Keresés

Részletes keresés

Vámpír Creative Commons License 2002.10.24 0 0 44
Na, mindenki, aki odavan a 4-es metróért, nézze meg a 2020 - A tűz birodalma című filmet. Nagy veszélyei vannak egy alagútfúrásnak... :)))
schlumberger Creative Commons License 2002.10.15 0 0 43
Sziasztok, metrobarátok!

Én ugyan ritkán metrózom mióta nem vagyok pesti diák, de nagyon szeretem, ha Pesten van dolgom, inkább vonat+metro, mint a hivatali kocsi.
Érdekes műszaki adatok jönnek itt elő. Azt tudja-e esetleg valaki, hogy a metro URH rádiói még a 160 MHz-es sávban működnek-e (165,550 -700 -725), vagy átköltöztek a 450 megás sávba?
Sch.

ziu-682 Creative Commons License 2002.10.15 0 0 42
Fzolee Creative Commons License 2002.10.13 0 0 41
Keresek képeket a Ganz-metróról. Akinek van ilyen az jelentkezzen a következő e-mail címen: wulfy@vivamail.hu vagy rakja be ide. A neten megtalálható képek nem érdekelnek.
ziu-682 Creative Commons License 2002.10.11 0 0 40
Mai élmény:

Száguldok reggel a batyiról a moszkvára, egyszercsak egy oriási fékezés, és a szerelvény leáll az alagútban. Aztán tovább megy, de innentől olyan égett-műanyagszag volt!

Jövőre kezdődik a 2-es felújítása (teljes) és 5 évig tart majd.

ziu-682 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 39
Tegnapi élményem:
Megyek le a Moszkván a mozgólépcsőn, hát mit látok, két gyerek áll lent, a középső lépcsőnél, és vadul vakuzik fölfelé. Amikor leértem már kb a negyedik fotót csinálták. Megkérdezem: Mit fotóztok? Nem értették, mert nem voltak magyarok, ugyhogy jött ugyanez angolul. Eztán kiderült, hogy németek, és osztálykiránduláson vannak, és azért fotóznak mert tetszik nekik ez a mozgólépcső. Megkérdem mért: Mert náluk nincsenek ilyen marha nagyok.
Mondjuk a moszkvai (téri) tényleg eléggé nagy.
timetable Creative Commons License 2002.09.26 0 0 38
Ma reggeli élményem:
A 2-es metróval jöttem, Moszkván szokásos tömeg leszáll, és indulunk tovább, ám egyből befékez másodperc múlva befékez, ajtók nyílnak, a hátsó két kocsiból özönlik ki a nép.
Délinél kiszállunk, de a fenti két kocsi ajatja még akkor se nyílt ki, mikor a mozgólépcsőhöz értem.
Számát nem tudom, csak hogy a 198-as is benne volt.
IST Creative Commons License 2002.09.23 0 0 37
Igen, a fejlesztés után 30 méter hosszú lett az összes állomás. Azért köszönöm, hogy utánanéztél!
Előzmény: ziu-682 (36)
ziu-682 Creative Commons License 2002.09.23 0 0 36
IST:
Mégse tudok segiteni.

fejlesztés:
Összes állomás teljes felújítása, kocsik felújítása/cseréje. stb.
(persze csak a metrókon nem a favon.)

Zolcsi67 Creative Commons License 2002.09.23 0 0 35
Sziasztok, hello IST!
Sajnos annyira pontos részletekkel nem tudok szolgálni, mint szeretnék, a könyvespolcomon található források ("háromkötetes" nagymondográfia+VK évfolyamok) kevésnek bizonyultak.
Azért néhány adatot előbogarásztam:
Eredeti (1896) építési hossz: 3225,56 m alagút, 463,20 m felszíni szakasz, összesen 3688,76 m.
1973 után: 1233 m új alagút-szakasz.
Átlagos állomástávolság (1896): 375 m, ennél részletesebbet sajnos nem találtam.
Eredeti (1896) állomáshosszok:
Városliget vá: 45 m
Állatkert: 28 m
Aréna út (ma Hősök tere): 31 m
Bajza utca: 23,4 m
(Kodály) Körönd: 23,4 m
Vörösmarty utca: 23,4 m
Oktogon: 31 m
Opera: 31 m
Váci krt. (Bajcsy-Zsilinszky út): 31 m
Deák tér (régi állomás, ma FAV-múzeum): 35 m
Gizella (Vörösmarty) tér: 31 m
Legkisebb ívsugár (1896): 40 m
Pályaszélesség:
Egyenes szakaszon 6 m, ívekben 6,8 m
Alagútmagasság:
1896: 2650 mm
1996-os felújítás után: 2780 mm

