol)
- report buyer (gondolom, ha bajom van a vevővel, itt jelezhetem) Csak ezt én toltam el, nem a vevő.
Eddig nem is foglalkoztam ezzel, de néhány napja jött az ebay-től egy értesítés, hogy 16-án akkor is refundolják a vevőt, ha nem csinálok semmit. Most mit csináljak? Nem szeretnék $100 tandíjat fizetni a return funkció alapos megismerése miatt :)
A kérdés az, hogy CSAK személyes átvétel esetén bárkit enged e a rendszer licitálni vagy csak azokban az országokban élőket ahová a shipping policy szerint az adott aukcióban "szállítasz" ?
Ha bejelölöm azokat az országokat ahová nem küldöm akkor onnan eleve nem is licitálhatnak ugye.
Viszont kicsit spéci a dolog mert sehová sem küldöm lévén csak személyes átvétel van.( Járműről van szó ), ennek ellenére korlátoznék bizonyos országokat.
Még egy mit? :) Terméket? Van belőle 5... Elkelt egy ebayen, ezt fizették ki késve, illetve ebayen kívül közben akadt egy vevő, aki vinné mind az ötöt, de az se gond neki, ha csak négyet kap. Hasonló árat fizetnek, ezzel nincs gond.
Igazából az ebay része nem tiszta: ha most elindítottam az ügylet törlését, de megírtam a vevőnek, hogy megjött később a pénz, akkor mi a teendő? Az ebay rálát az üzenetekre, gondolom, le tudják venni, hogy jóhiszeműen cselekedtem. A "hogyan tovább" az érdekes. Cancel, aztán relist, üsse le újra? Vagy küldjem el így a szajrét, miközben végigmegy a "cancel" folyamat?
Hmm, ebay mobil alkalmazáson keresztül töröltem, egyféle módot láttam rá.
Viszont bakker, a pénz meg közben megérkezett, úgy, hogy elvileg most az ebay arra vár, hogy a vevő megerősítse a maga részéről a törlést, és azt, hogy refundot kapott. Így, hogy itt a pénz, elpostáznám a cuccot, de időközben más vevőm is akadt, szóval a refund sem akadály. Ti mit tennétek?
Nekem is hasonló a kérdésem: leütötte valaki az egyik termékemet, 12 nap alatt nem sikerült kifizetnie, töröltem a tranzakciót. Közben persze kijött az ebay számlája, 250 euró értékben... Mire számíthatok?
Bocs, de te egy egyszeru halando vagy, aki hebehoba kap valahonnan valami csomagot.
En viszont napi szinten dolgozom ezzel. Es a szabaly az, hogy a 10 EUR alatti vamterhet kivetik (keszul is hatarozat, lehet, hogy rajta lesz, hogy fizetni kell 1500ft vamot, de megfizetni akkor sem kell).
A fedexrol amugyis megvan a velemenyem, nehez esetek (bar megeshet, hogy a tnt meg rosszabb).
Ahogy egy NAV-os is odaírja az általa adott írásos állásfoglalásra, hogy gyakorlatilag kitörölheted vele a hátsódat.
Ne kérdezd a telcsis :) hölgytől. Írja le, hivatkozással.
Érdekes, hogy más futárszolgálat (legalábbis akivel én szerződésben állok) jót kacarászott az általad felvetett hülyeségre (heccből megkérdeztem, gondoltam egy percet megér, hogy jó napot szerezzek nekik)
Csak hogy értsd:
Az EU-ban a vámeljárási szabályok egységesek, attól nem térhet el egyik tagállam sem. Még véletlenül sem.