Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rien ne va plus Creative Commons License 2002.11.14 0 0 273
Nincs ám rossz ízlésed :-)
A forma hasonlít :-)
Előzmény: MONCSI (272)
MONCSI Creative Commons License 2002.11.14 0 0 272
ahha...értem:-)
nekem azért megmarad ez továbbra is kedvencnek:-)
Előzmény: rien ne va plus (271)
rien ne va plus Creative Commons License 2002.11.14 0 0 271
Moncsi
hát szép szép :-)
De nem a festés az, ami megfog egy ilyen gépen, hanem a külső, az erő, meg főleg amit sugall.
Még a nyolcvanas évek végén volt egy kamionverseny a Ringen, ott láttam (fogtam, szagoltam) egy Macket. Annak a motorja volt az, amitől a többi háttérbe szorul.
Előzmény: MONCSI (270)
MONCSI Creative Commons License 2002.11.14 0 0 270
rien!:-)
csak hogy ne legyünk odaát offok...ehhez mit szólsz akkor?
reetek Creative Commons License 2002.11.13 0 0 269
hát erre tényleg nem járt senki,de sajna még osztoművem sincs DE majd körbe nézek!
Előzmény: MALWIN (268)
MALWIN Creative Commons License 2002.11.12 0 0 268
Sziasztok!
Ezer éve nem járt erre senki!
Nicsen valakinek egész véletlenül egy osztóműve Csepel 754-eshez?Valahol, öltönyzsebben, padláson,akárhol!
Köszi!!!!!!!!!
reetek Creative Commons License 2002.10.24 0 0 267
Válaszalok én ha nem gond!
Na szóval a communrail disel motorknál a forgatyus tengely által direkt meghajtott vízszivatyún található beépitett primer retarder=pritader
jóval hatékonyab könyebb egyszerübb mint a szekunder retarder(SZR),müszaki felépitésében is hasonló mint a SZR,csak néhány szerkezeti elemből áll.
kb ennyi az infot a Camion TRuck&Bus ujságból vettem.
Előzmény: MALWIN (264)
reetek Creative Commons License 2002.10.18 0 0 266
Hahó most olvastam a HVG-ben ,hogy ha unios tagok leszünk akkor megszünik a nyugati határszélen a határállomás.
kérdem én akkor a kamion csak bejön az országba elmegy a lerakohoz legközelebi vámudvarhoz vámol lerak ennyi,és a papirok ellenörzése csak szuroproba szerüen lesz??
De akkor N.O felé menet Passaunál a kamionoknak miért kell félre állniuk,mit csinálnka ott?
reetek Creative Commons License 2002.10.17 0 0 265
thank's my mutter und vater and my dog.
egyszóval kösszönöm mind a kettötöknek.
kössssszönöm kössssszzönöm
Előzmény: Tector (263)
MALWIN Creative Commons License 2002.10.16 0 0 264
Szia Tector, igen, erre gondoltam.A lelki szemeim előtt a 831-es agy lebegett, de szemléltetni ez a 118.típusú is tökéletes.Ha már itt tartunk, feltennék itt is egy kérdést, amit a buszos topicban már feltettem: mi az a PRITARDER?
Az M.A.N. jött ki vele, de mi ez?
Ha tudod, magyarázd el, légy szíves.
Köszi!
Előzmény: Tector (263)
Tector Creative Commons License 2002.10.16 0 0 263

Szerintem MALWIN valami ilyesmire gondolt a magyarázatával. Ez egy MVG, azaz Rába híd kerékagyának szerkezeti rajza. Külön ablakban nyílik.


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: reetek (262)
reetek Creative Commons License 2002.10.16 0 0 262
hát ezt láttni kéne és akkor világos lenne mint a nap,de igy is kapisgálom.
MALWIN Creative Commons License 2002.10.15 0 0 261
Szívesen.Esetleg nem voltam érthető?
Előzmény: reetek (260)
reetek Creative Commons License 2002.10.15 0 0 260
aha köszi.
Előzmény: MALWIN (259)
MALWIN Creative Commons License 2002.10.14 0 0 259
Nem vagyok egy műszaki végzettségű, csak kereskedőként kellett megtanulnom némi dolgokat.
A kerékagyban egy bolygómű van, mely egy koszorúagyból,egy fogaskoszorúból, és egy bolygótartóból áll.A bolygótartóban foglal helyet típustól függően 3 vagy 5 szabadonfutó bolygókerék.A tehermentesített féltengelyek végén van az ún. napkerék.Ez csatlakozik a bolygókerekek közé,így többszörös áttételen át hajtva a kerekeket.
Ennek a haszna az, hogy a nyomatékot közvetlenül a kerekeknél egyenletesebben lehet átadni.Hátránya, hogy bonyolultabb és karbantartásigényesebb az egyfokozatú futóműveknél, és hangosabb is.Jellemzően nagy terhelésű gépjárműveken használják.

Ami az 1:3,67-et illeti, a gondolatmenet hibás.Hiszen a motorok jellemző üzemi ford.száma 1300-2200 ford/perc közé esik, ez szorozva 3,67-tel....Ennyire még a Forma-1-esek se mennek!