Szóval ennyit találtam, remélem, ez is segít!
Z67

IST Creative Commons License 2002.09.21 0 0 34
Megnéztem, tényleg a Metropolitan Railway-ből maradt hátra a Metro szó.
Ha jól emléxem, akkor az MR működtette az első ilyen vonalat.
Előzmény: Törölt nick (21)
v_peti Creative Commons License 2002.09.21 0 0 33
Kijelz?: Jó ötlet! Nem is lenne nehéz megvalósítani. Csak minden térközb?l be kellene vinni az adatokat egy számítógépbe. Ebb?l könn? lenne kikalkulálni az érkezést. Ha el?bb érkezik vagy csúszik, akkor a következ? térköz esetén már a korrigált adat jelenne meg. Mivel túl sokeltérés nincs, kivéve a rendkív?li eseteket, ezért elvileg, eléggé megbízhatóan m?ködne.
Előzmény: TOPMAN (32)
TOPMAN Creative Commons License 2002.09.21 0 0 32
Változtatnék, méghozzá az állomásokon közvetlenül a bejárat fölé tennék egy nagy kijelzőt, és azon tájékoztatnám az utazókat, hogy mikor érkezik a következő szerelvény. Nem azt, hogy mikor ment el, mert az nem segítség, mivel lehet, hogy a nyakában jön a következő. Ha tudom, hogy még van 5 percem, akkor ráérek lemenni, még vehetek egy újságot stb. Ha viszont 1 percen belül jön akkor tudom, hogy nem fogom elérni már, ezért nem lökök föl mindenkit és nem javítom meg a mozgólépcső futás világrekordját.

Király lenne, de ez Magyarország. Így ésszerű újításokra ne is számítson senki sem!

Előzmény: IST (30)
IST Creative Commons License 2002.09.21 0 0 31
BVE fórum itt

BVE-vel kapcsolatos kérdésekről a fenti linken! :-)

IST Creative Commons License 2002.09.19 0 0 30
Millió hála és köszönet!

(Legalább fellendítettük ezt a topikot is... :-)

Más:

Ti változtatnátok-e a budapesti metrón valamit (közlekedés gyakoriságával, járműveken, stb), és ha igen, mit?

Előzmény: Zolcsi67 (29)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.09.19 0 0 29
7végén előtúrom azt a bizonyos VK-számot, hátha ki lehet sütni vmi okosat belőle.
Előzmény: IST (28)
IST Creative Commons License 2002.09.19 0 0 28
Van egy metró-szimulátor program, név szerint BVE. (lásd még: www.bve-routes.com)
Szeretném megcsinálni a MILLFAV-ot hozzá, csakhogy kellene hozzá, hogy az állomások milyen távolságra vannak egymástól, milyen lejtésszögek vannak a pályában, mekkora ívű kanyarok, ilyesmik. Ehhez kérném a segítségeteket.
Előzmény: ziu-682 (27)
ziu-682 Creative Commons License 2002.09.19 0 0 27
IST:
Mit is keresel? TaLÁN tudok segíteni.

mr.cyber:
Szóval az volt, hogy mentek a metróban, és egy olyan metrókocsiban mentek aminek az egyik vége úgy volt kialakítva (belül) mint egy MILLFAV. Ez asszem az első ajtóig tartott. Onnantól normál kocsi volt, de tele volt metrós képekkel, pl. a másik végén egy ganz-metró képpel.

Tényleg most mivan a ganz metróval?
Az korszerűbb, mint amik ma mennek?

