Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

senictaxi Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52068

Sziasztok! Renault Scenic 2, felújított kormány átvezető szalagot tudtok valahol? Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52067

Ezt úgy látni hogy nem is kell megbontani az alját?

Előzmény: bnorci71 (52059)
S.P Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52066

Ha már tippelni kell:

1. besz@rt a kijelződ => develooper

2. termeli a bocid az üzemanyagot => el ne add!

Előzmény: Feco1109 (52065)
Feco1109 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52065

Sziasztok!

Van egy 2004-es grand scenicem. 1.6 16v benzin.

A problémáim a következők:

1. A műszerfalon a rádió kijelzője nem működik, így a gyári rádió nem használható.

2. 2 napja az üzemanyagvisszajelző 1 csíkról felugrott 4re és azóta onnan számol vissza. 

Valakinek esetleg tippe ezekre?

A válaszokat előre is köszönöm.

bnorci71 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52064

2006-ha vettük a Scenic I-t akkoriban inkább a Meganeklub fórumot laktam 2014-be vettük a Scenic II-t azóta vagyok itt is😀

Előzmény: PICURINO (52061)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52063

Köszi 

Előzmény: bnorci71 (52059)
PICURINO Creative Commons License 2017.02.09 0 0 52062

Ezt találtam 2007 ből.

 

 

 

""Szia, szívesen leírom, de nem lesz rövid:

 

1. Meg kell határozni, hogy műxik-e a motor. Ez egyszerű, első szélvédőre nyomom a vizet, ha megy, akkor a motor jó.

2. a hátsó ablaktörlő mosó-törlő funkcióját be kell kapcsolni és kivárni, hogy hova fogja spriccelni a vizet a motor. (érdemes az ablaktörlőkart az üvegfelülettől elemelni)

- ha csak előre, vagy csak hátra dolgozik akármelyik kapcsolási módra, akkor a váltócsúszaka van beragadva a fúvókaosztóban, ami a motor alján található, és tulajdonképpen egy váltókapcsoló funkcióját tölti be: Ha balra forog a motor, akkor bal oldalra, ha jobbra, akkor jobbra csúszik el a víz nyomása miatt és tereli a folyadékot a megfelelő cső felé, ahonnan eljut az első, vagy a hátső szélvédőre.

- Ha valamely állásnál sehol sem jön a víz, akkor bizony ott, az adott csővezetéknél valahol dugulás van.

 

Műszaki adalék: Egy szivattyú van a tartály alján, műszakilag úgy van megoldva, a kétirányú szállítás, hogy az egyik  kapcsolás +,- ad a motornak és az jobbra forog, míg a másik kapcsolás -,+ ad, így a motor kétirányban képes a folyadékot szállítani.

Egyszerű fragpáns megoldás.

 

Duguláselhárítás: Tapasztalataim szerint általában a kilépő fúvókák szoktak eltömődni az idők során. A fúvókákat viszonylag könyel lehet tisztítani egy kisebb-nagyobb tűvel, majd a belépő-oldali cső lehúzását követően nagynyomású levegővel lehet tisztatani, esetleg porpisztoly használatával. (gáz és számítógépes szakemberek előnyben:-))

 

És a neheze:

 

A szivattyú kiszerelése, javítása:

 

Első körben le kell szerelni az első lökháríitót.

1. a motorháztető kinyitását követően ki kell csavarni a jobb és bal oldalon elhelyezett trox fejű csavarokat, majd a középső nagyobb trox fejűt is. Ezt követően a petentek közepét kiemelve oldani azokat és kivenni.

2. a kocsi alá fekve a három darab alsó csavart is kicsavarni.

3. a bal és a jobb oldali doblemez és a lökhárító találkozásánál lévő 2-2 csavart kicsavarni és a csavarokhoz közeli kb. 10 forintos nagyságú patentet kiszedni. A patent jóminőségű gumis anyagú, úgy finoman alányúlva könnyen kijön, habár az első kiszedésével megküzdöttem, utána már rájön az ember, hogy miként nyúljon hozzá.

4.  a kocsi elé állva a hűtőrács alatti műanyagelemet szépen kiakasztom felfele húzással a helyéről, majd azt megtartva a jobb és bal oldalon egymás után a lökhártító oldalait is kiakasztom, szintén klippes megoldású.

5. Szembeállva a kocsival a jobb oldalon található egy központi kábelcsomag csatlakozója, amit szét kell húzni. (ez táplálja a ködlámpákat, valamint a kürtöt)

6. El lehet vinni a lökhárítót semleges területre, alá tegyünk rongyot, mert fényezett felület.

7. szembeállva a kocsival abal oldalon látszik az ablakmosó tartály és maga a motor is.

