Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_paha_ Creative Commons License 2002.08.30 0 0 183
akkor valaki elmagyarázhatná, hogy mit is jelent pontosan a sárga rendszám, és mire is jó pontosan?

Előzmény: Tector (167)
MONCSI Creative Commons License 2002.08.30 0 0 182
köszi az infót!:-)
nincs honlapjuk ahol olvashatnék bővebbet?
Előzmény: reetek (175)
MONCSI Creative Commons License 2002.08.30 0 0 181
No azért nem csak azon múlott a dolog hogy nő volt a sofőr, inkább a gyakorlatlanság lehetett.
Sajna manapság a kezdő sofőröket is egyedül kell útnak engedni, esetleg pár útra lehet mellé gyakorlott pilótát ültetni, így nincs senki aki felhívhatná a figyelmét a soxor alapvető hiányosságokra a vezetési stílusán belül. Ezért is oly nehéz elkezdeni a "sofőrködést"...kinek érdeke az hogy a nagyértékű autóján derüljön ki mennyire rátermett az egyén, vagy esetleg mégsem!?
Előzmény: Dannie (173)
Tector Creative Commons License 2002.08.29 0 0 180
Főként mint gépkocsivezető. De ha a helyszínen nincs áram, akkor vontatok magam után egy 8 tonna súlyú áramfejlesztőt is, amit egy V- 10 -es, léghűtéses DEUTZ motor hajt, és azt is kezelem. Vagy áramfejlesztő gyanént egy Rába -alvázra épített gépet isszoktam hajtani.

T.

Előzmény: reetek (179)
reetek Creative Commons License 2002.08.29 0 0 179

akkor te ilyen filmes cucokat cipelsz ide oda az tökzsír.milyen munka beosztásba vagy?
Tector Creative Commons License 2002.08.29 0 0 178
A jogsimat a sereg előtt szereztem meg... Már eleve sofőrnek vonultam be. Ott vizsgáztam le nehézpótra, és levizsgázhattam volna buszra is, de sajna eltoltam, nem szóltam a századpk. -nak, hogy a D is érdekelne. Két nappal később gondoltam meg mint kellett volna, de a következő D tanfolyam már a leszerelésem után indult volna.
A cégem egyébiránt jobbnál jobb és rosszabbnál rosszabb filmek forgatásával is foglalkozik, ezért az engedélymentesség bármilyen súlyú autóra. (Film, tévé, színház és kulturális jellegű szálítások alanyi jogon engedélymentesek az EU -ban. Csak nemzetközi forgalomra alkalmas járművel kell rendelkezni hozzá.)

T.

Előzmény: reetek (176)
reetek Creative Commons License 2002.08.29 0 0 177
a multkor mentem a Pilisvörösvár-Csobánka(itt lakom) utszakaszon.Ez egy elég kanyargos meredek út a falunkban pedig egy 18% lejtővel a végén egy kemény bal kanyar szkg-val is csak 2-esben. ment előttem egy scania tisztán lehet halani a bubut csak a kanyarokban fékezet. hát ha az a csaj itt engete el volna azt a dögöt huhu 2 hétig nem lett volna más az rtl-klubban
reetek Creative Commons License 2002.08.29 0 0 176
apropó sereg.te a jogsidat a seregben vagy már előtte szerezted meg.

tulajdonkép mivel foglalkozik a céged???
ha nem titok?

Előzmény: Tector (171)
reetek Creative Commons License 2002.08.29 0 0 175
moncsi!
ez ugy történt,hogy kedves egyetlen drága nővéremet nem veték fől sehova fősuliba,ekkor anyám nem eset kétségbe és gondolta keres valami két éves iskolát ez az iskola az atalanta.én meg unalams óráimban átlapozatm és ott volt montam hurrá ez az ami nekem kell.
igen ez olyan fuvarszervező féleség,de többet nem tudok. nyelvizsgát is lehet csinálni.amikor megláttam hogy a volántefunál van a gyakorlat nem tököltem többet.kb enyi ha kell info szólj.(írj:)
Előzmény: MONCSI (172)
Tector Creative Commons License 2002.08.29 0 0 174

És a retarder se volt jó barátja... :o(((
(A Volán -TEFU s kocsik elég fiatalok, imho retardernek vagy intardernek kellett lennie a szekérben...)

T.