Előzmény: IST (26)
IST Creative Commons License 2002.09.19 0 0 26
Természetesen nem azonnalra kell! :-)
Köszönöm a segítségedet, jó lenne, ha találnál valamit. Fehérvári vagyok, de elég gyakran járok Budapestre (sajnos többnyire estefelé). Tegnap még odaértem a Deák térre a Földalatti Múzeumba, de semmi infóval nem tudtak szolgálni. Azt mondta a portás(?) öregúr, hogy próbáljam meg a BKV-nál az Akácfa utcában, de ott (saját állítása szerint) csak du fél négyig vannak. Addig én meg nem érek oda... :-(
Megemlítette, hogy esetleg a 30 éves a Metró c. könyvben találhatok róla valamit, de ez nincs meg a helyi Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtárban.
Előzmény: Zolcsi67 (24)
Mr. Cyber Creative Commons License 2002.09.18 0 0 25

ziu-682:
"Egy metrókocsiban mentek, aminek a vége olyan volt mint egy MILLFAV"

?????
Részleteznéd?

Előzmény: ziu-682 (13)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.09.18 0 0 24
Ha nem azonnalra (tegnapelőttre) kell, talán utána tudok kotorni. A Városi Közlekedés 1996/2 száma MillFAV különszám volt, megnézem, van-e benne valami.
Esetleg (ha pesti vagy) a Műszaki Könyvtárban, vagy a VK szerkesztőségében hozzá tudsz jutni.
Előzmény: IST (23)
IST Creative Commons License 2002.09.17 0 0 23
Sziasztok!
Kérdésem lenne:
Tud valaki segíteni abban nekem, hogy megtudjam a millfav vonalvezetését? Értem ezalatt, hogy hol mekkora kanyar van, mennyi a megengedett sebesség, hány méternél vannak az állomások, ilyesmi. Szeretnék pályát építeni a bve-hez, de ezek nélkül nem tudom.
Zsoldos Creative Commons License 2002.09.11 0 0 22
A reggel meg eltelt :)
Maradt az előző vezió?
Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.09 0 0 21
szvsz a metropolitan railway lekopasa. de ha ejjelre sikerul rendszert csiholjak odahaza a gepemre, es ki is tudok tarcsazni, megnezem a metroskonyvemben es beirom. kulonben ki kell birjad reggelig :DDDDDDDDDDD
Előzmény: Zsoldos (20)
Zsoldos Creative Commons License 2002.09.09 0 0 20
Csak egy kérdés: mit jelent az a szó, hogy METRO?
Nagyon sürgős, a 3 éves fiam kérdezte.
ziu-682 Creative Commons License 2002.08.31 0 0 19
Mér nem ment ma a 3-as metró?
ziu-682 Creative Commons License 2002.07.27 0 0 18
Hát egy ilyet úgyis jóval előbb el kell intézni, úgyhogy biztos hallanál róla!
Előzmény: speet (17)
speet Creative Commons License 2002.07.15 0 0 17
Én is benne lennék 1 metrólátogatásban.Már akkor,ha ezalatt azt értitek,hogy valami BKV-bennfentes bevisz minket mindenhova,ahova az átlagember nem jut be!Csak az a gáz,hogy nem vagyok mindig netközelben,tehát ha van valami,nem biztos,hogy időben megtudom.Hali mindenkinek!
Előzmény: thiby (16)
thiby Creative Commons License 2002.07.13 0 0 16
Én???:)Izzé én nagyon támogatnék egy ilyet mondjuk még a nyáron!
Jó nyaralást!!!
Előzmény: ziu-682 (15)
ziu-682 Creative Commons License 2002.07.13 0 0 15
A két kérdésre:foggalmam sincs.
A 2.-ra: Ha összeállunk, mondjuk ez a topik, akkor biztos lehet bemenni (persze előtte megbeszélés, stb), meg még biztos jönnének mások is. De ha megszervezed, akkor ha lehet ne a következő két hétr, mert:

ziu-682 most elmegy nyaralni. Addigis jó társalgást!

üdv, ziu-682

Előzmény: thiby (14)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!