8. megfelelő cső alkalmazásával nyerjük ki a folyadékot, mert a motor kiszedésekor az kárba vész. Esetleg tegyünk alá egy vödröt, a motor kiszedésekor belefolyik a lötty.

9. a motorról szedjük le a csővezetékeket, figyeljünk arra, hogy melyik megy hátulra és melyik előre.

10. oldjuk felfelé a motor elektromos csatlakozóját.

11. óvatosan szedjük ki a motort előrefele, a motortest közepe van bepattintva a tartály oldalába.

12. óvatosan húzzuk ki a gumitömítésben ülő szívócsonkot is, ez a motortesttel együtt motogg, szerves egységet alkot.

13. a fekete szívócsonktömítést tegyük félre, tiszta helyre.

14. A motor szivattyúrészének szerelése: szedjük le pattintással a motor alján lévő fekete-fehér fedelet. (nem kell félni derekasan a helyén van, kézzel, szerszám alkalmazása nélkül szét lehet szedni, csavaró-húzó mozdulatokkal)

15. A fekete-fehér szivattyúrész is el kell választani egymástól, itt is klippes megoldást találunk. Kis csavarhúzóval kell kiakasztani a biztosítót, aztán a jól ismert csavaró húzó mozdulatsor eredményre vezet.

16. Ezt követően a fekete rész mehet félre, a fehér részben van egy fekete henger alakú gumi, ami egy ezüstös műanyag gyűrűben van. Na ezt ütögetéssel lehet kicsalogatni. Ez szokott megragadni, és ez okozza a hibát. Általában alapos tisztítást követően újból teszi a dolgát.

17. Minden kicsi alkatrészt alaposan ki kell takarítani, természetesen mosószeres vizzel is meg lehet oldani, én tiszta rongyot és vékony csavarhúzót alkalmaztam.

18. a kicsin gumidugattyút a fehér házába visszahelyezve ellenőrizni kell az akadálymentes csúszkálását.

19. A fekete és fehér részt a dugattyúval összepattintva levegő befújásával ellenőrizzük ismét az oldalhelyes működést (a gumidugónak zárni kell az ellenoldali áramlást)

20. a motor és a szivattyú összeszerelése a szétszereléssel ellentétes módon.

21. a motortest és a tartály behelyezése előtt a szívócsonk gumitömítését először helyezzük a tartályba, majd illesszük helyre a motort, és nyomjuk erősen a helyére a szívócsonkot a motortesttel együtt.

22. helyezzük vissza a kilépő csöveket, oldalhelyesen.

23. töltsük meg mosófolyadékkal a tartályt a szívócsonk felső részéig, és ellenőrizzük, hogy a szívócsonknál nem ereszt-e.

24. Ha nem ereszt, akkor mehet tele a tartály, ha nem, akkor vödröt alá és meg kell igazítani és újra tesztelni a dolgot.

25. a vezetőülésbe ülve gyújtás mellett ellenőrizzük, hogy rendben működik-e a rendszer.

26. ha igen, lehet a kocsi elejét visszaszerelni. Ügyeljünk a pontos illesztésre és a klippes kötések helyrére tételével.""

Előzmény: bnorci71 (52051)
PICURINO Creative Commons License 2017.02.08 -1 0 52061

bnorci71

 

Már jó régi fórumlakó vagy itt a Scenic fórumon, az imént találkoztam egy 2006-os hozzászólásoddal.

 

 

 

 

PICURINO Creative Commons License 2017.02.08 0 1 52060

A harmadik változat lehet a legbarátibb megoldás, amiről a videó is van.

 

Ebbe a hidegbe valami műanyag nem is nagyon bírná a kiképzést, itt lehet a leggazdaságosabban javítani, pótolni.

 

Esetleg egy éjszakára ha sikerülne vele fűtött helyre beállni, akkor még ez az eshetőség is csökkenne.

 

Előzmény: bnorci71 (52051)
bnorci71 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52059

hát talán szerencsétek van

alulról ezt kel látni csak elérni nem lesz egyszerű a blokk-hűtő között felnyúlva

Előzmény: Törölt nick (52055)
S.P Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52058

Akkor az a jó cikkszám, amit lentebb írtam.

Előzmény: Retépx (52057)
Retépx Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52057

Digitális klimás

 

 

Előzmény: S.P (52054)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52056

Illetve a lökhárító lebontásának kezdete az a motorháztető felnyitásával kezdődik nem. Tehát csak egybe lehet levenni két részbe nem?

Előzmény: bnorci71 (52053)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52055

Az utóbbi képen jól látszik a bowden is. Csak hogy a motortér felől elvileg nem lehet kőzelíteni. Most nem tudom a zár gyanítható helye a képen az már elvileg a zárhíd vagy a lökös merevítője lenne?

