Én ugyan ritkán metrózom mióta nem vagyok pesti diák, de nagyon szeretem, ha Pesten van dolgom, inkább vonat+metro, mint a hivatali kocsi.
Érdekes műszaki adatok jönnek itt elő. Azt tudja-e esetleg valaki, hogy a metro URH rádiói még a 160 MHz-es sávban működnek-e (165,550 -700 -725), vagy átköltöztek a 450 megás sávba?
Sch.
Keresek képeket a Ganz-metróról. Akinek van ilyen az jelentkezzen a következő e-mail címen: wulfy@vivamail.hu vagy rakja be ide. A neten megtalálható képek nem érdekelnek.
Száguldok reggel a batyiról a moszkvára, egyszercsak egy oriási fékezés, és a szerelvény leáll az alagútban. Aztán tovább megy, de innentől olyan égett-műanyagszag volt!
Jövőre kezdődik a 2-es felújítása (teljes) és 5 évig tart majd.
Tegnapi élményem:
Megyek le a Moszkván a mozgólépcsőn, hát mit látok, két gyerek áll lent, a középső lépcsőnél, és vadul vakuzik fölfelé. Amikor leértem már kb a negyedik fotót csinálták. Megkérdezem: Mit fotóztok? Nem értették, mert nem voltak magyarok, ugyhogy jött ugyanez angolul. Eztán kiderült, hogy németek, és osztálykiránduláson vannak, és azért fotóznak mert tetszik nekik ez a mozgólépcső. Megkérdem mért: Mert náluk nincsenek ilyen marha nagyok.
Mondjuk a moszkvai (téri) tényleg eléggé nagy.
Ma reggeli élményem:
A 2-es metróval jöttem, Moszkván szokásos tömeg leszáll, és indulunk tovább, ám egyből befékez másodperc múlva befékez, ajtók nyílnak, a hátsó két kocsiból özönlik ki a nép.
Délinél kiszállunk, de a fenti két kocsi ajatja még akkor se nyílt ki, mikor a mozgólépcsőhöz értem.
Számát nem tudom, csak hogy a 198-as is benne volt.
Sziasztok, hello IST!
Sajnos annyira pontos részletekkel nem tudok szolgálni, mint szeretnék, a könyvespolcomon található források ("háromkötetes" nagymondográfia+VK évfolyamok) kevésnek bizonyultak.
Azért néhány adatot előbogarásztam:
Eredeti (1896) építési hossz: 3225,56 m alagút, 463,20 m felszíni szakasz, összesen 3688,76 m.
1973 után: 1233 m új alagút-szakasz.
Átlagos állomástávolság (1896): 375 m, ennél részletesebbet sajnos nem találtam.
Eredeti (1896) állomáshosszok: Városliget vá: 45 m
Állatkert: 28 m
Aréna út (ma Hősök tere): 31 m
Bajza utca: 23,4 m
(Kodály) Körönd: 23,4 m
Vörösmarty utca: 23,4 m
Oktogon: 31 m
Opera: 31 m
Váci krt. (Bajcsy-Zsilinszky út): 31 m
Deák tér (régi állomás, ma FAV-múzeum): 35 m
Gizella (Vörösmarty) tér: 31 m
Legkisebb ívsugár (1896): 40 m
Pályaszélesség: Egyenes szakaszon 6 m, ívekben 6,8 m
Alagútmagasság: 1896: 2650 mm
1996-os felújítás után: 2780 mm
Kijelz?: Jó ötlet! Nem is lenne nehéz megvalósítani. Csak minden térközb?l be kellene vinni az adatokat egy számítógépbe. Ebb?l könn? lenne kikalkulálni az érkezést. Ha el?bb érkezik vagy csúszik, akkor a következ? térköz esetén már a korrigált adat jelenne meg. Mivel túl sokeltérés nincs, kivéve a rendkív?li eseteket, ezért elvileg, eléggé megbízhatóan m?ködne.
