Ezt találtam 2007 ből.
""Szia, szívesen leírom, de nem lesz rövid:
1. Meg kell határozni, hogy műxik-e a motor. Ez egyszerű, első szélvédőre nyomom a vizet, ha megy, akkor a motor jó.
2. a hátsó ablaktörlő mosó-törlő funkcióját be kell kapcsolni és kivárni, hogy hova fogja spriccelni a vizet a motor. (érdemes az ablaktörlőkart az üvegfelülettől elemelni)
- ha csak előre, vagy csak hátra dolgozik akármelyik kapcsolási módra, akkor a váltócsúszaka van beragadva a fúvókaosztóban, ami a motor alján található, és tulajdonképpen egy váltókapcsoló funkcióját tölti be: Ha balra forog a motor, akkor bal oldalra, ha jobbra, akkor jobbra csúszik el a víz nyomása miatt és tereli a folyadékot a megfelelő cső felé, ahonnan eljut az első, vagy a hátső szélvédőre.
- Ha valamely állásnál sehol sem jön a víz, akkor bizony ott, az adott csővezetéknél valahol dugulás van.
Műszaki adalék: Egy szivattyú van a tartály alján, műszakilag úgy van megoldva, a kétirányú szállítás, hogy az egyik kapcsolás +,- ad a motornak és az jobbra forog, míg a másik kapcsolás -,+ ad, így a motor kétirányban képes a folyadékot szállítani.
Egyszerű fragpáns megoldás.
Duguláselhárítás: Tapasztalataim szerint általában a kilépő fúvókák szoktak eltömődni az idők során. A fúvókákat viszonylag könyel lehet tisztítani egy kisebb-nagyobb tűvel, majd a belépő-oldali cső lehúzását követően nagynyomású levegővel lehet tisztatani, esetleg porpisztoly használatával. (gáz és számítógépes szakemberek előnyben:-))
És a neheze:
A szivattyú kiszerelése, javítása:
Első körben le kell szerelni az első lökháríitót.
1. a motorháztető kinyitását követően ki kell csavarni a jobb és bal oldalon elhelyezett trox fejű csavarokat, majd a középső nagyobb trox fejűt is. Ezt követően a petentek közepét kiemelve oldani azokat és kivenni.
2. a kocsi alá fekve a három darab alsó csavart is kicsavarni.
3. a bal és a jobb oldali doblemez és a lökhárító találkozásánál lévő 2-2 csavart kicsavarni és a csavarokhoz közeli kb. 10 forintos nagyságú patentet kiszedni. A patent jóminőségű gumis anyagú, úgy finoman alányúlva könnyen kijön, habár az első kiszedésével megküzdöttem, utána már rájön az ember, hogy miként nyúljon hozzá.
4. a kocsi elé állva a hűtőrács alatti műanyagelemet szépen kiakasztom felfele húzással a helyéről, majd azt megtartva a jobb és bal oldalon egymás után a lökhártító oldalait is kiakasztom, szintén klippes megoldású.
5. Szembeállva a kocsival a jobb oldalon található egy központi kábelcsomag csatlakozója, amit szét kell húzni. (ez táplálja a ködlámpákat, valamint a kürtöt)
6. El lehet vinni a lökhárítót semleges területre, alá tegyünk rongyot, mert fényezett felület.
7. szembeállva a kocsival abal oldalon látszik az ablakmosó tartály és maga a motor is.
8. megfelelő cső alkalmazásával nyerjük ki a folyadékot, mert a motor kiszedésekor az kárba vész. Esetleg tegyünk alá egy vödröt, a motor kiszedésekor belefolyik a lötty.
9. a motorról szedjük le a csővezetékeket, figyeljünk arra, hogy melyik megy hátulra és melyik előre.
10. oldjuk felfelé a motor elektromos csatlakozóját.
11. óvatosan szedjük ki a motort előrefele, a motortest közepe van bepattintva a tartály oldalába.
12. óvatosan húzzuk ki a gumitömítésben ülő szívócsonkot is, ez a motortesttel együtt motogg, szerves egységet alkot.
13. a fekete szívócsonktömítést tegyük félre, tiszta helyre.
14. A motor szivattyúrészének szerelése: szedjük le pattintással a motor alján lévő fekete-fehér fedelet. (nem kell félni derekasan a helyén van, kézzel, szerszám alkalmazása nélkül szét lehet szedni, csavaró-húzó mozdulatokkal)
15. A fekete-fehér szivattyúrész is el kell választani egymástól, itt is klippes megoldást találunk. Kis csavarhúzóval kell kiakasztani a biztosítót, aztán a jól ismert csavaró húzó mozdulatsor eredményre vezet.
16. Ezt követően a fekete rész mehet félre, a fehér részben van egy fekete henger alakú gumi, ami egy ezüstös műanyag gyűrűben van. Na ezt ütögetéssel lehet kicsalogatni. Ez szokott megragadni, és ez okozza a hibát. Általában alapos tisztítást követően újból teszi a dolgát.
17. Minden kicsi alkatrészt alaposan ki kell takarítani, természetesen mosószeres vizzel is meg lehet oldani, én tiszta rongyot és vékony csavarhúzót alkalmaztam.
18. a kicsin gumidugattyút a fehér házába visszahelyezve ellenőrizni kell az akadálymentes csúszkálását.
19. A fekete és fehér részt a dugattyúval összepattintva levegő befújásával ellenőrizzük ismét az oldalhelyes működést (a gumidugónak zárni kell az ellenoldali áramlást)
20. a motor és a szivattyú összeszerelése a szétszereléssel ellentétes módon.
21. a motortest és a tartály behelyezése előtt a szívócsonk gumitömítését először helyezzük a tartályba, majd illesszük helyre a motort, és nyomjuk erősen a helyére a szívócsonkot a motortesttel együtt.
22. helyezzük vissza a kilépő csöveket, oldalhelyesen.
23. töltsük meg mosófolyadékkal a tartályt a szívócsonk felső részéig, és ellenőrizzük, hogy a szívócsonknál nem ereszt-e.
24. Ha nem ereszt, akkor mehet tele a tartály, ha nem, akkor vödröt alá és meg kell igazítani és újra tesztelni a dolgot.
25. a vezetőülésbe ülve gyújtás mellett ellenőrizzük, hogy rendben működik-e a rendszer.
26. ha igen, lehet a kocsi elejét visszaszerelni. Ügyeljünk a pontos illesztésre és a klippes kötések helyrére tételével.""