Előzmény: Dannie (173)
Dannie Creative Commons License 2002.08.29 0 0 173
A kanyar röviden:
Magyar-Osztrák-Német-Belga-Francia,majd a Tunnel alagúton vasútra dobva a gép át Angliába..Dover-ben röpke félnapos vám..és egyéb szarság.Iszonyatos mi papír munkával jár ez.Félig irodai munka a nemzetközizés.Állandó számolgatás az idővel..üzemanyaggal,számlákkal,cégpapírokkal.Aztán Angliában megraktak,és irány ugyanezen az útvonalon vissza Szentgotthárdra az Opel gyárhoz.
Állitólag most a hungarohoz lazán felvesznek mindenkit.A haveron nem vállakozó,ő azt mondta addig lesz ennél a cégnél amig nem kötelező..ha az lesz lép onnan.A Volántefu állitólag jobb feltételekkel alkalmaz.Volt tavaly egy baleset,egy nőt felvettek egy éves jogsival,és szlovákiában anyon pörkölte a fékjeit,és szakadékba ment.Nem ismerte a visszakapcsolás+bubu fogalmát,létezését,vagy nem is tudom..
Ha lesznek scannelve képek az útról beiktatom őket.
MONCSI Creative Commons License 2002.08.29 0 0 172
sziasztok!

reetek! Ez a szakma pontosan mit takar?
Csak mert lentebb írtad hogy vezetsz, de ez inkább fuvarszervezői iskolának tűnik a neve alapján.

Előzmény: reetek (170)
Tector Creative Commons License 2002.08.29 0 0 171
Üdv!
A HC -nál ez a vállalkozói nyavalya télleg elég gáz, ám a garázsszolgálat...
Még a "hőskorban" is az volt a trend, hogy egy frissen a HC -hoz került gkv. két évig csak belföldezett, mégpedig mindenféle nemzetköziből kiöregedett teknővel, ezek zömmel Rábák voltak. (Istenem, a jó öreg "Hycomat" -Rába... Ha kellően ki volt kopva a kulissza, bizony jól térden verte a gépészt a váltókar. Szerencsére csak egyszer volt ilyenhez szerencsém -a seregben.)Illetőleg, a két év alatt a belföld mellett adott garázs -szolgálatot is. Ez egyvalamire volt jó: Hihetetlen profi módon meg tudott tanulni akár nyergessel, akár pótossal milliméter pontosan rutinozni, ami egy vámplaccon nem hátrány, hiszen ha egyetlen autó kicsit csálébban áll, az adott placcra már nem fér be mondjuk 6, hanem csak 5 autó...(Mellesleg, de ez lehet hogy csak UL: Azért tanultak meg a friss kamionosok olyan jól és gyorsan tolatni stb. a garázs -szolgálat alatt, mert egy elrontott, javított tolatás "büntetése" jónéhány kávé vagy sör kifizetése volt a többi, részvevő kolléga részére... )
Jómagam nemzetköziben kisautóval, azaz 7,5 tonnás kocsival járkáltam, illetőleg ezzel a 10 tonnással, amit mostanság hajtok, ezek ugyanis engedélymentesek (A 10 tonnás már nem lenne az, de a cégünk tevékenységi köre miatt alanyi jogon jár az engedélymentesség),ezáltal mehetek hétvégén is, meg ünnepek alatt is.
A sulidhoz nagyon sok szerencsét kívánok. :o)
(Vagy ahogy a srácok mondják??)"Széles utat, vak rendőrt meg gumifákat! " :o))

T.