Előzmény: reetek (258)
reetek Creative Commons License 2002.10.14 0 0 258
áááá "és van egy a kerékagyakban" de hol,hogyan és mi célból. meg még azt nem értem 1:3,67 ez azt jelenti hogy még a motor főtengelye egyet fordul addig a futomü féltengyelyei 3,67-tet?vagy forditva?
Előzmény: MALWIN (257)
MALWIN Creative Commons License 2002.10.13 0 0 257
Hali!
Röviden a kérdésre a válasz:
A tgk-k hajtott futóművek között vannak ún.kétszeres áttételezésű futóművek.Ez azt jelenti, hogy van egy áttétel a főhajtóműben(ez a diffi)és van egy a kerékagyakban.A főhajtómű áttétele +kerékagy bolygómű áttétele a végáttétel.
Pl a Rába 836 típusú futóművekben a bolygómű áttétele 3,46.Ha tehát a híd adattábláján azt olvasod, hogy i=5,57, akkor tudod, hogy a főhajtómű áttétele 5,57-3,46=2,11. Kb persze, mert a számokat 4 tizedesjegyig adják meg.
Előzmény: reetek (256)
reetek Creative Commons License 2002.10.13 0 0 256
egy technika kérdés!
mit jelent az hogy végáttétel:3.87 vagy valami hasónló szám a legmagasabb
fokozat áttételét(de azt nem mert az 0.87 körül szokott lenni)vagy azt vagy mit vagy help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reetek Creative Commons License 2002.10.13 0 0 255
o pardon.
Előzmény: Topford (254)
Topford Creative Commons License 2002.10.10 0 0 254
reetek

Köszi szepen, már beszeltem a camionos boltal es ugyanezeket tudtam meg....:)))

Előzmény: reetek (253)
reetek Creative Commons License 2002.10.09 0 0 253
Menyiért csinálják????
Rendes csávó voltam és megkérdezetem a kiálitáson mennyi egy ilyen tábla.
Kb 2500ft-3000Ft ig maximum 15 betü lehet rajta ez ártól független.
Az ár attól függ,hogy menyire csicsásat akkarsz Pl:szivecske,foszforeszkákó,fehér vagy sárga ,stb...
szerintem nem egy rettenetes összeg.§:0
Előzmény: Topford (232)
reetek Creative Commons License 2002.10.07 0 0 252
óóóóó kezdek magamtól félni.
pedig régen volt már ,hogy halottam erről a muzeumról.És a diosdi muzeumba van több gép is vagy csak ő??

Előzmény: Tector (251)
Tector Creative Commons License 2002.10.02 0 0 251

Megintcsak ráhibáztál. :o) A képen szereplő autó tényleg a Színes 5 -ös. Ő jelenleg Diósdon van a Posta -Rádió- TV múzeumban (vagy valami hasonló a neve), a 6 -os, ami szintén ugyanígy nézett ki, csak már turbós motorral készült, pedig a Magyar Műszaki Múzeumban található meg, ám helyszűke miatt még nincs kiállítva.


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: reetek (249)
reetek Creative Commons License 2002.10.02 0 0 250
igen erre a gépre én is gondoltam.
ez egy holland cég nagyon szép autoik vannak mind ilyen festésben (szinben) pompáznak.Daf-ok Volvo-okat láttam. jó lenne egy ilyen cég magyarországon is.
Előzmény: MONCSI (248)
reetek Creative Commons License 2002.10.02 0 0 249
Ez a masina nem szines 5-ös néven futott vagy valami ilyesmi.
hol lehet ezeket a gépeket megtekinteni,mert ha jol tudom a tévének van valami muzeuma.
más.hétvégén megyek automobil kiálitásra szerezetem digitális fényképező gépet majd csinálok szép képeket,és földobom a forumra.
Csak sajna pici a memoria kártya just 15 kép:(
Előzmény: Tector (247)
MONCSI Creative Commons License 2002.10.02 0 0 248
sajna ez csak a Scania honlapjáról való kép, nem saját:-( :-)
nem találtam ezt a traktort tartállyal, de van azért a gyűjteményben egy szép szerelvény:-)
íme:
Előzmény: reetek (245)
Tector Creative Commons License 2002.10.01 0 0 247
Tector Creative Commons License 2002.10.01 0 0 246

Bingo. Ön nyert. :o)Az autó neve Berliet, a típusa GR 205 (vagy 280). 1978 -ban a Renault V.I. megvásárolta a Saviem és Berliet cégeket, majd a termékeik egy részét Renault márkanéven futtatta tovább. (Ha jól tudom, ez a Chausson buszokra is igaz, de ebben a buszos Tasztaltársak az illetékesebbek...)


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: reetek (244)
reetek Creative Commons License 2002.10.01 0 0 245
jézusom moncsi leszédülök a székről.
ehez a traktorhóz már csak egy gyönyörü siló,vagy valami tarályos pot kéne.a gazdája nagyon szerencsés ember lehet,vagy demo truck?
Előzmény: MONCSI (233)
reetek Creative Commons License 2002.10.01 0 0 244
májsztro!
hát kérem szépen kezdjük az elején a fülke kisértetiesen hasonlit az R-szériás Renault-ra.
de a jobb sarokban ott figyel egy név ,hogy berliet vagy berliot?Nem tudom ,de azt tudom,hogy renault lett.
apropó franciák az ávia elödje pedig saviem volt.mikor voltunk francia.o-ba még láttam is egyett.
Előzmény: Tector (230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!