Változtatnék, méghozzá az állomásokon közvetlenül a bejárat fölé tennék egy nagy kijelzőt, és azon tájékoztatnám az utazókat, hogy mikor érkezik a következő szerelvény. Nem azt, hogy mikor ment el, mert az nem segítség, mivel lehet, hogy a nyakában jön a következő. Ha tudom, hogy még van 5 percem, akkor ráérek lemenni, még vehetek egy újságot stb. Ha viszont 1 percen belül jön akkor tudom, hogy nem fogom elérni már, ezért nem lökök föl mindenkit és nem javítom meg a mozgólépcső futás világrekordját.
Király lenne, de ez Magyarország. Így ésszerű újításokra ne is számítson senki sem!
Van egy metró-szimulátor program, név szerint BVE. (lásd még: www.bve-routes.com)
Szeretném megcsinálni a MILLFAV-ot hozzá, csakhogy kellene hozzá, hogy az állomások milyen távolságra vannak egymástól, milyen lejtésszögek vannak a pályában, mekkora ívű kanyarok, ilyesmik. Ehhez kérném a segítségeteket.
mr.cyber:
Szóval az volt, hogy mentek a metróban, és egy olyan metrókocsiban mentek aminek az egyik vége úgy volt kialakítva (belül) mint egy MILLFAV. Ez asszem az első ajtóig tartott. Onnantól normál kocsi volt, de tele volt metrós képekkel, pl. a másik végén egy ganz-metró képpel.
Tényleg most mivan a ganz metróval?
Az korszerűbb, mint amik ma mennek?
Természetesen nem azonnalra kell! :-)
Köszönöm a segítségedet, jó lenne, ha találnál valamit. Fehérvári vagyok, de elég gyakran járok Budapestre (sajnos többnyire estefelé). Tegnap még odaértem a Deák térre a Földalatti Múzeumba, de semmi infóval nem tudtak szolgálni. Azt mondta a portás(?) öregúr, hogy próbáljam meg a BKV-nál az Akácfa utcában, de ott (saját állítása szerint) csak du fél négyig vannak. Addig én meg nem érek oda... :-(
Megemlítette, hogy esetleg a 30 éves a Metró c. könyvben találhatok róla valamit, de ez nincs meg a helyi Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtárban.
Ha nem azonnalra (tegnapelőttre) kell, talán utána tudok kotorni. A Városi Közlekedés 1996/2 száma MillFAV különszám volt, megnézem, van-e benne valami.
Esetleg (ha pesti vagy) a Műszaki Könyvtárban, vagy a VK szerkesztőségében hozzá tudsz jutni.
Sziasztok!
Kérdésem lenne:
Tud valaki segíteni abban nekem, hogy megtudjam a millfav vonalvezetését? Értem ezalatt, hogy hol mekkora kanyar van, mennyi a megengedett sebesség, hány méternél vannak az állomások, ilyesmi. Szeretnék pályát építeni a bve-hez, de ezek nélkül nem tudom.
szvsz a metropolitan railway lekopasa. de ha ejjelre sikerul rendszert csiholjak odahaza a gepemre, es ki is tudok tarcsazni, megnezem a metroskonyvemben es beirom. kulonben ki kell birjad reggelig :DDDDDDDDDDD
Én is benne lennék 1 metrólátogatásban.Már akkor,ha ezalatt azt értitek,hogy valami BKV-bennfentes bevisz minket mindenhova,ahova az átlagember nem jut be!Csak az a gáz,hogy nem vagyok mindig netközelben,tehát ha van valami,nem biztos,hogy időben megtudom.Hali mindenkinek!
A két kérdésre:foggalmam sincs.
A 2.-ra: Ha összeállunk, mondjuk ez a topik, akkor biztos lehet bemenni (persze előtte megbeszélés, stb), meg még biztos jönnének mások is. De ha megszervezed, akkor ha lehet ne a következő két hétr, mert:
ziu-682 most elmegy nyaralni. Addigis jó társalgást!