Előzmény: reetek (170)
reetek Creative Commons License 2002.08.29 0 0 170
ja sajnos elég nehéz. nekem sokáig a hungaro volt szimpi de ezzel a válkozoi szerződésel amit ugyan le állitotak meg garázs szolgálat brrrr
ahova megyek éretség után az egy kétéves iskola szállitmányozási szaktecnikus leszek ha elvégzem. A gyakorlat a volán tefunál van
ott elég baba autókvanak állitolag most veszenek 150db zsír új xf 95-ős DAF-ot.
De előtte még 2 év belfőld amit jó lenne valami jó kis cégnél megcsinálni.
nemzetkőzibe merre jártál?
milyen autóval?
Tector Creative Commons License 2002.08.28 0 0 169
Ezt a céget, ahol jelenleg dolgozom, már kilenc éve viselem el. :o)Nem sok része van az országnak, ahol még nem voltam, mindenfelé előfordulhatok. Pl. most hétvégén Kaposvár, jövő hétvégén Máriapócs... Komolyabban nem foglalkoztam avval, hogy átüljek fixen nemzetközibe,de másoktól azt hallani, hogy bizony igen nehéz egy normális helyre bekerülni... :o(
Előzmény: reetek (168)
reetek Creative Commons License 2002.08.28 0 0 168
aha
merre járod az országot én eddig csak egy ifát meg egy 4-es scaniát vezetem (az tulzás hogy vezetem elmentem vele a raktártól a kapuig,meg egy rakás személy autót)
a scania váltoja nagyon teteszet igaz csak az alsó sort használtam.
nemzetközben nehéz volt állást taláni?
Tector Creative Commons License 2002.08.28 0 0 167
Nagyon szívesen... :o)
Valóban, jártam már egy párszor külföldön, de mostanában elég ritkán nemzetközizem. "Nagyautót" belföldiben vezetek, ha a fő melóhelyemen épp szabadnapos vagyok vagy szabin vagyok, mintegy szórakozás gyanánt. Viszont a rendes munkahelyemen egy 10 tonnás, városi fülkés Iveco Euro Cargo -val járok, főleg belföldön, ha meg úgy alakul fuvar, külföldön is. (Fehér rendszámos vagyok, kizárólag saját árus fuvarokat viszek a "kenyéradó gazdám" -ami egy álami cég- kocsijával.)
Előzmény: reetek (166)
reetek Creative Commons License 2002.08.28 0 0 166
jupi jupi jupi
már ezt is tudom.
te ugy kamionozól?
ha igen melyik cégnél és milyen autóval?
amugy köszi az infot nagyon sokat segitél.
Tector Creative Commons License 2002.08.28 0 0 165
OFF

Nyugi, én is csak egy próbát tettem az előbb, hogy a "rajz" középre kerüljön, mert a HTML -t épp csak ugatom... De a próba sikerült... :o))

ON

T.

Előzmény: reetek (163)
Tector Creative Commons License 2002.08.28 0 0 164
"Üres mezőben..." Hát én sem hülyülök már meg... :o) Szóval ott kell pofozni, ahol üresben (N)áll a váltókar. Amit Te említettél, hogy az 1. helyén lépne be a 9. fokozat, az az ún.Fuller váltó.

T.

Előzmény: Tector (162)
reetek Creative Commons License 2002.08.28 0 0 163
az n betűt a 4 es alá akkartam rakni de kezdő vagyok még:)
Tector Creative Commons License 2002.08.28 0 0 162

Kábé így:

C 1 3 5 7
N
R 2 4 6 8

és a váltókart az üres mezőben ütöd jobbra v. balra. (remélem a HTML tag -eket nem toltam el...)

T.

Előzmény: reetek (161)
reetek Creative Commons License 2002.08.28 0 0 161
nos ismét itt vagyok.
szoval a ivecoban igy vannak a fokozatok?

1 3 5 7
n
2 4 6 8
ahol van az n betű ott lököm el a váltott is igy tudok tovább lépegetni?
vagy visza rakom az egyes fokozat helyére????
ez az ami nem tiszta.
üdv
Előzmény: Tector (156)
reetek Creative Commons License 2002.08.28 0 0 160
azokat a fotokat velünk is még tudnád osztani illetve a kanyart le tudnád írni röviden?
me én még csak idén éretségizem ugyhogy mesze távolvan tölem még a kamionozás de nagyon érdekel minden infó.
Előzmény: Dannie (158)
Dannie Creative Commons License 2002.08.28 0 0 159
Ja igen és egy weboldal,sok archiv fotóval:
www.chrishodgetrucks.co.uk
Dannie Creative Commons License 2002.08.28 0 0 158
Nagyon furcsa világ a sofőrvilág,egy kis kaszt.
Klumpa..stb:)Országonként változó közlekedési kúltúrák.Nagyon jó volt látni ezeket.Tetszenek a kamionos gúnynevek is.Pl a ponyvás kocsikat "rongybatekertnek"is hivják.A Hungarocamionost "állami gondozott"-nak:))2-nap múlva készen lesznek a fotók amiket csináltam.Már nagyon kiváncsi vagyok.
Dannie Creative Commons License 2002.08.28 0 0 157
Üdvözlet!Most találtam a topicot.
Tegnap értem haza egy laza majd másfélhetes Angol fuvarból.Mint utas:)Egy barátom kamionozik.Sokat mentem vele mig belföldön nyomta,most a Hungaronál van,egy FH12-vel.Hát gyerekek..most látom csak igazán,nem gyerekjáték ez:)
Az a rengeteg papírmunka..szabályok..munkaidő beosztás..A kamionos munkájának szinte a fele a vezetés.Rengeteg élménnyel tértem haza,nagyopn nagyon jó volt.Egy ideig én is gondolkoztam ezen a munkán,de nem tudnám csinálni,mert nem tudnék annyit távol lenni.Barátnő..zenekar satöbbit el lehetne felejteni.
Tector Creative Commons License 2002.08.27 0 0 156
Nem. A másik 8-at a váltókar elején lévő billenőkapcsolóval kell kiválasztani, azaz a kapcsoló felfelé mutató állása a " hosszú " ,a lefelé mutató állása a " rövid " fokozat. Ez azért oltári jó, mert mondjuk egy enyhe emelkedőn csak lebillenti az ember a felezőkapcsolót, rálép egy pillanatra a tengelykapcsolóra, és már vissza is kapcsolt anélkül, hogy a váltókart megmozdította volna, azaz: A váltókar "x" fokozatból "x-1" fokozatba kapcsolásával lendületet vesztene.