Előzmény: bnorci71 (52053)
S.P Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52054

Szerintem nem lehet jó, bár én csak az automata klímást ismerem. A tied is automata klímás?

 

Ez a cikkszáma: 77 01 207 718

 

http://m.autoalkatreszonline24.hu/search?keyword=77+01+207+718

 

A Pest közelében vagy, esetleg keresd meg develoopert, ha jól tudom, ezt is javítja.

Előzmény: Retépx (52050)
bnorci71 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52053

találtam egy képet a motortér felőll

a toldás és a zár gyanítható helye

Előzmény: bnorci71 (52052)
bnorci71 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52052

most nézegettem ezeket a képeket

nem sok esélyt látok rá a bowden fent megy az összekötő motor felőli oldalán a zárat meg a nagy műanyagtól nem látod nem tudom alulról se hiszem, hogy odáig fel lehet nyúlni, ötletem sincs honnan próbálnám

 

a bowdent? a zárat és a nyelvet karikáztam be ha a toldásnál ugrott szét akkor a doblemez felől felesleges a bowdent a karikázott résznél kergetni

akkor egy marad az első köténylemez le és a lökhárító merevítés és a hűtő között? de inkább a hűtők mögött felnyúlni akkor az egész alsó burkolatot le kel venni

 

ha hazajön a nejem kimegyek megnézem a zárat honnan lehet hozzáférni

Előzmény: Törölt nick (52042)
bnorci71 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52051

ablakmosó szivattyút kellene cserélnem, a doblemezt levéve persze hogy nem látni mert elől van :(

a tartályt merre lehet levenni vette már le valaki?

 

A lököst most nagyon nincs kedvem leszedni főleg, hogy -10 mondanak hétvégére amikor foglalkozni tudok vele.

Marad a

1. dob betét ki alatta elnyúlok és megpróbálom kivenni a tartályból

2. lökös köténylemez le ehhez se nagyon füllika fogam ebbe az időbe a földön fetrengeni

3. lökhárítóból betét ki és onnan

https://www.youtube.com/watch?v=xZ2qINPCklQ

 

Retépx Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52050
Előzmény: S.P (52048)
Retépx Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52049

Köszönöm

 

Előzmény: S.P (52048)
S.P Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52048

Akkor nagy esélyes az előtét ellenállás meghibásodása. (pontosabban teljesítmény szabályzó elektronika, ha digit klimás az autó.)

Kesztyűtartó felől kell megbontani a műszerfalat.

youtube-on találsz videókat is.

Nagyságrendileg 15 ezer az alkatrész, a csere kb negyed óra

 

Persze lehet más is a hiba, de ez a jellemző inkább...

Előzmény: Retépx (52047)
Retépx Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52047

Egyáltalán nem fúj semmilyen levegöt. Mindegy melyik beállitásban probálom.

Előzmény: S.P (52045)
PICURINO Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52046

Még mindig olvasgatom a hozzászolásokat itt az oldalon. 

Már 5200 környékén járok.

A kérdésem a következő lenne, a scenic-re mennyire volt jellemz a kormányzár meghibásodás?

Vagy nem volt annyira mint a Meganosoknál? Ha a keresőbe beirom a hibaüzenet szövegét csak 1-2 találatot hoz.

S.P Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52045

Levegőt nem fúj, vagy hideget fúj, vagy valami más? Ha kicsit bővebben leírod, könnyeben lehet segíteni.

Előzmény: Retépx (52043)
alex1976 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 52044

Szia.Valószínűleg mágnes szelep.Nekem 2005 ös Grand2-őn volt gondom evvel.Felváltott 4 ig aztán gondolt egyet visszarakta 3-ba..120 körül nem volt kellemes.Úgy emlékszem 60 e környékén volt a javítás.

 

 

 

Üdv.

Előzmény: V Zsozso (52036)
Retépx Creative Commons License 2017.02.07 0 0 52043

Sziasztok. 2 napja valamiért nincs füttés egyáltalán. Tudna esetlegseg segiteni valaki. Elöre is köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.07 0 0 52042

Nem tudom hogy a bal keréktől el e lehet érni a bowdent vagy nem.

Bár én a képen a 8as számú dobozban való szétcsúszásba bizakodok.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.07 0 0 52041

Köszi. Néztem egy másik scenicet is de mintha elölről elérhetetlen lenne a bowden.

Előzmény: S.P (52039)
bananatree Creative Commons License 2017.02.07 0 0 52040

:(

 

Előzmény: Törölt nick (52029)
S.P Creative Commons License 2017.02.07 0 0 52039

Itt van a bowden helye, hátha ez segít.

Előzmény: Törölt nick (52031)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!