T.

Előzmény: reetek (155)
reetek Creative Commons License 2002.08.27 0 0 155
kösssssszzzzzzzzönöm:)))))
még valami nem tiszta én egy magnumba láttam,hogy dupla H-kuliszával volt neki nyolc fokozata ,nos tehát végig váltom a nyolc fokozatott és pofozok egyet és váltok megint nyolcat vagy hogy??
scaniában + a volvoban egyszerübb ott van sorváltó meg felező és elég könyen értelmezhető volt a válton az ábra is.De a magnum ezek a franciák nem könyitik meg az életett.
Tector Creative Commons License 2002.08.27 0 0 154
A pofozós váltó működése...
(Az Iveco -kba szereltekből indulok ki, ezt ismerem...)Üres állásban (N) a váltókar jobbra és balra eltolása kis akadályba ütközik. Itt lehet kiválasztani az "alsó" és "felső" sebességfokozat-csoportot, azaz szlengben mondva az alsó és felső sort. Az alsó sorba a hátramenet,és az 1.-4. fokozatok tartoznak, valamint némely sebességváltó -típusnál a "C"-vel jelölt sebességfokozat. Értelemszerűen a "felső sor" az 5.-8. sebességi fokozatokat tartalmazza.Használata a következő: Vegyük alapesetül, hogy a jármű rakott. Ilyenkor az "alsó sor" valamelyik fokozatával kell elindulni.Mire az autót annyira felgyorsítottuk, hogy már a felső sorra lenne szükségünk, a váltókar üres állásában egy határozott mozdulattal megütjük "megpofozzuk" jobbra a váltókart, és így már kapcsolható is a felső sor. Visszafelé kapcsolásnál ugyanez a metódus, csak a váltókart balra kell "megpofozni"."Pofozás" nélkül csak az épp "aktív" sor sebességfokozatai elérhetőek a váltókarral, a többi mintha ott se lenne.
Hogy erre miért van szükség? Két magyarázat is lehetséges. (Csak egy egyszerű sofőr vagyok, használni tudom a szerkezetet, de még szétszerelve nem láttam ilyet).
Az első magyarázat: Kisebb gond a gkv. részére, nem kell egyszerre átpásztáznia mind a 8 -felezővel 16- sebességet.
A második magyarázat: A váltókar pofozásával a sebességváltó -házon belül egy másik fogaskerék -csoportot aktivál az ember(???),így a sebességváltó ház mérete nagymértékben csökkenthető(?).(Plíííz, egy idetévedő autószerelő segítsen ki...) :o))
Hogy épp melyik fokozatcsoport, azaz "sor" aktív, azt a műszerfalon egy visszajelzőlámpa hivatott tudatni a gépésszel: Az esetek túlnyomó részében az alsó sor működése van kijelezve, általában egy narancssárga fényű kontroll -lámpa, egy fogaskerékben mászó teknősbéka -piktogrammal.

Körülbelül ennyi... Remélem, nem túl zavarosan fogalmaztam meg... :o)

Üdv:
T.

Előzmény: reetek (153)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!